Auteur |
Bericht |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Dat lijkt allemaal gelukkig mee te vallen. Zoals Paul al schrijft komt de sludge duidelijk door de scheur in de kop.
Het kleurverschil kan duiden op ongelijkmatige koeling van de cylinder. Kan ik me iets bij voorstellen. Geen idee hoe lang de scheur al in de kop zit en dus de koelvloeistof ook sludge bevatte maar daardoor kan het zijn dat de cylinderwanden niet meer gelijkmatig gekoeld zijn. Een minuut of 5 ongelijkematige koeling kan al genoeg zijn voor die verkleuring en uiteindelijk lopen de spanningen zo hoog op in de cylinderwand dat deze zal scheuren.
Klaarblijkelijk kun je dus blij zijn dat je eerder tot stilstand bent gekomen. Ben benieuwd naar de afloop.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 dec 2009 11:16 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Ik kan me goed voorstellen dat een cilinderwand sowieso niet helemaal gelijkmatig gekoeld wordt, ook niet bij een "gezonde" auto Is dat kleurverschil echt "ongezond"
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
06 dec 2009 11:31 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
dit was vroeger reden voor een nieuwe motor?
_________________________________________ oud is beter
|
06 dec 2009 11:59 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Klopt niet helemaal.... koppakking slaat meestal door bij een koelwaterkanaal óf een oliekanaal, maar meestal bij een koelwaterkanaal. Je krijgt dus nooit olie én waterproblemen. Meestal krijg je koelwater in je betreffende cilinder bij de neerwaardse slag, je zult ook zien dat zo'n cilinder en zuiger brandschoon zijn bij demontage, deze worden namelijk als het ware gestoomcleaned Water komt uiteindelijk bij de olie omdat ie langs je zuigerveren het carter in spoelt.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
06 dec 2009 12:18 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
|
06 dec 2009 22:02 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Gisteren de complete offerte van de reparatie gekregen en dat was toch nog schrikken. Ik wist inmiddels wat een nieuwe kop ging kosten maar de kosten voor de overige materialen (kopbouten, o-ringen, pakkingen, vloeistoffen etc etc..) had ik nogal onderschat.
Voor een significant bedrag was dan 'slechts' 1 van de 2 koppen gerepareerd. Garantie zou relatief beperkt zijn (want alleen op de vervangen kop). Ook het verschil met een nieuwe motor werd steeds kleiner.
Na ampel overleg alsnog besloten om een nieuwe motor te bestellen. Wel met een heel dubbel gevoel. De oude was eigenlijk niet echt afgeschreven maar vormt op termijn richting de 200K wel een risico (andere kop?).
Met 2 jaar garantie kan ik dan met enige zekerheid m'n 25K km per jaar rijden en wachten tot de beoogde opvolger binnen budget valt.
|
08 dec 2009 22:41 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Logische keuze... maar wel erg rot voor je zeg
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
08 dec 2009 23:55 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 dec 2009 17:47 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Vervangende motor is binnen! mod by horn - eigenschappen van foto gebruiken ipv die van de album pagina
|
14 dec 2009 22:03 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Wat gaat dat nou kosten?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
14 dec 2009 22:23 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Ik wil het niet weten , mooi gezicht altijd zo'n vers motorblok Straks weer lekker
|
14 dec 2009 22:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Nooit geweten dat nieuwe motoren zo compleet geleverd werden - dacht dat het in- en uit- laat gedeelte altijd omgebouwd moest worden van het oude blok
|
14 dec 2009 22:35 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Die kan er straks weer even tegen aan
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
14 dec 2009 22:39 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Vraag me dan altijd weer af: voor de oude motor moet je toch ook wel wat kunnen krijgen? Zitten tenslotte genoeg goede onderdelen aan!
Zo'n nieuw motorblok ziet er wel erg goed uit. Eerder gelezen dat een nieuw blok 11.000 kost. Ben benieuwd of je dan zo'n compleet blok krijgt en hoeveel kosten aan de inbouw zitten.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
14 dec 2009 23:06 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Ik vermoed dat het andere blok ook ingeruild zal worden
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
14 dec 2009 23:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
... in 'n oud boek Met 11.000 heb je (tegenwoordig) geen nieuw 996 blok meer ... in het begin was het draaiende gedeelte van 'n 996 te krijgen voor zo'n 6.000 ... en al snel ging dat naar 12.000 ... zou me niks verbazen als we nu al richting de 18.000 gaan
|
14 dec 2009 23:28 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
14 dec 2009 23:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Wat dacht jij dan .. als je voor 11 'n nieuwe motor zou kunnen kopen, zou revisie MI never lonen
|
14 dec 2009 23:41 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Ik vond 11 al aardig aan de prijs. Maar heb dit gelukkig nooit bij de hand gehad, dus geen referentie...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
14 dec 2009 23:48 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Kom op Ferdinand, de prijs van een nieuw 996-blok is voor velen hier (helaas) relevant, wat kost het nu (blok, installeren, inruil)?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
15 dec 2009 19:16 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Ben ik weer...
Prijs is 12.800 euro incl btw. maar excl 600 euro voor uit- en weer inbouwen. Je bent dan wel verplicht het oude blok in te ruilen (gemonteerd en wel dus zonder losse onderdelen)
Als ik het goed begrepen heb is dit wat ze noemen een 'refurbished' blok. Dus wel af fabriek, met 2 jaar garantie maar niet alle onderdelen zijn perse nieuw danwel ongebruikt.
Vandaag belde de garage en hij heeft al gelopen. Donderdag waarschijnlijk ophalen!
|
15 dec 2009 20:15 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Maar nu komt de hamvraag!
Hoe rijd ik een nieuwe motor in?
Gewoon wat 80km en 120km wegen en toeren tot een bepaald max?
Iemand tips?
|
15 dec 2009 20:21 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
Ik zou mijn naam maar veranderen. Jij bent het bokkie.....
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 dec 2009 20:22 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
De prijs valt me eigenlijk reuze mee. En het blok bestaat van buitenaf te zien niet uit zo heel veel gebruikte onderdelen; lijkt eerder nieuw.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
15 dec 2009 20:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Ben ik het bokkie? Mayo in 996 koelvloeistofreservoir
De 1ste 500 a 1000 Km niet boven de 3000 toeren uit - daarna af en toe uit halen naar hogere toerentallen - bij 1000 a 1500 km de olie laten verversen en daarna gewoon rijden zoals het hoort .. denk dat je garagist daar ook wel wat over kan vertellen Vraag me af wat voor uitsluitingen er in de garantie van 2 jaar zitten ... als je wilt sloop je zo'n blok makkelijk binnen die tijd
|
15 dec 2009 20:32 |
|
|