Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:45

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
996 GT3 is een goede investering volgens The Times 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
n.v.t.
Omgeving Haarlem
Bericht 996 GT3 is een goede investering volgens The Times
Eind vorig jaar stond er in de Engels krant The Times een stukje over kansrijke investeringen in tweedehands auto’s. In het lijstje stonden o.a. de Ferrari F40 en de Porsche 996 GT3 mk1.
Uiteraard kopen de meeste autoliefhebbers hun auto om in te rijden en niet als investering, maar het is natuurlijk altijd leuk om een auto te bezitten waar geen of weinig afschrijving op zit. En deze auto’s bestaan wel degelijk. Maar geldt dit ook voor de 996 GT3 mk1. Ik denk dat het productie aantal voor de beantwoording van deze vraag belangrijk is, dus de 996 GT3 RS lijkt me een goede investering. Daar zijn er +/- 500 van gebouwd, dus die is schaars genoeg. Maar of het ook voor de comfort of clubsport gaat werken? Daar zijn er volgens mij zo’n in totaal zo’n1800 van gebouwd en volgens mij zijn dat er net een paar te veel. Kent iemand hier de produktie-aantallen verdeeld naar Comfort en Clubsport?

Hier nog de link naar het Times artikel:
http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/used_car_reviews/article6972713.ece

Lewie

17 jan 2010 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Bericht Re: 996 GT3 is een goede investering volgens The Times
Uitgekauwde discussie op Pistonheads:

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=48&t=792048&mid=0&nmt=996%20GT3%20investment%20according%20to%20Sunday%20Times

996 GT3 MK I of 996 GT3 RS moet je kopen zeggen ze in de UK. Maar de aantallen rechtsgestuurde GT3's zijn dan wel een stuk kleiner dan de linksgestuurde hiero...

17 jan 2010 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht Re: 996 GT3 is een goede investering volgens The Times
Lastig om nu al vast te stellen. De RS-en uit begin jaren 70, daar weet je het van.

- Wat is het effect op de waarde van een 996 GT3 nu er meer en meer 997 GT3-en in de markt komen?

- Hoe bepaal je de 'juiste' waarde voor een 996 GT3? M.a.w. hoe weet je dat je niet te veel of te weinig betaald? Check mobile.de maar eens voor de uiteenlopende prijzen van dit soort auto's.

Uiteindelijk gaat het volgens mij om vraag en aanbod. Als je een auto als belegging koopt, ga dan voor oud en schaars, want dan weet je dat er weinig concurrentie in de buurt is. De 996 GT3 is wellicht schaars, maar zeker niet oud genoeg.

17 jan 2010 22:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]