Auteur |
Bericht |
edwin 996 cabrio
996 cabrio mk2 zw/zwOuderkerk aan de Amstel
|
Kosten en problemen PSE
Goedemiddag, na een service beurt van mijn 996 cabrio mk2 2002 te horen gekregen dat de 2 dempers(dus niet de eindstukken)van mijn PSE sportuitlaat aan corrosie onderhevig zijn en waarschijnlijk volgend jaar vervangen moeten worden.Kreeg te horen dat 2 sportdempers ongeveer 4500 euro kosten en dat de hele uitlaat vervangen ongeveer 5200 euro zou kosten(Wie kiest er in godsnaam voor alleen de dempers vervangen dan)?De dealer gaf me overigens eerst een prijsopgaaf voor 2 standaard dempers die gezamelijk 1500 euro zouden kosten(groot prijsvershil?)(dealer had ff niet gezien dat ik een PSE er onder had zitten).Ik laat nog ff in het midden welke dealer het is omdat ik bezig ben met een brief in hun richting vanwege een hele waslijst met punten?Lijkt me netjes om daar te wachten.Meen me te herhinderen dat de Duitse dealers altijd tussen de 2750 en 3000Euro vroegen voor een compleet PSE(inclusief schakelaar), ik heb geen schakelaar en waarschijnlijk alleen de dempers nodig.Graag hoor ik van jullie van dit mag/hoort te kosten.Ik heb op dit moment bijzonder weinig vertrouwen in deze betreffende dealer en zijn mening.Alvast bedankt
|
07 jan 2010 18:28 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Kosten en problemen PSE
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
07 jan 2010 20:53 |
|
|
edwin 996 cabrio
996 cabrio mk2 zw/zwOuderkerk aan de Amstel
|
Re: Kosten en problemen PSE
Tks voor de tip!!Als dit inderdaad een fabrieks PSE is(waar het wel naar uitziet), is het zeer redelijk geprijst.Kan iemand mij uitleggen waarom een dealer hier 5300 euries voor zou vragen.Overigens afgelopen vrijdag m'n uitlaat ff door een Porsche specialist laten bekijken.Uitkomst was dat er op de lasnaad idd een klein beetje corrosie zit(schijnt zwakke plek te zijn)maar dat ik er nog jaren mee verder kan.Had van de dealer gehoord dat ik volgend jaar wel toe zou zijn aan nieuwe dempers.
|
11 jan 2010 17:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Kosten en problemen PSE
Roest op de naden hoeft natuurlijk op zich nog niets te betekenen. Maar hoe lang je daar nog mee kan doen is natuurlijk moeilijk te voorspellen. Vind het wel netjes dat je er op gewezen bent maar dat er dan idd bij verteld zou moeten worden dat het niet te zeggen is hoe lang je er mee kan doen. Natuurlijk is Porsche er bij gebaat preventief te vervangen maar dan moet het wel aannemenlijk zijn dat het ook echt nodig is. Ze hadden dus ook iets kunnen melden in de trend van "volgend jaar maar eens kijken hoe ze er dan bij staan...". Ik vind zo aan het verhaal dat je hier post (los van de vraag over de prijs) niet direct iets mankeren. Maar zoals je zelf al schrijft zit er mogelijk meer dwars Is de prijsopgave die je hebt gekregen niet inclusief de montage? Veel prijzen bij Porsche zijn inclusief montage.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 jan 2010 18:59 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: Kosten en problemen PSE
Zoek een dealer (of specialist ) die bij JOU een goed gevoel geeft . Er zijn zat forumleden die 100+ km rijden , voor dat gevoel .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
11 jan 2010 19:42 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Re: Kosten en problemen PSE
Ik was begin 2009 voornemens om een PSE aan te schaffen. Prijs was destijds dacht ik rond de 2.500 euro voor de twee dempers.
Toen ik ergens in de zomermaanden de knoop door wilde hakken was de prijs inderdaad ineens gestegen tot meer dan 4.000 euro. Dat wat je garage nu vraagt lijkt dus wel te kloppen.
|
11 jan 2010 20:34 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Kosten en problemen PSE
Vanuit Zoetermeer nog wel verder ook hoor!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
13 jan 2010 1:05 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Kosten en problemen PSE
Waarom niet uitlaat eronder uit en nieuwe las laten trekken? Kost je hoogstens( bij een hele dure lasser met zeer exclusieve koffie) paar honderdjes? en is het ook weer helemaal goed als de rest van de uitlaat nog in aardige/goed staat is. Mocht je hiervoor geen goed adres hebben/weten, kan je een PB sturen. Heb onlangs prettige ervaringen opgedaan bij (o.a.)een lasser bekend op dit forum.
Anders, je ziet wel eens op Rennlist/Pelican Parts forum/Ebay/Marktplaats een setje voorbij komen tweedehands in aardige staat(ik probeer maar met je mee te denken aan een minder dure oplossing). Misschien heeft vankesselsportscars (in Nederland) nog wel een setje in goede staat liggen.
Good luck!
Ps. Ben wel geïnteresseerd bij welke dealer het was, vergelijkbare ervaringen hoor ik vaker betreffende een specifieke dealer. Ook die zal ik hier niet noemen.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
13 jan 2010 12:13 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Kosten en problemen PSE
Is dat relevant dan ? De prijzen van PSE's, banden en andere onderdelen zijn bij alle off. P-dealers gelijk. Soms kun je wat korting regelen. Imho als je voor een dealer kiest, mekker dan niet over de prijslijst.
|
13 jan 2010 12:29 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Kosten en problemen PSE
rijke stinkert
_________________________________________ oud is beter
|
13 jan 2010 13:05 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Kosten en problemen PSE
zeker na de cotg tariefsverhoging 2010 van: 0,1 %.
|
13 jan 2010 13:42 |
|
|
edwin 996 cabrio
996 cabrio mk2 zw/zwOuderkerk aan de Amstel
|
Re: Kosten en problemen PSE
Heren, alvast bedankt voor de tips/adviezen, erg nuttig.Zoals ik al zei, lijkt de roest mee te vallen en ben ik (gelukkig) voorlopig niet aan de beurt.Wat vinden jullie overigens van het feit dat dealer me eerst via de telefoon een offerte geeft voor een standaard uitlaat en pas later als ik daar te plekke ben(de auto staat daar in de werkplaats en is bekeken en daar naar binnnen gereden)(als ik het aangeef dat het om een PSE gaat)met de "juiste" offerte komt.Mogelijk dat ze het bij het verwisselen in de werkplaats hadden gezien, (haden ze me met een hele nare prijswijziging moeten bellen) of ik was naar binnen gegaan met een PSE en naar buiten gereden met een standaard uitlaat.Het is allemaal speculatie(want ik heb het niet laten doen en zal het ook waarschijnlijk niet door hun laten doen als het evt zo ver is)maar als ik had gezegd"is goed, vervang maar" dan had je toch een hele vervelende situatie gekregen.Dit lijkt me toch behoorlijk slecht/ondeskundig, of ben ik nu een zeurpiet?Graag jullie mening
|
13 jan 2010 14:34 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Kosten en problemen PSE
Ik vind het wel enigsinds een nutteloze vraag, want we zullen het nooit weten. Als ze er achter waren gekomen dat er geen standaard uitlaat onder moest komen weet ik wel 99% zeker dat ze gebeld zouden hebben om te vragen wat de bedoeling was, dus niet dat je daar kwam en dat je ineens een hogere rekening moet betalen. Mensen maken fouten, misverstanden heb je nou eenmaal, het siert de persoon echter die het op een correcte manier oplost
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
13 jan 2010 15:18 |
|
|
edwin 996 cabrio
996 cabrio mk2 zw/zwOuderkerk aan de Amstel
|
Re: Kosten en problemen PSE
Hoi Ralf, dat laatste ben ik helamaal met je eens Daarom noem ik ook geen namen totdat ik een reactie heb gehad van hun.Brief gaat er dit weekend uit, ben denk ik ook ietwat boos/teleurgesteld omdat naar mijn mening een waslijst met misverstanden/fouten zijn.Dat verwacht je op dit niveau niet.Ik wilde alleen ff jullie mening weten.Maar ik geef je 100% gelijk dat het gaat over hoe je fouten oplost.Nobody's perfect.Not even me.
|
13 jan 2010 16:00 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Kosten en problemen PSE
Wilde het ook anoniem houden. Hoor (niet alleen horen trouwens, maar goed) laatste tijd van verschillende kanten wat mindere verhalen over een specifieke dealer, ik was benieuwd of dit wederom van dezelfde kant kwam. Echter ik wil niemand hier zwart maken of een ondernemer onnodig omzet laten mislopen tijden zijn al moeilijk genoeg geweest voor deze ondernemers denk ik, vandaar mijn manier van vraagstelling. Was voor mij de beste keuze om aan de info te komen.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
13 jan 2010 17:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Kosten en problemen PSE
dan verkoop je toch gewoon de boot bij ons gaat er alleen maar af
_________________________________________ oud is beter
|
13 jan 2010 17:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Kosten en problemen PSE
Inderdaad Leo, niet klagen, jij hebt een verhoging te pakken Bij mij ook uitsluitend verlaging de laatste 1,5 jaar
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 jan 2010 19:10 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Kosten en problemen PSE
Paus Paulus : je kunt altijd nog terug naar een ouwe Nilfisk, maar Wolf zit slechter, die kan niet verder inleveren
Laatst bijgewerkt door LeoH op 13 jan 2010 20:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 jan 2010 20:27 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Kosten en problemen PSE
Zekers wel, smoelsmid. In Duitsland haal ik 2 waterkokers (dat is 4 motoren) voor dat ouwe ding van mij
_________________________________________ oud is beter
|
13 jan 2010 20:31 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Kosten en problemen PSE
Nonsense. Een verhoging van de tarieven met 0,1% tegenover een gemiddelde stijging van onkosten van 3,5-4,5% leidt dus tot een verlaging. Nog afgezien van inflatie heeft Leoh dus te maken met een verlaging. Net als iedereen.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
13 jan 2010 21:58 |
|
|
GerbenJ
Porschûh
|
Re: Kosten en problemen PSE
Inderdaad, gaat dit nog over Kosten en problemen PSE? BTW: Topicstarter -> Ouderkerk aan de Amstel. Ra ra ra over welke dealer zou het hier toch gaan?
|
14 jan 2010 1:14 |
|
|
edwin 996 cabrio
996 cabrio mk2 zw/zwOuderkerk aan de Amstel
|
Re: Kosten en problemen PSE
Zoek een dealer (of specialist ) die bij JOU een goed gevoel geeft . Er zijn zat forumleden die 100+ km rijden , voor dat gevoel . [/quote] BTW GerbenJ, het zou natuurlijk kunnen dat ik 100+ km naar mijn dealer/specialist rij. Haha, het is in iedergeval een gezellige discussie. Ik wilde gewoon ff peilen of ik me aanstel of niet.Ik denk dat ik ook wat gevoeliger ben omdat ik na 2 eerdere minder ervaringen toch(weer) het vertrouwen aan deze organisatie geef en dan opnieuw teleurgesteld word.Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerst rij te ziten.Maar ik verwacht wel dat voor dit soort geld de service op orde is.Ben nieuwsgierig wat de reactie op mijn brief word.
|
14 jan 2010 11:05 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Kosten en problemen PSE
Reken maar nergens op dan kan het alleen maar meevallen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 jan 2010 15:24 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Kosten en problemen PSE
normaal gesproken ben ik het daar mee eens, maar als je goed geld betaald verwacht ik ook iets goeds
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
14 jan 2010 15:46 |
|
|