Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:53

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
autostoeltjes 993/964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht autostoeltjes 993/964
Over een paar maanden is het zover: de eerste kleine komt eraan! Nu natuurlijk alvast kijken wat er allemaal in de porsches past. Ik heb al eea gelezen op het forum, maar ben er nog niet uit.
Welke stoeltjes passen er in de 964 & 993, en vanaf welke leeftijd? Rijden jullie al direct met de kleine na een paar weken trots rond of moet er gewacht worden tot de kleine een paar maanden is? :(
Alle ervaring is welkom voor deze nieuwe porsche-pappa in spe ;-)

03 jan 2010 16:36
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: autostoeltjes 993/964
LouisXIV schreef:
Welke stoeltjes passen er in de 964 & 993, en vanaf welke leeftijd?

Zoekfunctie :idea: :wink:

03 jan 2010 16:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
De eerste paar maanden zal lastig gaan denk ik, een maxi cosi past niet op de achterbank en op de passagier stoel is ook niet handig omdat de airbag niet uitschakelbaar is. Als ze in een kinderstoeltje rechtop kunnen zitten zijn er een paar mogelijkheden om ze achterin te vervoeren.
Bij ons is in augustus de 2e geboren maar ik neem hem pas mee als hij ook op de zitverhoger mag daarvoor grenst het aan kindermishandeling vind ik, zo'n kleine achterin een 911 terwijl hij niet voor zich of opzij kan kijken is geen succes.

03 jan 2010 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
ik zou idd de kleine nog niet meteen mee nemen in de P,
ik zelf vind de auto gewoon te stug geveerd, als je ziet hoe zo'n hoofdje ligt te schudden kan je je wel voorstellen dat dat niet lekker en goed is voor o.a het nekje.

zodra die van mij kon zitten en in het stoeltje achterin paste reed ze mee en ze vind net prachtig,
bij een cabrio heb je geen uitzicht opzij maar bij een coupe wel.
ik heb een klein meisje(lengte) van 3 en wat die allemaal ziet als wij rijden

03 jan 2010 20:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Porsche heeft ook een maxi-cosi, uiteraard met gesp om de airbag te deactiveren. Gaat vanaf geboorte uitstekend in de P, mijn twee kleintjes hebben nooit geklaagd. Thuis bovendien nog dagelijks in gebruik als praktisch wipstoeltje. Afbeelding

03 jan 2010 20:57
Profiel
964.c4
assendelft
E.T. schreef:
Porsche heeft ook een maxi-cosi, uiteraard met gesp om de airbag te deactiveren. [album]http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=37389[/album]

die aansluiting zit niet standaard in een 993

03 jan 2010 21:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Uiteraard niet. Porsche moet ook een kans krijgen om te verdienen aan het kleine grut.

03 jan 2010 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Mijn zoon is 3,5. Vanaf dat hij uit het maxi cosi kuipje is, rijdt hij al mee in zowel mijn spider als Porsche. Gewoon als bijrijder in de correcte goedgekeurde stoel van de firma Romer (veel beter dan de maxi cosi stoelen vanaf 9 maanden, ook beter voor je bekleding). Ik heb geen airbag dus ook dit probleem niet. Mijn zoon vindt het prachtig en kan zeker met de hogere opvolgstoelen prima uit het raam kijken. Let er wel op dat hun nek sterk genoeg is (vanaf dat ze zelf kunnen zitten is ok). Verder zou ik mijn rijstijl een beetje aanpassen :mrgreen:

Romer is overigens ook het merk dat Porsche zelf gebruikt, makkelijk te monteren op riem en zeer zeer robuust en veilig.

Kun je overigens niet gewoon de zekering van de airbag eruit rammen? Moet zowieso kunnen voor op het circuit lijkt me.

03 jan 2010 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bedank voor de adviezen. De Romer stoeltjes had ik al gezien, maar ik was benieuwd of er iemand in de eerste paar maanden al met de P onderweg was met de kleine. Ik denk dat het inderdaad onverstandig is om gelijk te rijden en even te wachten tot met name het nekje sterk genoeg is. Ik zal nog even moeten wachten ben ik bang!

04 jan 2010 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Ik heb zowel dochter als zoon meteen (ok, vanaf zeg 3 weken) in de maxi cosi achterin (achter bijrijder) meegenomen. Uiteraard rijstijl aangepast. Nergens last van. Nu 1 met Porsche Prince (2,5 jr) en ander (4 jaar) met Maxi Cosi Rodi SPS; ze vermaken zich prima, zeker met af en toe acceleratietje ("pappa, ga weer eens hard").

Maar goed, om een wijze man maar weer eens aan te halen "ieder zijn meug".

04 jan 2010 19:44
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Joost993 schreef:
De eerste paar maanden zal lastig gaan denk ik, een maxi cosi past niet op de achterbank en op de passagier stoel is ook niet handig omdat de airbag niet uitschakelbaar is.

En ook al is de airbag uitschakelbaar, dan nog zou ik het niet doen. Er is geen enkele autofabrikant die durft te garanderen dat de airbag absoluut niet open gaat bij uitschakeling van de aitbag.

04 jan 2010 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Zonder zekering doet ie 't echt nie :D

04 jan 2010 22:41
Profiel
PorscheForum Rookie
993 C2S
Den Haag
Mijn kleine, nu net 6 maanden, gaat in de 993 2S al een paar maanden op de voorstoel mee in de maxi-cosi. Hiervoor heb ik de airbagbeveliging uit laten schakelen met een Baby/Child Seat Deactivation Device en een Baby/Child Seat Belt Clip. Ik geloof dat dit vanaf de 1997 modellen kan. Beide verkrijgbaar bij http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/p ... seats.html

Ik heb verder een MaxiCosi Easybase waar ik de Maxicosi Cabriofix op vast zet. Werkt allemaal prima.

19 jan 2010 12:00
Profiel
Moderator
PF #57
sanendave schreef:
Ik heb zowel dochter als zoon meteen (ok, vanaf zeg 3 weken) in de maxi cosi achterin (achter bijrijder) meegenomen.

Daar wil ik wel eens foto van zien want volgens mij past dat niet. Dwars wel. Als je de voorstoel in de achterste stand zet kan de maxicosi ook nergens heen overigens.
sanendave schreef:

Deze opmerking maakt jou ook wijs... :lol:

19 jan 2010 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Geen feauteau beschikbaar helaas. Kan net met voorstoel in voorste stand en rugleuning redelijk rechtop (als TOTMBO mee moest was ze niet zo blij, dat klopt) :mrgreen:. Maar we zijn beiden niet zo groot dus dat scheelt. Zat in elk geval erg stevig klem.

19 jan 2010 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2S 1997
alphen aan den rijn
Hoi Sanendave

Ik heb een kind van bijna 3 en zoek een kinderstoeltje voor haar. Welke past nu goed achter de passagiersstoel? Is dat een "gewoon"kinderstoeltjes van bv MaxiCosi óf moet er een Porsche kinderstoeltje in omdat deze beter past??
Helphelp
Groets

Ludo
sanendave schreef:
Ik heb zowel dochter als zoon meteen (ok, vanaf zeg 3 weken) in de maxi cosi achterin (achter bijrijder) meegenomen. Uiteraard rijstijl aangepast. Nergens last van. Nu 1 met Porsche Prince (2,5 jr) en ander (4 jaar) met Maxi Cosi Rodi SPS; ze vermaken zich prima, zeker met af en toe acceleratietje ("pappa, ga weer eens hard").

23 jan 2010 17:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
horn schreef:
sanendave schreef:
Ik heb zowel dochter als zoon meteen (ok, vanaf zeg 3 weken) in de maxi cosi achterin (achter bijrijder) meegenomen.

Daar wil ik wel eens foto van zien want volgens mij past dat niet. Dwars wel. Als je de voorstoel in de achterste stand zet kan de maxicosi ook nergens heen overigens.
sanendave schreef:

Deze opmerking maakt jou ook wijs... :lol:

Das wel handig om, tijdens het rijden en met een hand en een half oog, nog een speen onder de stoel uit te peuteren en terug op zijn plek te stoppen 8) .
Als het voor de veiligheid bedoeld was, zou ik de stoel in dat geval gewoon weglaten. Ze zitten ook best lekker rechts onder het dashbord kastje als je ze liever niet op schoot wilt houden. :mrgreen:

24 jan 2010 1:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
@Ludo: maxi cosi Rodi SPS zou moeten passen. Is vanaf 3,5 jaar/15 kilo. Anders gewoon even proberen bij winkel.

24 jan 2010 15:00
Profiel
Moderator
PF #57
Ludo - zoekfunctie :idea: Meeste gewone stoeltjes passen niet in de kuipjes achterin.

24 jan 2010 19:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]