Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:00

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche 944 Turbo met blikschade en gereviseerde motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944 Turbo + 944 n/a trackcar
Simpelveld
Bericht Porsche 944 Turbo met blikschade en gereviseerde motor
2 weken geleden is mijn 944 Turbo helaas aangereden terwijl die geparkeerd stond, hierdoor is de linker zijkant beschadigt. Het gaat zich alleen om blikschade, de verzekering heeft een "expert" de schade op 2000 euro laten schatten.

Waarom doe ik de auto weg met schade en laat ik hem niet repareren om er zelf nog vele jaren plezier van te hebben? Simpele reden: Ik heb een 968 op het oog, ook zonder de schade was ik van plan geweest de Turbo te verkopen.

Gegevens van de auto:

Bouwjaar: juni '87
KM-stand: 198.000
Kleur: Donkergrijs metalic
Interieur: Zwart half-leder
Uitvoering: Targa
Overig:
- K&N sportluchtfilter (07-2008 geplaatst)
- Sony radio/cd-speler
- Ruitenwisser achter

Recent vervangen:
- Einddemper (7-2008)
- Rubbers stabilisatorstangen (7-2008)
- Brandstofdrukregelaar (8-2008)
- Nieuwe remblokken en schijven (Zimmermann) voor (08-2009) (zie bijzonderheden)
- Motorrevisie: (08-2009)
- Revisie cilinderkop
- Nieuwe inlaat- en uitlaatkleppen
- Nieuwe klepgeleiders
- Nieuwe koppakking
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe distributieriem
- Nieuwe span- en looprol
- 2 V-riemen vervangen
- Nieuwe temperatuurgever
- 1 bougiekabel vervangen
- En nog wat kleine dingen gedaan (rekening aanwezig, daar staat alles op)
- Aandrijfassen vervangen (12-2009)
- Wiellager links achter vervangen (12-2009)
- Nieuwe Bridgestone banden (begin 2009)

Bijzonderheden:
- Afgelopen jaar zijn de remschijven en remblokken voor vervangen. Echter is er toen een fout gemaakt bij de levering van de schijven waardoor ik 1 normale remschijf en 1 geperforeerde schijf heb. Helaas wou de leverancier dit niet oplossen en zit ik nou met 2 verschillende schijven. Je dient dus eigenlijk na aanschaf een schijf te vervangen, je kunt zelf kiezen of je voor normale schijven gaat of voor geperforeerde.
- KM-stand aantoonbaar via Nationale Auto Pas vanaf 05-08-1999 (auto is in 1998 ingevoerd naar Nederland).
- Niet complete historie aanwezig, wel origineel service-, instructie- en onhoudsboekje (maar dit laatste is maar zeer beperkt ingevuld). Verder zitten er nog wat rekening bij van de vorige eigenaar.
- Auto is sinds 3-2008 in mijn bezit.

Staat van de auto:
- Technisch in goede staat
- Interieur is zoals je het kunt verwachten van een auto van bijna 23 jaar oud met 2 ton op de teller. Het is niet meer als nieuw, maar het is zeker niet verschrikkelijk om aan te zien. De stoelen (vooral bestuurdersstoel) heeft een beschadiging op de wang. Kortom: Ziet nog redelijk goed uit.
- Exterieur: Auto heeft dus blikschade aan de linkerkant. Linker voorscherm en linkerportier moeten vervangen worden, linker dorpel moet uitgedeukt worden. Kosten hiervoor zijn door de "expert" op 2000 euro geschat. Ik denk dat als je het slim aanpakt (of zelf handig bent) je deze plaatdelen kunt vervangen en de hele auto overspuiten voor ongeveer dit bedrag. Want de lak van de auto is wel een aandachtspunt, eigenlijk heeft de auto een nieuwe laklaag nodig.

Leuke auto voor iemand die handig is of de juiste connecties heeft. Als je het plaatwerk vervangt/opknapt en hem overspuit kun je dankzij de motorrevisie nog jaren vooruit met deze auto. Of misschien interessant voor iemand die er een trackday-auto van wil maken. Of misschien wel voor jou...

En dan de prijs: Zonder de schade had ik 9000 euro voor de auto gevraagd, dus ik vraag nu 6500 euro.

EDIT: per 01-02 :arrow: Vraagprijs 5000 Euro

07 jan 2010 20:36
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 944 Turbo met blikschade en gereviseerde motor
Fotos graag :?:

07 jan 2010 20:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold boxster
cuijk
foto's :popcorn:
986
http://spaces.msn.com/john944s2

07 jan 2010 20:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Fauto's :mrgreen:

07 jan 2010 20:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Rustig dames, ze komen eraan!

07 jan 2010 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Alstublaf:

Foto's voor: :D

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Foto's na: :(

AfbeeldingAfbeelding

07 jan 2010 22:14
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Volgens mij valt de schade mee. Sucess met de verkoop.

07 jan 2010 22:21
Profiel WWW
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Das een redelijk krasje :!:

07 jan 2010 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Johannvb schreef:
Volgens mij valt de schade mee. Sucess met de verkoop.

Klopt ook wel, voor iemand die dit zelf kan doen of de connecties heeft om het goedkoop te laten doen is dit een leuke auto. Dan heb je voor een redelijke prijs wel een auto met een recente motorrevisie.

JMS schreef:
Das een redelijk krasje :!:

Ja dat moet geen probleem zijn voor zo'n magische-krassen-wegwerk-stift :D Even een paar keer er overheen gaan en je ziet er niets meer van :P

07 jan 2010 22:27
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Heb je voor wat betreft de herstelkosten zoals vastgesteld door de expert ook een audatexcalculatie, of het expertiserapport?

Als ik eerlijk ben, denk ik namelijk dat die schade (aanzienlijk) groter is dan 2000 eurootjes.

Het is niet zo dat ik je niet geloof, maar ik denk dat de expert de schade wel heel marginaal heeft ingeschat.... Ik zou bijna een gok durven doen van welk expertisebureau die expert was...

Gokje: CED Bergweg?

07 jan 2010 22:59
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Je zou natuurlijk en 968 kunnen zoeken met een kappotte motor....dan maak je een 968 Turbo S van :twisted:

07 jan 2010 23:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Speedy356 schreef:
Heb je voor wat betreft de herstelkosten zoals vastgesteld door de expert ook een audatexcalculatie, of het expertiserapport?

Als ik eerlijk ben, denk ik namelijk dat die schade (aanzienlijk) groter is dan 2000 eurootjes.

Het is niet zo dat ik je niet geloof, maar ik denk dat de expert de schade wel heel marginaal heeft ingeschat.... Ik zou bijna een gok durven doen van welk expertisebureau die expert was...

Gokje: CED Bergweg?

Ik vind de schade zelf ook laag ingeschat, maar dit bedrag was geschat op gebruik van 2ehands onderdelen. En als ik eerlijk ben denk ik dat het dan ook wel lukt. Maar dan moet je goed zoeken naar goedkope onderdelen. Dan zal het bedrag rondom de 2000 euro liggen met spuiten.

Maar het lijkt me beter om de auto in zijn geheel te spuiten, maar dan kom je duurder uit. Maar dan heb je wel weer een Porsche die er een paar jaartjes tegenaan kan.

Je gokje was fout, was een expert van Allianz.

07 jan 2010 23:08
Profiel
3.2S
010
Speedy356 schreef:

+1 :wink:

07 jan 2010 23:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Nja, als je goed zoekt kan het waarschijnlijk net (of net niet). De man van het schadebedrijf zei dat tegenexpertise aanvragen kon, maar dat duurt altijd lang en levert vaak niet veel op. Hij vond dit een redelijk voorstel.

07 jan 2010 23:24
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
ik zou het dan laten maken voor dat geld wat je van de verzekering krijgt. Als de garage zegt dat het daarvoor niet kan de expert terug laten komen. Ik had ook een keer schade, expert zei 1400 euro, ik opgebeld voor een afspraak, expert bij mij thuis gekomen en toch 1000 euro extra gekregen. ik denk dat je met 2000 euro niet echt ver gaat komen, en ze kunnen van jou niet vragen dat je dit in je vrije tijd op gaat lossen. Kosten om het te laten maken opvragen bij garage, expert opbellen en bij de garage afspreken

08 jan 2010 1:43
Profiel Facebook 
Vinkeveen
Chris_H schreef:
Nja, als je goed zoekt kan het waarschijnlijk net (of net niet). De man van het schadebedrijf zei dat tegenexpertise aanvragen kon, maar dat duurt altijd lang en levert vaak niet veel op. Hij vond dit een redelijk voorstel.

:shock: :shock: :shock: :shock:

Een contra-expert kan de volgende dag al bij je op de stoep staan en levert in het overgrote deel van de gevallen zeer zeker wat op!

Heeft 'die man van het schadebedrijf' ook gezegd -want ik neem aan dat de expert bij die garage de auto bekeken heeft- dat híj het correct kan herstellen voor die € 2.000,00? Als dat zo is, zou hij het wat mij betreft mogen doen (en met garantie, want daar moet een erkend schadeherstelbedrijf aan voldoen). Ik kan me echter niet voorstellen dat hij dat zou willen/kunnen...

Bovendien kan je niet verplicht worden om een auto met 'tweedehands onderdelen' te herstellen; dus die argumentatie volg ik niet zo goed...

Je kunt de schade (laten) vaststellen op basis van gebruik van nieuwe onderdelen en correct schadeherstel. Het bedrag wat dááruit komt, kun je vorderen. Of je vervolgens de auto met gebruikte/tweedehands onderdelen laat herstellen is jóuw keuze, net als het ook jouw keuze is om de auto helemaal niet te herstellen, het schadebedrag in je zak te steken en met deze gedeukte auto rond te blijven rijden. Er bestaat namelijk niet zoiets als een schadeherstelplicht...

Als ik die schade zo bekijk -en dan schat ik het voorzichtig in op basis wat ik op de foto's zie- moet er sowieso een nieuwe deur in en een nieuw spatbord op, er moet een en ander voorbehandeld, gedemonteerd en vervolgens weer gemonteerd worden, er komen tal van kleine onderdelen bij (klemmetjes, beugeltjes en dat soort sh*t), nieuwe zijstrips (die niet goedkoop zijn, zo weet ik uit ervaring), strakgemaakt, gespoten, etcetera, enzovoorts, enzoverder...

Ik beschik op mijn huidige werk niet over programmatuur om een audatexcalculatietje voor je uit te draaien, maar ik vrees dat het herstellen van die auto al gauw richting de € 3.500,00 (excl. BTW) gaat; en dan ben ik nog voorzichtig!

08 jan 2010 10:02
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
er zitten er weer twee niet op te letten..

08 jan 2010 10:14
Profiel
Vinkeveen
Leg uit, die opmerking snap ik niet... :roll:

08 jan 2010 10:36
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
taxatiewaarde schade, kan twee kanten op... :wink:

(opmerking komt eigenlijk uit het auto's kijken / kopen. vaak bij het pingelen gebruikt..de verkoper zegt dat ie al een hoger bod heeft gehad (ja ja), maar de auto is nog niet verkocht..dan komt "dan zitten er twee niet op te letten" ...degene die het (te hoge) bod doet en de ander die zijn vingers er niet af slaat..onderdeel van het spel..werkt altijd wel goed... :P )

08 jan 2010 13:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Simpelveld
Speedy356 schreef:
Chris_H schreef:

:shock: :shock: :shock: :shock:

Een contra-expert kan de volgende dag al bij je op de stoep staan en levert in het overgrote deel van de gevallen zeer zeker wat op!

Heeft 'die man van het schadebedrijf' ook gezegd -want ik neem aan dat de expert bij die garage de auto bekeken heeft- dat híj het correct kan herstellen voor die € 2.000,00? Als dat zo is, zou hij het wat mij betreft mogen doen (en met garantie, want daar moet een erkend schadeherstelbedrijf aan voldoen). Ik kan me echter niet voorstellen dat hij dat zou willen/kunnen...

Bovendien kan je niet verplicht worden om een auto met 'tweedehands onderdelen' te herstellen; dus die argumentatie volg ik niet zo goed...

Je kunt de schade (laten) vaststellen op basis van gebruik van nieuwe onderdelen en correct schadeherstel. Het bedrag wat dááruit komt, kun je vorderen. Of je vervolgens de auto met gebruikte/tweedehands onderdelen laat herstellen is jóuw keuze, net als het ook jouw keuze is om de auto helemaal niet te herstellen, het schadebedrag in je zak te steken en met deze gedeukte auto rond te blijven rijden. Er bestaat namelijk niet zoiets als een schadeherstelplicht...

Als ik die schade zo bekijk -en dan schat ik het voorzichtig in op basis wat ik op de foto's zie- moet er sowieso een nieuwe deur in en een nieuw spatbord op, er moet een en ander voorbehandeld, gedemonteerd en vervolgens weer gemonteerd worden, er komen tal van kleine onderdelen bij (klemmetjes, beugeltjes en dat soort sh*t), nieuwe zijstrips (die niet goedkoop zijn, zo weet ik uit ervaring), strakgemaakt, gespoten, etcetera, enzovoorts, enzoverder...

Ik beschik op mijn huidige werk niet over programmatuur om een audatexcalculatietje voor je uit te draaien, maar ik vrees dat het herstellen van die auto al gauw richting de € 3.500,00 (excl. BTW) gaat; en dan ben ik nog voorzichtig!

Ik heb vandaag van mijn rechtshulp een brief gekregen, zei gaan zich ermee bemoeien. Ik weet niet of ze morgen open zijn, maar dan bel ik eens met ze. Anders maandag even bellen.

08 jan 2010 19:55
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Allianz heeft volgens mij zelf geen schade-expert, die huren ook in. Bijvoorbeeld bij Bergweg :wink:

09 jan 2010 0:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944 type 1 + 968cs EX: 911 3.2 EX: 924S
ik heb nog wel een deurtje staan..

10 jan 2010 0:29
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Naast de discussie over de schade, waar je het inderdaad niet gaat redden met 2000 euro, wil ik je wel complimenteren met de eerlijkheid waar je je auto hier op het forum aanbiedt. :thumleft:

10 jan 2010 0:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Ja, eerlijke jongens die Limburgers :res:

10 jan 2010 1:56
Profiel WWW
Vinkeveen
Ja, ze zijn zeker niet simpel daar in Simpelveld! :wink:

My home town! :thumleft:

10 jan 2010 10:07
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende