Auteur |
Bericht |
Martijn Joosten
Porsche Boxster (986) 2.5Den Bosch
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Ik ben er ook graag bij met bijrijder.............heb er nu al zin in
_________________________________________ One Life To Live
|
14 jan 2010 20:30 |
|
|
LEKO
Corvette C4 cabrio 1986
Corvette C5 Z06 2002
Camaro LT-1 1980Bruinisse
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Het leuke van de meeting is dat de uitslagen leuk door elkaar heeb zitten als je ze per bouwjaar bekijkt. Veelal zijn de nieuwste en/of de getunede auto's het meest in het voordeel. Naast de auto spelen de banden en de kunsten van de bestuurder ook een belangrijke rol. Leuk om het enthousiasme en de sportieve competititie al te voelen.
Leen
_________________________________________ www.lekocar.nl
|
14 jan 2010 22:07 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Amandus: Ik heb afgelopen autobahnrasen op de terugweg in de 997GT3 MKII van een maatje gereden en was helemaal onder de indruk van het verschil in acceleratie met mijn P. Ik heb echter afgelopen voorjaar ook in een C6 Z06 gereden en heb het vermoeden dat die nog bruter was. Niet mooier qua rijbeleving en driving fun... maar gewoon beangstigend snel rechtuit. Ben benieuwd dus
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
14 jan 2010 23:11 |
|
|
LEKO
Corvette C4 cabrio 1986
Corvette C5 Z06 2002
Camaro LT-1 1980Bruinisse
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
De Z-06 is zeker een auto die respect afdwingt. 2 jaar geleden was John Radder met zijn GT-3 0,03 sec sneller dan ik in mijn C5 Z-06. De C6 Z-06 heeft nog een 102 pk extra. Als toefje is er nu nog de C6 ZR-1 die met 648 pk en 890 nM detijd op de Nordschleife wel heel erg scherp heeft gezet. Zeker als dit naar de nieuwprijs van de wagen genomen wordt en de bladveren die er onder zitten. Er valt nog veel te dromen, fantaseren vooral te oefenen voordat het 6 juni is. Denk vooral aan jullie koppelingplaten heren Porsche rijders. Leen
_________________________________________ www.lekocar.nl
|
14 jan 2010 23:47 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Ben er dit jaar ook weer bij. Vond het erg gezellig vorig jaar Hopelijk nu beter weer smiddags.
|
26 jan 2010 21:07 |
|
|
Corine
2006 Boxster S 3.4
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Gezellig! Wij zijn er ook bij
_________________________________________ With love and patience, nothing is impossible
|
26 jan 2010 22:04 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Leuk dat je ook komt Corine....................en Edwin natuurlijk Gaat wel een leuk dagje worden volgens mij.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
26 jan 2010 22:32 |
|
|
makinen6.5
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
[quote="LEKO"]De Z-06 is zeker een auto die respect afdwingt. 2 jaar geleden was John Radder met zijn GT-3 0,03 sec sneller dan ik in mijn C5 Z-06. De C6 Z-06 heeft nog een 102 pk extra. Als toefje is er nu nog de C6 ZR-1 die met 648 pk en 890 nM detijd op de Nordschleife wel heel erg scherp heeft gezet. Zeker als dit naar de nieuwprijs van de wagen genomen wordt en de bladveren die er onder zitten. Er valt nog veel te dromen, fantaseren vooral te oefenen voordat het 6 juni is. Denk vooral aan jullie koppelingplaten heren Porsche rijders. Leen[/quote] Koop dan gewoon een GT-R.... Beste prijs/prestatieverhouding die er nu is. Rechtuit doe je voor geen enkele auto onder en op het circuit houdt geen enkele P je bij
|
28 jan 2010 15:36 |
|
|
LEKO
Corvette C4 cabrio 1986
Corvette C5 Z06 2002
Camaro LT-1 1980Bruinisse
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Lijst bovenin topic weer ge-update.
Leen
_________________________________________ www.lekocar.nl
|
05 feb 2010 14:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Rechtuit heeft de GT-R geen kans tegen mijn auto en op de Nordschleife staat het inmiddels 4-1 in mijn voordeel vwb inhalen, waarbij die ene gewoon gewaagd was aan mij (wat overigens vaak zo is, meestal eindigt het zoals het begon), maar zo laat ging remmen dat ik hem maar liet gaan voordat er brokken van kwamen. En dat was nog een opgefokte ook, want op kesselchen was die GT-R sneller. Het is een rappe auto, daar niet van, maar jij overdrijft.
|
05 feb 2010 15:54 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Had jij je al aangemeld voor deze krachtmeting? Nu willen ze natuurlijk bewijzen zien
|
05 feb 2010 18:17 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Ik ben ook van de partij en dan kom ik lekker met de rooie-slet
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
05 feb 2010 18:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Ik weet nog niet of ik kan.
|
05 feb 2010 20:09 |
|
|
makinen6.5
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Een standaard Gt-R sprint in 3.5 sec naar de 100. Daar kan geen 997 turbo tegenop (3.7 fabrieksopgave). Jij hebt misschien een getunede auto, dat is geen eerlijke vergelijking. Van 100 naar 200 zal het misschien gelijk op gaan. Er zijn al genoeg tests geweest in de bladen en ook op youtube staan zat filmpjes, op een circuit lijkt de GT-R niet bij te houden. Kom ik bij mijn punt : voor Eu 120K is deze auto een koopje.
|
05 feb 2010 22:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Fabrieksopgaven zeggen niet alles. Porsche onderdrijft meestal, Japans overdrijft meestal. Praktijktests komen op 3,9 voor de GT-R en 3,1 voor de 997 turbo. 7,6 voor mijn auto, 9 voor de GT-R. 997 turbo is ietsjes minder snel dan die van mij, maar blijft ruim binnen die 9 sec. Hangt van het circuit af natuurlijk, maar niet bij te houden? Welke test heb jij het dan over? Kijk eens goed naar de afwerking zou ik zeggen. Het is een PS3 auto. Snel en leuk voor het geld, maar ik kies altijd voor de Porsche.
|
06 feb 2010 0:06 |
|
|
LEKO
Corvette C4 cabrio 1986
Corvette C5 Z06 2002
Camaro LT-1 1980Bruinisse
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Vorig jaar gaf je, Devils Son, ook zoveel topic-vervuiling. Bewaar je praatjes tot na de meeting, je bent welkom en laat dan zien wat je beweert, daarna ben je weer aan het woord. Als je dat niet lukt is misschien een moderator op zijn plaats om dit opic schoon te houden.
Leen
_________________________________________ www.lekocar.nl
|
06 feb 2010 0:22 |
|
|
makinen6.5
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
[quote="LEKO"]Vorig jaar gaf je, Devils Son, ook zoveel topic-vervuiling. Bewaar je praatjes tot na de meeting, je bent welkom en laat dan zien wat je beweert, daarna ben je weer aan het woord. Als je dat niet lukt is misschien een moderator op zijn plaats om dit opic schoon te houden. Leen[/quote] Daar sluit ik me volledig bij aan Ik regel een GT-R, zullen we eens kijken of die auto van jou zo snel is..
|
06 feb 2010 9:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Beetje aparte opmerking. Takes two to tango. En Leen: ik heb mijn "praatjes" al lang waargemaakt met een file van de performancebox, die kennelijk heel makkelijk te vervalsen is, maar toen ik er een weddenschap van maakte hoorde ik niets meer.
|
06 feb 2010 9:57 |
|
|
Marco 3.2
Cayman S. Ex 911 3.2
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Kom je dan met de Golf of Porsche
_________________________________________ When nothing goes right Go left
|
06 feb 2010 11:05 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
06 feb 2010 20:23 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Zoals verwacht mocht ik natuurlijk niet ontbreken. Moest alleen de vakantie definitief vastzetten, maar het is gelukt. Ik ben erbij!
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
17 feb 2010 20:45 |
|
|
rswartz
's-Gravenhage
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Hey Leen als het effe kan ben ik erbij grtz rswartz (Rob)
_________________________________________ 'Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today' 911 (964 c2) Chevrolet Silverado 2500 HD 6,6 Ltr Duramax Diesel-engine
http://www.hilitemusic.nl http://photobucket.com/rswartz
|
18 feb 2010 9:06 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Dat had ik wel verwacht inderdaad Hoe bevalt de C5 nu je hem een tijdje hebt?
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
18 feb 2010 13:24 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Nou Arjen, ik heb er nog niet zoveel mee gereden gelet op het weer. Aangezien ik meer ga voor koppel dan voor snelheid, bevalt hij prima. Je kunt er lekker mee cruisen, terwijl je bijna al het koppel constant paraat hebt. Met betrekking tot de wegligging moet ik zeggen dat hij wat meer zweeft. Een Porsche ligt gewoon beter op de weg, met name in het bochtenwerk. Met mijn rijstijl (meestentijds) kan ik er goed mee leven. Waar ik me een beetje op verkeken heb, is de breedte van de auto. Ik heb aan beide kanten ongeveer 5 cm over bij het naar binnen en buiten rijden van de garage. Ik dacht vóórdat ik hem kocht dat ze zo breed leken door de bouw, maar ze zijn echt zo breed. Voor de rest moet ik het nog even afwachten hoe de auto bevalt als ik er wat meer mee rij. Tot nu toe ben ik postief verrast in ieder geval. Hier helpt ook een zeer goede bose-installatie en de headupdisplay aan mee. In ieder geval bedankt voor je belangstelling en je ziet de auto wel op 6 juni
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
18 feb 2010 18:21 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Porsche meets Corvette 2010
Helemaal goed Marcel Je hebt de keuze (buiten de garagebreedte ) vast goed afgewogen en goed om te horen dat je er helemaal happy mee bent Tot 6 juni
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
18 feb 2010 21:38 |
|
|