De 911 in Duitsland gekocht, na een lange zoektocht. Ik wilde perse een zilvergrijze, met zwart leer, PCM, originele hardtop, handbak, sportstuur en sportstoelen, climate control. Daarnaast had deze ook nog een GT3 spoilerkit en xenon koplampen.
Wat me tegenviel bij mijn zoektocht was dat er maar weinig 911's waren die continue dealer onderhouden waren en zonder al te grote tussenpozen. Kwam 911's tegen waarbij dan 3 jaar geen onderhoud gedaan was en dan vraag je je toch af of de km stand nog wel klopt. Voor de zekerheid inderdaad een aankoopkeuring laten doen. Heb Frank Schmidt uit Oss dit laten doen en dat heeft hij werkelijk perfekt gedaan! Door zijn keuring wist ik precies waar ik aan toe was. Hij heeft hem ook op een trailer mee naar NL genomen, wilde geen risiko nemen door zelf onverzekerd te gaan rijden.
Opvallend zijn ook de discussies over de 3.4 liter motor. Heb in het begin nog getwijfeld of ik het zou doen of niet. Door veel te lezen op het Duitse porsche forum begrepen dat de 993 qua bouwkwaliteit beter is, maar dat dat de 996 weer beter is voor alledaags gebruik vanwege het komfort. Een ingenieur op dat forum bleek zich nogal verdiept te hebben daarin en conclusie was inderdaad dat de kans op een kapotte motor groter is bij een 996 vanwege de constructie. Maar dat als de motor meer dan 50of 60 duizend gelopen heeft zonder problemen EN altijd rustig warm wordt gereden waarschijnlijk ok is. Iemand met een technischere achtergrond kan het waarschijnlijk beter uitleggen....
Ciao