Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:26

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Hoe zeer is de 930 geliefd bij porsche liefhebbers? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Bericht Hoe zeer is de 930 geliefd bij porsche liefhebbers?
Ik zie op sommige site's een 930 te koop staan voor min 25k
toch staan deze er al lang te koop. is hij dan niet meer geliefd bij de kopers?
Wie zou er één willen en wie niet? Als het even kan laat weten waarom dan wel of niet?
Of zijn er mensen bang om er eentje te kopen omdat ze meer complex zijn dan de gewone 911?
Bedankt Mannen
:wink:

Laatst bijgewerkt door klefroid op 10 jan 2010 23:28, in totaal 2 keer bewerkt.

10 jan 2010 23:20
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Super Junkie
964 C2
Bericht Re: Hoe zeer is de 930 geliefd bij porsche liefhebbers?
Ik heb geen mening :|

10 jan 2010 23:24
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Ik zou er best eentje willen, maar niet naast mijn C3.o en ook niet ipv. 930 spreekt zeer tot de verbeelding en is zeker mooi met die dikke schermen, vol opties en legendarische vleugel. Echter ook hoge onderhoudskosten tov. de non-turbo G-modellen.

Kan eigenaren/kopers van een 930 zeker wel begrijpen. Het is een legende en heel snelle imponerende auto.

10 jan 2010 23:28
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Was toevallig gisteren ook aan het kijken naar een 930 op mobile, vind het qua looks supermooi.
Voor mij zou het geen 930 worden om enkele redenen. Een daarvan is dat de onderhoudskosten enorm hoog schijnen te zijn in vergelijking tot normale 3.2 modellen. Ik zou de auto als 1e/2e auto gebruiken, en een 930 lijkt me meer een wagen om af en toe een dag mee op uit te trekken, korte stukjes lijken me niet echt goed voor zo'n wagen(ja oke, voor welke Porsche is dat het wel).
Daar komt nog bij dat ik liever een 965 zou hebben dan een 930, vind de looks van de 964 gewoon ubergeil

10 jan 2010 23:30
Profiel Facebook 
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
inderdaad erg mooi :res:

10 jan 2010 23:31
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Een goede 930 krijg je niet voor 25k....

10 jan 2010 23:33
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
dat werd volgens mij ook niet beweerd, maar het is inderdaad dat je die niet voor 25k in goede staat zal vinden nee

10 jan 2010 23:36
Profiel Facebook 
964 C2
Heb nog steeds geen mening :| :popcorn:

10 jan 2010 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Rad911 schreef:
Een goede 930 krijg je niet voor 25k....

Maar ja, wat verstaan we onder een goede?
Ik denk dat er niet veel perfect zijn.
Ze hebben de jaren ,sommige meer dan andere maar
bedoel je dan niet overspoten en origineel goed bewaard of mooi gerestaureerd...?

10 jan 2010 23:40
Profiel Facebook  ICQ 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik vind de 930 een icoon, las er nog over in Porsche Scene, die een heel artikel hebben over de 911 turbo door de jaren heen.

Het is echter ook een bloedstollende auto, die je echt moet leren kennen en die zeker een gevaar oplevert bij overmoed, dus vandaar dat de kopers niet voor het oprapen liggen.

Daarnaast is het algemeen bekend dat er velen beschadigd raakten door dezelfde overmoed en dat van die velen er ook wel wat minder nauwkeurig opgelapt zijn!

10 jan 2010 23:45
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
En daarom zijn er nog maar weinig over, vooral in originele staat, wat de prijs opvoert :!:
Een goede 930, een originele, in goede cosmetische en technische staat kost al gauw 35-50K

10 jan 2010 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
ver boven de 200 schreef:
Ik vind de 930 een icoon, las er nog over in Porsche Scene, die een heel artikel hebben over de 911 turbo door de jaren heen.

Het is echter ook een bloedstollende auto, die je echt moet leren kennen en die zeker een gevaar oplevert bij overmoed, dus vandaar dat de kopers niet voor het oprapen liggen.

Daarnaast is het algemeen bekend dat er velen beschadigd raakten door dezelfde overmoed en dat van die velen er ook wel wat minder nauwkeurig opgelapt zijn!

Daar ben ik volledig met eens!

10 jan 2010 23:51
Profiel Facebook  ICQ 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Persoonlijk heb ik er niet zoveel mee, maar mss weet ik te weinig van dit model af.

10 jan 2010 23:53
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Wel ik heb die eigelijk gekocht zonder er veel van te kennen.
Ik was een leek in porsche toen ik die kochte,ik vond het model mooi
en als die als kind zag acceleren was ik toen al verkocht.
Het was een droom voor mij en heb er dan eentje gekocht om te restaureren.
Ik heb eerst een kevertje gerestaureerd om wat ervaring op te doen en
zo wat ervaring op te bouwen. die kever had ik op 6 maanden gerestaureerd maar zeker niet perfect maar wel (tijdelijk) mooi. Dus was vasberaden deze 930 beter te doen ,wat me dan ook meer dan twee jaar gekost heeft hem af te werken.
Ik heb er wel vele dagen en nachten aan gewerkt,en het buget serieus overschreven. De onderdelen waren inderdaad zeer duur. Had ik wat meer kennis gehad over deze wagen had ik het waarschijnlijk niet gedaan.
lang heb ik het einde van de tunnel niet gezien maar uiteindelijk is het toch goed gekomen. heb ook het geluk gehad een vriend te hebben die me goed geholpen heeft,ook hij had geen ervaring met porsche maar wel zeer handig en ik ben hem zeer dankbaar :thumleft:
Zo een vrienden moet je koetseren.
:D

11 jan 2010 0:11
Profiel Facebook  ICQ 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Laat er hier nu een hele mooie binnenkomen !!!!

http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp ... 109113301#

11 jan 2010 1:25
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
ver boven de 200 schreef:
Laat er hier nu een hele mooie binnenkomen !!!!

http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp ... 109113301#

Inderdaad een zeer mooie! wel een jonge 930.
Wat zou de prijs zijn?

11 jan 2010 1:28
Profiel Facebook  ICQ 
Amsterdam
GOK: 49.500,=

11 jan 2010 1:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
sorry voor het engels....

bertroex schreef:
I have a 4 speed 930 as well as a normally aspirated Carrera 3.o, which is a bit lighter than it rolled off the factory line.

I had a bit of a stint with a 964 widebody as well. I immediately realised my mistake: why taking a good car and make it heavier, thirstier and create more drag: the polar opposite of what Ruf does (more powerfull engine in small light body). But I was lured by the whole athena poster thing and still, people get attracted to that wide body arse end.

Afbeelding

So the 964 jubi went and the turbo came. At least, big arse and appropriate engine (for its time).

The turbo is an either/or car: on the one hand, I lets you waiting during B road driving, and on the other hand it is king of acceleration on the motorway.

The first UK test of the Turbo 3.3 was done by Steve Cropley at Car Magazine. I suppose that the quote of “into the red in second, the turbo does 95mph” could very well be true. I understood that third goes up to 130mph, but the bottom line is that you have to drive the thing like an animal in order to make stellar progress(and to keep up with a normally aspirated Carrera).

The reality is that driving a turbo is "hard work". Driving old porsches is still "slow in, fast out." With a turbo you brake, set the bend, floor it at 2400 rpm, waitwaitwait, hit the apex at 3000 rpm, BOOST, “crickey have we arrived already?” and BRAKE.

The carrera comes on cam at 4200 and due to its 5 speeds and short 2nd and 3rd, you are pretty much "bang on" and accelerate faster in "real world" conditions.

I don't have the numbers of the Turbo 3.3 at hand, but here is a comparison test of the then new Turbo 3.o vs the Carrera 3.o.
Afbeelding Afbeelding

The turbo is in my opinion not really a balls-out car: it is a comfy long distance GT. On a European Autobahn you could technically accelerate in second on the sliproad, join the motorway at 85mph, meander through the lorries, put your foot down, redline, third, get some boost, and she will do 150 mph all day long until you have reached your Berlin office. But we live in the United Kingdom, with a speed limit of 70mph. Plently of A roads are restricted to 50 mph.... This car is a bit of a anachronism.
Afbeelding
Afbeelding

Having said that, the way its suspension works, how it grips the road, the way you can chuck it in a bend and the way this 911 is weighted: pure magic. This driving style is far too risky for a short wheel base 911, which was the original widow maker, but when the turbo 3.3 hit the market with its bigger tie rod ends, different banana arms and 917 derived braking, it is a Porsche Package that feels just right.

Furthermore, the turbo is quiet. The exhaust noise reverberating through the woods of the peak district is a joy in my carrera 3, but the turbo intercooler package quietens things down considerably in the 930.

So, for the moment I'm using the turbo for european long hauls, the Carrera for A and B road chasing.

Afbeelding

Take care,

Bert

En wat betreft het onderhoud en bodywork...

bertroex schreef:
To put it into perspective, my turbo had a 5 pence sized bubble in both sills, and was looking, 9 years after a quality restoration by Porsche Silverstone "£20k all day long after detailing the swirl marks out".

Nearly £10 k later (sills, B posts, impact bumper brackets, windows out respray, all new rubbers and lenses, suspension rebuild, brakes rebuild, gearbox set up, couple of oil lines, rubber sealing rings in flywheel, engine seals) ....

I would expect any prospective purchaser to have a professional Pre Purchase Inspection done, after the initial impressions and inspection works out.

These things can be as reliable as a beetle on the condition that you spend money on its upkeep. (which is about the polar opposite of beetle upkeep prices.)

Miss a year or three, or potter about in the village 400 miles between MOT's for a few years and you might as well hand grenade your safe deposit box. I reckon on a par with receiving the total sum of the works that needs doing.

Trouble is, these turbo's are so over engineered that they can sustain a lot of abuse. Porsche reckons that 85% of their drivers don't know how to get the max potential out of their cars -I'm in that group, btw-, let alone that the majority of the "drivers" know the difference between a good and a bad one.

Old Porsches nearly always get rescued. A turbo will always sell. After all, Porsche cars GB only imported 930 of them in the UK.

Take care,

Bert

11 jan 2010 1:32
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
leuk stukje bert. de getalletjes in de vergelijking met de c3.0 zijn opvallend. idem velgen ook, toen?

11 jan 2010 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Het valt mij op dat ik de laatste tijd berichten ben tegen gekomen dat er diverse gestolen zijn dus blijkbaar wel gewild maar dat bedoel je waarschijnlijk niet............

11 jan 2010 11:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Een 930 Turbo blijft mega cool en is voor mij
absoluut een icoon 8) ,
echter in een goede staat is ie zeker
niet goedkoop en blijft het dus voor mij een droom :(

11 jan 2010 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Ik vind de 930 waanzinnig. Als ik het geld had dan zou ik er voor gaan. Nog eerder dan een 965 (terwijl die ook super is). Desondanks ben ik erg gelukkig met mijn SC.

11 jan 2010 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
917 schreef:
Ik vind de 930 waanzinnig. Als ik het geld had dan zou ik er voor gaan. Nog eerder dan een 965 (terwijl die ook super is). Desondanks ben ik erg gelukkig met mijn SC.

+1

11 jan 2010 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Ik wilde vanaf m'n 8e jaar al een 911 turbo, is uiteindelijk 5 jaar geleden een 965 geworden en geen 930. Dit vanwege de net iets nieuwere looks, vind'm net wat mooier en omdat ie in de buurt te koop stond :mrgreen: in de perfecte kleurstelling zwart/zwart...
Wat is er nog cooler dan een 911.....een 911 turbo (930/965)
succes met opknappen (en nog ff de originele fuchs eronder om'm af te maken!)

11 jan 2010 22:17
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Hoe zeggen ze dat ook al weer 8) ............... oja, +1 ... :twisted: :mrgreen:

11 jan 2010 22:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende