Auteur |
Bericht |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Dikke Sloffen
Hallo "collega's" ik ben op zoek naar "dikke sloffen" voor mijn oudere 911... Het gaat om minimaal 9 inch Fuchs velgen.... liefst 10 inch..... Nieuw zijn ze uiteraard te krijgen maar ik ben benieuwd of iemand me aan tweedehands kan helpen..???
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
20 nov 2009 18:25 |
|
|
Patrick
|
Re: Dikke Sloffen
9J of 10J neem ik aan ? Is volgens mij erg breed voor Fuchs. Hoeveel inch ? 15 ? 16 ?
|
20 nov 2009 18:27 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Dikke sloffen? Ik zal maar in hetzelfde zinstramien doorgaan dat het "dikke zever" is om onder een '73 meer dan 7x15 te leggen, aangezien een smallbody simpelweg niet de ruimte heeft voor meer. Indien je een carrera body hebt, kan je 8x15 hebt, oftwel 8x16 op 225 of 9x16 op 245. het verschil tussen de 2 is voor het ongetrainde oog optisch miniem. Laat het een fabeltje zijn dat bredere banden een betere wegligging veroorzaken met een 2.4S. 195/65 vredestein, michelin of continental, met een ophanging die 100% in orde is en mogelijkerwijs is verbetert met "elephant" racing bushes, maakt voor een ZEER SNELLE, licht bestuurbare wagen in combinatie met de standaard 6x15 fuchsen. Je moet wellicht leren een 911 snel te rijden, aangezien het contra-intuitief is met andere wagens. dat gezegd zijnde, eens dat de ophanging 100% in orde is, zal de 911 altijd consistent reageren: bijgevolg vind ik het een van de meest veilige wagens om te rijden (tenzij dat IK een fout maak, en dan is er een 911 shaped hole in the hedge ). 9x15 past niet zonder de S/T of RSR achterheupen en gaan tussen de 2500 en 3500 euro per paar (afhankelijk van de finish: anosided, RSR anodised etc). Dit is omdat deze nu net de juiste velg zijn voor de competitie modellen. Nu, porsche levert de nieuwe 9x16 en prijzen voor tweedehands legen erg tegen de nieuwprijs aan. HTH, Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
20 nov 2009 18:57 |
|
|
Cloaca
|
Nee Bertroex, dat is een foute aanname. ik heb een 911 circuit auto staan met inderdaad een carrera uitbouw. HIeronder moeten de "dikke sloffen"..... Zowel voor als achter gaat resp. 8- en 10J zeker passen. Nu moet ik ze alleen nog even vinden..... P.S. bedankt voor de info.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
21 nov 2009 19:29 |
|
|
Cloaca
|
Patrick, het gaat om 15 inch Fuchs velgen. Ik heb zelf wel een paar imitatie maar dat is toch echt minder mooi....
|
24 nov 2009 11:42 |
|
|
Cloaca
|
Geachte forum gebruikers,
Ik wilde graag dit topic nog eens aanhalen. Tot op heden heb ik geen setje van 8J en 10J Fuchs velgen kunnen vinden Is er reeds een setje opgedoken ergens dan hoor ik dat graag. Alleen twee 10J’s is uiteraard ook geen punt. 8J zijn er nog genoeg te vinden immers....
Alvast bedankt voor jullie hulp.
|
06 jan 2010 12:39 |
|
|
drknauf
|
15x9j: http://cgi.ebay.com/NEW-PAIR-2-PORSCHE- ... 2558091b86en 15x8 j : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-PAIR ... ccessoriesals het om te racen is kunje net zo goed met replica,s gaan rijden die zijn nog in elke desgewenste maat te bestellen succes latahhhhhh
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
06 jan 2010 12:51 |
|
|
drknauf
|
als je 2 vd setjes hebt: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... ind=3&fs=1kunje toch ook 1 setje laten verbreden naar desgewenste breedte
|
06 jan 2010 13:23 |
|
|
Cloaca
|
Thanks,
enig idee waar je velgen kan laten verbreden? Je moet de velgen zo verbreden dat het hart dieper ligt. De velg in twee delen slijpen en er een ring tussen lassen is een stuk makkelijk maar niet mijn bedoeling..... Mijn replica velgen zijn wel de goede breedte maar niet identiek.... Mooiste is natuurlijk een net setje....
|
06 jan 2010 14:42 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
dikke sloffen; dikke van dale 2010 gewoon even voor het "dikke sloffen "sfeertje zeg maar
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
06 jan 2010 15:40 |
|
|
Cloaca
|
Tja, ook goed.... Bij nader inzien heb ik liever deze.... Wat zijn dit Dubbel J's..??
|
07 jan 2010 17:54 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
zeker 10 j
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
07 jan 2010 19:08 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Ik zou toch gaan voor de sloffen van Steef die zien er ook wel ´vet´ uit
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
07 jan 2010 21:17 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
eef eens een belletje aan van Kessel sportscars, zag er laatst aantal setjes Fuchsen liggen meen ik. Geen idee of dit originele waren of niet, welke maat, etc. Misschien kunnen zij je(indien niet voorradig) verder helpen.(geen affiliatie met van Kessel anders dat ik er regelmatig onderdelen koop).
Succes!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
09 jan 2010 15:21 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Off topic, Lang leve van Kessel heb er heel veel onderdelen gekocht voor redelijke prijzen. Mario heeft overal in de omgeving schuurtjes vol onderdelen (voor sommigen een nachtmerie voor mij was het leuker als een dagje Efteling)
_________________________________________ Nie janken.
|
09 jan 2010 22:44 |
|
|
RonP
|
Uhhhh, we hadden het over dikke sloffen, hoor !
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
09 jan 2010 23:04 |
|
|
Cloaca
|
Van Kessel heeft ze niet liggen. Althans dat zegt hij..... Originele zijn best kastig te vinden. Daar komt bij dat ik er ook niet de wereld voor over heb. Misschien is zelf verbreden toch een optie....??
|
13 jan 2010 17:08 |
|
|
cabrio wim
|
Dat klopt, die heeft hij niet meer.
|
13 jan 2010 17:16 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Bel anders eens met Hans van Machinefabriek Buitendijk in Weesp, die draait daar vast z'n hand niet voor om. Klik: Buitendijk Specials
|
13 jan 2010 19:42 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ze zijn recent door Fuchs zelf opnieuw in productie genomen: " Im Herbst 2009 wurden die beliebten Größen 7 J x 15“, ET 23,3; 8 J x 15“, ET 10,6; 9 J x 15“, ET 3; 9 J x 16“, ET 15 neu aufgelegt." Spiksplinter helemaal nieuw
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 jan 2010 23:00 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Wij hadden het over dikke sloffen......
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
16 jan 2010 23:38 |
|
|
Cloaca
|
Jozef..!! Dit is niet grappig meer....
|
28 jan 2010 18:36 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Ze zal vast last hebben van rugpijn....
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
28 jan 2010 18:51 |
|
|
drknauf
|
tering ze hebben die mug die haar zo gestoken heeft toch wel doodgeslagen
|
28 jan 2010 19:20 |
|
|
Wimpie77
|
Op zo een topic moet ik wel reaguren met: "geen teen... -1"!
_________________________________________ * * *
|
28 jan 2010 20:04 |
|
|