Auteur |
Bericht |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
PDK heeft een volledige automatisch schakelende stand dus dan is het een automaat. Een hele goede, flitsend schakelende automaat, dat zeker In de M-stand is het een net zo flitsend schakelende bak die reageert op je commando's en zonder dat je een koppeling moet/hoeft/kunt bedienen. Keuze aan 'jou'
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jan 2010 13:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
En wat mij daarbij opvalt is dat de PDK voor 0 Euro op de prijslijst staat (bij Leusden en A'dam) voor de 911 op voorraad. Verkapte korting, pushen van deze uitvoering
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jan 2010 13:49 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Wat ik bedoelde te zeggen is dat het niet rijdt zoals een automaat met koppelomvormer. Dat is toch wezenlijk anders rijden.
|
08 jan 2010 14:14 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Volgens mij is het zo dat ze als beginprijs de prijs nemen incl. automaat... Het wordt dus gezien als een "type", ipv optie. Tenminste, ik meende zelf zoiets te herkennen.
|
08 jan 2010 14:15 |
|
|
Tinky Winky
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Ik vind een automaat ook veel fijner. Je hoeft niet goed te kunnen schakelen om snel op te trekken en je kunt beide handen aan het stuur houden. Het is veiliger rijden. Een luchtkoeler met handbak is zooo jaren 90
|
08 jan 2010 14:25 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Tja, misschien ben ik door m'n opvattingen een ouwe l#l, maar ik heb m'n 911 om te genieten, om te autorijden, en daar hoort het schakelen, het zware (maar o zo directe) sturen zonder enige electronische hulpmiddelen, de geur van benzine, het geluid van de carburateurs, het gedrag van de motor achterin, allemaal bij. Het gaat om de pure rijervaring, Iets wat mijn moderne daily drive (ondanks dat 't ook 'n achterwielaandrijver schakelbak is) veel minder heeft. Een electrische 911 met PSM, ASR, PASM, ABS, ABD, PSC & PDK zou gewoon niet 'my cup of tea' zijn. Maar zoals ik al eerder aangaf, ik behoor (gelukkig voor Porsche) tot de minderheid. Om met Clarkson te spreken: "so this way every 'berk' can drive a Porsche..."
|
08 jan 2010 14:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Voor jou geldt dan ook dat jij sowieso geen 997 wil, dus dan maakt die PDK ook niet uit.
|
08 jan 2010 14:55 |
|
|
GerbenJ
Porschûh
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Ik heb een paar keer gereden met een PDK en ik geef het echt de voorkeur boven de handgeschakelde versnellingsbak die ik gewend ben. Ik vraag me af of de tegenstanders hier van PDK wel ervaring hebben met deze manier van rijden?
De enige overeenkomst met een automaat is imho het niet hebben van een koppelingspedaal.
En we weten natuurlijk allemaal dat vroeger alles beter was, zelfs de verhalen over vroeger.
|
08 jan 2010 15:10 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
ieder zijn meug, maar voor mij geen daf.
_________________________________________ oud is beter
|
08 jan 2010 15:59 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Leukste aan handbak is voor mij heel-toe acties bij terugschakelen(op circuit), en elk moment alles zelf te beslissen(met daarbij ook de minpunten t.o.v. pdk inbegrepen). De 'bak' in de 997(weet niet of deze hetzelfde is als in de 996) met short shift kitje is helemaal het einde... Van zijn 1 naar zijn 2 door de schakelpook paar cm naar achteren te klappen, of voor een bocht op de rem staan en heel toe-shiftend terug van zijn 5 naar zijn 3, priceless inderdaad...
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
08 jan 2010 17:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Ben geen tegenstander, maar geef er ook niet de voorkeur aan En heb tijdens een rit in Frankrijk geruild met de eigenaar van een 997 S Cabrio met PDK. Schakelt geweldig (voor je), maar geen moment twijfels "Had ik maar...". Niet voor deze en ook niet voor een volgende
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jan 2010 18:36 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Ach, het verstand komt met de jaren. Jij zal vast ook ooit gedacht hebben "wat moet ik met een waterkoker"? Toch?
|
08 jan 2010 18:59 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Ja Paul, zo'n Japanse AISIN doet 't vast wel goed in de 997mk2 en Cayenne's. V.w.b schakelen is het original "Deutsch" er wel af. Ben benieuwd welk onderdeel volgt...
|
08 jan 2010 19:01 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Die eerste zin vind ik wel héél aardig, iets 'over done' zelfs Wat betreft de vraag, geloof je mijn antwoord Heb ik nooit gedacht nee (wel mee gedaan met het jennen tegen de waterkokers, maar niet gemeen(d) ). Dat is de Tip-bak Leo, met de koppelomvormer. De echte 'automaat' komt van ZF, Duitsland dus
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jan 2010 20:12 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Wat fijn dat je nog steeds zo kinds bent Paulus
_________________________________________ Timeless objects
|
08 jan 2010 20:16 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Het rebelse gaat er toch niet helemaal uit
|
08 jan 2010 21:54 |
|
|
snarf02
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Ik heb zelf in mijn Boxster een tiptronic , het leukste blijft gewoon een handbak!!! zoals in mijn Subaru, lekker aanklooien (alleen ABS, okay)! Weg met al die grappen zoals flippers, tc en andere electronische toeters en bellen die gewoon het genoot van het echte rijden om zeep helpt. Wie deze zaken leuk vindt kan beter een PS3 kopen. Gr Frans
_________________________________________ Forester XT Boxster 2480
|
08 jan 2010 22:59 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
|
09 jan 2010 9:56 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Foutje, bedankt "Bestuurders die het rijgedrag van hun 911 volledig zelf in handen willen houden, geven dan ook beter de voorkeur aan de manuele versnellingsbak."
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 jan 2010 10:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Lekker roeren in de soep Paul. Laat je niet gek maken door die pdk nichten
_________________________________________ oud is beter
|
09 jan 2010 11:18 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Ik heb nog geen ervaring met het rijden met de PDK, maar ik vind juist het goed kunnen schakelen en koppelen bij de verschillende rijstijlen een extra dimensie geven aan het rijden, vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar handgeschakeld. Wel lijkt mij de PDK veruit het beste alternatief als er geen gewone schakelbak voorhanden is.
Maar het plankgas optrekken met een automaat of een PDK in automatische stand, boeit me lang niet zo als het zelf beslissen wanneer er overgeschakeld moet worden!
Toch vind ik het een gemis, dat Ferrari geen handbak meer aanbiedt.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
09 jan 2010 11:25 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
In de mk2 heet 't 'roerbakken'
|
09 jan 2010 11:46 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Zou niet moeten mogen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 jan 2010 11:50 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
En dat is een heerlijke manier van bereiding
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 jan 2010 11:46 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Wist je dat het prijsverschil tussen een handgeschakelde bak en een PDK bak bij de zwaarste Porsches al kan oplopen tot € 30.000,-; dat wil zeggen dat een handgeschakelde auto duurder is...!
Het is een optelsom van milieu maatregelen van onze regering, allerlei toeslagen en daarboven op de BPM; dit pakt bij de zwaarste Porsches zo uit. Een Porsche met PDK bak stoot nu eenmaal minder uit......
Dat is de reden, handgeschakelde bakken kunnen ze bijna niet meer verkopen op deze manier...!
|
11 jan 2010 22:12 |
|
|