Re: Problemen met 993 targa dak?
Bij mijn auto (1996) heb ik van het rolgordijn de schuivers vervangen die in de geleiders aan de zijkanten van de dakpanelen zitten --zie text hieronder --
De latere modellen (1997-98) hadden een iets ander systeem. En dit was een minor upgrade. Ongeveer 6 euro aan onderdelen. En dagen uitzoekwerk omdat dit niet goed in de parts manual staat van Porsche.
Daarnaast kan je de dakpanelen stellen. Met name het voor paneel dat omhoog klapt kan soms iets losraken. Met als resultaat wat windgeruis langs het rubber tussen het voorpaneel en het dakpaneel.
Maar wat wil je. Als je 200km/u met open dak rijdt, dan komen daar aardig wat krachten op.
Er is meer wat informatie op
http://www.pcarworkshop.com/index.php/Main_Page"The Pullbow is attached to the blind via a metal sliding piece that has a pultrusion (A) that inserts into a rectangular aluminum tube which is the support for the rear edge of the blind. The other part that sticks out (B) connects it to the Pullbow to allow the blind to be operated. (Note Targa top in photo from a simpler time when men were men and one had to get out of the car to open the top.) "
"Height adjustment of the roof is done with bolts that hold what Porsche/Webasto call "axles" or "axle plates". These bolt to metal blocks that are bolted to the underside of the frame of the glass roof. In the photos below, the axles (shown in red) have plates with holes to mount them (hence the term "axle plates"). The plates are ribbed on the back and mate with ribs on the blocks bolted to the frame (colored blue in the photographs). The front axle plates have single hex bolts and the rear each have two Torx bolts holding them"
Natuurlijk pas gevonden nadat ik zelf het probleem had opgelost. Bewaar deze site! Heeft ook een aantal PDF manuals