Auteur |
Bericht |
Robin G.
997 Turbo S, zwart
ex:997 4S Cabrio, wit
ex:Boxster 987, zwart
ex:964 C2 Cabrio AmethystRotterdam
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Voor alleen die koppeling zou ik hem niet laten staan. Als de auto je verder bevalt, AKK-tje en actie Succes!
_________________________________________ www.wkautomotive.com
|
31 dec 2009 16:22 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
+1. Je hebt i.i.g. een verse koppeling!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
31 dec 2009 18:14 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Indien de voorzijde vol zit met steenslag, de mat onder de bepalen volledig naar zijn grootje is, de bestuurdersstoel is doorgezeten, de auto rammelt, olie verbruikt, slecht start, lage oliedruk heeft, dan zou ik hem niet nemen, maar anders vind ik een nieuwe koppeling bij 60k geen zorgenkindje
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
31 dec 2009 18:24 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
als de prijs, kleur, uitvoering ok is en interieur netjes waarom niet langs de specialist voor een AKK, die kan echt wel zien of ie onderhoudstechnisch ook ok is
|
31 dec 2009 18:33 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Ik weet niet waarom je steeds weer een nieuw onderwerp start. Je gaat eerst op zoek naar een auto die aan je wensen voldoet. Zit er een kloppende historie bij? Dan ga je onderhandelen en een AKK laten uitvoeren. Bij positief advies schaf je hem aan. Bij verbeterpunten laat je de verkoper, die in orde maken. Bij negatief advies gaat de koop niet door. Een koppeling vervangen bij 60K kan indien de koppeling niet goed gebruikt wordt. Dat kom je overigens vaak tegen. In de racerij worden ze veel vaker vernieuwd.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
31 dec 2009 20:02 |
|
|
pepe
944 type 1 + 968cs EX: 911 3.2 EX: 924S
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
misschien ging de vorige eigenaar graag naar de camping..
|
31 dec 2009 23:58 |
|
|
beaker
koekebakker
930uden
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Nog wel eerste blok dan?
_________________________________________ no guts, no glory
|
01 jan 2010 10:17 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Vervelend hoor, zo'n nieuwe koppeling.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 jan 2010 12:39 |
|
|
bully
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Koppeling daar zijn de Amerikanen niet zo mee thuis, en het grote prijsverschil met een 7 jaar oude 996 4S zie ik persoonlijk niet. Reken eens uit wat je voordeel zou zijn na een jaar bezit.
|
01 jan 2010 13:54 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Op zich niks mis mee als de koppeling onlangs vervangen is. Er zijn nu eenmaal mensen die er niet goed mee overweg kunnen. Je kunt je dus hooguit de vraag stellen hoeveel gevoel de vorige eigenaar met de auto (en techniek) heeft gehad. Als de auto verder goed is (AKK) dan zou ik hem er niet om laten staan.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 jan 2010 17:49 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Als de factuur aanwezig is dat er daadwerkelijk een nieuwe drukgroep in de P is geplaatst, alleen maar blij mee zijn! Nieuw is nieuw.
|
01 jan 2010 17:59 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
de vraag is natuurlijk of deze meneer altijd netjes warmgereden heeft... en regelmatig de blaadjes voor de radiator weghaalde...
_________________________________________ oud is beter
|
01 jan 2010 18:05 |
|
|
RB911
11-je
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Kan ook uit voorzorg zijn vervangen. Bij een 996 is de krukaskeering een bekend probleem, indien deze vervangen word moet heel de versnellingsbak los en kan de koppeling vrij eenvoudig vervangen worden (waar dat normaal erg veel arbeid kost). Misschien eens naar de rekening vragen en kijken of er een combinatie is van verschillende werkzaamheden.
Succes!
|
01 jan 2010 21:28 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
De motor van een 996 is ook een bekend probleem. Misschien is de motor vervangen en is toen ook maar de koppeling meegenomen.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 jan 2010 22:01 |
|
|
RB911
11-je
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
|
01 jan 2010 23:17 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
01 jan 2010 23:27 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
Ook ik zou er een auto niet om laten staan als bij de AKK positief bericht over de auto wordt gegeven! Wellicht had de vorige eigenaar een zware linker voet
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
02 jan 2010 10:59 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
02 jan 2010 11:00 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Kent iemand deze 996? (78-GJ-TB)
Gaat om een 3,4 Carrera uit maart 2000 die bij Meereboerkoster te koop staat. Auto heeft een heerlijk lage km stand (71K) en eigenlijk is dit de uitvoering die ik zoek. Graag hoor ik weer vna jullie. Ook voor tips over vroege 3.4 996-en (zoekfunctie heb ik gebruikt). Daarnaast zou ik graag advies willen over mogelijkheden voor aankoopkeuring ergens in de kop van Noord Holland (daar staat de auto, vandaar)
|
04 jan 2010 11:18 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Kent iemand de 78-GJ-TB?
De kans is niet zo groot dat wij al die auto's kennen. Wij kunnen wel een reactie hierop geven. Ik snap overigens niet waarom je steeds weer een nieuw onderwerp start, maar dat had ik al een keer geschreven. Lijkt een nette auto met een stevige prijs. Als die jou bevalt dan een AKK laten uitvoeren. Het is zo wie zo handig om dat een keertje te doen, dan weet je in de toekomst waar je op moet letten.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
04 jan 2010 11:28 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Kent iemand de 78-GJ-TB?
Welkom! Wat voor tips wil je over vroege 3.4 996-en? Voor aankoopkeuring: Waalgarage te Broek in Waterland of Rob Goossen te Uithoorn.
|
04 jan 2010 11:28 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Kent iemand de 78-GJ-TB?
70-80K, typische plofstand. stukje gevarenzone. stukje gevaarlijk leven op de rand.
_________________________________________ oud is beter
|
04 jan 2010 11:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Kent iemand de 78-GJ-TB?
Opgelost
|
04 jan 2010 11:35 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Kent iemand de 78-GJ-TB?
Excuses aan iedereen voor het starten van een nieuwe thread, dat was wellicht onnodig. Mijn vraag, haalt een AKK ook de problemen aan het licht die vermeld stonden in het engelse artikel over scheuren in de cilinderbanken? Het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven en om nou na 3 maanden met een kappotte motor te zitten zou een beetje afbreuk doen aan het realiseren van de droom
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
04 jan 2010 11:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Bij 'n AKK kijken ze (vooralsnog) niet in de motor ... ... en als in de toekomst kijken mogelijk was, dan zaten de meeste van ons niet hier, maar ergens onder 'n palmboom AKK geeft 'n algehele indruk (status-rapport) over de auto en 'n indicatie van de te verwachte kosten op termijn
|
04 jan 2010 11:41 |
|
|