3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
Re: Cayman S uit Vlaanderen
Zou ook zeggen dat de maximale vertraging wordt bepaald door de frictie tussen band en wegdek en niet remblok/-schijf.
Maar wat rondjes mee gereden in een 997 GT2 met PCCB en dat remde toch wel heftig
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
11 jan 2010 11:18
xaverius
Re: Cayman S uit Vlaanderen
Wolf, je heb deels gelijk. Mijn beperkte ervaring is dat de PCCB's bijzonder goed hun werk doen bij droog weer, maar minder in vochtige omstandigheden. Ik ben helemaal geen techneut, maar men vertelde me dat de PCCB's pas optimaal functioneren in 'opgewarmde' toestand.
_________________________________________ 2009 Carrera 4
11 jan 2010 11:40
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Re: Cayman S uit Vlaanderen
@ Wolf. Je hebt gelijk, in principe zou er geen verschil moeten zijn. Maar wanneer de PCCB's goed warm zijn grijpen ze gewoon lekkerder aan en geven ze een fijne respons naar de bestuurder. Je durft daar echt keer op keer VOL mee op de rem te gaan. Het kan natuurlijk ook zijn dat de Porsche's met gewone remmen waar ik mee reed op CPZ, net iets mindere blokken hadden. Dat ik daarom dat verschil zo opmerk. Maar ik weet wel dat ik met die Cayman met PCCB nergens last van heb gehad, maar met een 996 Turbo schrok ik toch wel even toen ik lekker sportief op de Audi S afkwam en toen opeens nog een paar keer moest pompen.....
Maar ik ben het verder met je eens. En zou ook zeker per definitie niet altijd voor PCCB gaan. De vervangingswaarde is gewoon zo hoog als je er wat mee krijgt (vaak door circuitgebruik). En dan zijn conventionele remmen met eventueel andere blokken minstens zo goed!
11 jan 2010 12:44
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
Re: Cayman S uit Vlaanderen
Mark Nauta schreef:
... met een 996 Turbo schrok ik toch wel even toen ik lekker sportief op de Audi S afkwam en toen opeens nog een paar keer moest pompen...
Als dat echt nodig was is er beslist iets niet in orde, zoals fading heb je eerder met die zware voorwielaandrijving
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum