Auteur |
Bericht |
Sigrid
964 C2
|
Re: Auto poetsbrug
Dat zijn de mindere zaken van oud en nieuw, maar die liggen ook op een hefapparaat
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
02 jan 2010 0:27 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Auto poetsbrug
Kosten 1100 euro ex btw, zijn enorm stabiel, ideaal voor remmen werk, poetsen voor knauf. En wie goed opgelet heeft in mijn verwijderd draadje, ideaal voor een Porsche motor te verwijderen. Dit omdat de motor helemaal vrij hangt achter.
|
02 jan 2010 0:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Auto poetsbrug
Bij wat voor 'n auto-brug is dat niet zo
|
02 jan 2010 0:45 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Auto poetsbrug
Ik vind de poetsbrug super!
Je kan op ooghoogte aan je auto werken (bijvoorbeeld aan de remmen, de verlichting, de bumpers), en het maakt bijvoorbeeld olie verversen een stuk eenvoudiger.
Ik gebruik 'm ook om m'n campertje vlak tegen een muur te zetten om optimaal gebruik te kunnen maken van m'n loods. Je kunt de auto namelijk als hij op de poetsbrug staat verplaatsen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 jan 2010 1:30 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Auto poetsbrug
Maar dat kan ook met vier van die rol-bokken... en die kosten 120 euro, dus alleen daarvoor is het geen zinvolle aankoop.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
02 jan 2010 1:38 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Auto poetsbrug
4 koloms, en daar krijg je dan de motor niet door de opening tussen de rij platen.
|
02 jan 2010 9:14 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Auto poetsbrug
Nog meer off-topic. Maar wel over bruggen. Iemand ervaring met de kwaliteit van deze verrijdbare 4-kolommers? €1850 ex http://www.garage-apparatuur.com/208.htm
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
02 jan 2010 10:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Auto poetsbrug
... ik heb toch al twee knutselaars gezien die dat wel voor elkaar krijgen ...
|
02 jan 2010 10:45 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Auto poetsbrug
Moet je toch geen korte Koni brug hebben. En praat uit ervaring.
|
02 jan 2010 10:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Auto poetsbrug
Ik geloof best dat jij uit ervaring (met jouw brug) praat ...
|
02 jan 2010 11:00 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Auto poetsbrug
Iedere type hefbrug 2, 4 Kolommer, dorpelopname, rijbanen etc heeft zijn eigen toepassingen. Om een motor te demonteren uit een 911 lijkt mij een 4 kolommer ook niet ideaal (Olaf schrijft ook knutselaars ) Een professioneel garagebedrijf zal als ze een 2 kolommer ter beschikking hebben die verkiezen hiervoor boven de 4 kolommer lijkt mij @Airhead: De kwaliteit van die brug ken ik niet, zou hem alleen NOOIT zonder verankering (dus verrijdbaar) aan de vloer gebruiken, maar dat is mijn persoonlijke mening. Op de foto die jij plaatst staat ie ook vast aan de vloer volgens mij. Het is ook meer een parkeerprobleem oplosser dan sleutelbrug
|
02 jan 2010 11:10 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Re: Auto poetsbrug
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
02 jan 2010 11:17 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Auto poetsbrug
Ik zou 'm ook voornamelijk voor opslag willen gebruiken. Maar voordeel leek mij idd. het niet hoeven verankeren. Als dat niet verantwoord is, valt deze mogelijkheid voor mij weg.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
02 jan 2010 11:24 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Auto poetsbrug
Als je hem alleen als parkeerprobleemoplosser (3x woordwaarde ) gebruikt zou het misschien kunnen om de brug los te laten staan. Maar nogmaals het is MIJN mening om de brug liever vast te zetten, de reden hiervoor is dat wanneer je de brug omhoog doet of laat zakken de krachten aan de vloer doorgegeven worden. Als je hem los laat staan zullen waarschijnlijk de kolommen even een stukje "verschuiven" als de brug zakt of stijgt.
|
02 jan 2010 11:55 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Auto poetsbrug
Vriend van me heeft er een gekocht, is er zeer tevreden over.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
02 jan 2010 12:05 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Auto poetsbrug
Heeft die vriend het ding à la WillemB verankerd, of rijdt ie er rondjes mee door zijn loods?
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
02 jan 2010 12:27 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Auto poetsbrug
Hij is rijdend, maar gezien de ruwe vloer kost dat aardig wat moeite.
Als je niet noodzakelijk een rijdende brug wilt hebben kun je trouwens op marktplaats regelmatig leuke koopjes scoren...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
02 jan 2010 15:52 |
|
|