Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 20:43

Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Mijne dames en heren,

In opmaat naar de Circuitdag van 30 April aanstaande zal ik regelmatig info bijvoegen aan dit topic om de spelregels voor die dag duidelijk te maken, het draaiboek uit de doeken te doen en U ( en Uw auto ) zo goed mogelijk te prepareren voor de GROTE DAG. Zoals daar ook vermeld wordt U verzocht hier, in dit reageerbuisje, Uw vragen en op - en aanmerkingen aan het LCD toe te vertrouwen. Ik zal mijn best doen U ook hier zo volledig mogelijk te informeren omtrent de do's en don'ts op onze Circuitdag.

Groet, Frank

17 jan 2010 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: Circuitdag Zolder 30 April 2010 : het Reageerbuisje ...
Dimma, perfecte opzet van de beide draadjes, laat vermoeden dat de dag idem dito wordt!
Dank!

17 jan 2010 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Kan je je lijst van deelnemers met de betaal status, die nu nog in je eerste mail van 17/11 9:37 staat, niet ook beter in je andere draadje posten, incl bankdetails, etc?

17 jan 2010 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
ps schreef:
Kan je je lijst van deelnemers met de betaal status, die nu nog in je eerste mail van 17/11 9:37 staat, niet ook beter in je andere draadje posten, incl bankdetails, etc?

Dank voor de goede tip, maar ik houd inschrijving en uitleg / draaiboek bewust liever gescheiden.

Groet, Frank

17 jan 2010 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Beste frank, mbt meerijder staat in je instructie
'.....toegestaan indien de auto is voorzien van een deugdelijke passagiersstoel, een rolkooi en beide inzittenden tenminste vierpuntsgordels en een valhelm dragen.'
Nog even voor alle zekerheid, als je alleen rijdt, heb je mbt het bovenstaande alleen een helm nodig (en een normale driepuntsgordel), correct?

18 jan 2010 0:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Als dat niet zo zou zijn vallen er een hoop uit.
Ik snap het stukje met de rolkooi als er een bijrijder is ook niet... mogelijk een copy/paste van een evenement met circuitauto's (dan is het nog wel eens bijzonder dat er een goede passagiersstoel met gordels aanwezig is).

18 jan 2010 2:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
ps schreef:
als je alleen rijdt, heb je mbt het bovenstaande alleen een helm nodig (en een normale driepuntsgordel), correct?

Correct, en kleding met lange mouwen en geen korte broek, maar dat komt nog ter sprake ... evenals het advies voor een brandblusser aan boord ; sterke aanrader maar geen verplichting.

Groet, Frank

Laatst bijgewerkt door Dimma op 18 jan 2010 17:18, in totaal 1 keer bewerkt.

18 jan 2010 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Gert schreef:
Als dat niet zo zou zijn vallen er een hoop uit.
Ik snap het stukje met de rolkooi als er een bijrijder is ook niet... mogelijk een copy/paste van een evenement met circuitauto's.

In de snelle sessies willen we alleen meerijders in een auto toestaan als ie is voorzien van rolkooi en alle andere veiligheidsvoorzieningen ... al 15 jaar standaard in ons reglement ...

Groet, Frank

18 jan 2010 9:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Zelfde regels houdt de HARC en enkele anderen er ook op na.

Bijrijder in principe alleen toegestaan bij rolbeugel/kooi en >4 punts gordels.

dus strengere regels met een bijrijder.

ie kooi en gordels er toch maar in zodra de sneeuw (en mn pekel) weg is.

18 jan 2010 16:55
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Volgens mij was deze vra(a)g(en) nog niet gesteld:

Hoe laat begint het ochtendprogramma :?: Ben van plan om de dag tevoren aan te rijden en een hotelletje in de buurt te boeken. Zijn er meer die dit doen :?: Nog suggesties vanuit de organisatie mbt verblijf :?:

Hoe wordt er omgegaan met annulering :?: Zijn deelnemers dan hun totale inleg kwijt :?:

30 jan 2010 23:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Het programma volgt nog in dit draadje, maar vanaf 8:00 uur inschrijven in de Otobar kan ik wel vast verklappen :) Slapen kan je in het Pits hotel boven / recht tegenover het pitscomplex ; mooi hotel, goed eten ; wij, de organisatie, zijn er ook de dag tevoren al met 5 stellen. Gezellig als er wat mensen aanschuiven ! Hotel Chicane ligt ( de naam zegt het al ) net buiten het complex 'achter' de chicane. Of ie nog open is weet ik niet ; wat goedkoper en vervallener ....

Annulering : tot 1 April geen probleem ; daarna tot 2 weken tevoren ; 80 % restitutie ; daarna tot 1 week tevoren : 50 % restitutie ; overmacht in overleg tot 100 % restitutie ; lijkt me eerlijk ...

Groet, Frank

Laatst bijgewerkt door Dimma op 31 jan 2010 21:45, in totaal 1 keer bewerkt.

31 jan 2010 0:12
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
vanaf 8:00 inschrijven? Hoe laat dacht je te beginnen?

Ikzelf had gehoopt nog enigszins relaxed (max. 160 Kmh) vanaf R'dam richting Zolder te kunnen rijden (komt ook nog iemand uit Hoofddorp) zonder gelijk weer ergens in een hotel te moeten kruipen....

31 jan 2010 13:05
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Same here Marcel.

31 jan 2010 16:11
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Heren,

Met dat soort afstanden is het sowieso een aanrader om de avond tevoren te komen, met z'n allen 'n klein afzakkertje te pakken en tijdig onder de wol te kruipen ; een Circuitdag is helemaal te gek maar écht vermoeiend en als je, voor je het circuit bestormt, al een 2 tot 3 uur achter het stuur heb gezeten dan ben je 's avonds 100 % gesloopt en dan moet je nog eens 2 of 3 uur terug .... niet ongevaarlijk kan ik uit een kleine 20 jaar ervaring zeggen ....

Als je toch 's ochtend aan wil rijden moet je er echt vroeg bij zijn ; alles na 7:00 is rondom Antwerpen een crime .. reken, als het een beetje tegenzit, gerust een uur extra in dat geval.

Om 8:50 uur is de ( verplichte ) briefing ; voor die tijd is inschrijven, nummers plakken, alle losse rotzooi uit je auto halen, transponder plakken ( verplicht op Zolder ), bandenspanning ff checken, helmpje op, lange mouwen aan en alles ( ook de geest ) klaarmaken voor een heerlijk dagje sturen.

Groet, Frank

31 jan 2010 21:43
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Heb getwijfeld over deelname sinds de toelichting van de organisatie verscheen. Heb dit ook met Frank per PB besproken.

Veiligheid is uiteraard helemaal prima als punt 1.
Een heel groot stuk eigen verantwoordelijkheid geven is echter niet alleen gewenst maar ook onvermijdelijk: iedereen zit achter zijn eigen stuur.
In dat opzicht kan ook het doel om allen schadevrij te rijden niets meer zijn dan een loffelijk doel.

Wat Marcel schrijft onderschrijf ik geheel: het is een dag rijden op een circuit, geen race; voor velen bovendien niet de 1e keer.

Samengevat, ik zal er graag bij zijn :lol:
En kom ook de vorige avond omdat het inderdaad gezellig is om korter of langer een glas te drinken en te praten met bekenden en (nog) onbekenden over P.'s :mrgreen:
Aanbetaling onderweg 8)

31 jan 2010 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Dank je wel, Paul II ! fijn dat je erbij bent.

Wat de aanvangstijd betreft : het schema is noodzakelijkerwijs strak ; we moeten met z'n allen in de ochtend zorgen dat wel met z'n allen 's middags veilig en verantwoord kunnen vrij rijden ! Een ieder is daarbij gebaat. Degenen die instructie behoeven moeten dan ook tijdig hun 'training' aanvangen. De ervarener mannen die alleen vrij rijden kunnen komen en instromen wanneer ze willen ( na even kort gebrieft te worden ).

Buitendien is het m.i. zonde om een kleine 1500 Euro Circuithuur op te offeren voor een uurtje slaap ....

Mag ik U er tenslotte nog even op wijzen dat ik, i.v.m. de groepsindeling, van te voren moet weten wie aan de instructiesessies deelneemt en wie voldoende ervaren is om in de ochtend de vrij rijden sessies te doen. Als ik niets verneem van een deelnemer ga ik ervan uit dat ie de instructiesessies volgt.

Groet, Frank

31 jan 2010 23:08
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Ben recent geslaagd voor het racelicentie examen en ken bovendien Zolder goed.

Vind het ook leuk om mee te rijden met de instructie, eventueel als bijrijder...

31 jan 2010 23:27
Profiel
Je kunt voor die tijd vast wat huiswerk doen Marcel :wink:

31 jan 2010 23:36
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Ik was ook benieuwd naar de exacte invulling van de dag en ben enthousiast over de invulling. Gezien ik nimmer zelf met 4 wielen op het circuit heb gereden (er hing mist de vorige poging :( ) wil ik juist graag met de instructie meedoen. Alles overdenkend is het misschien wel zo leuk en handig om een dag eerder af te reizen.

Al wat gevonden/geboekt Stephan? (Kort) avondje toog vooraf wel zo leuk Marcel?

01 feb 2010 22:44
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
ASW schreef:
Al wat gevonden/geboekt Stephan? (Kort) avondje toog vooraf wel zo leuk Marcel?

Jazeker. Reservatie van hotel De Pits is binnen.
http://www.lodge-hotels.be/lodge/hotelzolder.jsp

@gast - ik zou donderdag die kant op rijden. :wink:

01 feb 2010 23:11
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Ik heb ook een reservering gedaan.... voor de donderdag :wink:

01 feb 2010 23:54
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
WIj zijn er ook met 5,5 stel & wat loslopende offspring.

Groet, Frank

05 feb 2010 9:09
Profiel
'k ook :D

05 feb 2010 15:06
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Dat wordt gezellig! Heb inmiddels ook de bevestiging van Hotel de Pits.

Bij jou ook nog gelukt Marcel? Treintje guys?

05 feb 2010 21:54
Profiel
Altijd leuk om samen op te rijden :!: :D

Kom van Dr. Knauf land: DE Haaggg :drive:

05 feb 2010 22:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende