Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:45

Antwoord op onderwerp  [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Porsche ski's gezocht - aka 'het PF SKI topic' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Porsche ski's gezocht
Afbeelding :?: :mrgreen:

09 jan 2010 14:05
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
:lol: :cheers:

Privilege Beauty & more...

09 jan 2010 14:17
Profiel Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Rad911 schreef:
Ik heb een serieuse vraag voor de ski-kenners hier.

Geen ski-kenner :?: :wink:

09 jan 2010 14:19
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Misschien moet je josboxster even PB-en. Volgens mij weet hij wel wat van ski's
:idea:

09 jan 2010 15:00
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
josboxster schreef:
Zelf ski ik de Elan SLX world cup 1.65 op de piste (ja alle Elan...........is ex-sponsor toen ik hoofdskileraar was)

Na een uitgebreide zoektocht, inlezen en advies, dacht ik er inmiddels uit te zijn en deze te gaan kopen:
Afbeelding
Nu heb ik even een beetje gegoogled op de Elan SLX world cup en die reviews zijn ook niet verkeerd!
Afbeelding

Heb jij als ex-Afbeelding :mrgreen: , nog imput mbt de verschillen tussen deze skies?

09 jan 2010 15:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
Die mat zwarte porsche ski's heb ik nu 3 jaar en kan niks anders zeggen dan dat ze heel fijn zijn. Wellicht wat stijf voor als je gewoon relax wil skieen.

09 jan 2010 17:20
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Devils son schreef:
Piet schreef:

Wat mankeert er aan, niet stijf genoeg?

Een ski heeft nogal wat te verduren... Het materiaal wordt na verloop van tijd "moe". Een beetje zoals een schokbreker, die wordt ook steeds minder.

Jij merkt het verschil nauwelijks, omdat de ski langzaam achteruit gaat. Maar neem je nieuwe... dan weet je het meteen.

Net als bij die schokbrekers. :wink:

:thumleft:

Thanks DS, dat is exact wat ik had willen antwoorden. Moet eerlijk zeggen dat de meneer in de SPort 2000 winkel er ook niet zelf over begon. Pas toen ik er zelf naar vroeg kwam hij met een antwoord van gelijke strekking. Dus nog niet helemaal op, kan er nog prima op skiën, maar zeker niet meer zo stijf als nieuw.

Ik ga eens tegen het eind van het seizoen op zoek naar iets nieuws. Wil alleen niet teveel taille ivm. mijn old-school ski techniek.

We'll see!

09 jan 2010 20:51
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Leuk een ski-topic. Zo te zien zitten er veel mensen met kennis hier. Ben zelf geen pro, maar ik heb er wel lol in. Wat mij opvalt is dat de locale bevolking van de ski-gebieden waar ik geweest ben meestal op de meest oude meuk skiet, terwijl Jan met de korte latten uit NL vaak met de nieuwste modelletjes aan komt kakken. En dan vraag ik mij echt af wat nou de (on-) zin is van die eeuwige consumptie-drang. Die locals skieen echt iedereen het snot voor ogen op die ouwe meuk, terwijl wij daar een beetje achteraan kachelen op achterlijk duur nieuw spul.

09 jan 2010 21:57
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Rad911 schreef:
Ik wil niet te hard, lekker bochtjes draaien en genieten van de piste. Ben een gemiddelde skier. Dat bevalt mij heel goed op de Metrons.
Wat zou voor mij de ideale ski zijn?

Even googlen op skitest ANWB 2010 en zoeken bij de allround ski's. Kun je zelf bepalen wat voor jou de besten zijn.

09 jan 2010 22:00
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Rob Herfst schreef:
Na een uitgebreide zoektocht, inlezen en advies, dacht ik er inmiddels uit te zijn en deze te gaan kopen:
Afbeelding
Nu heb ik even een beetje gegoogled op de Elan SLX world cup en die reviews zijn ook niet verkeerd!
Afbeelding

Jij wilde een GS en nu overweeg je een SL als alternatief? Dat is een wezenlijk verschil nl...

De Elan SLX WC is een model van 2008/2009. Misschien nog ergens overjarig te koop, maar:

Het zou toch handig zijn als je hier aangeeft wat je niveau is en wat je zoekt in een ski, zoals pistegeoriënteerd of juist niet, of je lange bochten wil draaien, of juist kort, of je snel skiet, of juist wat rustiger.

Alleen dan is een goed advies te geven.

09 jan 2010 22:11
Profiel
turbocruiser schreef:
Die locals skieen echt iedereen het snot voor ogen op die ouwe meuk, terwijl wij daar een beetje achteraan kachelen op achterlijk duur nieuw spul.

Mijn vrouw en ik skieën de locals (hoteleigenaar en zijn oudste dochter... niet zijn jongste, maar die zat tot twee jaar terug in de Italiaanse selectie) eruit. En zij skieën weldegelijk op nieuw spul. Dus het hangt toch echt af van wie of wat.

Overigens begrijp ik de groep die met gloednieuw spul aan komt zetten zonder er iets van te kunnen... je kan het beste beginnen met huren, dan weet je na verloop van tijd ook echt wat je wil. Heb zelf ook jarenlang gehuurd, inmiddels wel voor een godsvermogen aan topspul gekocht, maar goed... dat is inmiddels ook zinvol. Hoewel ik het officiële teamoutfit van het Duitse nationale team weer niet helemaal waar maak uiteraard. :wink:

Je hebt natuurlijk locals die op echt oud spul skieën, vaak met de bijbehorende oude techniek. Prachtig om te zien natuurlijk, maar volgens mij willen die mensen gewoon niet aan de carvers en de bijbehorende techniek. Je zou dat kunnen vergelijken met... ja, wat zal ik eens zeggen... mensen die denken dat een 911 naar olie hoort te stinken... :twisted:

09 jan 2010 22:19
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Had jij niet een voetbalknietje Devil?

09 jan 2010 22:22
Profiel
wolf schreef:
Had jij niet een voetbalknietje Devil?

Ja. En een brace. :wink:

En soms een pijnstiller erbij.... :oops:

09 jan 2010 22:30
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
soit. ik ben een mediocre skieur en huur al jaren. geen gesleep op schiphol, redelijk spul, en zo tegen drieen, na het dejeuner, zet ik de boel in de berging naast het restaurant.

09 jan 2010 22:34
Profiel
Huren heeft inderdaad vele voordelen...

Zoals het er nu naar uit ziet zullen er wel dagen zijn dat het echt hard gaat sneeuwen en dan huur ik gewoon een paar freestylers. Mijn ski's moeten nl. niets hebben van een dikke laag poeder...

09 jan 2010 22:43
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
En je hebt natuurlijk altijd Turbo boven Turbo... :wink:

09 jan 2010 22:52
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Jeroen C3.0 schreef:
Ik ga eens tegen het eind van het seizoen op zoek naar iets nieuws. Wil alleen niet teveel taille ivm. mijn old-school ski techniek.

Ik dacht vorig jaar hetzelfde. Mijn eigen ski's dateerden nog uit de tijd dat ik in Oostenrijk woonde (bijna 10 jaar terug).
Halverwege de ski-vakantie heb ik op aandringen van mijn zwager een paar nieuwe carve's gehuurd (Elan ).
Had ik veel eerder moeten doen!
Volgende maand blijven mijn oude ski's thuis en huur ik weer soortgelijke.
Qua Porsche hecht ik veel waarde aan mijn oude luchtgekoelde, maar wat ski's betreft ben ik inmiddels wel om. Voor mij geen oude meuk meer.

09 jan 2010 22:58
Profiel
turbocruiser schreef:

Ik ben wellicht niet scherp... wat daar ook van moge zijn: ikke nie begrijp doen nie.

09 jan 2010 23:01
Profiel
Ewout schreef:
Qua Porsche hecht ik veel waarde aan mijn oude luchtgekoelde,

Misschien dat je ook eens een dagje een watergekoelde moet huren... :mrgreen:

09 jan 2010 23:02
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
De enige Porsche die dan in aanmerking zou komen is een 997 cabrio S.
Als ik die echt leuker vindt heb ik wel een probleem, aangezien die momenteel buiten mijn hobbybudget ligt. :wink:

09 jan 2010 23:07
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Devils son schreef:
Jij wilde een GS en nu overweeg je een SL als alternatief?

Toch te snel en dus niet goed genoeg gekeken..... :oops:

Devils son schreef:
Het zou toch handig zijn als je hier aangeeft wat je niveau is en wat je zoekt in een ski, zoals pistegeoriënteerd of juist niet, of je lange bochten wil draaien, of juist kort, of je snel skiet, of juist wat rustiger. Alleen dan is een goed advies te geven.

oké, ben benieuwd naar het advies:
niveau behoorlijk ervaren (circa 30 jaar)
pistegeorienteerd
meestal lange (snelle) bochten afgewisseld met wedeln
snel skiën
Ik wil graag ook een ski die in Schuss de punten niet snel laat klapperen (ondanks voldoende druk naar voren)!
De old school skies hadden daar amper last van, maar de carvers daarentegen.....

10 jan 2010 2:06
Profiel WWW
De Atomics die je had gekozen passen daar goed bij en komen ook goed uit de test van de ANWB.

Ben zelf gecharmeerd van de Völkl racetiger met power switch, waarmee de de stijfheid iets terug kan zetten als de piste wat slechter wordt aan het eind van de dag... de GS zou dan voor jou zijn.

Dat gezegd hebbende: als je eigenlijk al voor de Atomics had gekozen, doen.

10 jan 2010 9:27
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
THNX! :thumleft:

10 jan 2010 9:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Devils son schreef:
turbocruiser schreef:

Ik ben wellicht niet scherp... wat daar ook van moge zijn: ikke nie begrijp doen nie.

Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas. Zowel met ski's, als met Porsche's.

10 jan 2010 10:16
Profiel
turbocruiser schreef:

Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas. Zowel met ski's, als met Porsche's.

O, maar het is meer andere eigenschappen... Zoiets als zomerband vs winterband.

10 jan 2010 11:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende