Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 18:29

Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Porsches gevraagd voor evenement (21 Feb.) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsches gevraagd voor evenement (21 Feb.)
Hallo Porsche-rijders!

Zoals in mijn voorsteltopic te lezen is ben ik Subaru-rijder. “Wat doe je dan op een Porsche-forum?” hoor ik velen van jullie denken. Dat zit nl. zo:

In 2003 is er bij de Subaru Club Nederland een oproep binnengekomen van Micaela van den Ende, moeder van drie zoons. Een daarvan is de toen negenjarige Jesse. Jesse is ongeneeslijk ziek, en een van zijn wensen was destijds om ooit nog een ritje mee te maken in een Subaru Impreza. Natuurlijk is dit een makkelijk uit te voeren wens, en de meest voor de hand liggende oplossing voor een moeder is om naar de Subarudealer te gaan en daar te vragen of zij dit kunnen realiseren. Jesse’s ouders wilden het echter wat aankleden, en besloten om een mail te sturen naar SCN om daarin de wens van hun zoon te beschrijven, met de vraag of zij een rijder + auto beschikbaar hadden met daarachter enkele volgauto’s, een stuk of 5.

Dat hebben zij, en heel Spijkenisse, geweten. Op 11 september 2003 stond er in Spijkenisse een vloot klaar van 176 auto’s vanuit de hele Benelux, die in een enorme stoet naar Jesse’s straat vertrokken. Dit evenement heeft wereldwijde aandacht gekregen. Zelfs de rallyrijder Petter Solberg hoorde van de oproep, en heeft een brief geschreven aan Jesse met de nodige goodies.

Die dag heeft de Subaruclub er een mascotte bijgekregen, en toen we uitgenodigd werden op zijn verjaardag hoefden we niet lang na te denken. De eerste verjaardag die we vierden in 2004 was vrij klein, een clubje auto’s, een volle huiskamer en de nodige hapjes volstonden. Maar dit werd ieder jaar groter, zo groot dat het afgelopen februari niet meer mogelijk was om dit evenement (wat het inmiddels is geworden) bij hem in de straat te houden. Om die reden zijn wij uitgeweken naar Subarudealer Herrewijnen die zijn pand beschikbaar stelde voor alle feestvierders. Dit is hem zo goed bevallen dat hij geen tijd nodig had om na te denken toen ik hem dit jaar opbelde met dezelfde vraag.

“Nog steeds geen idee wat je hier komt zoeken” hoor ik jullie denken. Om to the point te komen: sinds 2008 nodig ik gastclubs uit om hierbij aanwezig te zijn. Dit begon met de Heartbeat Corvette Club als test, om te kijken of dit aanslaat onder zowel de bezoekers als de familie Van den Ende. Wat bleek: het kleine clubje “Vette’s” kreeg meer aandacht dan de Subaru’s. Begrijpelijk, want we rijden allemaal in een Subaru en die kennen we inmiddels wel. Ook voor Jesse’s 15e verjaardag in 2010 is HCC dus weer van harte uitgenodigd, en wil ik de Porsche-rijders ook vragen om hieraan deel te nemen.

Wat details over dit evenement:

Waar:
Subarudealer Herrewijnen
Vredehofstraat 16
3201CV Spijkenisse

Wanneer:
21 februari 2010, van 12:00 tot 16:00

Aantal deelnemers:
Qua Subaru’s komen we altijd rond de 100 uit. Voor wat betreft gastauto's is er ruimte voor een stuk of 50-75, plek zat dus.

Colonne's
Momenteel worden er treintjes gevormd om samen op te rijden naar Spijkenisse. Hieronder de verzamellocaties:
Zeeland
Dordrecht
Omg. Arnhem
Noord-Holland
De Meern

Extra:
We zijn momenteel in onderhandeling met SBS6, dus wellicht komt er een reportage van deze dag. Ook heb ik al bevestiging van een hele spectaculaire verrassing, maar dat hou ik nog even lekker voor mezelf ;)

Ter afsluiting wil ik nog even het volgende kwijt: Jesse wordt ieder jaar zwakker, en elke keer dat we dit evenement organiseren is het maar de vraag of hij er op de dag zelf nog wel is. Ook dit jaar dus. Het is een ontzettende vechter waardoor hij tot nu toe altijd druk zwaaiend klaar heeft gezeten om de stoet welkom te heten, dus ik ga er ook vanuit dat dat dit jaar niet anders zal zijn. Maar mocht je je aangemeld hebben: hou dit topic dan goed in de gaten, want de kans blijft aanwezig dat het feest de avond van tevoren afgeblazen moet worden.

Natuurlijk gaan we daar niet vanuit, dus ik hoop jullie te zien op 21 februari!

Nog enkele foto’s van de voorgaande jaren:

Verzamelen bij AC De Meern in 2008:
Afbeelding

Één van de Corvettes in 2008:
Afbeelding

De visite in 2008:
Afbeelding

De chauffeur in 2009:
Afbeelding

De jarige Job en z'n moeder in 2009:
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Scientist op 25 jan 2010 15:03, in totaal 3 keer bewerkt.

12 dec 2009 17:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Porsches gevraagd voor evenement
Mooi initiatief :res: Er zullen best wel forummers zijn die komen.

12 dec 2009 18:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Val met m'n 'oude' 968 CS niet in de doelgroep, maar desalniettemin ! - Hulde - ! voor dit initiatief !

Groet, Frank

12 dec 2009 18:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Inderdaad hulde voor dit initiatief ! Maar of het nu slim is om Porsches te 'discrimineren'.... Elke type P is mooi & snel..

Hoop ook dat je aan een aantal P geraakt, maar het lijkt me niet de beste combo Porsche Vs Subaru (maar dat is subjectief)

Good luck alleszinds & welkom hier.

12 dec 2009 18:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Ik met mijn Boxster ook niet, maar heb veel respect voor de inzet voor en van die knul. :thumleft:

Ber.

Laatst bijgewerkt door Ber op 12 dec 2009 18:22, in totaal 1 keer bewerkt.

12 dec 2009 18:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Edit: niet meer van toepassing

Laatst bijgewerkt door Scientist op 12 dec 2009 20:54, in totaal 1 keer bewerkt.

12 dec 2009 18:18
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
@Scientist, je krijgt ook wel gelijk het Boxster en 968 chapter over je heen :mrgreen: . Soms ligt dat wat gevoelig hier :mrgreen:

Ik begrijp dus dat je in eerste instantie de wat jongere 911 modellen zoekt :?: vanaf de 993
Afbeelding
of mag de 964
Afbeelding
ook nog?

12 dec 2009 18:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Edit: niet meer van toepassing

Laatst bijgewerkt door Scientist op 12 dec 2009 20:54, in totaal 1 keer bewerkt.

12 dec 2009 18:57
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Nee joh Mario, niet doen hoor die oude meuk :!: ..... :wink: :wink: :wink:

Denk dat Jesse alleen de nieuwste 911 herkent, van de nieuwste versie van z'n games. De 997 dus:

Afbeelding

:P

12 dec 2009 19:08
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold boxster
cuijk
zou hij dit herkennen??? Afbeelding Afbeelding
986
http://spaces.msn.com/john944s2

12 dec 2009 19:20
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Dat zijn beiden wel hele gave wagens :shock:

12 dec 2009 19:21
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Die beste man trekt het straks niet meer :scratch: Dacht met een makkelijke vraag te komen. Maar ja, er zijn ook zoveel verschillende types en baasjes :mrgreen: In onze ogen zijn ze allemaal mooi en herkenbaar :cheers:

Ja, zelfs de kappers auto's. Zal het maar vast zeggen voordat de rest over mij heen komt :bang:

Berrie

12 dec 2009 19:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
cuijk
ik had 2 weken het verzoek om iemands laatste wens te vervullen ik ben er gelijk op in gegaan ................maar het bleek al niet meer mogelijk te zijn ik werk aan dis soort dingen graag mee omdat het voor mij ook een jongensdroom was
986

12 dec 2009 19:25
Profiel WWW
Keistad
@Porscheboy, dat staat wel heeeel dik :thumleft: , ik zou die hardtop er niet meer afhalen :!:

12 dec 2009 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
cuijk
thx willem ...is voorlopig ook niet mogelijk want tijdens de montage is het raampje in de softtop gesneuveld :cry:
986

12 dec 2009 19:31
Profiel WWW
Veenendaal
HAHAHAHAHA, ja das een goeie Willem, dan hoeft de omgeving ook niet meer tegen dat hoofd van hem aan te kijken :res:

Ber.

12 dec 2009 19:34
Profiel Facebook 
Keistad
Dat bedoelde ik helemaal niet, ik vind het echt een mooie lijn hebben. Je ziet vaak hardtops waarvan je echt moet :flush:

Maar nou weer even on topic :!:

12 dec 2009 19:38
Profiel
Veenendaal
Het was een geintje, jammer kwartje viel dus niet :(

OK, weer on topic.

Ber.

12 dec 2009 19:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Nog even e.e.a. doorgenomen, volgens het krantenartikel van vorig jaar waren er 175 auto's aanwezig. Aangezien ik bijna zeker weet dat er zo'n 100 Subaru's waren, betekent dat dus ruimte voor 75 andere auto's. Ik kan me niet herinneren dat er zo'n opkomst was, maar ik neem de gok. Wat mij betreft zijn alle Porsches welkom.

12 dec 2009 19:56
Profiel
Keistad
So die is snel om :mrgreen: Binnen 8 posts (waarvan 5 met onzin) van 20 naar 75 auto's :mrgreen:

Maar idd respect voor je inzet en initiatief :res:

12 dec 2009 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Scientist schreef:
Om misverstanden te voorkomen: ik wil niemands auto beledigen/discrimineren.

Ik voel mij geenszins gediscrimineerd of beledigd ; ik ben namelijk niet discrimineerbaar, noch beledigbaar ; bij een poging hiertoe heeft de belediger cq. discrimineerder een probleem of frustratie, ik niet. Ik wilde slechts mijn waardering voor het initiatief uiten en verklaren waarom ik er zelf niet bij aanwezig zal zijn. Je uitleg is verder glashelder ...

Groet, Frank

12 dec 2009 20:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Gelukkig, maar gezien de verandering ben je dus van harte welkom :D

12 dec 2009 20:52
Profiel
Veenendaal
Ik heb het in mijn agenda gezet.

Kom op jongens, laten we er met een leuke groep naartoe gaan. Het is een fantastisch goed doel, dus..............

Berrie

12 dec 2009 20:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Wil me er niet mee bemoeien, maar er word verder toch niks georganiseerd voor de rijders? Dus of er nou 10 of 100 porsche's komen maakt dan toch ook niet uit (er is vast wel een leeg plekje waar een auto kan staan)

12 dec 2009 21:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Da's waar, maar de parkeergelegenheid is beperkt. Waarschijnlijk heb je weinig zin om je auto een kwartier lopen verder te parkeren ;) Nu blijkt dat er meer ruimte is dan ik mij kan herinneren is er inderdaad geen probleem.

12 dec 2009 21:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende