Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:22

Antwoord op onderwerp  [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Laura Dekker 

Wat vindt u?
Poll eindigt op 30 aug 2009 10:30
Laura moet haar zeiltocht kunnen maken 44%  44%  [ 38 ]
Laura moet haar zeiltocht niet maken 56%  56%  [ 48 ]
Totaal aantal stemmen : 86

Laura Dekker 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht Re: Laura Dekker
sportwagon schreef:
Precies - ik snap uberhaupt niet waarom onze overheid zich hiermee bemoeit. Als Laura wil gaan zeilen en haar ouders vinden dat ok heeft niemand het recht zich daarmee te bemoeien. Pure NL betutteling naar mijn mening. Laat jeugdzorg eens tijd besteden aan het beschermen van meisjes in de leeftijd van Laura die door lover-boys in de prostitutie worden gelokt.

We zitten duidelijk op de zelfde golflengte!

Betutteling ten top! :flush: :flush:

Mauk

25 dec 2009 15:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
Nog een puntje; er is toch ook nog zoiets als leerplicht! :?

25 dec 2009 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zijn er onder de forummers die Laura zo graag de oceaan op zie zeilen ook nog mensen die zelf een dochter hebben?

25 dec 2009 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
GijsCarrera'S schreef:
Nog een puntje; er is toch ook nog zoiets als leerplicht! :?

Correct. Die geldt alleen niet als je uit Nederland laat uitschrijven en vertrekt. Of zijn we in de DDR waar je niet meer mag vertrekken?

Bovendien heb ik begrepen dat Laura naast de Nederlandse ook nog de Duitse en Nieuw Zeelandse nationaliteit heeft.

Overigens neem ik aan - weet het niet zeker - dat haar moeder en haar vader het ouderlijk gezag delen en dat haar moeder dus uiteindelijk ook akkoord is gegaan met de plannen van Laura. Als dat niet zo zijn en haar beide ouders zijn het niet eens dan zouden haar ouders eerst overeenstemming moeten bereiken. Evt. via tussenkomst van de Rechter.

PS - ik heb een dochter van bijna drie jaar.

25 dec 2009 15:33
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Citaat:
Ewout schreef:Zijn er onder de forummers die Laura zo graag de oceaan op zie zeilen ook nog mensen die zelf een dochter hebben?

Ik heb er twee, 17&15 en ik hou nog bijna hun handje vast als we gaan zwemmen in zee, zo een zeiltocht voor die van mij? nooit van ze leven :!:

25 dec 2009 15:45
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
JMS schreef:
Ik heb er twee, 17&15 en ik hou nog bijna hun handje vast als we gaan zwemmen in zee

Volgens mij moet je je meer zorgen maken als het donker is en ze op het strand zijn, maar dat terzijde... :wink:

25 dec 2009 16:57
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Zal anders zitten... Jij bent zeker een slechte zwemmer, JMS? :lol:

25 dec 2009 17:20
Profiel
Timeless
Devils son schreef:
JMS schreef:
Ik heb er twee, 17&15 en ik hou nog bijna hun handje vast als we gaan zwemmen in zee

Volgens mij moet je je meer zorgen maken als het donker is en ze op het strand zijn, maar dat terzijde... :wink:

Alleen als van der Sloot daar ook is :!:

25 dec 2009 17:38
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Het was bij wijze van spreken, maar je hebben mijn punt begrepen denk ik :wink:

25 dec 2009 23:42
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Joran?... zó 2008.

26 dec 2009 9:40
Profiel
Groningen
Moeder heeft aangegeven het helemaal niet OK te vinden. Echter dochter zette haar onder druk (geen fiat, geen contact meer).

Overigens, piepen over een mediahype van de kant van dochter en pa zou engizins hypocriet zijn, aangezien het doel, het record, geen enkele waarde heeft zonder media aandacht.

Verder vind ik het van weinig realiteitszin getuigen als je met €3500 instanties probeert te ontvluchten om vervolgens met dat geld een boot te gaan kopen, zonder beide ouders hierover in te lichten. De eerste alinea geeft tevens aan dat dit meisje ook voor de grote mediahype al een vreemde invulling van het begrip "volwassenheid" en "verantwoordelijkheidsgevoel" gaf. Het meesmokkelen van een 9 jarig zusje voor een zeiltocht op het IJsselmeer is daar een ander voorbeeld van.

Voor de rest wens ik haar vooral veel succes.

26 dec 2009 19:37
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
turbocruiser schreef:
Kind van gescheiden ouders. En dan begint het al vroeg; ' Ja maar van papa mag ik wel een nintendo.'

You do the math... :popcorn:

26 dec 2009 20:56
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Geef nu maar gewoon toe dat JIJ ook van je moeder een Porsche mocht kopen ... :mrgreen:

27 dec 2009 0:31
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Zeker! :mrgreen:

Maar ik mocht hem ook gelijk zelf betalen. :wink: :thumleft:

27 dec 2009 10:36
Profiel
Omg. Amsterdam
:popcorn: :mrgreen:

27 dec 2009 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Jort schreef:
Moeder heeft aangegeven het helemaal niet OK te vinden. Echter dochter zette haar onder druk (geen fiat, geen contact meer).

Overigens, piepen over een mediahype van de kant van dochter en pa zou engizins hypocriet zijn, aangezien het doel, het record, geen enkele waarde heeft zonder media aandacht.

Verder vind ik het van weinig realiteitszin getuigen als je met €3500 instanties probeert te ontvluchten om vervolgens met dat geld een boot te gaan kopen, zonder beide ouders hierover in te lichten. De eerste alinea geeft tevens aan dat dit meisje ook voor de grote mediahype al een vreemde invulling van het begrip "volwassenheid" en "verantwoordelijkheidsgevoel" gaf. Het meesmokkelen van een 9 jarig zusje voor een zeiltocht op het IJsselmeer is daar een ander voorbeeld van.

Voor de rest wens ik haar vooral veel succes.

Ik ken al deze verhalen niet - wat zijn de bronnen?

Bljif bij mijn standpunt dat de overheid zich niet met dit soort prive aangelegenheden die achter de voordeur (of in de kajuit...) spelen.

27 dec 2009 16:50
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Ik lees toch vaak in dit draadje dat 'het meisje van 13 het graag wil' , maar sinds wanneer beschikt een 13 jarig kind over zulke middelen? Wat denken jullie dat zo'n zeereis kost? Ik denk dat je er met een paar duizend euro niet komt hoor. Welk kind van 13 kan zo 1,2,3 €3500,- opnemen? Ik ben van mening dat dit meisje zwaar wordt opgehitst door vooral haar vader.
Rad was de eerste die mijn standpunt naar voren bracht. Wat als het mis gaat? Dan is het ineens jeugdzorg etc die niet correct heeft gehandeld. In het ergste geval honderden duizenden euro's om dat meisje te redden. Ik ben er fel op tegen, de wet is de wet, en als je het daar niet mee eens bent emigreer je maar. Je bent het misschien niet overal mee eens, maar dat is de consequentie van het leven in een maatschappij. Vind het idee alleen al om een meisje van 13 de open zee op te sturen bespottelijk, en ik kan eigenlijk ook niet geloven dat mensen die dit idee steunen dit serieus doen(denk eerder zodat ze weer wat leuks in de krant kunnen lezen)
Heb gehoord dat ze nu "depressief" is, een meisje van 13!
Gewoon terug naar school, en als ze niet wil luisteren naar bed zonder toetje!

27 dec 2009 18:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
+1

Helemaal mee eensch! Tucht, orde en respect. Het wordt tijd dat ouders hun kinderen weer eens gaan opvoeden zo nu en dan.

27 dec 2009 18:29
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Toen ik 13 jaar was, wilde ik al graag een VW golf GTI type I en later een porsche.

Mijn vader zei toen: Doe goed je best op school en werk hard.

27 dec 2009 18:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... die wil ik hier niet op de oprit :!: .. was het commentaar van de mijne :mrgreen:

Tja ... over Laura ... doen wat ze niet laten kan - maar het zou inderdaad jammer zijn als dit alles alleen maar voorgevloeid is uit "pappa's wil" :|

In sommige landen 'mag' je al trouwen als je 9 bent :idea: :shock:

27 dec 2009 18:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Twenthe
ralf996 schreef:
In het ergste geval honderden duizenden euro's om dat meisje te redden.

En is dat anders als ze 18 is?
Als jij met je Porsche met 260 km/h van de weg afraakt en een zwaar ongeluk krijgt kost dat de maatschappij wellicht ook heel veel geld. Moet er nu een snelheidsbegrenzer op je P gezet worden :roll: :?:

ralf996 schreef:
Ik ben er fel op tegen, de wet is de wet, en als je het daar niet mee eens bent emigreer je maar.

Dat is volgens mij ook een optie die ze overweegt maar onmogelijk is als ze onder toezicht van de geitenwollensokken brigade (i.c. jeugdzorg) staat. :?

Wat is nu precies het probleem? Is het dat Laura iets wil wat anderen niet willen? Ik zal mijn standpunt nog een keer herhalen: haar ouders horen als wettelijk gezagsdragers hierover te beslissen. Niet allerlei pogen en logen. Om dan maar in het straatje van Ralf996 te blijven: Dit kost heel veel geld. Wat denk je van de KMAR die met haar mee is gevlogen vanaf St. Maarten? Die hadden ze beter op Schiphol de passagiers die naar Chicago vlogen kunnen laten controleren dunkt me :shock:

27 dec 2009 19:44
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
sportwagon schreef:
En is dat anders als ze 18 is?
Als jij met je Porsche met 260 km/h van de weg afraakt en een zwaar ongeluk krijgt kost dat de maatschappij wellicht ook heel veel geld. Moet er nu een snelheidsbegrenzer op je P gezet worden :roll: :?:

Als ze 18 is, over alle papieren beschikt etc is ze volgens de wettelijke eisen bevoegd.In dat geval ben ik er ook op tegen als blijkt dat zo'n zeilreis erg veel risico's met zich mee brengt die mogelijke kosten voor de maatschappij opleveren. Als ze 18 is, aan alle vereisten voldoet, en het gaat dan mis, dan is het in ieder geval niet te wijten aan een maatschappelijk tekortkomen, maar aan bijvoorbeeld een vervelende samenloop van omstandigheden, te soepele vereisten tot, onmogelijkheid van het geval etc. Ik zeg niet dat het haar niet zou lukken, maar het is niet verantwoord en dat wordt weerspiegeld in de wettelijke vereisten.

M.b.t het voorbeeld dat je met 260 de bocht uit vliegt en grote schade veroorzaakt kan ik een kort antwoord geven. Ik kan alleen zeggen dat er "wettelijk gezien" geen probleem zou moeten zijn, want je mag nou eenmaal nergens in Nederland harder dan 120 rijden(met 120 kan je idd ook een flinke schade veroorzaken, maar als je je gewoon aan de regels gehouden hebt kan je dat niet verweten worden(juridisch gezien)). Als je dus de wet naleeft, zou er in beide gevallen geen probleem moeten zijn. Daar komt nog bij dat je voor verkeersongevallen verzekerd bent(als je met 260km per uur een ongeluk veroorzaakt zal je daar zelf overigens ook flink aan mee moeten betalen), en ik denk niet dat er een verzekeringsmaatschappij is die de reis van Laura graag verzekerd uit het normale verzekeringsperspectief(eventueel wel voor publiciteit, maar dat is een ander verhaal)

27 dec 2009 20:05
Profiel Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
:popcorn:

27 dec 2009 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Twenthe
@Ralf996:

En nu zijn haar ouders dus wettelijk bevoegd. Die zijn voor zover ik begrijp akkoord. Dus moet de rest van de maatschappij zich er niet mee bemoeien.

V.w.b. je opmerking m.b.t. de snelheid:
1. Stel dat je dat wel te hard rijdt en idd een ongeluk krijgt (wat ik niet hoop): mag ik er dan vanuit gaan dat jij geen medische hulp wilt en je niet uit je auto gezaagd hoeft te worden? Of ga je dan alle kosten zelf betalen? (Overigens dit zou wellicht ook voor Laura kunnen gelden - wie zegt dat ze niet zelf betaald?)
2. Hoe komt de verzekering aan het geld om de kosten te betalen als je inderdaad een ongeluk krijgt: juist door alle verzekerden premie te laten betalen. Kennelijk kost dit de medeverzekerden (less: de maatschappij) dus ook geld.
3. Uit jouw verwijzing naar de Wet leidt ik af dat je zelf nooit te hard rijdt?

Tenslotte: in je eerdere post geef je ook aan dat zo'n zeilreis heel veel geld kost. Betaal jij eraan mee?

Laatst bijgewerkt door sportwagon op 27 dec 2009 20:35, in totaal 1 keer bewerkt.

27 dec 2009 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Twenthe
@Ralf996:

O ja nog een ding:
Zie net in je profiel dat je 19 bent. Wat zou je ervan vinden als " ze" (onze fantastische regering die kampioen betuttelen is) zou zeggen: " veel te gevaarlijk om 19 jarige jongetjes in een Porsche te laten rijden - dat mag pas vanaf 30 - en dan wel dubbele MRB betalen want Porsche veroorzaken veel schade aan het wegdek."
Ben benieuwd...

27 dec 2009 20:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende