Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:29

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche 911 cabrio, '98 hand, GT3 pakket
Bericht even voorstellen
Hallo allemaal,
Eindelijk is het dan zover, mijn jongensdroom werkelijkheid kunnen laten worden. Ik heb een Porsche 911 gekocht. Eerst nog discussie met mijn vrouw over een Boxter, maar gelukkig was het argument van een achterbank(je) bij de 911 voor de kinderen een goede reden om voor de 911 te gaan. Heb nu een zilvergrijze cabrio uit 98, verlaagd en met GT3 spoilerkit en dito velgen. Van binnen zwart leer met sportstoelen en dat rijdt wel erg lekker. :D :drive:

Het enigste waar ik nog naar op zoek ben is een 16bit drive voor mijn PCM1 (heb helaas 8bit). Vraag me alleen af, of deze 16 bit snel genoeg is en of je dan niet beter meteen voor bijvoorbeeld een Becker Navi kunt gaan? :scratch:
Zou ik op zich ook zonde vinden van de huidige versterker en de wisselaar die dan waarschijnlijk niet meer werken met de Becker navi?

In ieder geval te gek om nu ook in een 911 te rijden :ba:

Ciao, Mark.

14 jan 2010 21:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: even voorstellen
Welkom Mark en veel plezier met de nw aanwinst....foto's?..... :wink: Waar gekocht, hoeveel km, akk gedaan, tip of handbak?.........

14 jan 2010 21:22
Profiel
PorscheForum Rookie
De 911 in Duitsland gekocht, na een lange zoektocht. Ik wilde perse een zilvergrijze, met zwart leer, PCM, originele hardtop, handbak, sportstuur en sportstoelen, climate control. Daarnaast had deze ook nog een GT3 spoilerkit en xenon koplampen. :mrgreen:
Wat me tegenviel bij mijn zoektocht was dat er maar weinig 911's waren die continue dealer onderhouden waren en zonder al te grote tussenpozen. Kwam 911's tegen waarbij dan 3 jaar geen onderhoud gedaan was en dan vraag je je toch af of de km stand nog wel klopt. Voor de zekerheid inderdaad een aankoopkeuring laten doen. Heb Frank Schmidt uit Oss dit laten doen en dat heeft hij werkelijk perfekt gedaan! Door zijn keuring wist ik precies waar ik aan toe was. Hij heeft hem ook op een trailer mee naar NL genomen, wilde geen risiko nemen door zelf onverzekerd te gaan rijden.

Opvallend zijn ook de discussies over de 3.4 liter motor. Heb in het begin nog getwijfeld of ik het zou doen of niet. Door veel te lezen op het Duitse porsche forum begrepen dat de 993 qua bouwkwaliteit beter is, maar dat dat de 996 weer beter is voor alledaags gebruik vanwege het komfort. Een ingenieur op dat forum bleek zich nogal verdiept te hebben daarin en conclusie was inderdaad dat de kans op een kapotte motor groter is bij een 996 vanwege de constructie. Maar dat als de motor meer dan 50of 60 duizend gelopen heeft zonder problemen EN altijd rustig warm wordt gereden waarschijnlijk ok is. Iemand met een technischere achtergrond kan het waarschijnlijk beter uitleggen.... :scratch:

Ciao

14 jan 2010 21:50
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Van harte gefeliciteerd, en welkom hier!
Foto's foto's foto's, die zien we hier graag :mrgreen:

14 jan 2010 22:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 987 NPC 1687
Amsterdam
Welkom, gefeliciteerd!

www.verkeersschooltrilling.nl

15 jan 2010 8:58
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Van harte met je aanwinst en veel veilige KM gewenst!

Maareuhhhhhhh|:
Afbeelding

15 jan 2010 10:15
Profiel
Omg. Amsterdam
Welkom uit het verhaal is het veel belovend.... ik ben nu ook wel benieuwd naar de pica's!

15 jan 2010 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Welkom op het forum!

Over die 3.4 zou ik je geen al te grote zorgen maken; hoeveel km's heeft ie al gereden?

Over de navi staat een hoop geschreven op dit forum, veel vervangen het voor een alternatief systeem (zoek op: dubbeldin)

15 jan 2010 12:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Hij heeft nu 169.000 gelopen. Ook heb ik net de GT3 velgen gekocht via Ebay. En dat staat hem echt geweldig :mrgreen:

In mijn album even snel een aantal foto's gezet. Binnenkort volgen er meer (met de nieuwe GT3 velgen!)

Ciao

16 jan 2010 1:09
Profiel
Afbeelding mooi Mark.....

16 jan 2010 1:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]