Auteur |
Bericht |
lovivo
|
Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Goede middag porsche goeroe's,
Als ik ga zoeken naar een 911 (964) ga ik dan zoeken naar een C2 of en C4, kijkend naar het onderhoud en de daarbij behorende kosten? Jullie weten het ik niet dus Fire away!
Gr Edwin
|
09 jan 2010 15:53 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Praktische/technische vraag
Voor een indicatie voor onderhoud zie hier http://www.schmidt-oss.nl/prijzen.htmlDimitri
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
09 jan 2010 16:00 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Praktische/technische vraag
dit zijn de standaard beurt prijzen bij de porsche dealers. http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... ijzen/964/bij een specialist kan het goedkoper zijn. maar dat zullen andere misschien wel weten.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
09 jan 2010 16:00 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Praktische/technische vraag
Onderhoud is hetzelfde, maar er kan meer dingen in de aandrijwing stuk gaan in een C4.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
09 jan 2010 16:03 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Praktische/technische vraag
Volgens mij is een vierwiel aangedreven auto(van het zelfde type uiteraard) altijd duurder in onderhoud en aanschaf, maar wie ben ik, 4 is meer dan 2 niet waar Aandrijving, slijtage.....enz.
|
09 jan 2010 16:12 |
|
|
RonP
|
Re: Praktische/technische vraag
De C2 is wat sneller dan de C4. (acceleratie)
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
09 jan 2010 16:18 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Praktische/technische vraag
wat me opvalt als ik die prijslijst zie is het aantal uren dat nodig blijkt te zijn voor een onderhoudsbeurt. Kosten zelf vallen best mee, maar ongeveer 10uur? ( ) om al die dingen uit te voeren....hmm. Als ik onderhoud doe aan de auto ben ik met een uur klaar met olie, bougies, interieur en luchtfilter en benzinefilter. snap dat een P wat meer werk vergt, maar 10u? Even gekeken, voor de bougies, kleppendekselpakkingset en luchtfilter hebben ze 7.5 uur nodig
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
09 jan 2010 16:44 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Praktische/technische vraag
bodemplaat demonteren motor laten zakken uitlaat systeem demonteren, echt leuk bij die gebakjes die 2000 per jaar rijden en dus eens in de 5 jaar komen, zijn al die rvs moeren vast gevreten en moeten los geslepen worden 12 bougies wisselen liter of 10 olie weg laten lopen kleppen stellen 12 stuks verdeelt over 4 kleppen deksels
en bij een grote beurt zit ook meer controle punten bij, althans mijn specialist wel. onsteking controle (riempje) bougie kabels doormeten enz
_________________________________________ remmen is angst
|
09 jan 2010 17:38 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: Praktische/technische vraag
Zojuist bij mijn 964 gebeurt, geen enkel probleem gehad en ik rij idd 2k per jaar. Alleen kom ik niet eens in de vijf jaar voor een onderhoudsbeurt maar gaat de auto jaarlijks voor onderhoud; ondanks dat ik zo weinig rij; om bovenstaand gemier te voorkomen.
|
09 jan 2010 17:54 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Praktische/technische vraag
bij jaarlijks onderhoud zijn dat idd dingen die gewoon beter losgaan,
_________________________________________ remmen is angst
|
09 jan 2010 18:07 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Praktische/technische vraag
service beurt is ook niet voor niet of een x aantal km of een jaar.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
09 jan 2010 18:10 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Praktische/technische vraag
behoorlijk verschil met een 3.2. geloof niet dat mijn motor zakt bij een grote beurt. fluids, bougies, kleppen. en wat men tegenkomt....
_________________________________________ oud is beter
|
09 jan 2010 18:11 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Praktische/technische vraag
V-12 vanachter liggen
|
09 jan 2010 18:16 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Praktische/technische vraag
dubbele ontsteking. 2 bobines, met een jippie riempje
_________________________________________ oud is beter
|
09 jan 2010 18:18 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Praktische/technische vraag
Worden de kleppen daar ook voor gesteld ja? klein beurtje + kleppen stellen bij Robert Visser was 600 euro
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
09 jan 2010 18:52 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Praktische/technische vraag
Toen ik RV destijds vroeg of een grote beurt in een dag gaat was het antwoord: dat gaat net, maar dan moet er niets tegenzitten...
_________________________________________ rouge et noir
|
09 jan 2010 19:14 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Praktische/technische vraag
Kleppen stellen kan alleen als de motor helemaal koud is
_________________________________________ oud is beter
|
09 jan 2010 19:16 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Praktische/technische vraag
nee maar voelt wel zo met twee bougies per cilinder
_________________________________________ remmen is angst
|
09 jan 2010 19:21 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Praktische/technische vraag
Daar verbaasde ik me gister ook over.... kapje open nog eens goed kijken WOW wat een draden naar de bougies Waarom eigelijk zoveel? 2 per cilinder... beter voor de verbranding ofzo?
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
09 jan 2010 19:27 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Praktische/technische vraag
ik dacht gelijkmatigere verbranding en dus beter, en brandstof besparend maar zou het op moeten zoeken om exact te kunnen vertellen
_________________________________________ remmen is angst
|
09 jan 2010 19:30 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Praktische/technische vraag
2 bougies per cilinder, is dat waar Heb totaal geen verstand van de moderne techniek En waarom dan 2
|
09 jan 2010 19:37 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Praktische/technische vraag
The Porsche 964 and 993
Starting in 1989, with the twin plug motors of the 964 and 993, there are two spark plugs per cylinder which fire simultaneously for more complete combustion. Because the spark is fired from two locations across the cylinder head, the time to total fuel combustion is reduced, reducing the amount of ignition timing advance necessary to achieve the optimum peak pressure point of combustion after passing top dead center. Because of this, the amount of spark advance before TDC of twin plug motors for best power is typically 7-9 degrees less than that required for a single plug 911 motor. The later spark timing required also reduces the energy loss from the piston from having to work against the intial combustion pressure on its way up to TDC, while also allowing the use of higher compression 11.3:1 pistons of the 964s and 993s. The later 996, 997, and Boxster motors with their four valve per cylinder heads allows the spark plug to be located at the optimum central position between all four valves, no longer necessitating the need for twin plugs.
_________________________________________ remmen is angst
|
09 jan 2010 19:40 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Praktische/technische vraag
top rob! nu ben ik wat wijzer... staat wel leuk die 2 rotors en al die kabels....
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
09 jan 2010 19:43 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Praktische/technische vraag
Bedankt voor de uitleg
|
09 jan 2010 19:45 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Praktische/technische vraag
Is ook meuk uit de 80er jaren hoor.
|
09 jan 2010 19:48 |
|
|