Auteur |
Bericht |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Klopt helemaal. Grappig hè, die uitdrukking die lijkt te worden nagepraat Denk dat de S gewoon 'meer' is en alleen daardoor gewild, wat het ook inhoud. Valt me eigenlijk mee dat er nog niemand is begonnen over een 4S, want dat is natuurlijk de max, toch Overigens is er nog wel een uiterlijk verschil: de klokken zijn zilver-grijs. Behalve in onze S, want wij vonden de zwarte klokken van de niet S véél fraaier
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 dec 2009 12:02 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Zo'n dikke 4S is natúúrlijk mooier maar er moet wat te wensen overblijven...
|
09 dec 2009 12:29 |
|
|
993turbopeter
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Had ik dan een 997s moeten nemen ipv 4s? 2s zal leuker rijden, 4s is breder en 4WD. Elk voordeel heeft zijn nadeel.
_________________________________________ ex 964; ex 993; ex 993turbo nu 997 4S en 993 4S
|
09 dec 2009 14:32 |
|
|
Rem
964 C2 cabrio, 997 CS
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Het is net wat je zelf prettiger vindt rijden. 4WD rijdt en stuurt wat zwaarder, voelt ook wat zekerder. Of dat beter voor jou is, ligt helemaal aan je eigen gevoel/wensen.
|
09 dec 2009 14:37 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Jammer dus dat er geen dikke 997 2S is. Vreemd eigenlijk.
|
09 dec 2009 16:01 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Marketing: de meest gevraagde (brede) carrosserie in de duurste (4w) uitvoering -> kassa De 993 2S was de uitzondering op de regel omdat ze toen de verkoop van de uitlopende 993 nog even wilden pushen. De S betekende toen de carrosserie en niet de motor (net als bij de 996).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 dec 2009 16:20 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Sssssssst, 4S moet een beetje exclusief blijven. Niet hypen, zoals dat GT3-spul de laatste tijd
|
09 dec 2009 20:34 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Die is er en heet Sport Classic. Koetswerk van de 4S (met nog een klassiek sausje over) maar onderhuids een 2S (met wat extra X51-peper)... Overigens vind ik een 'S' met zijn 19" velgen, rode remklauwen, witte tellers en vier uitlaten inderdaad wat stoerder...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
09 dec 2009 20:56 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
In de tijd van de 964 was dat nog wel merkbaar maar de huidige 4WD stuurt en rijdt absoluut niet zwaarder dan de 2WD. Qua rijbeleving wel een heel ander soort auto met zijn eigen karakter en eigenaardigheden. Ik ga in ieder geval voor de 4S PSSST niet verder vertellen, mijn vrouw weet het nog niet
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 dec 2009 0:00 |
|
|
hans 997 4S
porsche 997 4S tiptronicpurmerend
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
De S uitvoering is natuurlijk geen straf maar als je eenmaal met de 4S gereden hebt of er een tijdje achter gehangen hebt zoals PAUL dan kom je tot de conclusie dat er wel grote verschillen zijn.
_________________________________________ Recht zo die gaat!
|
10 dec 2009 0:54 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Ja, de auto's verschillen net zoveel als de rijders En denk dat we dat zo gaan houden
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
10 dec 2009 10:37 |
|
|
Rem
964 C2 cabrio, 997 CS
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Ik vergelijk het wel met een 996 4S die we op dezelfde dag hebben proefgereden, dus misschien zit daar het verschil. Maar ik vind het duidelijker wat zwaarder in het stuur aanvoelen. De rijbeleving is zoals je zegt ook heel anders.
|
10 dec 2009 11:08 |
|
|
Rem
964 C2 cabrio, 997 CS
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Die is volgens de dealer helemaal niet meer te krijgen. Zonde dat ze er zo weinig maken, want dat is echt een mooie uitvoering. Die subtiele 'bobbles' in het dak zou je bijna in je eigen coupé laten plaatwerken wel grappig dat je hier over begint, want rode remklauwen vind ik ook eigenlijk wat mooier. We hebben dus gele vanwege de PCCB, maar om die nou rood te laten spuiten...
|
10 dec 2009 11:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Misschien kunnen we (de kleur) ruilen Het rood vloekt namelijk een bietsje bij het Robijn rood, maar om daar nu PCCB voor te nemen... En zwarte klauwen zijn geen optie op een S
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
10 dec 2009 11:55 |
|
|
Rem
964 C2 cabrio, 997 CS
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
nou ja, alles is te spuiten natuurlijk. Je kunt ze ook oranje, roze of blauw laten maken. Maar dat is een hoop geld/moeite voor eigenlijk erg weinig lol.
|
10 dec 2009 12:44 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Zie nix in je album staan
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
10 dec 2009 13:01 |
|
|
wouter_cayman
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Rem! Supermooi dit... Wordt dus zaterdag? Ik kom uit den haag dan, laat ff weten hoe laat, doen we wedstrijdje ri noorden.... Sr. moet toch nog wennen aan dat nieuwerwetse spul en die remmen durft ie toch niet te proberen op dag 1... Kan dus nu nog mooi van m'n voorsprong gebruik maken!!! (ben trouwens dinsdag nog even op zandvoort geweest, pccb echt briljant, bij de vorige S nog remvloeistof en blokken laten aanpassen ivm fading, nu geen probleem en rempunt verder dan ik durf... )
|
11 dec 2009 0:08 |
|
|
Rem
964 C2 cabrio, 997 CS
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Hey Wout, gezellig 997 wordt komende zaterdag opgehaald vanwege familie kwestie afgelopen weekend. Ik ben benieuwd. We kunnen wel meteen de winterbanden eronder doen, die er bij zijn gekocht. (op 18" carrera wielen) en fading op keramiek moet eigenlijk niet kunnen toch? Welke blokken zijn dat geworden?
|
14 dec 2009 12:29 |
|
|
wouter_cayman
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
Ik ben erbij zaterdag! Had ook geen fading met de keramische remmen maar met de vorige S zonder keramiek, ferodo blokken eronder en ander remsapje... maakte op zich wel verschil maar die gele grijpertjes zijn fenomenaal! Ik zit nog beetje in dubio over winterslofjes, vanochtend voelde niet heel zeker aan, aan de andere kant is met 90 km/h de winter doortufffen ook wel ontspannen...
|
14 dec 2009 12:55 |
|
|
Rem
964 C2 cabrio, 997 CS
|
Re: 997 Carrera of Carrera S
In de winter moet je eigenlijk met een 911 rijden, door de plaatsing van het blok heb je meer tractie op de achterwielen.
|
14 dec 2009 13:25 |
|
|