Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2025 9:43

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Basics m.b.t. Porsche 356? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Basics m.b.t. Porsche 356?
een oud chassis hebben ze allemaal, anders krijg je geen kenteken...

Ik weet niet precies wat het is, maar mijn wagen is duidelijk anders dan andere replica's en het verschil is karakter. Mijn auto is ook al wat ouder, vermoedelijk uit de jaren 80.

Verder veel originele porsche onderdelen, verkleurd leer, krasje hier, scheurtje daar, net die kleine tekenen dat een auto al een leven achter de rug heeft. En toen heb ik hem maar gekocht ;)

een ritje met zo'n rood raspaardje sla ik zeker niet af... Zal eens het boek opsnorren, dan post ik wel een titel.

oja, Jaguar E-type coupe (een vroege) staat ook op de lijst, evenals een 911 speedster.

Een echt 356 klinkt trouwens wel nog een stuk mooier dan mijn superkever

10 dec 2009 23:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
de Fiscalist schreef:
een oud chassis hebben ze allemaal, anders krijg je geen kenteken...

Ik weet niet precies wat het is, maar mijn wagen is duidelijk anders dan andere replica's en het verschil is karakter. Mijn auto is ook al wat ouder, vermoedelijk uit de jaren 80.

Verder veel originele porsche onderdelen, verkleurd leer, krasje hier, scheurtje daar, net die kleine tekenen dat een auto al een leven achter de rug heeft. En toen heb ik hem maar gekocht ;)

een ritje met zo'n rood raspaardje sla ik zeker niet af... Zal eens het boek opsnorren, dan post ik wel een titel.

Allright, dat is dan afgesproken en een mooie activiteit voor een nader te bepalen kraakheldere winterdag.
Ben wel zeer benieuwd geworden naar die auto van jou. :o

10 dec 2009 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
IPF schreef:
felix bahama 912 schreef:
Stel dezelfde vragen eens op http://www.porsche356forum.eu/ en je krijgt de antwoorden!!

Super, weer een goed idee. Ga ik later vandaag doen!

Dank voor je reactie,
Irvin

Net geprobeerd, maar da's nog best een ballotage daar :wink: Moet nog even wachten totdat de admins mijn account hebben geactiveerd.
Mooi traditioneel forum, da's duidelijk, past goed bij het type auto... :wink: :D

10 dec 2009 23:52
Profiel
‘64 Kever
Verdorie, er zijn tegenwoordig veel mensen op zoek naar een 356... Afhankelijk van je budget kan ik je al wel een paar potentiele goede aanwijzen in Nederland en omstreken. Zelf ben ik ook op zoek, maar dan naar een A of BT5 (de oude looks). De nieuwe types, met de grotere achterruit, doe het niet helemaal voor mij (tuurlijk, super mooie wagens nog steeds, en mocht de juiste voorbij komen, zwicht ik misschien ook nog wel ;) )

Wel fijn om te horen, dat er inderdaad gelukkig nog meer mensen zijn, die een echte 356 willen :cheesy:

Succes met je zoektocht, voor antwoorden op je vragen moet je helaas niet bij mij zijn, al zal ik het morgen eens proberen ;)

11 dec 2009 0:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Haag
paSCal schreef:
Verdorie, er zijn tegenwoordig veel mensen op zoek naar een 356... Afhankelijk van je budget kan ik je al wel een paar potentiele goede aanwijzen in Nederland en omstreken. Zelf ben ik ook op zoek, maar dan naar een A of BT5 (de oude looks). De nieuwe types, met de grotere achterruit, doe het niet helemaal voor mij (tuurlijk, super mooie wagens nog steeds, en mocht de juiste voorbij komen, zwicht ik misschien ook nog wel ;) )

Wel fijn om te horen, dat er inderdaad gelukkig nog meer mensen zijn, die een echte 356 willen :cheesy:

Succes met je zoektocht, voor antwoorden op je vragen moet je helaas niet bij mij zijn, al zal ik het morgen eens proberen ;)

Hallo, jij ook al?! :wink: Hoe vlot de zoektocht bij jou?

Ik moet toegeven dat ik zolangzamerhand toch ook wat twijfel of het geen A/B moet worden. Ben benieuwd welke inzichten/suggesties je nog hebt.

Tot later,
Irvin

11 dec 2009 13:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ik zou voor een late (C) gaan en dan een S, daar is normaal mee te rijden in het hedendaagse verkeer.

We hebben met het 912 forum weleens gezamelijke ritjes en bijeenkomsten met het 356 forum en er is een duidelijk verschil in rijeigenschappen tussen een vroege en een late 356.

11 dec 2009 15:04
Profiel
PorscheForum Junkie
de Fiscalist schreef:

Wel even off-topic maar dit heeft ook aandacht nodig.

Het moet niet veel gekker worden met die replica-rijders.
Dat ze het willen, a la, je kan niet alles hebben, maar dan gaan beweren dat de ene replica meer 'karakter' heeft dan de andere... :shock: :shock:

11 dec 2009 15:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Helemaal mee eens, een replica blijft een buggy op keverbasis, hoe mooi deze ook gemaakt, of hoeveel gebruikssporen deze ook heeft!!!

11 dec 2009 15:46
Profiel
Den Haag
helemaal mee eens! en daarbij alle voor en nadelen vandien....

11 dec 2009 18:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Den Haag
Ik zou voor een late (C) gaan en dan een S, daar is normaal mee te rijden in het hedendaagse verkeer.

We hebben met het 912 forum weleens gezamelijke ritjes en bijeenkomsten met het 356 forum en er is een duidelijk verschil in rijeigenschappen tussen een vroege en een late 356.

Da's een bijzonder interessant perspectief.

Wat zijn de (belangrijkste) verschillen waar je op doelt? Ik kan me voorstellen dat de late wat sneller zijn (hoewel dat nogal zal afhangen van of je een 75 of 90 pk motor hebt denk ik).

Is er ook verschil in besturing of zo? Geen van deze auto's is toch bekrachtigd? Of zit 't 'm in de transmissie/versnellingsbak (verhoudingen of zo)?
.

11 dec 2009 22:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Een late super heeft 90/95 PK en schijfremmen rondom, besturing en remmen hoeft niet bekrachtigd te zijn, dat gaat licht genoeg!!

Een vroege schijnt echt te weinig remkracht te hebben om mee te komen in het huidige verkeer, en heeft niet veel meer vermogen dan een kever.

Maar ik ben geen 356 expert, probeer nog eens op het 356 forum, daar kunnen ze je alle verschillen vertellen.....(indien je door de ballotage bent gekomen!!)

11 dec 2009 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Een late super heeft 90/95 PK en schijfremmen rondom, besturing en remmen hoeft niet bekrachtigd te zijn, dat gaat licht genoeg!!

Maar ik ben geen 356 expert, probeer nog eens op het 356 forum indien je door de ballotage bent gekomen!!

Juist, dát bedoel je, OK :idea: Die schijfremmen worden inderdaad geïntroduceerd vanaf de C en de Supers zijn de krachtigste (afgezien van die zeldzame racers, Carrera's geloof ik).

Als ik m'n e-mail mag geloven ben ik door de keurmeesters van het 356-forum (marginaal?) acceptabel bevonden, dus ik zal m'n geluk daar 'ns proberen. :ba:

11 dec 2009 22:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
GEFELICITEERD!!!! :ba: :ba: :cheers: :cheers:

11 dec 2009 22:18
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
hier nog een paar gedropte 365 pics van voorheen:

viewtopic.php?f=24&t=17536&start=525

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

11 dec 2009 22:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Haag
drknauf schreef:
hier nog een paar gedropte 365 pics van voorheen:

viewtopic.php?f=24&t=17536&start=525

Dank je, deze foto's zijn in één woord: G.E.W.E.L.D.I.G.! Had ze nog niet gezien.

Trouwens, tussen de 356 shots door zie ik allerlei andere bloedmooie dingen, o.a. een groene 904 (?). Ook die modeltekeningen zijn prachtig!

11 dec 2009 22:53
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
op de helft bij deze staan d,r ook nog wat:

viewtopic.php?f=24&t=17536&start=600

volgende pagina staat ook veel moois op 8)

enjoy

ik volg dit topic met plezieahhhhhh :cheers:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

11 dec 2009 22:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Haag
drknauf schreef:

enjoy

En ik deize fautaus met plezieâhhh! :D
(dat klinkt trouwens verdacht Haags, Herr Doktor!)
Echt de moeite waard om naar beneden te scrollen, allemaal racevarianten!

Nog ff voor het volledige historische besef: hier de oer-356 uit 1948, gefotografeerd in Gmünd:

Afbeelding

Afbeelding

11 dec 2009 23:11
Profiel
Den Haag
daar heb je gelijk in, knauffie woont hier ook ergens in de stad....

Op een mooie zomerdag kun je hem zelfs op de boulevard in het wild zien met zijn witte 964 :thumleft:

Het boek wat ik heb liggen heet trouwens: Original Porsche 356, the restorers guide to all coupe's, Cabriolet, Roadster and speedster models 1950-1965. Auteur is Laurence Meredith.

Wat ik in godsnaam met dit boek doe als replirijder weet ik ook niet, maar het is wel leuk, en je mag het een keertje lenen van me :cheers:

heb van de 8 ff een 9 gemaakt, zet er met mn dikke vingers 1e keer naast...

Laatst bijgewerkt door de Fiscalist op 12 dec 2009 20:56, in totaal 1 keer bewerkt.

12 dec 2009 11:44
Profiel WWW
‘64 Kever
IPF schreef:
Hallo, jij ook al?! :wink: Hoe vlot de zoektocht bij jou?
Ik moet toegeven dat ik zolangzamerhand toch ook wat twijfel of het geen A/B moet worden. Ben benieuwd welke inzichten/suggesties je nog hebt.
Langzaam maar gestaag he. Ik heb de tijd, en de markt zit vooralsnog nog even mee. Wel bij een paar auto's wezen kijken, mooie wagens, slechte wagens, maarja, verschil is enorm in deze auto's.
Zorg dat je iemand bij je hebt, die verstand heeft van die dingen, anders is, mijn inziens, de kans op een miskoop ENORM ;). In mijn geval is dat Erwin (Renntech), die enorm veel van die wagens weet! Steek anders je licht eens bij hem op.

12 dec 2009 12:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Haag
de Fiscalist schreef:
daar heb je gelijk in, knauffie woont hier ook ergens in de stad....

Op een mooie zomerdag kun je hem zelfs op de boulevard in het wild zien met zijn witte 864 :thumleft:

Het boek wat ik heb liggen heet trouwens: Original Porsche 356, the restorers guide to all coupe's, Cabriolet, Roadster and speedster models 1950-1965. Auteur is Laurence Meredith.

Wat ik in godsnaam met dit boek doe als replirijder weet ik ook niet, maar het is wel leuk, en je mag het een keertje lenen van me :cheers:

Witte 864? :scratch:

Maak je geen zorgen over die boeken vs je repli: ik heb er gisteren op amazon.de 2 besteld op advies van een ervaren 356-rijder en... ik heb helemaal nog niets in de garage wat op een Porsche lijkt! :shock:

PS voor de liefhebbers, hier die 2 boeken die mij (o.a.) zijn geadviseerd:

"356 Porsche: A Restorer's Guide to Authenticity" - Brett Johnson; Taschenbuch

"Porsche 356: Fahren in seiner schönster Form" - Dirk-Michael Conradt; Broschiert

12 dec 2009 18:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
paSCal schreef:
Langzaam maar gestaag he. Ik heb de tijd, en de markt zit vooralsnog nog even mee. Wel bij een paar auto's wezen kijken, mooie wagens, slechte wagens, maarja, verschil is enorm in deze auto's.
Zorg dat je iemand bij je hebt, die verstand heeft van die dingen, anders is, mijn inziens, de kans op een miskoop ENORM ;). In mijn geval is dat Erwin (Renntech), die enorm veel van die wagens weet! Steek anders je licht eens bij hem op.

Is de markt idd zo goed voor kopers nu? Krijg her en der de indruk dat er minder en voor minder wordt verkocht, zeker in de niet-klassieker 2e handsmarkt. Maar echte prijsdalingen in de klassiekers, zijn die er ook?

De naam Renntech zie ik echt heel vaak langskomen op dit forum, zie nu via jouw link (waarvoor dank) dat ze in Steenwijk zitten. Niet direct om de hoek, maar wel interessant vanwege de grote expertise.

12 dec 2009 18:28
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
IPF schreef:
drknauf schreef:

enjoy

En ik deize fautaus met plezieâhhh! :D
(dat klinkt trouwens verdacht Haags, Herr Doktor!)
Echt de moeite waard om naar beneden te scrollen, allemaal racevarianten!

Nog ff voor het volledige historische besef: hier de oer-356 uit 1948, gefotografeerd in Gmünd:

Afbeelding

Afbeelding

Eehhh... Dat is niet de eerste Porsche uit 1947 (de bekende 'Eins'), maar dat is zelfs een Porsche die niet door Porsche zelf is gebouwd, maar door Beutler in Thun (Zwitserland).

Porsche leverde destijds 'rollende chassis' aan diverse carrosseriebouwers, waaronder bijvoorbeel Glöckler, Beutler, etcetera.

In 1948 heeft Beutler deze prachtige cabrio gebouwd op basis van een door Porsche geleverd chassis...

12 dec 2009 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Speedy356 schreef:
Eehhh... Dat is niet de eerste Porsche uit 1947 (de bekende 'Eins'), maar dat is zelfs een Porsche die niet door Porsche zelf is gebouwd, maar door Beutler in Thun (Zwitserland).

Porsche leverde destijds 'rollende chassis' aan diverse carrosseriebouwers, waaronder bijvoorbeel Glöckler, Beutler, etcetera.

In 1948 heeft Beutler deze prachtige cabrio gebouwd op basis van een door Porsche geleverd chassis...

Kijk, daar komen de echte experts. I stand corrected!

Ik had deze foto's een tijdje terug bij een of ander artikeltje gevonden dat over Porsches #1 en 2 handelde. Heb toen voetstoots aangenomen dat het wel een van deze 2 zou betreffen (was de allereerste niet een cabrio?)

Dank je wel voor het erudiete en ongetwijfeld correcte commentaar! :thumleft:

12 dec 2009 23:21
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Een paar hele smakelijke 356-jes gezien op de foto's :cheers: Sorry, maar IMHO is de 356 vanaf 60 niet te vergelijken qua stijl met de echte pre-A, A en Gmund-serie!!!! Echte super stijlvol!!

Ook inderdaad een erg smakelijke 904 GTS ertussen. Alleen als je denk dat een 356 niet te betalen is......

13 dec 2009 0:01
Profiel
‘64 Kever
IPF schreef:
Is de markt idd zo goed voor kopers nu? Krijg her en der de indruk dat er minder en voor minder wordt verkocht, zeker in de niet-klassieker 2e handsmarkt. Maar echte prijsdalingen in de klassiekers, zijn die er ook?
Wat ik wellicht niet zo slim uitdrukte, was dat de markt inderdaad "op zijn gat ligt" op het moment. Daardoor heb je langer de tijd om te zoeken, omdat de wagens relatief langer op 1 plek staan. Hoef je geen overhaaste beslissingen te maken ;)

Op die manier ;)

Overigens, ik lees het niet terug, maar volgens mij is het belangrijkste bij de aanschaf van een Porsche (en dus zeker ook bij een 356), je budget. Wat wil je uitgeven, hou daar goed aan vast, anders had ik allang een paar wagens gekocht (nouja, 1 van die paar dus ;) )

13 dec 2009 13:33
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende