Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:46

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
TV Tip: Kever docu 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht TV Tip: Kever docu
Gezien de verwantschap met Porsche toch maar hier neergezet:

Vanavond vanaf 00.15 op NED 2 een docu die rond een VW Kever draait.

Israëlische filmmaker Yishai Orian is maniakaal gehecht aan zijn Volkswagen Kever. Toen hij de auto kocht was hij filmstudent in Jeruzalem en had hij er geen idee van dat dit tweedehands autootje ooit het onderwerp van zijn eerste film zou worden. Het was zeker geen liefde op het eerste gezicht toen Orian zijn VW Kever aanschafte. Het was gewoon de enige auto die hij zich op dat moment kon permitteren. Zijn Kever is voor Orian gewoon een vervoersmiddel, maar al snel is hij helemaal verknocht aan het kleine Duitse autootje, waarvan wordt gezegd dat het prototype nog door Hitler is getekend. Helaas heeft de veertig jaar oude Kever zijn langste tijd gehad en Orians hoogzwangere vrouw droomt van een meer comfortabele gezinswagen. Onzeker over wat het leven hem als jonge vader zal brengen, kan Orian het verleden moeilijk loslaten. Zijn vrouw wil dat hij de Kever verkoopt, maar Orian is nog niet klaar voor een volwassen leven vol verantwoordelijkheid en verdiept zich liever in het verleden van zijn Kever. Zeer tegen de zin van zijn vrouw besluit hij de voorgaande eigenaren van zijn Kever te bezoeken. Mensen die net als hij gek op het autootje waren en er mooie verhalen over vertellen. Door die verhalen gaat hij alleen maar meer van zijn Kever houden en in een laatste poging om zijn Kever te redden, rijdt Orian door naar Jordanië om te kijken of hij zijn oldtimer daar goedkoop kan laten opknappen. Daarna moet hij naar huis voor de geboorte van zijn eerste kind.

Klinkt gaaf (ben zelf een groot fan van docu's)!

30 dec 2009 19:44
Profiel
964 C2
Bericht Re: TV Tip: Kever docu
Dank, ik zal het even opnemen voor W.

30 dec 2009 19:47
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Ik heb er naar gekeken !!
was om te :cry: :cry:
vond er niks aan ,
gr Diablo

31 dec 2009 15:12
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Ik heb net even gekeken en vond het wel aardig. Handig dat je alle vorige eigenaren zo op kunt vragen daar. Kwamen hele leuke maar ook emotionele verhalen boven tafel.

Als je een docu verwacht zoals TG de laatste tijd gemaakt wordt dan hoef je idd niet te kijken. Ieder zijn meuk.

31 dec 2009 19:14
Profiel
Ik vond het ook leuk! :thumleft: Sowieso apart een Kever in Israël.

31 dec 2009 22:46
Profiel
Keistad
Idd apart. Begreep uit de film dat de Israelische importeur de kopers wijs maakten dat de Kevers uit Belgie kwamen ipv Duitsland :!: In alle officiele documenten stond "Made in Belgium" ivm de gevoelige relatie tussen die 2 naties.

Dat was ook de reden dat de 1e eigenaar de kever al na 1 jaar weer van de hand deed toen hij erachter kwam dat de Kever echt uit Duitsland kwam.

31 dec 2009 23:07
Profiel
Volgens mij is de docu wel gedeeltelijk gescript trouwens. Maar zeker heel interessant.

01 jan 2010 0:14
Profiel
Timeless
Vond het wel aardig , voor 900 euri je car gedeeltelijk laten restaureren was het koopje van de dag , kon mij wel bekoren , ook leuk alle vorige eigenaren en hun verhalen , met een auto van die leeftijd geeft het aardig wat bagage....

Alleen te laat voor de geboorte van je kind voor een auto met 41 pk ging mij wat ver :lol:

01 jan 2010 12:32
Profiel
:lol: Ik denk dat de gemiddelde zwangere haar man ernstig letsel had toegebracht. Al bij vertrek. :mrgreen:

01 jan 2010 12:44
Profiel
Keistad
+1, het schijnt dat de Isrealische dames aardig met een Uzi overweg kunnen :res: (iets wat mij nooit gelukt is :oops: )

01 jan 2010 13:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]