Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:44

Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Kent iemand deze?: Porsche 964 C4 Targa 38-RV-ZG 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht Re: Kent iemand deze?: Porsche 964 C4 Targa 38-RV-ZG
overigens, ik zie 996 targa's voor lagere prijzen dan de 993 targa!

17 dec 2009 11:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
dat komt omdat een 993 meer waard word een een 996 minder.
zal nog wel wat groter worden dat verschil.

anton964

17 dec 2009 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
en er veeeeeeeeeeeeeeel meer 996's zijn,

maar de vrager kan dus ook die overwegen

17 dec 2009 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bij normaal/verantwoord rijgedrag op de openbare weg merk je het verschil tussen C2 of C4 amper. Laat je keuze daar niet teveel van afhangen, je verkleint daarmee het aanbod wel heel erg als je op zoek bent naar een targa (ik neem aan dat je op zoek bent naar een luchtkoeler).

Ik heb zelf rijervaring met beide modellen en (zoals al is aangegeven) verschillen de 964 en 993 targa nogal van elkaar. De 964 is geeft veel meer een open gevoel dan de 993, maar de constructie van het dakje is ronduit naadje. Het dak van de 993 is top, maar niet meer dan een groot schuifdak. De verschillen moet je echt zelf ervaren, da dus vooral een lange proefrit maken in beide auto's, bij voorkeur (open en dicht) op de snelweg en flink doortrappen :wink:

Bij Theo Jansen, De Bock en Motron staan momeneel 993 targa's met een handbak (zijn redelijk zeldzaam), tijd voor een proefrit :cheers:

17 dec 2009 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Ik heb 3.2, 964 en 993 gereden (coupe en cabrio),
ofwel een 3.2 danwel een 993,
dat zijn echt de lekkerste

17 dec 2009 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 Targa
Die 993's bij Theo Jansen, De Bock en Motron zien er idd goed uit! Wel nog een flink prijsverschil (wat ik niet altijd kan verklaren, alleen maar kilometerstand?).

Waarom een Targa.. Open rijden vind ik top. Mijn vriendin wil echter geen cabrio. Tsja, dan is een Targa het meest open wat er is. Een groot schuifdak zoals bij de 993 komt aardig in de buurt natuurlijk. Een klein schuifdak is aardig en heel praktisch, maar niet zo open..).

Waarom een C4 (en nog geen C2..).. ik heb in het verleden altijd classic Mini's gereden. De oude Cooper S'en. Dus (relatief :wink: ) veel vermogen op de voorwielen en een vierkant weggedrag (haakse bochten). Daarna een nieuwe Cooper S. Idem eigenlijk. Nu weer een oude Mini en voor dagelijks gebruik een classic Saab (200pk op de voorwielen maar bochten ho maar). Mijn bochtgedrag is dus helemaal gericht op ondersturende auto's. En ik houd wel van snelle bochten. De eerste jaren dus maar een C4 en als ik er aan gewend ben (en een cursus of 2 gevolgd heb) dan komt de C2 wel weer.

Keuze:
- 964 C4 Targa
- 993 C2 Targa
- 993 C4 (met schuifdak)

In de vakantie maar eens die lange tochten gaan maken! En zeker eens bij bovengenoemde dealers langs.

Wederom bedankt voor alle reacties. Blijft leuk om via een forum allemaal Porsche enthousiastelingen (idioten :o ) te spreken.

Happy snow riding!

18 dec 2009 17:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 Targa
Vorige week maandag ben ik met mijn vriendin en haar BMW naar de Vogezen gereden. Precies ja, met die sneeuwstorm... Nou weet ik meteen weer waarom ik toch eerst echt voor de C4 ga :drive: . We hadden nl geen winterbanden en geen kettingen bij ons (was niet nodig was ons bezworen door de hoteleigenaar en de leasemaatschappij zei dat het geen onderdeel was van het voorloopauto contract :scratch: ). Sommige heuvels moesten we wel 4x nemen voordat we genoeg snelheid hadden om over de top te komen. En op de snelwegen in Belgie/Frankrijk was het wisselen van baan ook geen pretje meer. Brede achterbanden en achterwielaandrijving is in sneeuw met regen omstandigheid geen goede combinatie :shock: .

Achtelijk trouwens hoe hard vrachtwagens nog rijden in die omstandigheden! Reden gewoon minimaal 80 waar de rest met 40 a 50 aan het ploeteren was.

Wat wel weer erg leuk was, was het driften door de bochten om genoeg snelheid te houden (12 uur 's-nachts de laatste kilometers naar het hotel op 1.000 meter) :lol: . Alleen vond mijn vriendin dat weer minder :? .

We zijn trouwens tot 300 meter van het hotel gekomen, toen ging het echt niet meer. De volgende dag meteen sneeuwkettingen gekocht (en toen ging het uiteraard dooien).

Op naar de proefritten!

27 dec 2009 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Amstelveen
Het wordt toch geen DD? Ondanks dat je voorkeur uitgaat naar een C4, toch nog even een ritje met een 993 targa doen 8) Ben benieuwd naar je ervaringen :thumleft:

27 dec 2009 23:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 Targa
Het is wel de bedoeling dat het mijn DD wordt (Daily Driver, moest er even over denken :lol: ). De lease BMW is van mijn vriendin en wel handig voor de vakanties maar ik mag hem niet elke dag meenemen :wink: .

Vanaf woensdag heb ik weer tijd en ga ik een rondtitje langs wat dealers maken. Ben benieuwd.

@Diggler: ik zie dat jij ook een 964 Targa hebt gehad, en dus nu een 993. Mooie wagens! En ben jij zelf in Addis Ababa geweest (met die oude kever).

Mijn schoonouders wonen trouwens in Dld. Ben langs de Porsche dealers in Pfordzheim geweest (bij Stuttgart). Wel heel veel GT3's, maar niet in mijn prijsklasse :shock: . Dacht dat het daar wel wat goedkoper zou zijn maar dat viel nog best tegen.

28 dec 2009 0:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Amstelveen
Als DD kan ik me iets voorstellen bij C4, zeker met het weer van de afgelopen dagen :wink: Een 964 targa is imho een auto voor mooi weer, die moet je lekker zonder dak rijden. Als DD lijkt me een 993 C4 met schuifdak het meest praktisch, but what fun would that be? :wink:. Van de 993 C4 is volgens mij minder aanbod dan van de C2.

De kever was een lokale taxi en heb dus niet zelf gereden, was dat maar waar, tripje A'dam-Addis per kever 8). Veel rijplezier volgende week.

28 dec 2009 1:52
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Nomen Nescio schreef:
EN om mijn auto in Amsterdam te kunnen parkeren (wat ik met een cabrio niet zosnel zou doen)...

Niet al te bang zijn. Ik rij al ruim 3 jaar cabrio in Amsterdam, geen probleem, en er rijden plenty cabrio's in de stad die buiten worden geparkeerd... gewoon de auto rijden die je mooi vindt en je niet laten leiden door de angst voor een paar eventuele vandalen die misschien ooit je dakje opensnijden....

28 dec 2009 11:36
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Achtelijk trouwens hoe hard vrachtwagens nog rijden in die omstandigheden! Reden gewoon minimaal 80 waar de rest met 40 a 50 aan het ploeteren was.

Ik moet toch ff mijn beroep verdedigen.
Als een vrachtwagen in de sneeuw met moeite wordt ingehaald door een auto snijdt deze de vrachtwagen in 8 van de 10 gevallen af om er vervolgens achter te komen dat ze er dus beter achter hadden kunnen blijven met als resultaat dat het gas wordt losgelaten en de vrachtwagen weer langzamer moet gaan rijden. Houd er ook rekening mee dat het terreingewicht om en nabij de 45 ton zit en dus anders op de weg/sneeuw staat als een personenauto daarbij zijn de meeste chauffeurs beroeps, dit tot tegenstelling van mensen die een of 2x per jaar op vakantie gaan
Ook de hogere zitpositie van de chauffeur die tegen een vlakke voorruit aankijkt zorgt voor de hogere snelheid .

On topic .

De Targa is ons altijd prima bevallen.
voordeel van de 993 lijkt mij dat je hem eerder geneigdt bent om open te doen omdat je niet hoeft uit te stappen om je dak op te vouwen en onder je kap opbergt. En een 4s heef denk ik veel voordelen als je hem/haar gaat gebruiken als DD. Verleden week met de sneeuw was het geen pretje en zou je willen dat je 4wd had (Overigens ook veel 4s op de weg gezien tijdens deze periode)
(Ik was die TRUCKER op de linkerbaan :mrgreen: )

28 dec 2009 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 Targa
Citaat:
Ik moet toch ff mijn beroep verdedigen.

Even rechtzetten inderdaad. Ik heb niets tegen vrachtwagens en/of -chauffeurs :res: . Viel me in Frankrijk gewoon op dat het vooral vrachtwagens waren die links en rechts aan het inhalen waren terwijl er letterlijk een sneeuwstorm raasde. Had zelf het gevoel dat ze of snelheid moesten houden om de volgende helling te kunnen halen of dat ze op tijd bij hun rustplek wilden zijn (het was ca 20:00). Moet ook wel zeggen dat de vrachtwagens uit de Noordelijke landen kwamen (Scandinavie, Letland, Estland) dus waarschijnlijk veel meer sneeuwervaring hadden dan de rest van het verkeer.

On topic: eens met je dakje in en uitvouw aktie bij een 964 Targa. Ik rijd nu ook veel met mijn schuifdak open maar als ik harder ga doe ik hem weer dicht. Bij een 964 moet je dan weer uit en instappen. Elke voordeel heb een nadeel zei onze grootste filosoof van de 20ste eeuw toch al? 8)

28 dec 2009 14:07
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Voor ongeveer 10.000 euro verschil overigens kan je wel een paar keer een dakje uitvouwen . De 964 is overigens op het zicht wel een mooie P.

28 dec 2009 20:16
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
diggler_911 schreef:
Bij normaal/verantwoord rijgedrag op de openbare weg merk je het verschil tussen C2 of C4 amper.

Klopt 8) :wink:

28 dec 2009 20:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Hallo,
Weet iemand al iets meer over deze auto? Hij is nl nog steeds te koop...
Smetje??
Gijs

19 apr 2010 13:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2