Auteur |
Bericht |
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Advies gevraagd door een P rookie (996)
Dames (?) en heren,
Ik ben sinds kort serieus aan het overwegen een Porsche aan te schaffen (na 20jr ga ik de jongensdroom waarmaken). Ik weet al wat het moet worden (996, 2wd, handbak, coupe) maar nu heb ik een paar vraagjes waar vast een van jullie me mee kan helpen.
Ik was gister bij een specialist en die heeft me een beetje aan het schrikken gemaakt voor wat betreft US import auto's. Ik heb de mogelijkheid een 911 als onderdeel van een verhuisboedel te importeren en vanwege het grote prijsverschil is dat erg interessant. De specialist vertelde me echter dat US 911's niet door Nederlandse specialisten zijn uit te lezen (andere software), is dat zo? Ik wil namelijk wel een auto hier op de weg waar ik altijd mee terecht kan bij de specialist/ dealer. Daarnaast wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met ombouw Miles/km teller en of ik de bumperblokken kan verwijderen (dat laatste geloof ik eigenlijk wel)
Graag hoor ik jullie adviezen op mijn vragen
Dank bij voorbaat van een nu nog slechts enthousiasteling
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
29 dec 2009 10:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Welkom Dat verhaal van die software is nieuw voor mij ... Wat de bumper betreft, kan je er voor kiezen om alleen 'de huid' te vervangen - ik meen echter dat dan het gat en de daadwerkelijke bevestiging voor het sleepoog op 'n verschillende plaats zitten Probeer de zoekfunctie 'ns te gebruiken - staat al veel geschreven over import en ombouw op dit forum
|
29 dec 2009 10:57 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Kan me niet voorstellen dat de auto hier bij de dealer niet uit te lezen zou zijn. De 996 heeft gewoon een OBDII interface en die is wereldwijd hetzelfde. Wat wel kan is dat de specialist niet alles kan uitlezen. Naast de standaard gegevens die via OBDII worden aangeboden kan men via de officiële Porsche diagnostische aparatuur ook nog diverse autospecifieke zaken uitlezen. Een officiële Porsche dealer moet daar dus zowieso mee overweg kunnen.
De blokken kunnen inderdaad van de bumper af maar dan houd je een aantal gaten over. Meestal wordt de achterbumper in zijn geheel vervangen voor zover ik weet. Maar via de zoekfunctie kun je wel meer vinden zoals Olaf schreef.
Omzetten van miles naar km is heel simpel via de resetknop van de kilometerteller te doen. Staat zelfs in het instructieboekje beschreven. Als de auto met PCM is uitgerust kun je dit soort instellingen ook allemaal via de boordcomputer doen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 dec 2009 11:05 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Die van mij is ook US import en de specialist heeft tot nu toe geen enkel probleem met uitlezen oid.
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
29 dec 2009 11:18 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Maurice, ik bedoelde eigenlijk de kilometerteller vervangen (dus de schaalverdeling ook zeg maar) door een europese. MAar dat wil ik alleen als de kilometerstand gehandhaafd blijft (ooit is van mijn bmw 320d de kilometerteller vervangen en via de boordcomputer bleef de tellerstand gehandhaafd). MAar dit is geen noodzaak hoor. Ik ben heel blij met jullie antwoorden, het wordt steeds waarschijnlijker dat ie er komt! Over de bumper, ik wilde die blokken er tzt aftrekken om er een gewone nederlandse plaat op te kunnen monteren. DAt kan natuurlijk nog steeds, de platen zitten dan toch over de gaten in de bumper (geen chique oplossing, wel een optisch mooie)
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
29 dec 2009 11:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Denk dat de blokken wel duidelijk grotere gaten achterlaten dan wat de grotere EU-kentekenplaat gaat afdekken, helaas.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 dec 2009 11:39 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
magje wel legaal met die kleine coole kentekenplaten rijden die grOOte lelijke platen gelijk bumpers met kleine kentekeplatenuitsparingen bestellen bij AP
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
29 dec 2009 11:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Ik vraag me af of je 'n GAIK plaat kunt krijgen als de RDW op je kenteken papieren heeft aangegeven dat je geen "gewone" plaat kunt voeren
|
29 dec 2009 12:20 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Prima, dan rijd ik gewoon met die kleine plaatjes hier, ook geen probleem natuurlijk!
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
29 dec 2009 12:24 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
om een auto in verhuisboedel mee te importeren zonder daarbij bpm etc te hoeven betalen moet de auto wel een bepaalde termijn in bezit zijn. Volgens mij minimaal een jaar in de USA, en binnen een jaar in Nederland mag die dan niet verkocht worden, let daar ook op!
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
29 dec 2009 12:25 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
DAt klopt ja, hij moet een halfjaar in de US in bezit zijn mimimaal en mag pas na 1jr in NL vervreemd worden. maar ik schat zomaar dat ik hem na dat jaar helemaal niet wil verkopen!
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
29 dec 2009 12:29 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Kan je niet een mooie 996 4s cabrio voor mij meenemen
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
29 dec 2009 12:36 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Ok dat is ook niet zo'n probleem. Je kunt het hele tellerhuis vervangen. (niet goedkoop, ongeveer Eur. 1100) Ik weet eigenlijk niet of er eenzelfde teller in de USA modellen zit als een EU model maar anders kun je ook de wijzerplaten vervangen. Stuk goedkoper. De kilometerstand wordt in een aparte boordcomputer bijgehouden en met het vervangen van de teller blijft de kilometerstand dus behouden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 dec 2009 15:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
ik zou eea heel goed doorrekenen en rekening houden met een flinke afschrijving op een ex us 996 handbak. welk jaar btw?
_________________________________________ oud is beter
|
29 dec 2009 15:27 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Ik zit nu te kijken naar een 2003 Carrera. 41k miles gelopen en staat te koop voor USD 35K
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
29 dec 2009 15:32 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
doe even het excelletje van maarten. ben bang dat 35K$ snel 35K€ wordt met een inruilwaarde na een jaar van 20K€ in nl. wacht even, met de boedel mee kan het idd stuk beter
_________________________________________ oud is beter
|
29 dec 2009 15:39 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Als je de gelegenheid hebt om er een als huisraad mee te nemen: ALTIJD DOEN !
Ook al zijn US import autos misschien wat minder gewild, financieel te interessant om te laten ! Laat je wel even informeren op dit forum over de juiste 996, de eerste series waren iets minder goed dan de latere. Verder zou ik (zoals andere al hinten) overwegen om naar een mooie 993 te kijken of evt een 997. Ik denk dat die waardevaster en gewilder zijn dan de 996.
Bel eens met DSP Porscheparets in IJsselmuiden; zij hebben veel goede onderdelen van schadeauto's waarmee je jouw auto al een stuk Europeser kunt maken.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 dec 2009 15:44 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
Allemaal bedankt mensen, met de info van de specialist en jullie tips erbij wordt het allemaal een heel stuk overzichtelijker. Ik wist diep in mijn hart al wel dat ik het zou gaan doen maar nu bestaat er weinig twijfel meer. Alleen jammer dat ik hem pas in 2011 aan de Autobahn kan laten snuffelen. In de US ga ik dat risico maar niet nemen
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
29 dec 2009 15:47 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 dec 2009 20:01 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Mannen, daar ben ik weer. Ik heb nu zicht op een Carrera 4s met iets meer dan 60k op de teller waarvan de koppeling recent is vervangen. Nu vraag ik me af wat er met die auto is gebeurd dat de koppeling al zo snel naar de kl*te was, reden om hem te laten staan? De verkoper heeft uiteraard geen idee waarom dit al zo snel nodig was.
graag jullie gewaardeerde advies
gr. PIeter
PS, gaat om een 2003 Carrera 4S
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
31 dec 2009 14:46 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Pedaalridder
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
31 dec 2009 14:49 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Hoeft toch niks ernstigs te zijn? Vorige eigenaar kon waarschijnlijk beter een automaat rijden. Als de rest allemaal in orde is (akk) dan is er niks aan de hand.
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
31 dec 2009 14:51 |
|
|
bully
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
+2.....de 1 verslijt em sneller als de ander en lekker toch dat je nou een verse hebt
|
31 dec 2009 14:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
als het niet goed voelt dan laten staan, zat 996 in de sale.
_________________________________________ oud is beter
|
31 dec 2009 15:39 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Ik ken een aantal mensen die permanent met de linker voet op het koppelingspedaal rustend rondrijden (waaronder mijn vader). Het is echt verbazingwekkend hoe snel de koppeling dan versleten is...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
31 dec 2009 15:53 |
|
|