Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:39

Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Help ik stotter........... - KJN Turbo - 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Help ik stotter...........
Aston M. schreef:

Dank voor alle tips tot zover en leuk om te lezen dat het heel veel gaat om wie je bent, waar je vandaan komt, of WIE MIJ KENT?? Dacht dat het hier over Porsches ging.

Dat komt door je Aston M inlog. Dacht meteen aan ECT. Dat ben jij dus niet. Negeer al dat gebrabbel dus gewoon. Back to topic: de firma P levert jou dus een dure auto waarvan ze zelf toegeven dat iets niet klopt maar dat dat eigenlijk bij een KJN turbo hoort want andere exemplaren hebben het ook. Ik denk dat dat juridisch een slechte casus is. Helaas moet je die blijkbaar wel uit gaan vechten want aan coulance doen ze niet. En da's dus tricky. Lastig probleem waar ik eens een nachtje over moet slapen 8)

15 jan 2010 21:18
Profiel
Bericht Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Het schijnt ook voor te komen bij de andere kjns...dus al vanaf de 3.2. Daar deden ze ook niets aan...Dus ben benieuwt...Inruilen voor een .......ben je er vanaf. :popcorn:

16 jan 2010 1:08
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
ik denk dat je een redelijke kans maakt, Duitse wettelijke garantiebepalingen e.d. gaan best ver
wellicht beter gelijk naar AG te gaan ipv de importeur, zou dan wel een Duitse jurist in de arm nemen

16 jan 2010 11:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Kijk eens op dit forum...misschien vind je Duitse "lotgenoten"

http://www.pff.de/wbb3/tipps-tricks/boa ... e-cayenne/

16 jan 2010 16:54
Profiel
PorscheForum Rookie
PorscheCayenne 2010 Honda Varadero 1000 VW-Kever 72 Aixam
Hallo daar, hier die kakkert maar weer eens.............. Nooit geweten dat ik het was, maar niks mooier dan een vooroordeel van een kapper!

De auto draait in 6, automaatstand rond de ca.1800 toeren; dit zit in het door de fabriek beschreven gebied waarin de 'stotter' waargenomen wordt bij alle auto's en vervolgens bij het omhoog accelereren naar ca.2000 toeren begint het feest van la-toer-ret.

Vandaag nog even bij een andere dealer geweest en ook hij kent het probleem; sterker nog de nieuwe Panamera Turbo heeft er ook last van bij sommige auto's. Da's fijn want dan komt er misschien een wel werkende computer update.

Ondertussen heb ik de auto zoveel mogelijk aan de kant gedonderd en zoals een echte kakker betaamt ben ik overgestapt op mijn kever; 30 jaar auto, niks computer en lopen als een zonnetje.
Ben meteen, zonder toestemming van eerder genoemde Lydia en Paul, die ik schijn te kennen, doorgereden naar 't Gooi op zoek naar een ECT II om te zien of ik er iets van weg heb.
Niet gevonden overigens. Ondertussen ga ik dus maar op voor het volgende vooroordeel dat bij mijn 'Kjen' past; de crimineel en in het kader van mijn technische storing lieer ik mij aan de hakkelaar. Sonst noch Fragen?

Ondertussen heel veel dank voor alle prive-mail met aangedragen serieuze oplossingen. De dealer heeft het er druk mee en ik zie echt voordeel van deze site.
Afgezien van de complexen en de achtervolgingswaanzin die je er aan overhoud omdat mensen 'weten wie je bent en waar je woont'. Je zou toch haast denken dat je binnen gedrongen bent in een sekte. Ik zal mij volgende keer op een meeting eens voorstellen; eerst wat sessies bij mijn Goog na dit alles.
Overigens; ik knipper en zwaai altijd naar alle Porsches sinds mijn eerste 944. ook al moest ik die ook ooit eens op een meeting elders parkeren omdat 'je op water eieren kookt' zo werd mij te verstaan gegeven.
Ondertussen heb ik echt heel hard gewerkt en gespaard voor mijn dromen, staat er een stotterend voor deur, moet ik bijna weer 'elders parkeren'.

haaaaaaaaaaaa, sorry en nogmaals dank!!

16 jan 2010 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
je slaat de spijker wel op zijn/heur kop ....

te veel getrut hier op het forum de laatste tijd, mijn bescheiden mening :roll:

16 jan 2010 20:37
Profiel
964 C2
Als je eens op het profiel van A.M. klikt en zijn eerdere posten leest, gaat er misschien toch een lichtje branden :idea:
En getrut in draadjes sla je dan toch lekker over :|

16 jan 2010 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
het interesseert me eigenlijk niet zo gek veel wie achter welk synoniem schuil gaat.

Voor mij gaat dit forum om inhoud en dat wordt wel steeds minder.
steeds meer repetitie van onderwerpen en vragen en veel OT werk waar draadjes starters niet op zitten te wachten noch om gevraagd hebben.

en voor wat dat overslaan van getrut: dat doe ik dus ook maar er blijft vervolgens weining over dat de moeite is om te lezen laat staan om te posten.

kijk dit topic was echt nieuw, het onderwerp was nog niet eerder voorbij gekomen en ook de link met de Panamera vond ik wel interessant maar om dan het weer in een "spot de ECT" er van te maken laat het onderwerp doodslaan als een biertje in een melkglas.

16 jan 2010 23:13
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Volgens mij zijn er best wat serieuse reacties gegeven. Het is ook geen eenvoudig iets als de fabriek al roept dat het binnen het normale motorgedrag valt.

Daarnaast is stotteren en inhouden deels ook een subjectieve belevenis, waar de een zich meer aan stoort dan de ander.

16 jan 2010 23:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Kijk en weer een paar fijne aangrijpingspunten. Dank!

Met de Duitse jurist wacht ik nog even, omdat ik de auto van de Nederlandse Importeur kocht, die daarmede in eerste lijn de produktaansprakelijkheid op zich heeft genomen.

Krijg ook de indruk dat ze 't bij Pon leuker vinden om dit juridisch op te pakken dan tot een oplossing te komen. Een keer een jurist in de CC en de hele machine in Leusden wordt wel wakker, terwijl als het over 'hun' produkt en een 'betalende 'klant gaat dan is de aktie bereidheid gelijk aan NUL. Sommigen zijn daar volgens mij al een tijdje kwijt dat de klant hun salaris betaald en zien zichzelf en hun demo als belangrijker. Mijn moeder gaf mij altijd mee dat hoogmoed voor de val komt. En verhuizen naar het Gooi en praten met een hete aardappel maakt je ook niet beter dan je klant.

Gelukkig zijn er ook een heleboel welwillenden en merkenthousiasten binnen de organisatie dus vermoed ik, mede met een aantal technische tips van hier dat ze weer vol goede moed aan de slag gaan.

In het kader van het afdwalen alhier op dit edele Forum; alles wat de dealer in Amsterdam en Beek Autoracing aan inspanning gelverd hebben is werkelijk hartverwarmend. Zij hebben weken lang de auto binnenste buiten gekeerd om mij van mijn, inderdaad persoonlijke, irritatie af te helpen. Gelukkig voelt iedereen het gestotter die in mijn KJN rijdt en krijg ik belletjes over meer en meer auto's die het in meer of mindere mate blijken te doen. N=1 doet daarbij dus gelukkig geen opgang.
Laat nou het aanhalen van 'de dealer in Amsterdam' niet de trigger zijn overigens voor een eerdere discussie waar deze halve crimineel, kakker of wat dan ook nog een muffe smaak van heeft. Da's zo 2009 namelijk....... :^:

17 jan 2010 8:59
Profiel
964 C2
Suc6, ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden :!:

17 jan 2010 9:05
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Succes er mee!
Lijkt me overigens vanzelfsprekend dat de Panamera Turbo hetzelfde verschijnsel vertoont. Anders zou je de Panamera-oplossing kunnen overkopiëren naar de Cayenne Turbo's.
Met de introductie van de Panamera Turbo zal de fabriek toch uiteindelijk wel gevoelig worden voor kritiek? Niks zo vervelend als een introductie met een probleempje.

17 jan 2010 10:26
Profiel
PorscheForum Rookie
@peperbus

Dank voor de Duitse Site; ook daar heb ik het verhaal in mijn beste Duits opgezet. Wel een toffe site trouwens.

17 jan 2010 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Aston M. schreef:
ook daar heb ik het verhaal in mijn beste Duits opgezet

Daar had Rudi Carell nog een puntje aan kunnen zuigen :wink: Het PFF forum is (o.a. voor Cayenne rijders) een goede informatiebron.

17 jan 2010 12:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Wij hadden hetzelfde probleem zo'n 3 jaar geleden. Waren volgens mij de verstuivers en de software timing??? De dealer had het verholpen en nooit meer problemen gehad.

Aston M. trek het je niet aan van die rare achterdochtige opmerkingen. Het is zoals je het zegt "een sekte" met volgens mij allemaal gefrustreerde, jaloerse mannen met een midlife crisis. De crisis maakt rijke mensen rijker en armen armer (en dommer).

Ook ik woon in de buurt van Laren en in Londen en in..... Een echte kakmadam dus :mrgreen: :flush:

17 jan 2010 17:18
Profiel
964 C2
Citaat:
Aston M. trek het je niet aan van die rare achterdochtige opmerkingen. Het is zoals je het zegt "een sekte" met volgens mij allemaal gefrustreerde, jaloerse mannen met een midlife crisis. De crisis maakt rijke mensen rijker en armen armer (en dommer).

Je hebt je mening gauw gevormd hier Ingrid911.

17 jan 2010 17:52
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Begin me nu af te vragen, waar ik onder val :roll: :wink:

17 jan 2010 18:02
Profiel Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Mooi dat mensen buiten de sekte zelf de knuppel steeds weer in het hoenderhok gooien :cheers:
Ingrid911 schreef:
Het is zoals je het zegt "een sekte" met volgens mij allemaal gefrustreerde, jaloerse mannen met een midlife crisis.
Je vergeet "kaal", daar heb je toch ook een hekel aan :?:
Ingrid911 schreef:
De crisis maakt rijke mensen rijker en armen armer (en dommer).

Ik ben benieuwd onder welke categorie jij valt. Je mist er wel 1. Er zijn namelijk ook rijke, domme mensen die geen tijd hebben om gezellig thuis te zijn en daar erg gefrustreerd en jaloers van raken.
:popcorn:

17 jan 2010 18:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Oeps daar gaat ie weer...... Adem in Adem uit. Volgens mij werd er een grapje gemaakt.
Dank voor de tip Ingrid911 maar ook de verstuivers etc. zijn aan de beurt geweest. En qua wonen; ieder zijn keus. Ik zwerf liever van plek naar plek maar dan met een goeie auto waar een aanhanger met racewagen achter kan en je niet hortend en stotend over de weg gaat.

:clown:

17 jan 2010 18:26
Profiel
964 C2
arenarood schreef:
Begin me nu af te vragen, waar ik onder val :roll: :wink:

Jaap, jij valt onder de norm...vervroegde crisis :D
En vrouwen vallen nergens onder, dus lang leve de lol :?

17 jan 2010 18:26
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Aston M. schreef:
Volgens mij werd er een grapje gemaakt.

Klopt.

17 jan 2010 18:33
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
@ingrid911 trol
of een dame met een complex wat een posts zeg , heeft je man zijn patek al opgehaald met zijn bentley ? Wel grappig hoe snel je oordeeld over de mannen hier.Op jou types( tenminste zoals je je hier profileerd )heb ik ook een vakje waar je tot nog toe prima in zou passen.
kom eens gezellig naar een meeting dan zal je zien dat het wel meevalt

17 jan 2010 20:09
Profiel WWW Facebook 
Richard schreef:
Op jou types( tenminste zoals je je hier profileerd )heb ik ook een vakje waar je tot nog toe prima in zou passen.

Welk vakje Rich?........

17 jan 2010 20:18
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Ach is al een heel oud vakje :roll: nou zo snel oordeel ik ook weer niet moet ik eerst de persoon wat beter kennen .

17 jan 2010 20:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Jij spreekt uit ervaring neem ik aan? :mrgreen:

17 jan 2010 20:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende