Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:52

Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Sneeuw en ijs weg, gratis gritbehandeling er voor terug 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Sneeuw en ijs weg, gratis gritbehandeling er voor terug
Gisteren de C4 weer eens de garage uitgehaald door de blubber heen om naar de andere kant van het land te karren. Wegen zijn zo met de temperaturen boven nul en de regen weer goed te berijden. Maar wat krijgen we er voor terug....
Fikse gaten in de weg en een de steenslag die om je oren springt. Ik heb op de terugweg 3 enorme pitten in de voorruit opgelopen en fiks wat stippeltjes op de voorkant erbij.
Het hoogtepunt was een Golfje met 3 petjes er in die me met 170 voorbij kwam en hem er zo voor hoekte. De steentjes spoten in het rond en leverde de grootste buts in de voorruit op. Toen ik het manneke er op aansprak bij een stoplicht bood ie aan de andere ruiten ook nog even onbruikbaar te maken. Dat aanbod heb ik maar afgeslagen.
Kortom, maandag maar eens kijken of het allemaal nog te repareren is.
En ik vrees dat de conditie van de wegen er de komende weken weer flink op achteruit zal gaan en de schade van vorig jaar die nog niet eens overal gerepareerd is zal gaan overstijgen.

26 dec 2009 11:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Sneeuw en ijs weg, gratis gritbehandeling er voor terug
Klote Maurice.
Ik neem aan dat het op ZOAB gebeurd is :?:

Ik vraag me af of dit in b.v. Duitsland ook zo is, of hebben die het toch allemaal weer beter geregeld.....

Kun je de eigenaar van de weg (rijkswaterstaat?) niet aansprakelijk stellen :?:
Effen de neus laten spuiten op kosten van de staat :!:

26 dec 2009 12:04
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
RonP schreef:
Kun je de eigenaar van de weg (rijkswaterstaat?) niet aansprakelijk stellen :?:

In beginsel niet. Wel als men de boel de boel laat, maar met alle noodreparaties kun je niet stellen dat de wegbeheerder in dezen aan het verzaken is.

26 dec 2009 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Maar wel in eerste instantie een ondeugdelijk produkt geleverd.
Hoewel gemaakt door derden zijn zij (rijkswaterstaat) toch verantwoordelijk.
Zo extreem waren de omstandigeheden ook niet dat we met overmacht te maken hebben.
Kun je nu wel zeggen : "we proberen er alles aan te doen om het i.o. te krijgen", maar daar koopt de gedupeerde niets voor.

26 dec 2009 12:30
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
RonP schreef:

Ben ik het niet mee eens. Maar goed, je kan altijd een briefje sturen... ik acht de kans van slagen echter minimaal en ik zou er geen procedure voor beginnen, tenzij er bijzondere omstandigheden zijn.

26 dec 2009 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Dus jij vindt een wegdek dat na een beetje sneeuw en vorst los begint laten een deugdelijk produkt :?:

26 dec 2009 12:36
Profiel
Om te beginnen hebben we zeer koude nachten gehad (-15 of kouder) + voor Nederlandse begrippen extreem veel sneeuwval. Daar zijn sneeuwschuivers met geweld overheen gegaan... Ja, dat onder die omstandigheden er een toplaag wat af gaat brokkelen vind ik niet zo gek. In de wintersportgebieden is het ook niet bijzonder dat de toplaag op zijn donder krijgt en wat los gaat laten.

26 dec 2009 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik neem toch aan dat de omstandigheden zoals jij ze omschrijft zijn uitgetest op dit wegdek voordat het in gebruik werd genomen.
Zo extreem zijn die omstandigheden die jij omschrijft nou ook weer niet.
-15 en een sneeuwschuiver die eroverheen rijdt........ :roll:

26 dec 2009 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
't viel me bij de beemer ook op dat er de laatste weken aardig wat steenslag op is gekomen. Een collectieve claim misschien? :idea: Allemaal 25 euro aan mij overmaken en ik stuur een brief! :mrgreen:

26 dec 2009 12:50
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold boxster
cuijk
:popcorn:
986
http://spaces.msn.com/john944s2

26 dec 2009 12:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Rijkswaterstaat is een onderdeel van de NS? :wink:

Het is belachelijk (of om te huilen) als in 1 jaar (2 winters) het ZOAB alweer kaduuk is door wat vorst en sneeuw.

26 dec 2009 12:51
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Ik kan me in Nederland niet over heel veel dingen meer verbazen. (Triest genoeg eigenlijk)
Die voorkant vind ik niet zo heel erg. Daar zaten al wat gebruikssporen op dus die komt komend jaar aan de beurt om weer netjes te maken. Dat houd je toch niet tegen hoe zuinig je ook op je auto bent.
Hoop dat men in staat is de ruit te repareren op een acceptabele manier. De auto is verder 100% origineel en zou toch jammer zijn dat er nieuwe in moet. Maar wat moet dat moet.
Rijkswaterstaat is niet zo makkelijk over de brug te krijgen om de schade op te kunnen verhalen. Uiteindelijk dekt mijn verzekering het allemaal wel maar ik ga toch weer een schadeclaim indienen. Dat zijn er dan twee want de BMW heeft deze week op mijn laatste werkdag ook een fikse ruitschade opgelopen door opspringend gesteente.

26 dec 2009 13:16
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Het claimcultuurtje komt in Nederland al aardig op.

26 dec 2009 13:38
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Inderdaad! :(

RonP schreef:
Hoewel gemaakt door derden zijn zij (rijkswaterstaat) toch verantwoordelijk.

Over dit ZOAB is iedereen wel weer erg te spreken als het regent! :idea:
En dat doet het hier toch meer dan die sneeuw en een beetje vorst!
ZOAB is een stuk veiliger (beter zicht) dan het asfalt waar al het water op blijft staan!

Als ik vanuit Duitsland in de stromende regen weer NL in rijd, dan denk ik telkens "dat hebben wij hier toch wel goed voor elkaar"!
Ja, aan dat ZOAB zitten 's winters wat nadelen, maar ook daar wordt hard aan gewerkt!

Af en toe een beetje steenslag en soms eens een andere vooruit, ach daar kan ik niet echt wakker van liggen.

26 dec 2009 13:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
maurice schreef:
Gisteren de C4 weer eens de garage uitgehaald door de blubber heen om naar de andere kant van het land te karren. Wegen zijn zo met de temperaturen boven nul en de regen weer goed te berijden. Maar wat krijgen we er voor terug....
Fikse gaten in de weg en een de steenslag die om je oren springt. Ik heb op de terugweg 3 enorme pitten in de voorruit opgelopen en fiks wat stippeltjes op de voorkant erbij.
Het hoogtepunt was een Golfje met 3 petjes er in die me met 170 voorbij kwam en hem er zo voor hoekte. De steentjes spoten in het rond en leverde de grootste buts in de voorruit op. Toen ik het manneke er op aansprak bij een stoplicht bood ie aan de andere ruiten ook nog even onbruikbaar te maken. Dat aanbod heb ik maar afgeslagen.
Kortom, maandag maar eens kijken of het allemaal nog te repareren is.
En ik vrees dat de conditie van de wegen er de komende weken weer flink op achteruit zal gaan en de schade van vorig jaar die nog niet eens overal gerepareerd is zal gaan overstijgen.

Ik had hetzelfde woensdagavond op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort ter hoogte van Laren. Mijn rechter voorwiel verdween in een gat in het wegdek. Bij thuiskomst een grote buts in mijn lak. Ik ga het middels dit formulier proberen.
http://www.rijkswaterstaat.nl/images/Schadeformulier%20weggebruiker%205.0_tcm174-232676.pdf

Succes!

26 dec 2009 14:23
Profiel
RonP schreef:
Ik neem toch aan dat de omstandigheden zoals jij ze omschrijft zijn uitgetest op dit wegdek voordat het in gebruik werd genomen.
Zo extreem zijn die omstandigheden die jij omschrijft nou ook weer niet.
-15 en een sneeuwschuiver die eroverheen rijdt........ :roll:

Lees vooral er even overheen dat ik constateer dat het wegdek in de wintersportgebieden er ook niet immuun voor is.

26 dec 2009 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Denk dat het daar meer te verduren heeft, extremer , sneeuwkettingen, etc.
En.......als jij iets constateert is dit meteen de waarheid :?:

Rob :
Ach, de stenen mogen wel om je horen spatten na vorst en sneeuw, tenslotte is het ZOAB wegdek zooooo fijn bij regen....... :scratch:

Overigens ben ik ook geen claimer, ik vroeg het me slechts af of je iemand verantwoordelijk kan houden.
Zou het zelf niet eens doen, niet de moeite.

26 dec 2009 14:50
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Niet claimen? Dus je zadelt de verzekering er mee op. Is dat ook niet claimen?
Of betaal je dit soort schades zelf?
Je stelt dat je wilt weten of je iemand verantwoordelijk kunt houden. Dan vind ik het bij de verzekering claimen zeker een foute keuze, die zijn immers niet de probleemeigenaar maar RWS in dit geval.
Als iedereen alle ruitschades bij de verzekering claimt betekent het dat we met z'n allen weer meer premie mogen gaan betalen. Uiteindelijk is de wegbeheerder verantwoordelijk voor een goed wegdek en bied deze ook de gelegenheid schades te claimen.

Ik ben zelf normaal ook niet zo'n claimer maar met vijf ruitschades binnen een jaar tijd gaat de verzekering ook vragen stellen. Een schade heb ik afgelopen voorjaar keurig door RWS vergoed gekregen (overigens op verzoek van de verzekering). Ook deze schade zal ik bij RWS claimen. Als dat gehonoreerd wordt mooi, anders val ook ik gewoon terug op de verzekering.

26 dec 2009 15:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Maurice,
Jij hebt het in je post over pitjes in je ruit.
Deze zijn toch kosteloos en netjes te repareren :?: (via je verzekering , lage kosten voor je verzekering)
Het is toch niet zo dat je verwacht dat er een nieuwe ruit in moet :?:

Trouwens 5x ruitschade in 1 jaar.......ik snap dat je verzekering vragen gaat stellen.

26 dec 2009 15:09
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Hoezo kostenloos?
Voor jou is dat kostenloos in principe maar wie dacht je dat de rekening betaald? Die gaat naar jouw verzekering zoals je al schrijft en wordt gewoon aan je dosier met schadeclaims toegevoegd. Per pitje ligt de prijs op ongeveer Eur. 90 dus met drie stuks nog altijd een kleine Eur 300.
Of de pitten te repareren zijn is de vraag. Twee zijn heel fors en zitten dicht bij elkaar. Zit op de grens van de 35 mm.

Ik weet het gaat niet om wereldbedragen maar vind dat door de claim bij de aansprakelijke partij neer te leggen ook een signaal wordt afgegeven.

26 dec 2009 15:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Heb "kosteloos" al aangepast in mijn bericht.
Natuurlijk heb je gelijk dat er kosten voor je verzekering mee gemoeid zijn, maar die vallen toch erg mee.
Denk dat ze het "graag" betalen om erger te voorkomen.

Kan je verzekering ze dan niet claimen bij rijkswaterstaat ??
Als je het zelf moet gaan doen denk ik dat het wel even kan duren voor het opgelost is.
Je zal, om verdere schade te voorkomen, het meteen moeten laten doen om het vervolgens te claimen bij rijkswaterstaat.
Als je het al terug krijgt, wat voor sores heb je er allemaal mee en hoe lang duurt het allemaal :?:

Als het inderdaad heftiger is, zoals je net omschrijft, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.

En ja, als ik pitten in de ruit bij rijkswaterstaat zou moeten claimen met alle sores die daarmee gemoeid is, dan zou ik het bijna net zo lief zelf betalen.
Zoveel kost een pit repareren niet, lijkt me.

26 dec 2009 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
We posten een beetje langs elkaar heen.

Denk dat we het in grote lijnen wel eens zijn , hoor Maurice :!: :)

Prijs is inderdaad hoger dan ik dacht.

26 dec 2009 15:21
Profiel
RonP schreef:
Denk dat het daar meer te verduren heeft, extremer , sneeuwkettingen, etc.

Ik pleeg altijd naar een dorpje te gaan in het dal waar -15 een uitzondering is en de hoeveelheid sneeuw ook in diverse jaren beperkt is. Grof gezegd: als er sneeuwschuivers moeten rijden is er schade.

Citaat:
En.......als jij iets constateert is dit meteen de waarheid :?:

Als ik constateer dat daar de wegen ook kapot gaan is dat een feit ja. Het is vrij lastig om iets te constateren wat er niet is.

Citaat:
ik vroeg het me slechts af of je iemand verantwoordelijk kan houden.

Dat antwoord had je al: in beginsel niet.

26 dec 2009 15:22
Profiel
964 C2
Heb donderdag ook op de A1 gereden vanaf A'dam richting A'foort. Bij het eerste gat in de weg schrok ik ook, maar was ook meteen de schakel aan..o ja, sneeuw, nachtvorst, slecht wegdek. Het wegdek zag er ook niet uit, maar daar kun je ook je rijstijl op aanpassen. Niet te dicht op je voorganger bijv. Ook werd er al aangegeven dat men zo snel mogelijk met noodreparaties zou beginnen cq bezig is.
Zoals Rob al schrijft...in de regen ben ik maar wat blij met Zoab.
En claimen bij RWS heeft toch een zelfde effect als claimen bij je verzekering. Als iedereen dat gaat doen, zorgt RWS ook wel weer dat ze ergens het geld vandaan gaan halen.

26 dec 2009 15:23
Profiel
maurice schreef:
Ook deze schade zal ik bij RWS claimen.

Ik zou zeggen: post de afloop hier tzt. Ter leeringh ende vermaeck.

26 dec 2009 15:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende