Auteur |
Bericht |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Re: Hoe reageren mensen op jouw Porsche?
hier ook lang niet altijd reacties, en dat is wat mij betreft wel prima. Is ook omat het een oudje is met een niet heel opvallende kleur. Inderdaad kijken (meestal vrouwelijke) bijrijders nog wel eens (als bijrijder heb je natuurlijk ook meer tijd om te kijken), en dat is dan meestal mijmerend (waarbij ik, geconditioneerd als ik zelf op dit punt ben, vermoed dat het mijmeren gaat in de trant van 'ach, toch wel genieten eigenlijk zo'n auto, waarom doen wij dat nou niet gewoon, waarom zetten wij die ratio no niet even lekker aan de kant ), dan wel goedkeurend. Maar meerendeel let er heel sterk op zo'n ouder en niet al te opvallend model naar mijn idee, wat mij betreft prima zo!
|
06 jan 2010 8:51 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
De mooiste (meest rare) reactie wastoch wel van een klein jochie vorig jaar op de eerste mooie dag dat er open gereden kon worden...... roept op een gegeven moment kijk papa een ferari
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
06 jan 2010 9:48 |
|
|
Chris_H
944 Turbo + 944 n/a trackcarSimpelveld
|
Met die uitspraak ben ik bekend. Ik heb zelf een 944 turbo, het leuke daaraan vind ik dat mensen vaak 10x moeten kijken om te zien wat het is. Mensen kennen de 944 niet. Een vriend van me vroeg ook eens vol overtuiging "is die Ferrari van jou?" dus ik zei half lachend "ja" in de veronderstelling dat hij dat grappig bedoelde. Later toen hij bloedserieus vroeg hoe ik aan zo'n Ferrari kwam begreep ik pas dat hij het echt meende Prachtig toch?
|
06 jan 2010 9:54 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Het valt me op dat het enorm uitmaakt in wat voor type Porsche je rijdt. Tevens is je rijstijl ook erg belangrijk. Als ik bijvoorbeeld met m’n rode 911 een beetje doorrijdt dan kun je vervelende reacties krijgen.... Doe ik hetzelfde met m’n oude groene 912 dan is dat geen probleem.... In de rode 911 ben je dan een patser of een aso en in de groene 912 ben je een purist en echte liefhebber......
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
06 jan 2010 11:13 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
Tsja Ferrari of Porsche, allebei een steigerend paard in het logo
|
06 jan 2010 12:10 |
|
|
Patrick
|
Ach ja, ik heb een grijze Boxster en een werknemer van een vriend van mij vroeg ook een keer toen ik op de fiets was waarom ik niet met de Ferrari was. Ik dacht dat hij een grapje maakte en zei : ik ben met de fiets omdat ik geen Ferrari heb. Toen bleek dat jij serieus was en zei : Wel man, je hebt een grijze Ferrari ik zag je er gisteren nog in rijden. Schoorvoetend wilde hij aannemen dat het een Porsche was. Hij kon alleen niet begrijpen dat je dan ook nog wel eens op de fiets ging.
|
06 jan 2010 12:14 |
|
|
bully
|
Mooi verhaal Piet, wanneer komt die porsche nou?
|
06 jan 2010 14:27 |
|
|
erwin996
M140i
|
Tja Bully, de tweedehandsmarkt voor opoefietsen ligt op zijn gat. Porschedealers bieden me er niks voor. Ik probeer het later dit jaar opnieuw op marktplaats Iemand geïnteresseerd in een opoefiets met brute matzwarte verf?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
06 jan 2010 14:33 |
|
|
bully
|
Amsterdam...25 euro
|
06 jan 2010 14:43 |
|
|
Patrick
|
Amsterdam Nieuw-West € 29,11
|
06 jan 2010 14:50 |
|
|
911gt2
|
Tja ik ken de reacties nog niet zo lang. Niet op mijn eigen auto in ieder geval. Meeste vrienden reageren positief, schoonouders, tja iets minder. Kom ik met mijn nieuwe aanwinst trots de oprit oprijden, geen kik Nou ja ik geniet er zo veel van als ik kan. TOH nog weinig nare reacties gehad. Een paar vragen van das toch die met die 'audi' motor... zucht de eerste paar keer probeer je het nog uit te leggen, daarna laat je het maar rusten. In de Boxster krijg ik als ik er alleen in rijdt vaak wat afgunstige blikken, maar over het algemeen wel positief. Mijn pa ervaart ook vooral dat mensen zich niet in willen laten halen en toch een hoop uitdagers. Misschien komt dat nog maar ik denk dat een 944 niet extreem is in dit opzicht wat het allemaal wat relaxter maakt. Ik geniet er van en daar gaat het om.
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
06 jan 2010 15:54 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Mijn eerste was een opvallende lichtblauwe metalic kleur en veel bekijks, de volgende was een grijze en viel gewoon minder op en minder draaiende nekken Heb ook een BMW Isetta, je weet wel een driewieler met de deur van voren. Bracht mijn dochter toendertijd een keer naar school met de BMW, ze stapte uit en de kinderen vroegen "is je vader gehandicapt"
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
06 jan 2010 16:30 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
06 jan 2010 17:17 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
En ff een fotootje als het kan...... blijven erg leuk om te zien! (ook van jullie samen in de Isetta lijkt mij leuk)
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
06 jan 2010 18:18 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
06 jan 2010 18:21 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Héé vluchteling ..... wijk nog ff verder naar het zuiden uit ja Ik zal het op vid zetten ,mocht dit ritje gebeuren ( geld niet voor arena R Te Fr )
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
06 jan 2010 18:47 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
van de week toen ik terug van nederland naar belgie reed , in de buurt van turnhout heeft er iemand met een audi de moeitte gedaan om me in te halen en vriendelijk zijn duim op te steken , is toch leuk dat de mensen onze ( oudere ) wagens nog steeds aanvaarden en mooi vinden kheb ook nog een kever cabrio en daar krijg ik nog positieve reactie op dan met de porsche
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
06 jan 2010 20:02 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
|
06 jan 2010 20:28 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
HUH ,moet ik daar in JA, GRAAG
|
06 jan 2010 20:30 |
|
|
Blaserlou
jain de Krimpenerwaard
|
was van de week een stukje over op BBC2
_________________________________________ --Disturbing the peace since 1975--
|
06 jan 2010 21:12 |
|
|
Gunther
|
hoe reageren de meeste tja... meestal vragen ze of ik in DE handel (bedoel niet de koffie) zit.
zo ook een vader van een vriendinnetje daar moest ik eerst verantwoorden hoe ik aan die auto kwam. of doe jij met plantjes enzo zei hij. ik antwoorde natuurlijk "nee dan had ik nog duurdere gekocht".
vrouwen vinden je vaak een patser of zijn op me geld uit ... hahaha en dat heb ik nie.
kinderen willen vaak even achter het stuur op de foto. dat is natuurlijk altijd lachen.
ps Isetta is echt een leuk karretje.
_________________________________________ born to be alive
|
08 jan 2010 18:27 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
toen ik vanmiddag zo reed kreeg ik alleen maar geintresseerde blikken van; is ie kapot, heeft ie hem opgehaald? wat doet een straatmaker met een P? Aangezien er alleen op de achterkant reclame staat Heb voorzichtig gereden op op- en afritten en de vrachtwagen die 30km achter me heeft gereden had er alle respect voor! top chauffeur
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
08 jan 2010 19:11 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Suc6 met de devil enne mooi straatwerk
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
08 jan 2010 19:21 |
|
|