Auteur |
Bericht |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat er voor reparaties alleen nog maar harde klepzittingen worden verkocht. en er zodoende nog maar 1 onderdeelnummer is
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
27 dec 2009 21:49 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Die was ik ff vergeten tussen al die ongeblazen versies. Compressie is bij de KAT modellen lager, daarom kunnen ze op 95 lopen ipv. op 98 In "Der luftgekühlte Boxermotor" schrijft Aichele: "Die beiden Varianten der Motoren für Europa und USA unterschieden sich allein durch die Kolben, die zur Erzielung unterschiedlicher Verdichtungsverhältnisse andere Bodenformen aufwiesen." Dat zou kunnen, maar bv. bij BMW staan de oudere onderdeelnrs. dan genoemd bij de opvolger. Zal ik morgen nog eens verder naar kijken/zoeken. Hetzelfde dacht ik iig. bij de 3.2. Alleen noemde Erwin hierboven een Porsche voorschrift dat bij de 930.20 1 op de 3 tankbeurten loodhoudende benzine getankt moet worden. En ik begrijp dus niet waarom bij een (voorzover ik tot nu toe heb gevonden) identieke constructie van kleppen, klepzittingen en cylinderkop de 930.20 wel zo nu en dan lood nodig heeft en de 930.21 niet. Nu ga ik wat leukers doen.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
27 dec 2009 23:36 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Wow wat een response na een paar uurtjes wat anders doen Ik weet dat mijn 3.2 op Super 98 moet; da's me helder; ik rij al 10 jaar alleen maar loodvrij trouwens. Ik ben me echter mentaal (en financieel) aan het voorbereiden op een motorrrevisie, en vraag me af of hij dan geschikt te maken is voor Normaal 95. Ik zou me kunnen voorstellen dat je de compressieverhouding kan verlagen, bijvoorbeeld door dikkere ringen onder de cilindervoet te plaatsen of de zuigers van de 217 pk motor te plaatsen. Of standaard de ontsteking iets later zetten ? Als hij op normaal kan, dan en je toch wat flexibeler voor de toekomst...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 dec 2009 1:39 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Je moet effe mailen met Steve Wong, chipguru, die kan je zeker helpen, zeer hulpvaardig man bijderweg.
_________________________________________ oud is beter
|
28 dec 2009 16:47 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Deze Steve Wong? Of deze? http://www.911chips.com/index.html@wolf heb je zelf ook zoiets laten doen of ga je nog steeds voor standaard en origineel?
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
28 dec 2009 16:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
ik heb me daar een aantal jaar geleden flink in verdiept & ook contact gehad met wong maar toch maar niet.
_________________________________________ oud is beter
|
28 dec 2009 17:14 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Heb zelf ook mijn twijfels over "chippen" van non-turbo motoren. Denk dat ik dan eerder bij een revisie wat extra uitgeef. Of van het geld wat het kost om een 3.2 sneller te krijgen een Ducati 996 koop Dit is misschien wel een aardige site voor lindemans: http://www.drei2er.de/MB/techmb/dme.htmAls ik het zo lees kan je bij de vanaf 1986 3.2 Motronics ook zelf wat bijsturen aan de vereiste brandstofkwaliteit. Wel voor de 930.20 non-KAT. Maar ik zie niet direct iets staan over 95,98 en 91 ROZ Wel goed weten wat je doet bij dit soort geintjes.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
28 dec 2009 17:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
een 3.2 chippen geeft rustiger stationair, minder zagen, en meer koppel laag. yanks zijn allemaal erg enthousiast.
_________________________________________ oud is beter
|
28 dec 2009 18:08 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Rustiger stationair en zagen heb ik geen problemen mee. Misschien na de winterslaap de eerste paar minuten draaien. Oude auto's voel je tenminste nog dat de motor koud is. Koppel omhoog is mooi natuurlijk. Maar om daar nu €500 voor te betalen? Meer of minder zagen is volgens mij ook niet alleen afhankelijk van een chippie, maar ook/vooral? van staat van het totale inlaattraject.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
28 dec 2009 18:19 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Die zijn toch al gauw tevreden als je ziet in welke bagger auto`s ze daar normaal mee rijden .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
28 dec 2009 18:22 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
veel 3.2's lopen koud onrustig. en tussen de 2 en 3,5K gebeurt er niet veel. 500 euris is natuurlijk peanuts in porscheland. nogmaals, de yanks blazen allemaal de trompet over de wongwokkel. en ik lees niet over premature revisies en 996knallerts.
_________________________________________ oud is beter
|
28 dec 2009 18:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
je hebt daar een behoorlijke groep vintage porker rijders die aardig verstand van zaken hebben. een revisietje zelf doen kijkt niemand van op. alhier rennen we snel schreiend naar de specialist
_________________________________________ oud is beter
|
28 dec 2009 18:26 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Ze kunnen vast een mooi chippie maken voor lindemans om zijn 3.2 op normale benzine te laten lopen. Waarom Amerikanen beter zelf kunnen reviseren dan Limurgers of Amsterdammers ontgaat mij. Ieder zijn vak. Ik kan het zelf ook wel; als ik maar tijd genoeg neem. Tijd=geld; dan is het voor mij goedkoper, en zekerder, iemand in te huren die al vaker met dit momentsleuteltje heeft gehakt.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
28 dec 2009 18:47 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
amerikanen zijn gewoon wat meer hands-on. weet niet hoe handig jij bent maar als je mij een jaar geeft wordt het nog niks.
_________________________________________ oud is beter
|
28 dec 2009 19:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Dat eerste is ook mijn beleving van de 3.2 Wat betreft dat koppel, sinds ik in een 964 had gereden zat ik wel 'te wachten' tot de toerenteller op 4000 stond
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 dec 2009 19:21 |
|
|
cabrio wim
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Ik heb een andere computer in mijn 3.2, en het leuke is dat hij nu vanaf 3000 tr/m lekker op pakt. Nadeel is wel iets onrustiger draaiende motor op stationair toerental.
|
28 dec 2009 19:34 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Elk voordeel heb z'n nadeel
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 dec 2009 20:22 |
|
|
remcodevries
3.2rotterdam
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
wanneer moet je je mentaal en financieel voorbereiden op een motorevisie, hoeveel heeft jou auto gelopen en wat zijn de problemen?
|
28 dec 2009 20:45 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
rond de 2 ton moet je je gaan voorbereiden, dan haal je vaak de 3 ton wel. bereid je je niet voor dan au bij 205K.
_________________________________________ oud is beter
|
28 dec 2009 20:51 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Ik ben eigenlijk aardig tevreden met de standaard Motronic. Prestaties zijn OK en verbruik is helemaal OK. Iemand nog een oude standaard Motronic bak liggen voor weinig? @Wolf: Hands-on, is dat nou hetzelfde als niet denken maar doen? Denk dat je dat eigenlijk overal meer tegenkomt dan in NL; geen industriële geschiedenis, dan krijg je dat. Doordenkend op deze manier heb eigenlijk ik toch liever een Duitse chip. @Wim: welke computer/chip heb jij?
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
28 dec 2009 20:58 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Amerikanen zijn niet alleen meer 'hands-on', ze hebben ook meer passie voor 'vintage'.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
28 dec 2009 23:11 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
De mijne heeft 220.000 op de klok staan; het olieverbruik zit op een liter op 1.200-1.500 km; auto loopt verder nog lekker trouwens hoor. Na enige tijd stationair draaien begint hij te walmen uit de uitlaat. Ik heb al een keer in een file meegemaakt dat een dame achter me uitstapte en op mn zijruitje tikte: of ik wel wist dat mn auto behoorlijk rookt af en toe ... Dan is het wel tijd om je voor te bereiden op groot onderhoud.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 dec 2009 15:51 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Hangt van het type dame af
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
29 dec 2009 16:14 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
doe je alleen ringen zuigerveren enzo of ook lagerwerk?
_________________________________________ oud is beter
|
29 dec 2009 16:26 |
|
|
snarf02
|
Re: 3.2 op normale benzine ?
Het toevoegen van ethanol aan RON95 (5 : 95) zal octaan verhogend >> RON 98 moeten werken! Misschien kan er spiritus worden gebruikt (bevat wel 10% water) nadeel corrosie vorming?! Ik weet niet misschien iemand ervaring hiermee? GR Fr
_________________________________________ Forester XT Boxster 2480
|
29 dec 2009 23:43 |
|
|