Auteur |
Bericht |
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
 Re: Multisafe
Dank heb Turien gemaild. Helaas staat de wagen tijdelijk stil door motorschade. Dit is al een paar weken en kan nog wel even duren. Kan ik mijn verzekering makkelijk stopzetten? Of overstappen met een delay?
_________________________________________ The Dark Knight
|
03 okt 2009 19:37 |
|
 |
911b
2009 Porsche 911 Targa 4S
1996 Porsche 911 Targa (verkocht)Den Haag
|
Heb net deze link gevonden. Voor diegen die online een prijsindicatie voor hun bolide willen hebben Turien http://www.dekilometerverzekering.nl/exclusieve.htmSuccess
|
05 okt 2009 23:04 |
|
 |
Nico890
|
Brief gaat morgen de deur uit, weg bij Multisafe.........
|
11 okt 2009 11:06 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
€ 1.382,46 per jaar - met naast deze .... Verzekerde dient in het bezit te zijn van een certificaat waaruit de SCM goedkeuring blijkt. Indien aan bovenstaande niet is voldaan zal bij inbraak/diefstal geen uitkering plaats vinden. In plaats van genoemd systeem mag ook een door de SCM als gelijkwaardig aan klasse 3 geaccepteerd af-fabrieksysteem ingebouwd zijn.ook de volgende clausule Indien het verzekerd motorrijtuig tussen 20.00 uur en 08.00 uur van de daarop volgende dag zich bevindt binnen een straal van een kilometer van het woonadres van verzekeringsnemer of bestuurder dient het motorrijtuig te zijn gestald in een deugdelijk afgesloten ruimte in de directe omgeving van het woonadres. Diefstal-en inbraakschaden worden slechts vergoed na aantoonbare braak aan deze afgesloten ruimte.Grappenmakers 
|
11 okt 2009 11:20 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Die onderste is toch gewoon een normale nachtclausule? En de bovenste is een nette alarm-eis, dus wat is het probleem nou? Dat je braak moet aantonen in je garage als ie gestolen is? Dat moet toch altijd? (naïeve vraag van mij, dat besef ik me ook, maar heb het gelukkig nooit aan de hand gehad!)
|
11 okt 2009 12:00 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dát je die clausules hebt en dan óók nog i.c.m. díe premie!? 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 okt 2009 12:44 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Inderdaad - heb nu op geen van de Porsche's 'n nachtclausule - en op slechts 1 'n Klasse-III alarm plicht ... en dat (ook nog 'ns) voor 'n lagere premie Nachtclausule vind ik grote onzin ... temeer buiten die 1 Km straal van hier 'n industrieterrein ligt - waar de (evt. buitenslapende) Porsche 's nachts dan wel verzekerd zou zijn
|
11 okt 2009 13:10 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Ah, had even de link met de premie niet gelegd  .... Duidelijk, zei ik wat dan? 
|
11 okt 2009 13:15 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Kortom; dure verzekering, met vervelende voorwaarden.
Verzekeraars doen er alles aan om de schade-uitkeringen te beperken. Vroeger was het hébben van een alarm genoeg, nu moet er weer een certificaat bij. Iedereen weet dat je niet ieder jaar je alarm gaat laten keuren. En waarom zou hij niet werken? Is typisch kleine lettertjes-politiek. Bovendien als ze eenmaal je auto willen meenemen dan lukt het toch wel; ofwel ze spuiten je alarm vol met pur-schuim, of ze jatten je sleutels uit je woning.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
11 okt 2009 15:57 |
|
 |
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Mail naar Turien werkt niet (meer) Moet zelf een assurantiekantoor regelen. Ga eens informeren bij bovenstaande aanbevelingen.
Ik begrijp dat met bij Diks en Hertog goede ervaring heeft?
|
13 okt 2009 17:19 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
25 november 2009 Consumentenbond start rechtszaak tegen MultiSafe Financieel tussenpersonen mogen hun bestaande klanten niet ineens om een maandelijkse bijdrage vragen. De Consumentenbond stapt naar de rechter om een einde te maken aan de werkwijze van assurantietussenpersoon MultiSafe. Volgens de bond is het onrechtmatig om een vaste bijdrage te vragen voor het aanhouden van bestaande verzekeringen, als consumenten al via de premie voor de diensten van een tussenpersoon betalen. http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... 0%3Cbr/%3E
|
04 dec 2009 21:50 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Ben al lang weg bij Multisafe. Geen enkel probleem 
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
04 dec 2009 22:28 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Olaf waar heb jij die roestbak(ken)  van je verzekerd dan??
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
04 dec 2009 22:29 |
|
 |
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Heb een offerte gekregen van Hertog Alles op een rijtje gezet is het vrijwel even duur als Multisafe. Zij vragen danwel 12,50 'service kosten 'die ik uit principe ook niet wil betalen. Echter is bij hen de premie een stuk lager waardoor het uiteindelijk op t zelfde bedrag neerkomt
|
09 dec 2009 19:53 |
|
 |
horn
PF #57
|
ook bij diks semi-klassieker verzekering gecheckt met een max van 12.500 km/jr?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 dec 2009 21:07 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ik heb ze ooit (bijna) allemaal eens naast elkaar gezet (Diks, Hertog, Multisafe, e.d.). Multisafe kwam er toen telkens als voordeligste uit. Obv 10K per jaar en auto ouder dan 15 jaar.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
09 dec 2009 21:14 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Die heb ik ook. Zeer gunstige voorwaarden (oa geen nachtclausule), en beslist het voordeligst. Scheelde in mijn geval de helft met Hartog.
|
09 dec 2009 21:57 |
|
 |
horn
PF #57
|
dito.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 dec 2009 22:59 |
|
 |
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Zoekfuncktie Er is een oplossing. 
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
09 dec 2009 23:17 |
|
 |
IPF
911 2.4E Coupé (1972)
944 S2 Coupé (1991/2)
997 Carrera S Coupé (2007)Den Haag
|
Bijna dezelfde ervaring, AAB was nog een tikje minder, maar MS niet specifiek duur, incl. die expliciete extra fee. Onderliggende verzekering bij MS van Turien (overigens zonder al te ingewikkelde nacht- en/of alarmclausules). Mogelijk nog niet optimaal, maar dit is simpelweg een van de uitingsvormen van hoe intermediairs reageren op de enorme transparantie-push vanuit de overheid. Het wrange is dat de consument uiteindelijk toch een tikje een sigaar uit eigen doos gepresenteerd krijgt: meer transparantie, maar ook meer (zichtbare) kosten...
_________________________________________ Horses for courses....
|
09 dec 2009 23:17 |
|
 |
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Probleem is dat er een aantal TP misbruik maken van de situatie. Kijkend naar het DSB debakel betreffende koopsompolissen lopen nu heel veel TP's omzet mis. Voorbeeld: een Verzekering voor arbeidsongeschiktheid, en ww dekking op een krediet van 10.000€ kon mkaaleijk oplopen tot 1500€. de TP ontving hierop tussen de 60 en zelfs 85% provisie. Nu dit product uit den boze is kost deze premie voor de zelfde dekking nog maar een kleine 385€. De TP ontvangt hierover nog maar gem. 35% provisie. De AFM staat hierin toe dat de TP 150€ per uur in rekening mag brengen aan bemiddelingskosten.
Prima als dit op voorhand met de klant word besproken. ( verplicht) Op zich niks mis mee om deze bemiddelingskosten per maand in rekening te brengen zoals MS doet. Je mag hier dan ook iets voor verwachten. Echter de volle provisie pakken en bemiddelingfie in rekening brengen gaat mij te ver.
Gezien bovenstaande situatie kun je je echter wel voorstellen dat heel veel TP's nu een probleem hebben om hun gemiste inkomsten op de koopsommen elders vandaan te toveren.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
09 dec 2009 23:33 |
|
|