Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:26



Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Praktische/technische vraag
Citaat:
2 bougies per cilinder, is dat waar Heb totaal geen verstand van de moderne techniek


Voor het eerst gebruikt in een Alfa Romeo GP racer in 1914 :!:
_________________________________________
rouge et noir


09 jan 2010 19:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Praktische/technische vraag
Zal me er beetje in verdiepen Wim, als ik tijd heb, maar nu eerst die ouwe Targa van 80 in orde maken :mrgreen:


09 jan 2010 19:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Praktische/technische vraag
Citaat:
Voor het eerst gebruikt in een Alfa Romeo GP racer in 1914


Heb het begrepen jongens, had beter mijn B....... gehouden :pale:


09 jan 2010 19:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Praktische/technische vraag
:lol:
_________________________________________
rouge et noir


09 jan 2010 19:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht VOOR IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT OP C2 OF C4
HEREN,

Ik wilde alleen maar weten welk van de twee er kwalitatief beter van af komt. Ik ben geen mega hardrijdendeglijder die driftend door het leven gaat. graag uw mening!

Groet Edwin
:lol:


11 jan 2010 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: VOOR IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT OP C2 OF C4
C2
_________________________________________
Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........


11 jan 2010 22:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: VOOR IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT OP C2 OF C4
zoekfunctie. en niet schreeuwen :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 jan 2010 22:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Topics samen gevoegd :idea:


11 jan 2010 22:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: VOOR IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT OP C2 OF C4
lovivo schreef:
HEREN,
Ik wilde alleen maar weten welk van de twee er kwalitatief beter van af komt. Ik ben geen mega hardrijdendeglijder die driftend door het leven gaat. graag uw mening!


Er kan aan een C4 iets meer kapot gaan dan een C2 dus in dat geval is het antwoord C2. Maar ik krijg sterk de indruk dat je zelf niet echt een duidelijke voorkeur hebt dus zou ik gewoon op zoek gaan naar een goede 964 C2 of C4. Maakt de zoektocht naar een goed exemplaar in dit geval alleen maar een stukje makkelijker.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


11 jan 2010 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht Re: Praktische/technische vraag
rob964.c4 schreef:
with their four valve per cylinder heads allows the spark plug to be located at the optimum central position between all four valves, no longer necessitating the need for twin plugs.


:scratch: je kunt de bougie toch ook in het midden plaatsen bij 2 kleppen per cylinder? Het lijkt me eerder dat er gewoon geen plek meer was voor 2 bougies toen er ook nog 2 kleppen bij moesten. Raar verhaal :?
_________________________________________
whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's


11 jan 2010 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Kan je maar één advies geven :arrow: RIJDEN :!:

Ga met zowel een C2 als een C4 eens rijden. Zijn allebei geweldige auto's maar hebben ook een compleet ander weggedrag. Een C2 heeft een lekker eigenwijs achterwiel aangedreven karakter terwijl een mooi uitgewogen C4 rijdt alsof het op rails loopt (ook in de bochten). Met beiden kun je hard rijden, driften, het circuit op etc etc.
Wat je zelf het meest prettige vindt en bij jou past kun je alleen zelf bepalen.

diggler_911 schreef:
:scratch: je kunt de bougie toch ook in het midden plaatsen bij 2 kleppen per cylinder? Het lijkt me eerder dat er gewoon geen plek meer was voor 2 bougies toen er ook nog 2 kleppen bij moesten. Raar verhaal :?

Heeft alles te maken met de verdeling van het brandstofmengsel in de cylinder.
Bij 2 inlaatkleppen onstaat een betere werveling en dus verdeling zodat je ook met één bougie al een veel gelijkmatiger verbranding krijgt. Bij één inlaatklep blijft het mengsel zeg maar wat meer in rust en kun je door op meerdere plaatsen een vonk aan te bieden een gelijkmatiger verbranding krijgen.
Zijn genoeg motoren met één inlaatklep en één bougie maar ook twee of zelfs drie inlaatkleppen en toch twee bougies. Dus het hangt een beetje af van wat de knappe koppen hebben weten te bereiken met de afmetingen en vorm van de cylinder en cyinderruimte om een optimale verbranding te krijgen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


Laatst bijgewerkt door maurice op 11 jan 2010 23:44, in totaal 3 keer bewerkt.



11 jan 2010 23:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Is volgens mij idd onzin :scratch: Waarom zou Alfa anders wel een 16v twin spark hebben ontwikkeld... :?:
_________________________________________
rouge et noir


11 jan 2010 23:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Hebben we ook 2 bobines in 964 zitten? Weet wel in ieder geval 2 verdelers. Maar als er 2 bobines inzitten moeten deze ook identiek stroompjes geven(nagenoeg exact in snelheid/frequentie). Hebben we ook 2 bobines?(net terug van dagje Renntech, weer heel wat bijgeleerd alleen dit is mij even ontschoten ben ik bang gelieve te antwoorden als je weet hoe het zit)
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


17 jan 2010 1:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Heb van Rob Goossen gehoord dat de C4 eigelijk een 'onzin auto' is want die dingen willen alleen maar rechtdoor in de bocht! :roll: is dit ook zo?

En het zijn letterlijk zijn worden :wink: :mrgreen:
_________________________________________
Het leven gaat door..


17 jan 2010 2:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Een C4 is wel onderstuurd en wil dus eerder over de voorwielen glijden dan over de achter wielen,
met wat veranderingen aan het onderstel word het al een stuk minder, laten uitwegen was bij mij ook een hele verbetering.
Tevens is het moment van gas geven in een bocht ook belangrijk, ga je te vroeg op het gas (of te veel) zal je onderstuur hebben,
ga je op het juiste moment op het gas kan je ontzettend hard de bocht uit komen :mrgreen:
_________________________________________
remmen is angst


17 jan 2010 9:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Persoonlijk denk ik dat je van zowel een C2 als een C4 erg veel lol kan hebben.
Voor mij gold destijds een beetje hetzelfde als de topicstarter, ik had ook niet de intentie om de auto regelmatig "op de grens" te rijden.
Je kunt met beide modellen hard gaan.
Als de topicstarter niet regelmatig het circuit gaat bezoeken zou ik in zijn geval in eerste instantie op zoek gaan naar een goed exemplaar, en de beslissing C2/C4 daar vanaf laten hangen.


17 jan 2010 10:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Iemand idee? hebben we met de 963 ook 2 bobines of enkel 2 verdelers?

Denk dat verschil C2 of C4 niet bijzonder veel uitmaakt. Zijn diverse tests op het net te vinden waar ze tegen elkaar worden getest. Op circuit maakt het qua tijden niet veel uit, rijgedrag scheelt wel wat maar ligt ook niet heel erg ver van elkaar. Zou zoals andere forummers zeggen eerst naar een goede(of een paar goede zoeken) en op basis van de P('s) waar jij tevreden mee kan zijn, een beslissing maken.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


17 jan 2010 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
is natuurlijk ook een beetje imagokwestie. sportwagen met 4wd is toch beetje gek :mrgreen: . meer voor de coiffeur ofzo.
_________________________________________
oud is beter


17 jan 2010 14:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Daarom zijn alle boxsters ook 4wd :lol:
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


17 jan 2010 14:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: VOOR IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT OP C2 OF C4
lovivo schreef:
Ik ben geen mega hardrijdendeglijder die driftend door het leven gaat.

Dan ga jij het verschil tussen een C2 en een C4 never nooit merken. Zoek een goede en laat C2 en C4 daaraan ondergeschikt zijn. Onderhoudsverschil is verwaarloosbaar. Het zijn auto's van 17 tot 20 jaar oud. Zorg gewoon dat je een goede vindt die aan je eisen voldoet. Dat is al moeilijk genoeg... :idea:

PS Heb je de zoekfunctie gebruikt, er is nl nogal wat over geschreven in het verleden...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jan 2010 14:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
nee boxers zijn nat gekoeld. is ook tikje gay :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


17 jan 2010 14:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Dimitri-Turbo schreef:
Heb van Rob Goossen gehoord dat de C4 eigelijk een 'onzin auto' is

Nou, daar zal ik dus met mijn onzinauto niet snel langs gaan voor onderhoud :bang:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jan 2010 14:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Grappig dat Porsche z'n marktaandeel heeft gered met het introduceren van 'n onzin-auto ... en pas later met de C2 is gekomen :mrgreen:


17 jan 2010 22:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
horn schreef:
Nou, daar zal ik dus met mijn onzinauto niet snel langs gaan voor onderhoud :bang:


Het waren/zijn de woorden van de specialist.... en ik heb best vertrouwen in Rob :!:
Niet de mijne dus.... :|
_________________________________________
Het leven gaat door..


18 jan 2010 0:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Ik neem aan dat je zijn woorden in de juiste (bredere) context moet plaatsen, anders :pukel:

Ja, ik heb een C4, maar was dat niet zo dan zou ik er hetzelfde over denken.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


18 jan 2010 10:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CJ, Stratos


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.