Auteur |
Bericht |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
dank vriend !
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
04 jan 2010 16:18 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Mocht ik toch een gok willen nemen met een auto met rond de 100k op de klok (voor de juiste prijs) en de motor gaat stuk. Waar moet ik dan op rekenen, gaat dus om een motorwissel bij een 996, heeft iemand daar een idee van?
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
04 jan 2010 23:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
recent iemand rond de 13K betaald.
_________________________________________ oud is beter
|
04 jan 2010 23:23 |
|
|
bully
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
|
04 jan 2010 23:37 |
|
|
911b
2009 Porsche 911 Targa 4S
1996 Porsche 911 Targa (verkocht)Den Haag
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Afhankelijk van je budget zo ik toch naar een 997 model kijken. De eerdere modellen uit 2005 en 2006 zijn heel betaalbaar. En meer gewild dan de 996 met de teardrop koplampen. De locale dealer geeft zo 10% korting. Voor nieuwe autos kijk op cars.com Ik heb net twee porsches meegenomen. Een 997 en een 993. De 993 wilde ik eigenlijk verkopen. Maar daar had ik toen te weining interesse voor en heb ik uiteindelijk ook verscheept. De RDW deed daar niet moeilijk over. Je moet wel de autos langer dan 6 maanden in gebruik hebben. Voordat je ze op de boot zet. Mijn verhuizer heeft me toen goed geholpen met de practische details. En de douane formaliteiten. http://www.autotrader.com/fyc/searchres ... e=priceASC
|
05 jan 2010 0:32 |
|
|
bully
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
|
05 jan 2010 0:39 |
|
|
bully
|
Re: Kent iemand deze 996? (78-GJ-TB)
Voor dat geld heb je ook een 3.6 zwart handbak....
|
05 jan 2010 0:55 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
huh mk1 model met mk2 motor ofsow? rdw geeft ook 3.6 aan, vreemd, of zie ik iets over het hoofd?
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
05 jan 2010 3:08 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
DAt klopt toch wel, laat in 2001? Ik ga na mijn tochtje van het weekeinde ook nog even langs in Valkenswaard voor een 3.6 2001 http://www.akauto.nl/occasions/detail/? ... 089BE521E1Augustus 2001, staat voor 36mille te koop. eens kijken hoever ze willen zakken.
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
05 jan 2010 9:14 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Spannende auto's. Die zwarte is denk ik ooit al een nieuwe, maar dan wel 3.6 motor ingegaan. De 3.6 is er pas vanaf de upgrade ingekomen. Dus is een combi die zeker moet worden nagetrokken als je die serieus zou willen kopen.
Die laatste zilvere 3.6 uit 2001 heeft de PCM1 er in zitten. Volgens mij is ook met de upgrade alles met PCM2 uitgevoerd. In dat geval is de PCM dus later ingebouwd. Maar ik zit daar over te twijfelen. Verder wel een nette prijs.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 jan 2010 10:46 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
HOe zei jij zo snel dat het PCM1 is Maurice? En wat zijn de belangrijkste verschillen tussen PCM1 en PCM2?
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
05 jan 2010 11:01 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
PCM1 heeft een iets kleiner scherm dan PCM2. Daarnaast zie je het snelst aan de cijfertoetsten dat het hier om een PCM1 gaat. De PCM heeft cijfertoetsten 1 t/m 6 terwijl de PCM2 een volledig 0 t/m 9 cijferindeling heeft. Daarnaast zitten er in de PCM2 wel een aantal functionele verschillen. Daarnaast is het uit zoeken of de bijbehorende navigatieunit een PCM1 8 bit of 16 bit betreft. De latere versies (en daar ga ik wel van uit bij deze auto) hebben een 16bit systeem dat sneller werkt en waar ook actuelere navi kaarten voor te krijgen zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 jan 2010 11:09 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Goed nieuws van Asmussen (de zilvergrijze 996 3,6 van 35950 met PCM1 erin) heeft bij 60.000km een nieuwe motor gekregen onder garantie. Dat schuift de auto met stip door naar plaatsje 1 uit mijn lijstje. Het is een belgische auto overigens
Vraag, de mannen bieden zelf een aankoopkeuring door de Dekra uitgevoerd aan voor 305 euri, iemand ervaring met deze constructie? Waarbij ik dus niet de rechtstreekse aansturing verzorg?
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
05 jan 2010 11:36 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Ik zou zelf altijd de keuze houden voor de aankoopkeuring. Die moet natuurlijk zo onafhankelijk mogelijk zijn als je een eerlijk advies wilt. Als men daar niet mee akkoord gaat de auto gewoon lekker laten staan, zit uiteindelijk ook een zekere historie aan de auto.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 jan 2010 13:44 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Laten keuren door Dekra of ANWB heeft bij Porsche weinig zin. Daar moet een echte specialist naar kijken.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
05 jan 2010 14:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
ANWB keurt geen Porsche's (meer) Dekra - da's iets wat over gewaaid is uit Duitsland ... AKK gewoon bij de Stealer of 'n P-Specialist - kost je wss minder dan die voorgenoemde 305
|
05 jan 2010 14:12 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
totale km stand is rond de 90dkm, dus deze motor die er nu in ligt heeft maar 30dkm gelopen? zou ook niet laten keuren door dekra, vlak in de buurt van Valkenswaard ligt ook een porsche specialist, kost je meestal rond de 150 euro http://www.paulgeeris.nl/zit er ongeveer 10km vandaan
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
05 jan 2010 14:44 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
alleen al dat zelf aankomen met dekra zou mijn stekels omhoog zetten...
_________________________________________ oud is beter
|
05 jan 2010 15:43 |
|
|
bully
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Gewoon naar de P dealer of specialist voor een akk
|
05 jan 2010 16:09 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
En wat die Belgische auto betreft. Hij heeft een schuifdak. Altijd makkelijk als je boven op je rem moet staan.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
05 jan 2010 16:14 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Heren, vraagje. Als je een auto bij een (duitse) dealer koopt, zouden jullie dan evengoed een AKK laten uitvoeren?
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
07 jan 2010 13:52 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Niet als je 3 jaar garantie meekrijgt.
_________________________________________ oud is beter
|
07 jan 2010 13:56 |
|
|
Patrick
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Met 1 jaar P garantie hoeft het ook niet. Er van uitgaande dat je zelf ook niet helemaal blind bent.
|
07 jan 2010 14:04 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Bij goed gedocumenteerd en bij de officiële P dealer lijkt het overbodig met 1 jaar garantie.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
07 jan 2010 14:22 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)
Bij een 996 zegt een keuring toch niet zo veel. Alleen blaadjes en mayo checken. Daarna valt rood of zwart.
_________________________________________ oud is beter
|
07 jan 2010 14:32 |
|
|