Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:42



Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Goede middag porsche goeroe's,

Als ik ga zoeken naar een 911 (964) ga ik dan zoeken naar een C2 of en C4, kijkend naar het onderhoud en de daarbij behorende kosten? Jullie weten het ik niet dus Fire away!

Gr Edwin


09 jan 2010 15:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Praktische/technische vraag
Voor een indicatie voor onderhoud zie hier

http://www.schmidt-oss.nl/prijzen.html

Dimitri
_________________________________________
Het leven gaat door..


09 jan 2010 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Bericht Re: Praktische/technische vraag
dit zijn de standaard beurt prijzen bij de porsche dealers.

http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... ijzen/964/

bij een specialist kan het goedkoper zijn.

maar dat zullen andere misschien wel weten.
_________________________________________
Www.924forum.nl
Het 924 forum van nederland


09 jan 2010 16:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Praktische/technische vraag
Onderhoud is hetzelfde, maar er kan meer dingen in de aandrijwing stuk gaan in een C4.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


09 jan 2010 16:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Praktische/technische vraag
Volgens mij is een vierwiel aangedreven auto(van het zelfde type uiteraard) altijd duurder in onderhoud en aanschaf, maar wie ben ik, 4 is meer dan 2 niet waar :idea: Aandrijving, slijtage.....enz.


09 jan 2010 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Praktische/technische vraag
De C2 is wat sneller dan de C4. (acceleratie)
_________________________________________
Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........


09 jan 2010 16:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Praktische/technische vraag
wat me opvalt als ik die prijslijst zie is het aantal uren dat nodig blijkt te zijn voor een onderhoudsbeurt. Kosten zelf vallen best mee, maar ongeveer 10uur? ( :scratch: ) om al die dingen uit te voeren....hmm.
Als ik onderhoud doe aan de auto ben ik met een uur klaar met olie, bougies, interieur en luchtfilter en benzinefilter. snap dat een P wat meer werk vergt, maar 10u?

Even gekeken, voor de bougies, kleppendekselpakkingset en luchtfilter hebben ze 7.5 uur nodig
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


09 jan 2010 16:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Praktische/technische vraag
bodemplaat demonteren
motor laten zakken
uitlaat systeem demonteren, echt leuk bij die gebakjes die 2000 per jaar rijden en dus eens in de 5 jaar komen, zijn al die rvs moeren vast gevreten en moeten los geslepen worden
12 bougies wisselen
liter of 10 olie weg laten lopen
kleppen stellen
12 stuks
verdeelt over 4 kleppen deksels

en bij een grote beurt zit ook meer controle punten bij, althans mijn specialist wel.
onsteking controle (riempje)
bougie kabels doormeten
enz
_________________________________________
remmen is angst


09 jan 2010 17:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Praktische/technische vraag
rob964.c4 schreef:
echt leuk bij die gebakjes die 2000 per jaar rijden en dus eens in de 5 jaar komen, zijn al die rvs moeren vast gevreten en moeten los geslepen worden
Zojuist bij mijn 964 gebeurt, geen enkel probleem gehad en ik rij idd 2k per jaar. Alleen kom ik niet eens in de vijf jaar voor een onderhoudsbeurt maar gaat de auto jaarlijks voor onderhoud; ondanks dat ik zo weinig rij; om bovenstaand gemier te voorkomen.


09 jan 2010 17:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Praktische/technische vraag
bij jaarlijks onderhoud zijn dat idd dingen die gewoon beter losgaan,
:thumleft:
_________________________________________
remmen is angst


09 jan 2010 18:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Bericht Re: Praktische/technische vraag
service beurt is ook niet voor niet of een x aantal km of een jaar.
_________________________________________
Www.924forum.nl
Het 924 forum van nederland


09 jan 2010 18:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Praktische/technische vraag
behoorlijk verschil met een 3.2. geloof niet dat mijn motor zakt bij een grote beurt.
fluids, bougies, kleppen. en wat men tegenkomt....
_________________________________________
oud is beter


09 jan 2010 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Praktische/technische vraag
Citaat:
Rob schreef:12 bougies wisselen
:scratch: V-12 vanachter liggen :mrgreen:


09 jan 2010 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Praktische/technische vraag
dubbele ontsteking. 2 bobines, met een jippie riempje :pale:
_________________________________________
oud is beter


09 jan 2010 18:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Praktische/technische vraag
rob964.c4 schreef:
bodemplaat demonteren
motor laten zakken
uitlaat systeem demonteren, echt leuk bij die gebakjes die 2000 per jaar rijden en dus eens in de 5 jaar komen, zijn al die rvs moeren vast gevreten en moeten los geslepen worden
12 bougies wisselen
liter of 10 olie weg laten lopen
kleppen stellen
12 stuks
verdeelt over 4 kleppen deksels

en bij een grote beurt zit ook meer controle punten bij, althans mijn specialist wel.
onsteking controle (riempje)
bougie kabels doormeten
enz


Worden de kleppen daar ook voor gesteld ja? klein beurtje + kleppen stellen bij Robert Visser was 600 euro
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


09 jan 2010 18:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Praktische/technische vraag
Toen ik RV destijds vroeg of een grote beurt in een dag gaat was het antwoord: dat gaat net, maar dan moet er niets tegenzitten...
_________________________________________
rouge et noir


09 jan 2010 19:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Praktische/technische vraag
Kleppen stellen kan alleen als de motor helemaal koud is :idea:
_________________________________________
oud is beter


09 jan 2010 19:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Praktische/technische vraag
JMS schreef:
Citaat:
Rob schreef:12 bougies wisselen
:scratch: V-12 vanachter liggen :mrgreen:



nee maar voelt wel zo met twee bougies per cilinder
_________________________________________
remmen is angst


09 jan 2010 19:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Praktische/technische vraag
Daar verbaasde ik me gister ook over.... kapje open nog eens goed kijken :shock: WOW wat een draden naar de bougies :shock: :thumleft:

Waarom eigelijk zoveel? 2 per cilinder... beter voor de verbranding ofzo?
_________________________________________
Het leven gaat door..


09 jan 2010 19:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Praktische/technische vraag
ik dacht gelijkmatigere verbranding en dus beter, en brandstof besparend maar zou het op moeten zoeken om exact te kunnen vertellen
_________________________________________
remmen is angst


09 jan 2010 19:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Praktische/technische vraag
2 bougies per cilinder, is dat waar :?: Heb totaal geen verstand van de moderne techniek :!: En waarom dan 2


09 jan 2010 19:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Praktische/technische vraag
The Porsche 964 and 993

Starting in 1989, with the twin plug motors of the 964 and 993, there are two spark plugs per cylinder which fire simultaneously for more complete combustion. Because the spark is fired from two locations across the cylinder head, the time to total fuel combustion is reduced, reducing the amount of ignition timing advance necessary to achieve the optimum peak pressure point of combustion after passing top dead center. Because of this, the amount of spark advance before TDC of twin plug motors for best power is typically 7-9 degrees less than that required for a single plug 911 motor. The later spark timing required also reduces the energy loss from the piston from having to work against the intial combustion pressure on its way up to TDC, while also allowing the use of higher compression 11.3:1 pistons of the 964s and 993s. The later 996, 997, and Boxster motors with their four valve per cylinder heads allows the spark plug to be located at the optimum central position between all four valves, no longer necessitating the need for twin plugs.
_________________________________________
remmen is angst


09 jan 2010 19:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Praktische/technische vraag
:thumleft: top rob! nu ben ik wat wijzer... staat wel leuk die 2 rotors en al die kabels.... :cheers:
_________________________________________
Het leven gaat door..


09 jan 2010 19:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Praktische/technische vraag
Bedankt voor de uitleg :thumleft:


09 jan 2010 19:45
Profiel
Bericht Re: Praktische/technische vraag
JMS schreef:
2 bougies per cilinder, is dat waar :?: Heb totaal geen verstand van de moderne techniek :!:


Is ook meuk uit de 80er jaren hoor. :mrgreen:


09 jan 2010 19:48
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.