Auteur |
Bericht |
BOXSTER2.5
BOXSTER S 987 3.2 tiptronicTurnhout
|
BOXSTER 987 Verlagen ? hoe breed kunnen de velgenin 19"?
BOXSTER 987 Verlagen ? hoe breed kunnen de velgen?
heeft er iemand ervaringen mee ??
Ik heb een 987 met 19" carrera classic wielen maar hij staat zo hoog op zijn poten ..
alvast bedankt voor alle info !
groet Kim,
|
10 dec 2009 22:09 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: BOXSTER 987 Verlagen ? hoe breed kunnen de velgenin 19"?
wil je een auto om mee te rijden of een auto om de discobal mee uit te hangen? 19ers onder een boxster is al een, maar als je hem dan ook nog wilt verlagen denk ik dat je band tegen de wielkast aan gaat komen met alle gevolg van dien. Je kan uiteraard de wielkasten uit laten rollen, maar of je dat allemaal over hebt voor een verlaagde boxster met 19ers? Succes ermee!
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
19 dec 2009 0:56 |
|
|
Patrick
|
Ralf we hebben het hier wel over een 987. 19" onder een 987 is in mijn ogen hetzelfde als 18" onder de latere 986. Het antwoord op de vraag van Boxster 2.5 weet ik niet.
|
19 dec 2009 10:58 |
|
|
BOXSTER2.5
|
Ralf, voor een 986 volstaat 18" . Heb zelf altijd een 986 2.5 met 18" Turbo II gehad. 10" breed achteraan, Prachtig is dat !! Neem gewoon de wintervelgen van een 986 op een Boxster 986 in 18" en het is Af !!
Nu heb ik een 987 S 3.2 die vraagt minstens naar 19", de wielkasten zijn veel ruimer en hij staat hoger dan de 986. Als je echt iets mooi wil op een 987 zou je 20" van Tech-art moeten nemen.. Hoewel ik me afvraag of dat nog goed zal rijden. Het ziet er wel prachtig uit. In bijlage mijn Boxstertje, geef toe het staat te hoog en het wiel teveel naar binnen..
|
19 dec 2009 13:45 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Dit zijn de maten: 19 inch. 235/35 ZR 19-265/35 ZR 19.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
19 dec 2009 14:58 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar zoals je zelf al aangeeft vind je hem dan te hoog op zn wielen staan. Als je hem dan ook nog eens gaat verlagen denk ik niet dat dat allemaal gaat passen, maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Vriend van me heeft ook grote velgen onder zn auto, en die heeft ook problemen omdat de auto verlaagd is. wielkasten uitgerold, airride onder de auto gebouwd, maar de band loopt af en toe aan tegen de wielkast. Die techarts zien er idd wel dik uit, maar denk ook niet echt dat het de rijeigenschappen ten goede komt Die van jou ziet er ook niet verkeerd uit, blijft een porsche
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
20 dec 2009 0:19 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Ik heb op een 986 ook 19 inch en dat gaat prima
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
20 dec 2009 9:32 |
|
|
BOXSTER2.5
|
Dimitri,
Net jou foto's is bekeken.. ziet er idd zeer mooi uit !! PAST PERFECT ! Als ik zo'n look wil op m'n 987 moet ik 20" leggen..
|
20 dec 2009 12:21 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Snap niet waar je nu op doelt. Wil je nu 20 inch of de auto verlagen? Als je 20" onder de auto legt is de wielkast echt niet meer gevuld, de omtrek van het wiel blijft gelijk en je houdt dus dezelfde ruimte in de wielkast over. Bij Techart is het hele onderstel van de 987 met iets van 5 cm verlaagd.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
21 dec 2009 11:28 |
|
|
BOXSTER2.5
|
nee, 20" begin ik niet aan.. ik ga de 19" ers behouden en met aibach veren de boel verlagen (dacht zo'n 3 a 4 cm) . misschien indien nodig achteraan spoorverbreder steken.. Ik vroeg me af of er mensen zijn die daar evaringen mee hadden op een 987.
vandaar mij vraag..
groetjes,
Kim,
|
21 dec 2009 12:52 |
|
|
Patrick
|
Ga je alleen de veren vervangen ? Kan dat ? Ik dacht dat je een compleet nieuwe set, dus ook de dempers, moet monteren. Dan hebben we meteen een heel ander prijskaartje. En het zijn Eibach veren.
|
21 dec 2009 13:24 |
|
|
BOXSTER2.5
|
nee hoor, kan perfect.... prijzen tussen de 180 en 320 euro.. Eibach is hier erg goed in. kost 305 euro.
Als je een regelbare ophanging wil (met schroefregeling) dan moet je de hele ophanging (veren + schokdempers) vervangen. Duur grapje..
|
21 dec 2009 13:33 |
|
|
RG996
N-H
|
11,5 J is mogelijk op een 987, echt laag kan je daarmee ook gaan echter wel met een schroefset. Ga je voor veilig neem 11J achter met een verlaging dmv veren. Ik rijd een 986 van 2001 met 11J achter echt op z'n buik, loopt nergens aan ook geen wielkasten gerold.
|
21 dec 2009 20:37 |
|
|
Patrick
|
Ricky kan jij me uitleggen wanneer je alleen veren en wanneer je een schroefset toepast ?
|
21 dec 2009 21:01 |
|
|
RG996
N-H
|
ff beknopt Je orginele dempers/veren zijn voor een bepaalde hoogte, demping op elkaar afgestemt. Je wilt je auto 'iets' omlaag brengen lees 3 a 4 cm dan, dan kan je met veren volstaan, let wel dan op de km's die de dempers erop hebben zitten. Als je verlaagt verkort je de demp karakterestiek van de demper dmv een kortere/stuggere veer. DWZ dat de demper kan gaan lekken als deze al wat ouder is en de auto kan gaan stuiteren. omdat de demper de oorspronkele in en uitgaande slag niet meer kan maken, hij wordt nu immers begrenst. Dit is wat mensen die geen verstand hebben van verlagen, altijd roepen, t'zal wel stuiteren als een gek. als zij een extreem verlaagde auto zien. Echter, daar komt de schroefset om de hoek kijken! JE kan em zo laag zetten als de weg toelaat De verlaging kan dus op performance of optisch geheel naar smaak gebracht worden, zeker icm met het uitwegen van de auto, kan je een zeer strak sturende machine krrijgen die in bochten en zelfs op hoge snelheid de auto erg veilig doet overkomen. En in elk geval zijn de dempers/veren op elkaar afgestemd, hardheid is instelbaar, en ook de rebound. maw stug als ie stug moet zijn, bv drempel, oneffenheden asfalt, en comfortabel waar de weg het toelaat. Ander voordeel is, dat met slechts het verwijderen van de wielen, de hoogte doormiddel van een draaibare ring versteld kan worden. Mocht je het eea in de praktijk willen ervaren, ik woon in Purmerend, je bent altijd welkom. Uiteraard is er wel een prijs verschil, waar een goed setje veren al gauw €500 kost moet je er bij een schroefset al gauw 1000 bij optellen. Alhoewel voor de Boxsters tegenwoordig al een KW VAR1 te koop is voor iets van €1250 (dan heb je echt een top set voor je geld) gr Ricky
|
23 dec 2009 1:23 |
|
|
Patrick
|
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Voor mij is de keuze nu duidelijk. Of origineel of een schroefset, en toch maar niet alleen de veren vervangen. Mijn huidige auto wil ik niet verlagen maar ik zit er aan te denken om van de zomer een 987S uit D te halen. De 987 staat naar mijn mening erg hoog en dan geef ik liever wat meer uit om hem beter verlaagd te krijgen. Tegen die tijd kom ik misschien wel even langs om gebruik te maken van jouw expertise op dit gebied.
|
23 dec 2009 9:13 |
|
|
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
wel vet 20inch onder een 987 [img][img]http://www.auto-motor-und-sport.de/news/Techart-Porsche-Boxster-und-Cayman-1386379.html?item=6#article_detail/img][/img]
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
23 dec 2009 18:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zo werkt 't niet, Henzel Bedoel je deze Rechtermuisklik op het plaatje en die URL (met JPG extensie) tussen [img]en[/img] zetten ...
|
23 dec 2009 19:26 |
|
|
BOXSTER2.5
|
Bwaa, 19" is voldoende maar het moet aanpassen aan de spatborden.. dus een 4cm omlaag die handel..
|
24 dec 2009 0:46 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
dat is praat
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
24 dec 2009 16:16 |
|
|
mich987
Ondernemer, CrossmediaproducentAssen
|
Hoi mede Porsche rijders. Ik ben nieuw op het forum en ben hier terechtgekomen dankzij mijn zoektocht naar nieuwe (grotere) velgen voor mijn pas aangeschafte boxster 987 (2005).
De 20" inch Techart velgen waar hierboven over wordt gesproken lijken mij geweldig, maar weet iemand of deze zonder rare aanpassingen onder een boxster 987 passen? En waar deze velgen uberhaupt te koop zijn in Nederland? Alvast bedankt.
Groet,
Michel
_________________________________________ www.bluemedia.nl
|
17 jul 2010 21:10 |
|
|
mich987
|
Zo,..ik ben er uit! mede dankzij de expertise van Ricky (die heel toevallig de Techart velgen had liggen waar ik naar op zoek was, al is het 19" geworden i.p.v. 20" maar dat mag de pret niet drukken) Woensdag zijn de vandaag bestelde Dunlop sportmax banden en de 15mm spoorverbreders binnen en gaat de boel er onder. Foto's van het resultaat zal ik hier vervolgens proberen in te plakken. Mocht het nodig zijn gaat ie nog 3 cm omlaag, maar ik wacht eerst het resultaat even af als de nieuwe 19ers er onder hangen. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat
|
27 jul 2010 0:31 |
|
|
horn
PF #57
|
gefeli met je huifkar FOTO'S!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2010 7:20 |
|
|
mich987
|
tnx Horn Hierbij alvast even wat foto's van de 987 met de Techart formula velgen. Deze heb ik er vanavond onder geknutselt. En moet zeggen dat het resultaat me zeer goed bevalt. Misschien moet het geheel nog 3 cm omlaag maar ik ga hier eerst even aan wennen zoals ie nu is. Ben benieuwd naar jullie mening. P.S.Ja ik weet het, de naafkapjes heb ik vergeten...druk ik er morgen nog even op
|
28 jul 2010 1:50 |
|
|
horn
PF #57
|
mooie velgen! idd stukkie zakken. staat nog op cayenne stand
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jul 2010 8:06 |
|
|