Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:48



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Ombouw naar pre-impact bumper 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Ombouw naar pre-impact bumper
Wie heeft ervaring met ombouw van latere types naar de exterieur look van (pre-)1973 modellen?

Welk model zou je daarvoor het best nemen? 2.7/3.0/3.2/964?


11 jan 2010 23:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Ombouw naar pre-impact bumper
1. Hoe ouder hoe minder ombouw, maar hoe nieuwer tot max de 3.2 hoe kwalitatiever.
2. Koop de 911&PW van oktober 2009
3. Kijk op de site van RS-teknik.com voor de verschillende mogelijkheden.

succes
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


11 jan 2010 23:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Ombouw naar pre-impact bumper
915 bak :wink: ga je een project beginnen 8)


11 jan 2010 23:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Ombouw naar pre-impact bumper
viewtopic.php?f=33&t=13376
al gelezen?
Project witte 3.2 --> oranje "RS"
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


11 jan 2010 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: Ombouw naar pre-impact bumper
bully schreef:
915 bak :wink: ga je een project beginnen 8)


hut knaagt


12 jan 2010 0:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Ombouw naar pre-impact bumper
't makkelijkst is om gewoon 'n Pre-Impact bumper-type op de kop te tikken :idea:

  • Met de 964 ga je het niet redden - als je ook fuchsen wilt plaatsen - je moet dan gaan *flaren* - RSR-look :|
  • Ook ga je bij 'n 964 de bandenbak zien - die steekt dan ongeveer 5 cm onder de pre-impact-bumper uit :silent:
  • Bij 'n impactbumper 911 zal je als je het goed wilt doen - het front aan moeten passen zodat het kofferdeksel goed en met de originele vergrendeling kan sluiten .. goedkopere Bob de Bouwer oplossing is om van die rubber snelsluiters te gebruiken :?
  • Aan de achterzijde zal je 'n paneel tussen de achterlicht-units moeten (laten) verwijderen .. anders past de pre-impact achterbumper niet :idea:
  • Hoe nauwkeuriger je het wilt - hoe meer tijd en vooral geld gaat het je kosten.
  • Vraag je af of je 'blik' of 'polyester' wilt ... onder de polyester producten die op de markt zijn zit veel troep .. heb zelf (heel eigenwijs) verschillende setjes gekocht, voordat ik advies en 'n mooi setje bij de forum-techniker ben gaan halen ..

MI zal je het interieur ook naar "pre-impact" aan moeten passen - wil je dat de Porsche nog enige waarde houdt ..


12 jan 2010 0:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: Ombouw naar pre-impact bumper
Olaf, bedankt.

Mbt je eerste 2 punten, bij een 3.2 or eerder speelt dat niet geloof ik. Klopt dat?
Mbt je punt 3: er zijn lange kleppen met een sluiting voor verkorte klep in omploop. De rubber snelsluiters zijn geloof ik wel een originele race oplossing voor de 2.7 RS :?:
Verder geheel mee eens, dat is de afweging. Interieur moet zeker ook.

De vraag is met welk uitgangstype ik een redelijke gelijkenis krijg voor relatief weinig geld (als het überhaubt een project wordt...... :? ), maar dat hangt dan natuurlijk ook weer af van wat een redelijk resultaat is, dus hoe origineel hij eruit moet zien. Tja.

Ik zou een auto willen met modernere techniek, maar in een oud lijkend jasje. Het lijkt erop dat ik daarmee uitkom op een 3.2 van 87. Dan ben ik van die 915 bak af omdat ik meer vermogen zou willen (280-300 PK), maar die is wel redelijkerwijs terug te brengen naar 1973 looks.
Is dat een juiste inschatting?


12 jan 2010 18:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Ombouw naar pre-impact bumper
Je kan ook opteren om 'n pre-impact te kopen en daar 'n 3.2 of 3.6 motor in te lepelen :idea:

Ik heb zelf voor de 3.2 gekozen - je hebt daar inderdaad geen probleem met het plaatsen van Fuchsen of het uitsteken van de bandenbak.

Is zo'n lange klep met 3.2/SC sluiting van kunststof/polyester :?:

Ik heb origenele voorschermen en dito kofferdeksel genomen .. mede vanwege originaliteit maar ook omdat dat polyester nooit 100% past.
M'n voorbumper is van polyester - maar die komtvan 'n 73'er RS - dus dat zit wel goed :mrgreen:
M'n achterbumper is op maat gemaakt - en beter van kwaliteit dan de beste polyester zooi die in omloop is :cheesy:
De ducktail is helemaal nagemaakt naar origineel - om ook hier 'n juiste pasvorm te krijgen - en vooral te houden :idea:

Succes met het rekenen :wink:


12 jan 2010 18:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: Ombouw naar pre-impact bumper
Die klep zou inderdaad van polyester zijn, alsmede de voor-schermen.
Naast al het andere twijfel ik daar ook over.
Die Singer 911 (zie onder andere Total 911 issue 55) heeft alle buitendelen van polyester behalve de deuren en dat ziet er goed uit. Ik hoor ook van mijn specialist dat deuren altijd een groot probleem zijn (naast de veiligheid).

Alternatief: ik heb laatst in een blad gelezen (weet helaas niet meer waar) van iemand die de zijn originele voorklep had opgelast en zo de pasvorm kreeg met originele sluiting op korte balk.

Enfin, opgelaste klep en metalen schermen zullen wel veel duurder uitvallen dan polyester lijkt me.


12 jan 2010 22:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Ombouw naar pre-impact bumper
Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden :idea:

Opgelaste klep is iets wat die Amerikaanse Bob de Bouwers doen ... .. als je dan toch gaat aan/op lassen - dan kan je ook de originele schermen wel gebruiken :idea:


Om die SingerPorsche te vergelijken met het kunststof dat in de handel is :bang: ... daarbij niet te vergeten dat men tegenwoordig 'n hele hoop met foto's kan doen ...

... de meeste kunststof koets-delen die in de handel zijn, zijn gemaakt voor de racerij :arrow: licht en goedkoop ... pasvorm niet zo heel belangrijk :idea:


Met 'n beetje zoeken kan je voor 'n redelijke prijs best 'n paar gebruikte metalen schermen en 'n kofferdeksel vinden :wink:


12 jan 2010 23:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: Ombouw naar pre-impact bumper
Goed idee. Is zo'n klep makkelijk passend te maken op bijvoorbeeld de originele 3.2 klep sluiting :?:


12 jan 2010 23:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Ombouw naar pre-impact bumper
Tja - als je het goed wilt doen moet je het hele front van de auto veranderen - andere frontplaat etc.


12 jan 2010 23:38
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.