Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 12:27

Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Sneeuw en ijs weg, gratis gritbehandeling er voor terug 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Sneeuw en ijs weg, gratis gritbehandeling er voor terug
Sigrid schreef:
En claimen bij RWS heeft toch een zelfde effect als claimen bij je verzekering.

Tenzij er echt iets mis is gegaan bij de aanleg, dan kan het wellicht worden verhaald op het bedrijf die de weg heeft aangelegd.

26 dec 2009 15:25
Profiel
964 C2
RonP schreef:
Denk dat het daar meer te verduren heeft, extremer , sneeuwkettingen, etc.
En.......als jij iets constateert is dit meteen de waarheid :?:

Dat zou zomaar kunnen bij DS. Je moet daar een dag voor gaan zitten omdat wellicht te kunnen ontkrachten :wink:

26 dec 2009 15:27
Profiel
964 C2
Devils son schreef:
Sigrid schreef:
En claimen bij RWS heeft toch een zelfde effect als claimen bij je verzekering.

Tenzij er echt iets mis is gegaan bij de aanleg, dan kan het wellicht worden verhaald op het bedrijf die de weg heeft aangelegd.

En dat onderzoek kost ook niets :wink:

26 dec 2009 15:28
Profiel
Omg. Amsterdam
Daar ben je mooi klaar mee Maurice :( .... hoop voor je dat het bij elkaar allemaal meevalt maar meestal valt het erg tegen hoeveel 'schade' je hebt door steenslag ed.

26 dec 2009 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Devils son schreef:
Citaat:

Als ik constateer dat daar de wegen ook kapot gaan is dat een feit ja. Het is vrij lastig om iets te constateren wat er niet is.

Jij constateert slechts dat de weg kapot is, dat zegt toch niets over de oorzaak.

In je fantasie kun jij van alles constateren dat er niet is.

Trouwens, jij zult dan wel veel putten in je ruit hebben en steenslag op je bumper, en met jou alle mensen die op wintersport gaan.

26 dec 2009 15:39
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Sigrid schreef:

Dat zou zomaar kunnen bij DS. Je moet daar een dag voor gaan zitten omdat wellicht te kunnen ontkrachten :wink:

Een dag? Sinds wanneer ben ik zo meegaand? :shock:

26 dec 2009 15:42
Profiel
Sigrid schreef:

Nou, als ergens zonder reden de schade veel groter is, dan weet je wel welke richting het op zou kunnen gaan. Zo vreemd lijkt mij het niet om de aannemer aansprakelijk te stellen.

26 dec 2009 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Sigrid schreef:
RonP schreef:
Denk dat het daar meer te verduren heeft, extremer , sneeuwkettingen, etc.

:mrgreen:
Was ik niet van plan.
Als hij van mening is dat zijn waarheid de waarheid is, so be it. :mrgreen:

26 dec 2009 15:43
Profiel
RonP schreef:

Jij constateert slechts dat de weg kapot is, dat zegt toch niets over de oorzaak.

Ik constateer dat er ineens veel meer steenslag is nadat er sneeuwschuivers in de nacht ervoor rondgereden hebben.

Theoretisch kan het dan ook steeds toeval geweest zijn... :roll:

Citaat:
Trouwens, jij zult dan wel veel putten in je ruit hebben en steenslag op je bumper, en met jou alle mensen die op wintersport gaan.

Niet ieder steentje op je ruit is meteen een putje (gelukkig). En de neus van mijn huidige auto heb ik dit jaar nog laten spuiten en van mijn vorige auto in 2008 (ok, toen werd de hele auto gespoten) en de voorruit van de 964 is maar liefst 2x vervangen in de tijd dat ik haar had.

Dus ja... ik heb wel eens last van steenslagschade. :wink:

26 dec 2009 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Devils son schreef:
Sigrid schreef:

Nou, als ergens zonder reden de schade veel groter is, dan weet je wel welke richting het op zou kunnen gaan. Zo vreemd lijkt mij het niet om de aannemer aansprakelijk te stellen.

Ik denk dat je hier gelijk hebt en dat dit ook gebeurd.

Volgens mij is Fa. Heijmans (bedrijf dat gemoeid is met de aanleg van de A2) ook aansprakelijk gesteld door RWS i.v.m. de A2 tussen Den Bosch en Eindhoven, hier zou het wegdek niet aan de gestelde eisen voldoen.
Wegdek zou aanvoelen als "een wasbord" (overdreven) als je er overheen rijdt.
Ik kan dit bevestigen, als je op het betreffende stuk rijdt en je let er op dan voel je het inderdaad.

Laatst bijgewerkt door RonP op 26 dec 2009 15:50, in totaal 1 keer bewerkt.

26 dec 2009 15:47
Profiel
RonP schreef:
Als hij van mening is dat zijn waarheid de waarheid is, so be it. :mrgreen:

Nee hoor, maar ik verlang wel iets meer dan de enkele stelling dat het wegdek in NL niet deugt. Gek genoeg denk ik dat het aan degene is die dat stelt om het aannemelijk te maken. En daar is echt meer voor nodig dan "er is schade, dus het deugt niet".

26 dec 2009 15:48
Profiel
PorscheForum Rakker
)Als de stukken ZOAB om je oren vliegen lijkt het mij redelijk om te kunnen stellen dat er iets niet deugt aan het wegdek.
Ook na een beetje vorst, sneeuw en wat sneeuwschuivers die erover hebben gereden.

En ondanks het gegeven dat jij zo meegaand bent denk ik dat we deze discussie maar niet te ver door moeten voeren, gaan we niet uitkomen en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. (net een beetje meer richting mijn kant :mrgreen: )

26 dec 2009 15:53
Profiel
964 C2
Dat is snel, jullie komen al dichter bij elkaar :shock:

@DS, volgens mij hebben wij het een keer binnen een dag tot een redelijke overeenstemming kunnen krijgen.

26 dec 2009 15:57
Profiel
RonP schreef:
Als de stukken ZOAB om je oren vliegen lijkt het mij redelijk om te kunnen stellen dat er iets niet deugt aan het wegdek.

Stukken ZOAB? Losse steentjes lijkt mij. En zo bijzonder vind ik het dus niet. Ik denk wel dat ZOAB er gevoeliger voor is, maar dat dat gewoon een nadeel is die tegenover de voordelen staat. En daarmee onvoldoende om een aansprakelijkheid voor de wegbeheerder op te roepen. Zeker als de schade deels is veroorzaakt door een lomp petje in een golf die een veel hogere snelheid reed dan toegestaan.

Citaat:
Ook na een beetje vorst, sneeuw en wat sneeuwschuivers die erover hebben gereden.

Ik denk dat we veilig kunnen stellen dat de weersomstandigheden voor Nederlandse begrippen bijzonder waren. Zo'n schuiver is natuurlijk lomp geweld...

26 dec 2009 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
RonP schreef:
)Als de stukken ZOAB om je oren vliegen lijkt het mij redelijk om te kunnen stellen dat er iets niet deugt aan het wegdek.

En ondanks het gegeven dat jij zo meegaand bent denk ik dat we deze discussie maar niet te ver door moeten voeren, gaan we niet uitkomen en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. (net een beetje meer richting mijn kant :mrgreen: )

Om even wat olie op het vuur te gooien: :popcorn:

Als het een trade-off is tussen gevaar bij regen en problemen bij sneeuw, dan zou ik bij het Nederlandse klimaat ook het eerste proberen te minimaliseren ten koste van het tweede. Die drie dagen per jaar dat het hier sneeuwt kan men dan maar beter voorzichtig zijn, dan op alle dagen dat hier veel water uit de hemel komt zetten.

Het feit dat er stukken ZOAB om je oren vliegen wil nog niet zeggen dat er iets niet deugt.

26 dec 2009 16:00
Profiel
RonP schreef:
en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. (net een beetje meer richting mijn kant :mrgreen: )

Nou, de aansprakelijkstelling die gedaan zal worden zal uitwijzen hoe hier in de praktijk tegenaan gekeken zal worden. En dan denk ik dat ik een voordeel heb omdat ik wel eens wat jurisprudentie langs heb zien komen ter zake (ook al is dat wel weer even geleden). :wink:

26 dec 2009 16:01
Profiel
Sigrid schreef:

@DS, volgens mij hebben wij het een keer binnen een dag tot een redelijke overeenstemming kunnen krijgen.

Mijn milde dag dit jaar... :mrgreen:

Met goede argumenten (ter mijne beoordeling...) lukt het zelfs in 5 minuten. :wink:

26 dec 2009 16:04
Profiel
Omg. Amsterdam
Een grote oorzaak dat asfalt ´los´ gaat is dat de onderlaag niet goed gekleefd is met teer (dit gebeurt op snelwegen met kleefwagens).... hierdoor is kans dat er vocht tussen de onderlaag en de toplaag komt... wanneer het gaat vriezen betekend dat dus -krak- ... asfalt laat los en er 'vallen' gaten.... en dus steenslag op het wegdek waardoor wij met zijn alle steenslag krijgen op onze autos.

Afbeelding

Groeten van de A naar Beter man! :mrgreen:

26 dec 2009 16:17
Profiel
981 Boxster GTS
maurice schreef:
Het hoogtepunt was een Golfje met 3 petjes er in die me met 170 voorbij kwam en hem er zo voor hoekte. De steentjes spoten in het rond en leverde de grootste buts in de voorruit op. Toen ik het manneke er op aansprak bij een stoplicht bood ie aan de andere ruiten ook nog even onbruikbaar te maken.

Heb je niet voorgesteld hem nog even onbruikbaar te maken ??

:evil: :twisted: :bang: Hamlappen petjes in Golfjes :evil: :twisted: :bang:

26 dec 2009 16:23
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Nine-eleven schreef:
Heb je niet voorgesteld hem nog even onbruikbaar te maken ??

:evil: :twisted: :bang: Hamlappen petjes in Golfjes :evil: :twisted: :bang:

Had niet de illusie dat de bestuurder zou zeggen 'stuur de rekening maar op', was uiteindelijk moeilijk bewijsbaar maar een klein excuus voor zijn rijgedrag en de schade die hij daarmee veroorzaakte had ik wel kunnen waarderen. Uiteindelijk hoekte hij hem er zo voor en als ie met zijn snelheid gewoon vloeiend had ingevoegd was de kans op dit soort akkefietjes een stuk kleiner.

Heb dat zelf ook eens bij de hand gehad dat iemand mij aansprak op het feit dat er door een steentje dat onder mijn band wegspatte een sterretje in de ruit van de auto achter mij ontstond. Heb me, ondanks dat ik er weining aan kon doen verexcuseerd en de beste man mijn verzekeringsdetails gegeven. Nooit meer wat van gehoord overigens.
Maar dat die petjes gelijk weer zo van leer trokken was ik goed pissed off over. Je bent op dat moment in staat ze zo uit de auto te trekken en even kennis met hun eigen voorruit te laten maken. :bang: :bang:

26 dec 2009 16:36
Profiel WWW
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Ik ben gestopt met het lezen van dit draadje. Beetje vermoeiend allemaal.
Kunnen jullie niet een meeting organiseren, dan kunnen jullie elkaar telijf gaan.
Misschien komen jullie er dan samen uit :mrgreen: :mrgreen:

Ber.

26 dec 2009 21:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
ik zeg: rijdende rechter :mrgreen: :drive: :mrgreen:

26 dec 2009 21:51
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Even wat vraagjes (in het licht van 'wie stelt, bewijst'):

* Kun je bewijzen dat het steentje dat je voorruit raakte van het wegdek afkomstig was?
* Kun je bewijzen dat het een steentje was?
* Weet je zeker dat je bij RWS moet zijn? Was het geen gemeentelijke weg, of een N-weg (van de provincie)?
* Als ze niet hadden gestrooid of er met sneeuwschuivers overheen waren gegaan en je was de vangrail ingereden, had je RWS dan ook aansprakelijk gesteld?

26 dec 2009 22:00
Profiel
Sint-Niklaas (B)
balen Maurice, maar troost je met de gedachte dat je niet in BEL woont... hier is de conditie van het wegdek tig keer slechter dan in Nederland.
Vandaag mijn lease Alfa 159SW grondig gepoetst; amper 6 weken oud maar ik werd niet echt vrolijk van de steenslagschade (ook al moet ik de kosten voor herstelling niet zelf dokken) :cry:

26 dec 2009 23:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Wat een problemen in NL zeg. Hier in Melbourne (visite familie) nergens last van. Gewoon ergens tussen de 22c en 27c en volgende week nog warmer. En de P lekker bij mijn Oom in de garage gestopt. Maar voor Maurice wel erg vervelend.

Sterkte daar in de sneeuw, met de voor Nederland Siberische :mrgreen: omsatndigheden.

27 dec 2009 8:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende