Auteur |
Bericht |
BTRIII
964 M700
|
Re: intro - intro 2 Eindlijk kan ik weer lachen...! pagina2
gisteren wilde ik de Porsche invoeren, maar wat een ellende. bij het RDW veldhoven wilde ze hem niet invoeren als een RS omdat er geen RS op het kentekenbewijs van engeland staat. ik de papieren van Duitsland erbij gepakt maar nee hoor, hij wilde er niet eens naar kijken. zijn excuus was namelijk dat iedereen wel wat stickers op een Porsche kan plakken en zo proberen in te voeren als een RS, want dan zou ik er volgens deze meneer lekker financieel op vooruit gaan.... pfff!
Oh, wat was ik boos!!! volgende stap dan maar: bellen (lees: cindy laten bellen) naar het RDW hoofdkantoor; en daar snapte ze ook niet waarom deze meneer van de rdw veldhoven zo moeilijk doet. want als ik kan bewijzen door officiële papieren en gegevens dat het een RS is, dan hoeft het geen probleem te zijn.... maar helaas mag het nog wel een probleem zijn. de meneer van de RDW mag namelijk zelf beslissen of hij moeite doet (zoals de documenten bekijken en nadenken) of dat hij besluit lastig te doen en zich aan de puur officiële gegevens wil houden. en deze meneer kiest voor het laatste. helaas!
en als ze moeilijk doen dan is het officieel zo, je hebt 2 opties: 1) je zorgt dat ze het in engeland aanpassen 2) je moet een typegoedkeuring aanvragen
(en dus ook optie 3) en dat is logisch nadenken en zelf ff wat moeite doen. maar deze optie was overduidelijk niet aan de orde)
zelden was ik zo boos: ik heb de fahrzeugbrief, met de originele en officiële gegevens (trouwens, is dit een cvo?) en ik heb zelfs van PCE een uitdraai gekregen van alle kenmerken van de auto (zodat zelfs een blinde kan zien dat het een RS is). maar helaas helaas, het mocht allemaal niet baten.
er restte mij geen ander optie dan dus maar een typegoedkeuring aan te vragen. terwijl ik daar mee bezig was, kon de de medewerker van de PON het niet nalaten om te zeggen dat het echt pech was dat RDW Veldhoven mijn auto niet wilde invoeren als een RS (je hebt toch alle originele en officiële documenten..) aaaaaaaaarrrrrchh... de PON noemde het: domme pech! en dat is het. zo kan het dus lopen als je iemand treft die zijn werk niet wil doen..
en om het verhaal af te sluiten met een fijn einde vonden ze bij RDW Veldhoven ook nog dat mijn koplampen niet goed stonden, dus de auto is niet APK goedgekeurd en omdat ik heb gekozen voor ak en invoeren samen is de auto ook niet ingevoerd. (wat een domme regel, dat bij mislukken van de APK de auto ook niet ingevoerd mag worden! maag goed, in mijn geval maakt het niet uit, want ik wil de auto toch persee invoeren als een rs, uiteraard!) kortom: ik heb betere dagen gehad...
Geschreven door TOTMBO!!
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
12 dec 2009 15:01 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
balen voor jullie weer een dag voor niks bij de rdw rond gehangen.
ik zou een ander rdw staion proberen.
succes verder.
_________________________________________ remmen is angst
|
12 dec 2009 15:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Dito. Typegoedkeuring kost je gelijk een stuk meer (geld en tijd). Alle papieren erbij en naar een andere RDW station rijden. Rukkers zijn ambtenaren en werken nul samen. Succes en laat het hoofd niet hangen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 dec 2009 15:24 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Bij mislukken APK kun je de auto niet invoeren? Vreemd, ik zou toch 's navragen of dat idd zo is. Want dan loop je een veels te groot risico als je ook APK laat doen, want ter plekke laten repareren kan idd niet.
|
12 dec 2009 15:27 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ik had bij invoer ook wat "problemen" bij de RDW.
Het was geen RS en het bouwjaar was 1997 ipv 1991. Dat was geen probleem, kostte alleen wat meer BPM MAAR: dan klopte de emissie eisen niet meer dus ik kon met geen mogelijkheid een kenteken krijgen. Breng de wagen maar weer terug zei de keurmeester.
Na een discussie over wel/geen RS en het bouwjaar heb ik het CVO laten zien en toen was alles ok. RS op kenteken, juiste bouwjaar, alles kwam goed.
Als ik jou was zou ik bij Pon een CVO van je wagen opvragen en als je dat hebt weer naar de RDW gaan voor keuring. APK zou ik niet daar laten doen maar bij een garage. Mocht er wat aan mankeren dan kan dat meteen in orde gemaakt worden. APK en invoer staan los van elkaar.
Succes!
_________________________________________ Boxer power.
|
12 dec 2009 15:32 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Wat een lompe hufter maar er is keuze zat in RDW keuringsstations toch : venlo Elsloo Rijen Den Bosch
Deze liggen allemaal binnen 80 km . Kan je tenminste ook nog eens legaal over de autosnelweg met je eendags kenteken
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
12 dec 2009 15:35 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Wij hadden dat alarm ook op onze 3.2 en die is nooit gestolen Ik weet niet of je al koplampglas hebt, maar Van Kessel in Deurne heeft ze vast wel op de plank liggen. Moet je nagaan, wij hebben geen echte RS maar het staat wel op ons kentekenbewijs (huidige 964)
_________________________________________ Nie janken.
|
12 dec 2009 19:09 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Gewoon naar RDW Rijen gaan, heb daar goede ervaringen.
Wat een gek*t toch zeg....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
13 dec 2009 14:02 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Ik heb eigenlijk een goed evaring met de Ruf in Veldhoven gehad, maar helaas is iedere keurmeester anders. Ik zie het als gewoon vette pech! daarnaast heb ik in Veldhoven al voor het invoeren van de RS betaald en dat ga ik niet weggooien. Het kost me nu extra 165 euro van PON typegoedkeuring@pah.nl voor de juiste bewijs (CVO denk ik) en een week voor dat ik de RS kan invoeren Tjá shit happens volgende keer beter I hope!!!! Ik vond het ook vreemd genoeg om de fout in de regel (te proberen) uit te legen maar het valt gewoon op doof oren
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
13 dec 2009 17:45 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Dat is allemaal wel erg zuur zeg! Wat een vervelende man moet je tegenover je gehad hebben, ik denk dat ik me in kan beelden hoe idioot de situatie is en hoe machteloos je je dan voelt. Bizar! Hopelijk komt het snel in orde en is het dan ook echt oké. Dan kan het echte genieten beginnen
|
13 dec 2009 18:17 |
|
|
MS964
|
Wow, da's bizar! De grote dag is aangebroken: je neemt een dag vrij (want alleen werkdagen), staat om 6.30 uur op, rijdt 80 km naar een RDW-station, pinlimiet voor een dag verhoogd, eendagskenteken aangevraagd en op je auto geschroefd, en denkt 'ach, een APK, het moet toch gebeuren dus waarom niet meteen erbij nemen'. Vervolgens doet een lampje (ofzo) het niet, APK-afgekeurd en auto niet ingevoerd. Komt u een andere keer maar terug, als het lampje gemaakt is.
|
13 dec 2009 23:38 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Ongelooflijk hé! Blijkbaar hoeft de Pon niet hard te zoeken voor de auto gegevens want ze heb ze al... zonde van de tijd en van het geld RDW
|
14 dec 2009 18:34 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Dat weet ik Marcel Ik ben nog steeds een beetje pissig over de heel verhaal...sorry vanaf nou allen positief gedachten in dit draadje
|
14 dec 2009 19:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Achteruitrijverlichting is pas verplicht in auto's van na 31 december 1997 .. je hebt dus gewoon pech gehad met moderner willen rijden
|
14 dec 2009 19:32 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
De conformiteitsverklaring is vandaag aan de mat gevallen Poging 2 word Vrijdag om 08:45, ik laat ze de RS allen invoeren dus geen apk deze keer! Met een beetje mazzel krijk ik 96-RSL-4 of 96-RSR-4 op me kenteken van Santa
|
16 dec 2009 18:16 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
k heb besloten de RS morgen niet in te voeren in verband met de slechte weer, geen winterbanden, niet voldoende verzekering en pekel natuurlijk. Ik ga hem lekker in 2010 invoeren.
|
17 dec 2009 20:46 |
|
|
MS964
|
Verstandig.
|
17 dec 2009 22:10 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Misschien niet: hoe zit het met de CO2 tax na 1 januari?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 dec 2009 22:18 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
het is allen voor autos vanaf 1 februari 2008..toch of heb ik het nu verkeerd http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-22.html#P455_39466
|
17 dec 2009 22:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Geen idee
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 dec 2009 23:05 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Als wat ik tot nou toe gelezen waar is gaat het me wss een tienje 4 meer in 2010 kosten. Ik vind het echt belachelijk dat de 2010 BPM voor sommige auto's nog niet helder is.
|
18 dec 2009 18:49 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
hope for the best but prepare for the worst.
_________________________________________ oud is beter
|
18 dec 2009 19:24 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
|
18 dec 2009 19:42 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Damn, helemaal gemist dit draadje! Zag in een ander topic een pic en ging gelijk even zoeken. Wat een bak Martin Geweldig zo'n RS. Kleur ook helemaal goed (nooit meer zeuren over witte brillen he? )
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
18 dec 2009 19:54 |
|
|
MS964
|
Ik heb per mail een informatieverzoek bij RDW neergelegd over de APK-afkeur. Hieronder het antwoord (voor zover relevant): Als u gelijkertijd een APK-keuring door de RDW wilt laten uitvoeren, dan is dat mogelijk. Als er een gebrek wordt geconstateerd en deze is niet ernstig dan heeft dat geen gevolgen voor de aangifte van de BPM. Een ernstig gebrek dat wel gevolgen heeft, is bijvoorbeeld wanneer de auto met grote schade wordt aangeboden. Dus wanneer alleen een lamp defect is, dan kunt u gewoon aangifte doen en wordt de aangifte afgehandeld door de douane. Rijmt dus niet met jullie ervaringen. Vreemd. Misschien dat ze op de werkvloer de regels niet juist toepassen?
|
24 dec 2009 11:23 |
|
|