1.Wat is jullie mening over deze elektrische systemen anders dan fabrieks-af leverbaar is tegenwoordig.(is dit ook een klep die direct na de katalysator zit?) 2. Gezien ik te weinig kennis heb over de 'flow' van de uitlaatgassen bij 4-takt en de invloed daarvan op het vermogen, ben ik zeer benieuwd wat jullie mening is over negatieve effecten van verstoring van de flow van uitlaatgassen door deze kleppen. Levert dit merkbaar negatief vermogensverschil op bij kleppen dicht? 3. Kan deze 'verstoorde' flow slecht zijn voor de motor ivm ongewenste pulses terug richting cilinder of gewoon verstoring flow(ivm stukje 2e pijp voordat de uitlaatgassen de electronische klep tegenkomen)? 4. Hou zouden jullie dit inbouwen als jullie dit zouden doen. Ik zou zelf denk aan: na de katalysator inbouwen, de pijp achter de electronische klep verbinden direct voor de uitlaattips met eventueel hier een extra klep weer. Hierdoor komt geluid en de gassen bij open kleppen alsnog achter eruit en is het uitlaattraject net iets langer met de klep open ivm de situatie waarbij je achter de klep geen extra stuk pijp last.
Ben erg benieuwd naar jullie mening
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
13 dec 2009 22:37
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?
Er is hier op het forum iemand met 'n 3.2 die zo'n klep gemonteerd heeft ... mss even de zoekfunctie gebruiken
Kijk eens onder je 964 hoeveel ruimte je (niet) hebt om deze klep te plaatsen
Persoonlijk ben ik wel 'n voorstander van 'n "aan & uit" systeem en zit dat voor de 993 al geruime tijd te overwegen - echter zou ik 'm dan als bypass gebruilen en gewoon uit komen waar je normaal ook uit komt
13 dec 2009 22:42
Justin
Porsche 964 C4
Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?
Kon niks vinden voor oudere types. Enkel over nieuwe P's met syteem fabriek af of in een sportuitlaat systeem aftermarket die je zo van het schap kunt kopen. Ik zou het(indien ik het zou willen) dan zelf laten fabriceren(vandaar de vraag of jullie de open pijpen dan voor de uitlaattips zouden laten terugkomen).
Reden voor overweging lijkt mij enigzins voor de hand liggen. Zou mooi zijn niet in de stad hele tijd lage toeren te rijden om oom agent(omegagent ) niet achter mij aan te krijgen of de nieuwe wekker van de buren te worden
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
Laatst bijgewerkt door Justin op 13 dec 2009 23:00, in totaal 1 keer bewerkt.
13 dec 2009 22:58
rob964.c4
964.c4
assendelft
Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?
van dat goedkope spul krijg je spijt, zeker als je het na de kat plaatst,
veeeel te heet en veel geluid.
Ik zou het dan plaatsen tussen de pijp waar het de eind demper in gaat en de pijp naar het sier stuk, zo verstoor je de flow ook niet. Is de temp ook een heel stuk minder, ik geloof dat een kat werkt bij iets van 300 tot 500 graden, dat kan dat klepje niet hebben. met die electra snoeren.
Probeer er een van pierburg dat is het merk dat porsche gebruikt, deze werkt op een vacum zo zitten er geen kwetsbare electra bij de hitte bron maar ook die zou ik niet plaatsen na de kat.
_________________________________________ remmen is angst
13 dec 2009 22:58
rob964.c4
964.c4
assendelft
Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?
_________________________________________ remmen is angst
13 dec 2009 23:02
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?
Olaf schreef:
Er is hier op het forum iemand met 'n 3.2 die zo'n klep gemonteerd heeft ... mss even de zoekfunctie gebruiken
Ja hier geen 3.2 maar een SC , en ja de QTP zoals de topic starter bedoelde.
Het idee is goed, het geluid is fantastisch te regelen, van stil (standaard) traploos naar lekkere brul tot compleet straight pipes takkeherrie (bij stationair gaat het autoalarm af van de buren ) Echter.........................
De klep is er al 3x "uitgeblazen" hij zit achter de voorpijp voor de eind demper en helaas is de temperatuur van de uitlaatgassen is zo hoog dat de klep (gelast & geschroefd) op het asje in de aluminium behuizing het laat afweten. Amerikanen hebben zo'n 4 meter pijp, wij maar 80cm en dat is nu net waarom dit systeem het laat afweten.
Hier zie 'm zitten
En hier het resultaat na ongeveer 200kms rijden
btw, QTP geeft niet thuis bij reclamatie, als je meer vragen hebt via pb of dit topic.
Re: Uitlaat klep systeem inbouwen 964, goed of slecht idee?
@rob964.c4: thnx voor de tip! zie alweer aan de prijs(omdat ik 2 eindtips wil maken), dat ik dan liever nog 2 homemade straight pipes zo nu en dan eronder monteer.
@ Metallgreen sc: thnx voor de info, denk dat ik hieruit moet concluderen dat ik beter voor cup bypass + g-pipe kan gaan( of eventueel 2 homemade straight pipes )
Bedankt voor de informatie En als iemand heel toevallig 2 pierburg kleppen heeft liggen en je wilt er graag van af, dan mag je me altijd een PB sturen
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum