Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:27

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche Boxster S rijder stelt zich voor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S
Castricum
Bericht Porsche Boxster S rijder stelt zich voor
Hallo allemaal,

Na lang zoeken eindelijk een mooie Porsche Boxster S uit 2003 gevonden bij Porsche Zentrum Düsseldorf. De auto heeft 34.000 km gelopen.
Vooraf flink op dit forum allerlei goede informatie kunnen vinden, waarvoor dank.

Nu maar hopen dat het weer snel warmer wordt zodat we eindelijk kunnen touren!

Ik kom er nog niet geheel uit met de foto's hoe je die bij het bericht plaatst maar in mijn album heb ik nu 1 foto gezet.

Groetjes
Ronald

PS Hierbij alsnog de foto
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Rontin op 11 jan 2010 23:30, in totaal 1 keer bewerkt.

11 jan 2010 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: Porsche Boxster S rijder stelt zich voor
Welkom op het forum :ba:

Dat wordt genieten!

Heb dezelfde, dus weet waar ik het over heb! Sealgrau?

11 jan 2010 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Veel genoegen met je boxer/roadster en zie je bij een evenement, bijv. Autobahn cruisen racen :mrgreen: (hele kleine teksten zijn te lezen via Quote :wink: ).

Rontin schreef:
Ik kom er nog niet geheel uit met de foto's hoe je die bij het bericht plaatst maar in mijn album heb ik nu 1 foto gezet.

Dit informatieve draadje al gezien :?: :P

Laatst bijgewerkt door Paul II op 11 jan 2010 22:55, in totaal 2 keer bewerkt.

11 jan 2010 22:50
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je goede keuze. Je gaat heel erg genieten de komende maanden!

11 jan 2010 22:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche Boxster (986) 2.5
Den Bosch
en weer een boxster erbij...............veel plezier op het forum..................

groeten Martijn

11 jan 2010 22:52
Profiel WWW
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Welkom, ik wacht de foto's af :mrgreen:

11 jan 2010 22:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S
Castricum
Jip schreef:
Welkom op het forum :ba:

Dat wordt genieten!

Heb dezelfde, dus weet waar ik het over heb! Sealgrau?

De kleur is ArticSilber

11 jan 2010 23:02
Profiel
Welkom rontin :wink: mooie kleur.............

11 jan 2010 23:04
Profiel
Omg. Amsterdam
Welkom en veel plezier met je boxster.... laat het mooie weer maar komen :mrgreen:

11 jan 2010 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 NPC 1687
Amsterdam
Welkom, goede keus!.genieten met de kap open!! en .....weer een Boxster erbij!! :cheers:

www.verkeersschooltrilling.nl

12 jan 2010 1:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi Ronald, uiteraard veel plezier met je mooie Boxster. Ik heb een vraagje heb je de Boxster in 2009 ingevoerd of in 2010, deze vraag ivm of je de BPM of en CO2 tax heb betaald? Ik ben nieuwsgierig of je deze in 2010 heb ingevoerd ivm een eventuele invoer mijn kant van een auto uit Duitsland. Het kan zijn dat het niet meer loont ivm de CO2 tax >170 gram/km voor auto's als deze ouder zijn dan twee jaar. Gr Frans

12 jan 2010 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Mooie auto's die Boxsters ;-)

12 jan 2010 23:26
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
+1 :thumleft: , welkom op het Forum!

Privilege Beauty & more...

13 jan 2010 9:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S
Castricum
Frans,

Ik was van plan om in 2010 de auto pas in te voeren vanwege de lagere BPM. Ik heb een en ander via Importautos geregeld en in overleg met hun ben ik toch maar half december naar de RDW gegaan. De totale aangifte zou zo'n beetje EUR 1.500,= hoger uitvallen bij import in 2010 door die :flush: CO2 tax. Bij RDW meerdere personen gesproken die aangeven dat het per 2010 zeker ongunstiger zou worden voor oudere auto's. Zoals gewoonlijk laat de overheid geen mogelijkheid onbenut om meer geld uit de zakken van mensen te plukken.
Succes met je zoektocht!

snarf02 schreef:
Hoi Ronald, uiteraard veel plezier met je mooie Boxster. Ik heb een vraagje heb je de Boxster in 2009 ingevoerd of in 2010, deze vraag ivm of je de BPM of en CO2 tax heb betaald? Ik ben nieuwsgierig of je deze in 2010 heb ingevoerd ivm een eventuele invoer mijn kant van een auto uit Duitsland. Het kan zijn dat het niet meer loont ivm de CO2 tax >170 gram/km voor auto's als deze ouder zijn dan twee jaar. Gr Frans

13 jan 2010 11:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Welkom Rontin!

Aangezien ik in aanloop ben naar een import uit Duitsland...ik dacht gelezen te hebben op een gelinkte site van de belastingdienst dat je mocht kiezen tussen op de oude manier aangifte doen en op de nieuwe manier?

edit: omdat ik het toch nog effe wat verder uit wilde zoeken ben ik nog wat gaan surfen. Mijn originele vraag was hoe het nu zat met die BPM aangifte in 2010. Hieronder wat ik met een beetje gepuzzel kon vinden.

@moderators: als deze derail te groot wordt sorry; dan kan ik er misschien beter losse draad voor maken/ toevoegen aan MS964 z'n post ergens ofzo. ;)

Mijn informatie komt van hier: http://www.bpmberekenen.com/gevolgen-bpm-2010.html in combinatie met de post van MS964 http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=25057. En natuurlijk http://www.belastingdienst.nl (zie links hieronder)

In het kort: ja het schijnt duurder te zijn. Volgens mij loont het echter nog steeds, vooral als je (zoals ik) voor een 3.2S aan het kijken bent van een wat nieuwer jaar (zeg maar, 2005-2007-12).

In het lang: Als de auto van voor 2008 is, en NIET zuinig (dus alle porsches) dan mag je volgens het oude systeem BPM aangifte doen, maw 45.2% catalogusprijs -afschrijving (volgens tabel 2005, juni=59%).
Als je het vermoeden hebt dat jou auto meer afschrijving heeft dan dat, mag je het ook middels een taxatierapport doen, dat moet je dan laten maken, en de RDW kan het afkeuren als ze het niet geloven.
Als je dat niet wil laten doen kun je ook de handelswaarde gebruiken; dit kan lonen als er een extreem hoog aantal KM op de auto staat bijvoorbeeld. Ik kon nergens zo snel een makkelijke manier vinden om die waarde te bepalen maar autotelex.nl kan dit voor je doen (kost geld) en via ANWB kan het ook maar dat wilde mij niet echt lukken. Dit loont echter alleen als je echt heel afwijkend bent of zo heb ik begrepen.

voor de officiele afschrijvings tabel + officiele uitleg zie:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/bpm-32.html

nog wel een mooie voor wie net als ik even eraan twijfelde: http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/bpm-13.html#P250_21283
Je hoeft geen BTW te betalen mits auto niet nieuw is.

..dit alles geldt alleen voor particulier bezit/aanschaf! Ik hoop dat ik buiten mezelf nog iemand anders hiermee help / geruststel (in zeker zin..blijft duurder damnit!)

Laatst bijgewerkt door caelin op 13 jan 2010 23:33, in totaal 2 keer bewerkt.

13 jan 2010 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi Ronald, bedankt voor je antwoord ik heb voor mijzelf een Boxter 2.5 (1998) verleden jaar uit Engeland gehaald! (RDW 1200 Euro betaald) Ik ben voor mijn vrouw in Duitsland aan het uitkijken naar een Beetle 2.0 ~2003, wat jij al aangeeft wordt het minder en minder interessant om te importeren voor de komende tijd :pale: . Groetjes Frans.

13 jan 2010 22:19
Profiel
Weert
Valt allemaal reuze mee, het verschil aan bpm is verwaarloosbaas(als je gebruik maakt van de oude regeling)

14 jan 2010 0:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Welkom met je mooie Boxster S, veel plezier en goed weer gewenst :D

14 jan 2010 8:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S
Castricum
Caelin,

Mooi hoor, een 3.2S uit 2005 of later, goede keus!
Ik denk dat het (voor de meeste Porsches) nog steeds goedkoper is om de auto uit Duitsland te importeren, het kost enige tijd maar voor de rest is het mij erg meegevallen. Zou het zeker weer doen.
Ik heb ook al die rekensites afgezocht vorig jaar voor de BPM, het lastigst vond ik het uitzoeken van de prijzen van de accessoires voor de BPM aangifte.
De CO2 uitstoot van de auto staat vermeld op het CVO, zodat hier bij het RDW geen discussie over ontstaat. Zorg dat je deze hebt bij de invoer, mij viel op dat de keuring door dit certificaat eenvoudiger ging. Het CVO kan kosteloos door de betreffende Porsche dealer worden opgevraagd bij Porsche AG.

Succes met je zoektoch
caelin schreef:
Welkom Rontin!

In het kort: ja het schijnt duurder te zijn. Volgens mij loont het echter nog steeds, vooral als je (zoals ik) voor een 3.2S aan het kijken bent van een wat nieuwer jaar (zeg maar, 2005-2007-12).

In het lang: Als de auto van voor 2008 is, en NIET zuinig (dus alle porsches) dan mag je volgens het oude systeem BPM aangifte doen, maw 45.2% catalogusprijs -afschrijving (volgens tabel 2005, juni=59%).
Als je het vermoeden hebt dat jou auto meer afschrijving heeft dan dat, mag je het ook middels een taxatierapport doen, dat moet je dan laten maken, en de RDW kan het afkeuren als ze het niet geloven.
Als je dat niet wil laten doen kun je ook de handelswaarde gebruiken; dit kan lonen als er een extreem hoog aantal KM op de auto staat bijvoorbeeld. Ik kon nergens zo snel een makkelijke manier vinden om die waarde te bepalen maar autotelex.nl kan dit voor je doen (kost geld) en via ANWB kan het ook maar dat wilde mij niet echt lukken. Dit loont echter alleen als je echt heel afwijkend bent of zo heb ik begrepen.

voor de officiele afschrijvings tabel + officiele uitleg zie:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/bpm-32.html

nog wel een mooie voor wie net als ik even eraan twijfelde: http://www.belastingdienst.nl/variabel/bpm/bpm-13.html#P250_21283
Je hoeft geen BTW te betalen mits auto niet nieuw is.

..dit alles geldt alleen voor particulier bezit/aanschaf! Ik hoop dat ik buiten mezelf nog iemand anders hiermee help / geruststel (in zeker zin..blijft duurder damnit!)

14 jan 2010 10:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Om exact te weten wat de kosten waren van de door jou in te voeren Porsche, gewoon ff pon bellen.
Die hebben mij toen aan de hand van het VIN nummer de optielijst, met bijbehorende prijzen gefaxt.

Deze bij de douane afgegeven, en (weinig) gezeur gehad, alleen een overijverige beamte, die toch nog ff ging zeuren over een lederen sportstuur en "gouden" naafkapjes....

14 jan 2010 11:01
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
Boxy&Boraman schreef:
Deze bij de douane afgegeven, en (weinig) gezeur gehad, alleen een overijverige beamte, die toch nog ff ging zeuren over een lederen sportstuur en "gouden" naafkapjes....

:shock: zijn het zulke zeikerds daar? :bang:

14 jan 2010 11:36
Profiel
Weert
Ik hoor gemengde verhalen. Ik had zelf een aardige vent(in Venlo), vroeg wat ik dacht kwijt te zijn, en vertelde toen dat het minder werd :mrgreen: Vriend van me ging een q7 invoeren en toen kwamen ze naar buiten gerend en deur open getrokken omdat er belgische platen op zaten. Waarschuwing gekregen voor het rijden met die platen :|

14 jan 2010 11:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Weer een nieuwe Boxster erbij, Welkom! :cheers:

Als ik het forum zo af en toe lees wordt er wat meewarig gereageerd op de Boxster rijders onder ons.
Ik wil toch wel graag kwijt dat de Boxster een echte toerauto is en geen racer zoals veel 911-ers zich graag voordoen.
Heb met meerdere types P gereden maar heb gekozen voor een Boxster vanwege het fijne toeren.

Moet er niet een eens een apart draadje worden aangemaakt voor Boxster rijders gezien het verschil in opvattingen met de rijders van andere modellen P?

14 jan 2010 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Welkom Rontin :salut:

suikerbroer schreef:
Moet er niet een eens een apart draadje worden aangemaakt voor Boxster rijders gezien het verschil in opvattingen met de rijders van andere modellen P?

En dan eentje voor de cayman rijders, de cayenne rijders, de turbo rijders, de gt3 rijders, de c2 rijders, de c4 rijders, de tiptronic rijders, de handbak rijders, de pdk rijders want die rijden allemaal anders :scratch: wat vind je zelf :roll:

14 jan 2010 13:58
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
oke :popcorn:

14 jan 2010 13:58
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende