Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:19



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op" 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
--993 C2 -- and still searching for the ultimate early 911S targa
Haarlemmermeer
Bericht 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Mede forummers,

Een korte update naar mijn zoektocht de afgelopen maanden naar "mijn" ultieme vroege Porsche heeft tot nu toe tot niets geleid.

Wat worden er toch matig gerestaureerde tot slechte wagens aangeboden tegen serieuze bedragen.

Conclusie die ik voor mezelf heb genomen is dat ik mijn zoektocht naar de vroege 911Ts maar moet uitstellen tot mijn budget substantieel is gestegen tot bedragen waarvan ik mezelf moet afvragen of dat nog reëel is 75K euro, hoe kijken jullie daar tegen aan?

Wil van de zomer toch wel eens lekker genieten van een luchtgekoelde grom achter me dus ben in de markt voor een 911 964,,, tips zijn altijd welkom :lol:


31 dec 2009 1:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
marcelk schreef:
hoe kijken jullie daar tegen aan?


Simpel, tenzij de achterlijke "911 only" begeerte zo belangrijk is:

Koop een goede 912 en neem een Bursch uitlaatje voor een mooi diep geluid.
Voor 20K zit je gebakken, 100PK die tot veel meer in staat is dan velen hier denken, de complete classic look, etc etc...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


Laatst bijgewerkt door 912 op 31 dec 2009 11:12, in totaal 1 keer bewerkt.



31 dec 2009 6:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Zelf gaan restaureren (of laten doen).

Bij Joop Stolze (http://www.stolzeclassiccars.nl/) vind je vast wel een leuke basis om mee te beginnen, voorbeeld:

Merk: Porsche
Type: 911 T sunroof
Bouwjaar: 1972
Conditie: zeer goed
Kleur:
Prijs: € 12,500.00
Opmerkingen: Zeer fraaie, gave 911 T coupé met als extra, een elektrisch schuifdak. Zeer goed rijdend met de originele 2.4 ltr motor. Lak is matig.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


31 dec 2009 8:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Kijk even op de site van http://www.witmerodijk.nl, krijgt een leuke 911 T + E uit de States binnen. Vooral de E vind ik wel mooi, succes.


31 dec 2009 8:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Probleem is denk dat 1969 + S + targa een nogal lastige combi is. En dan ook nog een goede vinden nog lastiger. En ja: ik denk dat zoiets ongeveer 75 zou moeten kosten. Ik weet niet precies hoeveel restauratie kost maar als je zelf een basis hebt dan kun je in ieder geval zelf de kwaiteitscontrole doen....
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


31 dec 2009 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Ik ben het eens met Maarten dat de combinatie die je zoekt best zeldzaam is. Ik ken maar 1 iemand met een Targa S.
Welke klassieke 911 of 912 je ook zoekt je koopt bijna altijd een project. Ook al is de auto in nieuwstaat dan zijn er altijd zaken die moeten gebeuren. 75K lijkt mij erg veel dan kom je echt in de zeer zeldzame collectors items. Dus koop een leuk project voor 15K waar je hetzelfde bedrag nog eens aan laat verspijkeren en dan heb je echt een hele mooie auto die helemaal naar je wens is. en dan heb je nog 45K over voor een mooie 964 als daily driver.


31 dec 2009 12:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Kijk eens in duitsland. Freisinger heeft een aantal half gerestaureerde 911-jes die nog redelijk geprijsd zijn. Check ook even classicdriver.com.

De afgelopen jaren zijn de klassieke 911-jes qua prijs gestegen naar belachelijke waarden. Gewoon puur liefhebber auto's geworden waar veel geld voor word betaald. Zeker de "s" versies. Ik heb echt wrakken gezien die voor 75% vernieuwd waren, alleen omdat het nu financieel intressant is.

Vb. mijn 911 gekocht als project 5 jaar geleden voor 5.750 euro. Nu verzekerd voor 40.000 euro :shock: Leuk voor mij, maar belachelijk.

Als je niet te veel wilt uitgeven en zelf wilt leren, koop een project en ga zelf aan de slag. Misschien moet je ook dat "S" even laten varen. In "T" heb je veel meer opties.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


31 dec 2009 13:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Heb morgan er nog even op nageslagen maar modeljaren 69 en 70 in targa S zijn echt zeldzaam. 700-900 gemaakt...
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


31 dec 2009 13:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Als je dezelfde jongensdroom hebt als veel andere jongetjes dan wordt het duur.
Budget of je droom "bijstellen". Het is helaas niet anders.

Ik wilde "vroeger" een gele Rik Ringers 911. :mrgreen:
Afbeelding
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


31 dec 2009 13:55
Profiel
PorscheForum Rookie
--993 C2 -- and still searching for the ultimate early 911S targa
Haarlemmermeer
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
ik ben bang dat het mijn droom bijstellen wordt :( De prijzen zijn de afgelopen jaren ontzettend gestegen (ook voor een knappe T trouwens).

Kwam deze tegen http://www.classicargarage.com/nederlan ... 8-info.htm schijnt een bekende te zijn inmiddels in het circuit, maar is dus zwaar boven budget voor mij.

W&O site houd ik al enige tijd in de gaten, ben benieuwd naar de laatste modellen die ze laten overkomen.

Ik ben er voor mezelf in iedergeval uit dat het voorlopig een 964 wordt en dan maar eens gaan overwegen om zelf eventueel een restauratie project aan te gaan.


31 dec 2009 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Ik ben van mening dat je het beste een auto kunt kopen die niet gerestaureerd hoeft te worden. Een serieuze restauratie betekent financieel gezien een "open einde". Je kunt dan ver boven de actuele marktwaarde uitkomen.

Het klopt dat een serieuze "S" momenteel ca. € 75.000 kost. Het nadeel van een "T" is echter het geringe vermogen, maar dit zijn wel zeer prettige auto's om mee te touren. Een "S" rijdt op de 80/120 waanzinnig, maar is binnen de bebouwde kom nerveus.

Een goed alternatief is in mijn beleving een "E" deze is namelijk wat sneller dan een "T" en (veel) minder kostbaar dan een "S". Een goede (geen concours) "E" kun je voor ca. € 25.000- € 30.000 vinden.


31 dec 2009 14:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Is dit misschien wat?....


31 dec 2009 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
bij hette staat ook nog een mooie coupe in deze kleur..en natuurlijk ook de gezochte Targa.. gewoon bieden op dat ding, cash is king ! kijken wat er gebeurd...
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


31 dec 2009 15:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
porsche9111970 schreef:
Ik ben van mening dat je het beste een auto kunt kopen die niet gerestaureerd hoeft te worden. Een serieuze restauratie betekent financieel gezien een "open einde". Je kunt dan ver boven de actuele marktwaarde uitkomen.


Dit ligt helemaal aan jezelf. Hoever ga je qua originaliteit, hoeveel kun/wil je zelf, Hoeveel tijd wil je nemen, etc.

Belangrijk is de basis. Koop een zo origineel mogelijk project, mag roest hebben, maar weet waar en hoe ver. Mijn auto heeft mij in totaal zo'n 11.000 euro gekost qua restauratie (Motor, carrosserie en opbouw/afwerken)

Ik zou liever een wagen kopen waar wat aan mankeert en die gedaan moet worden dan eentje die al gerestaureerd is. Je weet niet wat je koopt dan.....

Staat trouwens een hele mooie 912 te koop van een clublid. '67, soft window targa voor 30K. http://content.us.porsche-clubs.porsche.com/PorscheClubs/klassieke-porsche-911-en-912-club/pc_main.nsf/web/EE013A2C4B598219C12575440071B43F#pagetop
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


31 dec 2009 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2e targa 1971
noord brabant
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
http://www.classicargarage.com/nederlan ... 8-info.htm volgens mijn zitten hier niet de juiste achterschermen op.Of heb ik het mis?
_________________________________________
orgineel hellgelb


31 dec 2009 17:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Ik zou het niet zo maar opgeven. Een redelijke E of T/E bouwjaar 71, modeljaar 72 met 2.4 gaat echt wel ok. De E's hebben mijns inziens voldoende vermogen voor het echte rijden. De S'en zijn meer op Sport (koppel en pk curves) de E's meer op comfort. Verschil met T is aanzienlijk, prijzen echter niet.

Ik durf niet te zeggen wat het beste is. Zelf heb ik voor een redelijke prijs bij Witmer een half opgeknapte gekocht die klaar was gemaakt voor de verkoop. Naar hun zeggen niet door hun. Auto is niet slecht maar ook niet goed. Prijs was ook ok. Slechts 1 dure verrassing tot nu toe, valt wel mee. Het lijkt me wel essentieel dat je iemand meeneemt dit echt verstand heeft van de auto zelf om goed te kijken wat je koopt. Elke pre impact kan er mooi uitzien maar rot zijn van binnen (en vice versa). Mijn toertje bij Stolze was voor mij een tegenvaller, zullen echter ook mensen zijn die er een goede gescored hebben. Is dus echt per persoon verschillend.

75 K lijkt me persoonlijk zo veel dat je straks een auto hebt waar je niet meer echt in wil rijden. Dat is erg jammer, want deze auto's zijn niet voor de show, ze willen erg graag gereden worden.

in ieder geval succes met je keuze


31 dec 2009 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Hessel,

Ik ben het ten dele met jou eens. Het klopt dat je het beste een roestvrij exemplaar kunt kopen. Een auto die ooit verrot is geweest, gaat na restauratie na verloop van jaren weer problemen vertonen.

Het is wel onmogelijk om een auto voor € 11.000 serieus te restaureren. Volgens mij is een nieuwe 2.0 zuiger- en cyllnderset t.b.v. een "S" uit 1969 alleen al ca. € 4.500. Het reviseren van de Bosch-Mfi kost ca. € 3.500. Het reviseren van de koppen kost ca. € 1.000. Als je zelf handig bent kun je e.a.a. besparen, maar een leek moet niet aan plaatwerken, spuiten en aan een motorrevisie beginnen.

Je hebt wel een punt als je stelt dat e.e.a. afhankelijk is van de vraag hoever je wilt gaan. De ervaring leert wel dat goedkoop vaak duurkoop blijkt te zijn.

Kortom restaureren is een ruim begrip. Mijn advies is dat je beter de beste auto kunt kopen die je je kunt veroorloven. Ten minste, als je ook op langere termijn plezier aan de auto wilt beleven.


31 dec 2009 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Citaat:
De S'en zijn meer op Sport (koppel en pk curves) de E's meer op comfort.

Las net vandaag in dit boek dat de S niet zoals veel mensen denken staat voor Sport, maar voor Super :idea: :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


31 dec 2009 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Oh, wist ik nie. Anyway koppel pk curves zijn in ieder geval anders, meer sportief dwz hoger maar meer in piek. Weet niet of dat erin staat, is wel terug te vinden in andere boekies.


31 dec 2009 23:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
porsche9111970 schreef:

Het is wel onmogelijk om een auto voor € 11.000 serieus te restaureren. Volgens mij is een nieuwe 2.0 zuiger- en cyllnderset t.b.v. een "S" uit 1969 alleen al ca. € 4.500. Het reviseren van de Bosch-Mfi kost ca. € 3.500. Het reviseren van de koppen kost ca. € 1.000. Als je zelf handig bent kun je e.a.a. besparen, maar een leek moet niet aan plaatwerken, spuiten en aan een motorrevisie beginnen.


Kijk, en dat ben ik nou weer ten dele met jou eens. :mrgreen:

Je kunt een auto op 2 manieren restaureren: Alles vervangen wat je kunt vervangen EN alleen zaken vervangen die alleen echt vervangen dienen te worden.

Mijn auto had nog geen nieuwe P&C set nodig, dus alleen gehoond en weer gemonteerd. Al mijn revisie werk (Krukas polijsten, Nieuwe kleppen, klepgeleiders, klepveren, drijfstang bussen vernieuwen, big end weer op spec brengen,etc) heb ik laten doen door een gerespecteerd bedrijf voor 600 euro. Wel zelf de meeste nieuwe onderdelen geleverd. De motor heb ik zelf gedemonteerd, schoon gemaakt en opgebouwd. Alles volgens factory spec (Aanhaal momenten, toleranties, nuttige modificaties, etc) Op een af en toe gevoelige IMS Lager carb op cyl. 3 is mijn blok nu 100%. (Carb wordt aan gewerkt)

Plaatwerk zelf doen kan je ook als leek leren. Ik ben zelf best heel handig, maar verder dan een brommer was ik nooit geweest. Na een lascursusje van een dag, een hoop oefenen en inlezen, kun je dit zeker zelf. Heb zelf mijn binnen/buiten dorpels gedaan, slotplaat, Cup A-pilaar, etc. Ligt echt helemaal aan de persoon. Strak maken en spuiten is vakwerk, heb ik ook laten doen en niet door een Beun.

Mijn auto zal zeker niet 100% roestvrij zijn, maar dat is geen enkele klassieke 911. Vlugroest in kokerbalken kun je alleen behandelen, niet weghalen. De rest staat vol met RX5, 7 en 10 van Caprotech.

Ik zeg zeker niet dat iedereen maar er op los moet gaan lassen. Moet wel goed gebeuren. Maar als je wilt en een beetje handig bent, kun je heel veel leren en bespaar je geld. Grootste hap in het budget van een restauratie is arbeidsloon.

Mijn mening in het kort: Als je dit echt wil, bereid ben te leren en te werken en niet binnen een jaar klaar wilt zijn, hoeft een restauratie geen 40 a 50K te kosten.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


01 jan 2010 18:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Citaat:
Las net vandaag in dit boek dat de S niet zoals veel mensen denken staat voor Sport, maar voor Super


SC = super carrera
RS = ren super :shock: :roll: :mrgreen:

Een E heeft wat meer koppel op de lagere toeren, tov een S die pas echt tot leven komt bij de hogere toerentallen + de extra pk's = een andere rij-ervaring. Hangt dus wat af van je rijstijl en wensen om voor de ene of de andere te gaan : ik bedoel maar : het hoeft niet persé een (duurdere) S te zijn om voor jou de ideale 911 te zijn !

Zelf zou ik een goede originele zoeken, ipv een project : voor je het weet ben je "alles" aan't vernieuwen (want je bent dan toch bezig) en wordt het alsnog een heel dure grap, zeker als je aan de motor moet beginnen. Een ongerestaureerde, mechanisch goede, originele auto vind ik persoonlijk ook intressanter dan een compleet gerestaureerde.

Gelukkig Nieuwjaar trouwens aan iedereen !


01 jan 2010 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Martini 1989
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Bij www.kw-automobile.de staat een 911s Targa uit 1973 te koop.... had je die al gezien?
_________________________________________
Wie sagte schon Ferry Porsche damals: „ Hubraum ist durch nichts zu ersetzen als durch Hubraum“


02 jan 2010 1:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
*deze* bij Targa Florio had je waarschijnlijk allang gezien?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 jan 2010 18:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
poa. een ton? ah ik lees taxatie 80K. 70 dan?
_________________________________________
oud is beter


02 jan 2010 19:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 911T S 1971 "ik geef het (voorlopig) op"
Voor de taxatie gaat die van mij morgen weg. Was ik hem ook nog voor je :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 jan 2010 19:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Radimir


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.