Auteur |
Bericht |
LeoH
Amsterdam
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
In de mk2 heet 't 'roerbakken'
|
09 jan 2010 11:46 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Zou niet moeten mogen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 jan 2010 11:50 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
En dat is een heerlijke manier van bereiding
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 jan 2010 11:46 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Wist je dat het prijsverschil tussen een handgeschakelde bak en een PDK bak bij de zwaarste Porsches al kan oplopen tot € 30.000,-; dat wil zeggen dat een handgeschakelde auto duurder is...!
Het is een optelsom van milieu maatregelen van onze regering, allerlei toeslagen en daarboven op de BPM; dit pakt bij de zwaarste Porsches zo uit. Een Porsche met PDK bak stoot nu eenmaal minder uit......
Dat is de reden, handgeschakelde bakken kunnen ze bijna niet meer verkopen op deze manier...!
|
11 jan 2010 22:12 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Voor de echte liefhebber wordt binnenkort een vernuftig accessoire aangeboden. Voor 382€ ex krijg je het KDD(*) option pakket extra bij je PDK, een heus koppelingspedaal. En, voor 551€ ex, de KDD+ met behalve het dubbele scharnier en de extra straffe veer onder je dashboard, ook kraakgeluiden (afhankelijk van je timing) via een Bose box onder de achterzitjes. Prachtig stukje techniek. KDD: Kupple dich doof
|
11 jan 2010 22:57 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Voor diegene die nog niet overtuigd zijn, hier een review van de nieuwste PDK versie met schakel flippers. http://www.autoweek.nl/video/1655/Rij-i ... -911-Turbo
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
12 jan 2010 13:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
@Marcel, leuk toch dat er nog mensen zijn met een afwijkende mening die ze ook uiten, of heb je dat liever niet @Jip, je noemt een aantal punten die alle op hetzelfde neerkomen: milieumaatregelen = CO2-heffing = BPM. En het méér aan BPM komt misschien op een fractie uit van de genoemde 30k. Maar geef eens wat details dan kunnen we reageren. (Heb me vorige maand nog in alle details van de huidige BPM-regeling verdiept )
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 jan 2010 14:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Als je 'oudere' techniek leuker vind je dan heb je een gebrek o.i.d. Ik heb daar net zo min last van als bijv. anderen hier die kiezen voor totaal oudere techniek=auto @Jip, in aanvulling op mijn eerdere reactie. Heb nog even gekeken naar het verschil in CO2 uitstoot met/zonder PDK en dat ligt rond de 10 gr. lager voor de PDK-versie's. In de betreffende schijf - 180-270 gram - betekent dat 10 * 126 €/gr = 1260 € méér voor de versie zonder PDK. Daar komt nog BTW overheen geloof ik...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 jan 2010 19:50 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Ik heb het helemaal met veel belangstelling bekeken/aangehoord en ... ... kies er voor om niet inhoudelijk te reageren
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 jan 2010 20:02 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
onbekend maakt onbemind
_________________________________________ Timeless objects
|
12 jan 2010 20:03 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Jij moet premier worden
|
12 jan 2010 20:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
LeoH, hij past er moeiteloos tussen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 jan 2010 22:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Als die opmerking op mij slaat Marc dan moet je even teruglezen wat ik op de vorige pagina schreef over het rijden met PDK
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 jan 2010 23:04 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Maar dat betekend nog niet dat als het wel bekend is, dat je het dan dus ook bemind...... Qua techniek is de PDK echt top ( en 30 kg zwaarder! ), zit super in elkaar en schakelt sneller dan je zelf kan. Maar is dat belangrijk ? Waarom zou je een uitvoering kopen die 2 seconden op een bepaald stuk Duitsland sneller is ? Ik begrijp dat nooit.... Bij een911 gaat ( bij mij) alles om gevoel....maar de verkopers van pon doen er wel alles aan om je een PDK te verkopen.( is bij mij dus niet gelukt) Dat is het leuke van nieuw bestellen, dan mag je alles lekker zelf beslissen.
|
12 jan 2010 23:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re:
Eh.... omdat het de volgende stap op weg naar perfectie is
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 jan 2010 15:21 |
|
|
GerbenJ
Porschûh
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Ik zou ook inderdaad erg somber worden als ik hierin rond moest rijden: http://www.autoscout24.de/NewMarketDetails.aspx?id=bq3sruixrwkj
|
14 jan 2010 13:51 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
@Paul II: ik heb het zelf ook nog even na gekeken, prijsverschil pakt inderdaad niet zo groot uit als ik had gesteld. Het meest extreme voorbeeld wat ik kan vinden is van een Porsche Cayenne. Aanschaf van een Porsche Cayenne 4.8S handgeschakeld pakt in 2013 zo'n € 16.600,- duurder uit t.o.v. een 4.8S met PDK. Nu zijn beide uitvoeringen bijna even duur. Dan het rijden in een Cayenne: uitgaande van 25.000 km, waarvan 10.000 in de spits (meeste van de Cayenne rijders rijden zakelijk) pakken de kosten voor een handbak zo'n € 730,- op jaarbasis duurder uit in 2014 en in 2018 zo'n € 1.630,- op jaarbasis. Dan wordt een handbak ineens een stuk duurder (aanschaf + rijden)..! Voor een Porsche Boxster S pakt dit verschil minimaal uit: in de aanschaf is er nauwelijks verschil, een Boxster S met PDK is in 2013 zo'n 2% goedkoper tov aanschafprijs in 2010, ook ten opzichte van een Boxster met een handbak, die in prijs gelijk blijft. Prijsverhogingen door de importeur niet meegenomen. Dan het rijden in een Boxster: in 2018 is een Porsche Boxster S uit 2003 met tiptronic maximaal € 140,- op jaarbasis duurder uit ten opzichte van een handgeschakelde (en € 64,- duurder in 2014). Heb je daarintegen een Boxster S met PDK uit 2010, dan ben je in 2014 zo'n € 44,- goedkoper uit en in 2018 zo'n € 98,- goedkoper uit in een Boxster S met PDK t.o.v. een handgeschakelde Boxster S uit 2010. Dus jongens: rijden maar met die bak! PDK of handgeschakeld, maakt in prijs bij een Boxter S in de toekomst nauwelijks iets uit! Ik zou zeggen één keertje niet uit eten gaan....en je hebt het verschil al terug verdiend..! Bron: http://www.nieuweautoprijzen.nl en http://www.berekenkilometerprijs.nl
|
14 jan 2010 16:31 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Jip, had niet gezien dat je doelde op de 'zwaarste Porsches'. Voor de 911 ligt het heel anders. De PDK is dit jaar iets van 3000 Euro duurder en in 2013 nog slechts een 200. Maar nog zeker niet duurder. De kilometerheffing heb ik niet bekeken, maar voor een 6000 Euro lagere prijs in 2013 kan je nog wel wat kilometers maken
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 jan 2010 13:48 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
volgens mij wilde Porsche bij introductie van de PDK bij voorkeur veel PDK-versies verkopen, om de opgelegde eisen aan integrale CO2 uitstoot van verkochte quotum zo terug te dringen. Heb geen ervaring met PDK, lijkt mij wel erg mooi. Naar mijn idee is het beste compromis gewoon een 997 PDK - mits je dan wel nog een 3.2 ernaast kan blijven rijden voor de echte fun .
|
21 jan 2010 20:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
en er zit al zoveel van in de nieuwste 911, ook zonder PDK volgens sommigen zelfs al teveel...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 jan 2010 12:38 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Somber vooruitzicht voor onze toekomstige Porsche's
Beetje als een Japanner
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
22 jan 2010 14:07 |
|
|