Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:37

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2474 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 99  Volgende
Goedemorgen, welkom in Beus zijn Spreukjescafé De Negen Elf 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Goedemorgen, welkom in Beus zijn Spreukjescafé De Negen Elf
Zojuist een bedrag overgemaakt. Dan maar even wat minder uitgeven aan de P. :salut:

Ber.

17 jan 2010 14:02
Profiel Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Ik heb daar nooit echt vertrouwen in, als ik hoor watvoor bedragen nu al beschikbaar zijn denk ik bij mezelf WTF. Willen ze dat hele land gaan herbouwen met huizen met vloerverwarming, zwembaden etc. Ik snap dat ontwikkelingshulp duur is, maar dit wordt toch een beetje te gek

17 jan 2010 14:17
Profiel Facebook 
3.2S
010
http://www.giro555.nl/nl-NL/default.aspx.
Dit zijn de samenwerkende organisaties. Zonder particuliere steun kunnen zij lang niet zo veel doen.
Oxfam Novib
Nederlandse Rode Kruis
ICCO & Kerk in Actie
Cordaid Mensen in Nood
Tear
Terre des Hommes
UNICEF Nederland
Save The Children
World Vision

17 jan 2010 15:17
Profiel WWW
3.2S
010
Dat gaat over subsidie geld van 15K. Alsof jij daar veel voor kan doen. Waar gehakt wordt, vallen spaanders. :wink:
Van mij hoeven jullie niets over te maken. Ik ben blij dat ik iets heb kunnen doen. :wink: En nu op naar Rdam. Het is uitverkoop..... :mrgreen:

17 jan 2010 15:46
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Hoe erg het ook is wat daar nu gebeurd, realiseer je dat er dagelijks in de hele wereld evenzovele schrijnende situaties zijn... Ik geef dan ook liever mijn geld aan organisaties die zich daar structureel mee bezig houden. Dit soort rampen krijgt zoveel (media)aandacht, dat daar toch wel veel geld naartoe gaat.

De vergeten slachtoffers van ziektes, voedseltekorten, oorlogen etc. zijn mi ook slachtoffer van het feit dat zij niet nieuwswaardig zijn, of toevallig in een gebied wonen dat niet van economisch belang is voor het westen :!:

My 2 cents...

17 jan 2010 15:58
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
barolo schreef:
Dat gaat over subsidie geld van 15K. Alsof jij daar veel voor kan doen. Waar gehakt wordt, vallen spaanders. :wink:
Van mij hoeven jullie niets over te maken. Ik ben blij dat ik iets heb kunnen doen. :wink: En nu op naar Rdam. Het is uitverkoop..... :mrgreen:

+1 :thumleft:

17 jan 2010 17:04
Profiel Facebook 
Weert
als je geld wilt storten moet je dat vooral doen. Ik ben qua ontwikkelingshulp etc nogal sceptisch. Ik heb ooit een heel programma gekeken, waarin werd uitgelegd waar dat geld naartoe ging. Van de 65 euro kwam 20 euro werkelijk terecht waar het voor bedoeld was(topman van die organisatie hield er ook wat leuks aan over(hij gaf zelf het interview overigens))
Ik begrijp dat niet elke organisatie zo te werk gaat, maar het is een beetje water naar de zee dragen, en ik heb ook HET IDEE dat veel mensen(lees: dus niet alle mensen!!!) geld storten zodat ze kunnen zeggen dat het niet aan hun ligt, want zij hebben geld gedoneerd, beetje om de gemoedsrust te sussen dus(nogmaals, NIET IEDEREEN!)

17 jan 2010 17:41
Profiel Facebook 
964 C2
Ik val gelukkig niet onder die iedereen. Geef net als Mick aangeeft ook aan lokale doelen die zichtbaar goed werk doen. Maar gelukkig zijn we in dit land vrij om te kiezen of we wel of niet onze portemonnee trekken.
Ik hoop altijd dat iedereen die het kan missen ergens een goed doel steunt :idea:

off topic Ralf;

Wit is een mengsel van alle kleuren uit het zichtbare gedeelte van het spectrum. Zuiver wit licht heeft geen tint en is daarom technisch gezien geen kleur, maar een achromatische kleur of een grijstint. Desondanks wordt wit over het algemeen wel degelijk als kleur beschouwd.

17 jan 2010 17:48
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik geef niet aan goede doelen om mijn ziel gereinigd te houden, maar omdat ik er wat in zie en/of het belangrijk vind.

Het leukste goede doel vind ik het sponseren van een wetenschappelijk onderzoek, waarvan ik elk kwartaal de vorderingen hoor.

Natuurlijk blijft er altijd geld nodig voor de organisatie van zaken. We zien nu in Haiti dat hulp het doel niet bereikt omdat de ambtenaren die het moeten regelen er ook bij omgekomen zijn. Van mij mogen ze dan het eerste geld besteden aan een organisatie die zorgt dat de hulp over het land verspreid wordt!

17 jan 2010 18:54
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Zo zal ik ook eens wat zeggen als ik mag, om te beginnen geef ik zelf ook regelmatig wat aan goede doelen en ben bv al 15 jaar fosterparent. Maar om nu eens in te pikken op een paar antwoorden die de revu al gepasserd zijn, volgens mij geven onze "leiders" er geen ene rot moer om wie of wat er op deze aarde krepeert van de honger, oorlog, of wat dan ook zolang het de economie van het westen maar niet schaad. Komen ze aan "onze" olie, staan er binnen de 3 dagen 100.000 soldaten klaar om de mensen te beschermen tegen de zogezegde tiran of wat dan ook, nee het draait om olie en niets anders.Zijn jullie de beelden van de Sahel vergeten een aantal jaren geleden? Is er iets veranderd? Nee De beelden die ze ons nu 35 keer per dag laten zien op tv en internet ect. zijn zeer erg maar voor de grote jongens is dit al een beetje een oplossing, om het bij haiti te houden, ze hadden daar al niets te makken en dat moet zo blijven ook , wat heb je er aan, levert niets op! (dit zeg ik niet) Dit gebeuren komt heel goed uit voor de politieke orde om even de problemen van de crisis te vergeten(die ze zelf veroorzaakt hebben) en zo even het voortouw te nemen in het op poten zetten van hulpacties en zo hun blazoen op te kunnen poetsen.
Maar dit is uiteraard mijn mening!

17 jan 2010 19:27
Profiel
964 C2
Jm, iedereen vergeet beelden die afschrikking en ellende laten zien(en oproepen), dat is gewoon een soort overlevingsmechanisme. Wil niet zeggen dat de overheid alle ontwikkelingshulp terug heeft geschroefd(nee, mijn politieke voorkeur zit er niet tussen).
Olie is welvaartsartikel nr 1. Iedereen begint te miepen als het weer allemaal duurder wordt....zoveel cent de liter voor je benzine bijv. Maar dat is geen richtlijn voor al het onrecht en de ellende waar dan ook.
We sluiten bijna allemaal onze ogen voor dat soort dingen. De actie tegen de malaria schudt mensen een klein beetje wakker. Maar Darfur, Ethiopie, enz.
En dat is dan alleen nog maar een stukje Afrika, wat dacht je van het oude Rusland, of bepaalde landen in Zuid Amerika.
We mogen ons veelal gelukkig prijzen in dit kikkerlandje.
En of men een goed doel steunt, dat is vrijwillig.

17 jan 2010 20:49
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Citaat:
Ik hoop altijd dat iedereen die het kan missen ergens een goed doel steunt :idea:

+ heel veel :!: En al is het maar om het geweten te sussen, want het resultaat is uiteindelijk hetzelfde :wink:

17 jan 2010 21:13
Profiel
Middelburg (B)
Eigelijk bedoel ik Sigrid, dat wat wij als kleine mensen ook doen om het beter te maken voor de minderbedeelden, dat de overheden er heel andere ideeen op na houden en gewoon hun eigen gang gaan! Bekijk het nu eens ff zakelijk, wat heb je aan aan die k....landen die alleen maar geld kosten en niets opbrengen, nee je moet de landen te vriend houden die of dingen hebben die wij nodig hebben, of iets hebben waar wij een beetje bang van zijn(lees olie, gas en of militair overmacht) en daar draait het om en het zal altijd zo blijven.

17 jan 2010 21:40
Profiel
Weert
Dat spreekt uiteraard wel voor zich. Kijk eens naar China, enkele jaren geleden stukken minder ontwikkeld dan nu, en kijk eens wat er met de olieprijzen e.d gebeurt(daar is zeker weten een verband tussen voor degene die dat wil ontkennen).
Die mooie nike schoenen en weet ik veel wat allemaal worden allemaal gemaakt in ontwikkelingslanden voor een scheet en een paperclip, stel je eens voor dat die loonkosten daar gelijk waren aan die van hier. Alles werd dan duurder en op die manier zou de welvaart van rijkere landen gedeeld moeten worden met de opkomende landen. Er kunnen tegenwoordig mensen gecloond worden, er is zelfs al een mogelijkheid op cellen te teleporteren, en dan kan je mij niet wijsmaken dat armoede niet te bestrijden is. Alleen de oorlog in Irak kost weet ik veel hoeveel honderden miljoenen per dag, en dan hebben ze de middelen niet om die armoede te bestrijden? Het is gewoon een keuze die gemaakt is. Ontwikkelingslanden blijven ontwikkelingslanden zodat wij daar beter van worden, het klinkt heel hard, maar het is wel zo. Dat is ook de reden dat ik niks met giro 555 initiatieven heb, want elk logisch redenerend mens kan tot de bovenstaande conclusie komen, en om dan te denken dat die paar euro iets uitmaakt :roll:
Wat ik pas marteling vind is mensen net genoeg eten en kleding geven zodat ze de dag kunnen doorkomen. Wat is er erger dan leven aan de afgrond zonder enig vooruitzicht op verbetering?
Het kan natuurlijk zijn dat mensen er een andere mening op na houden, en dat veroordeel ik opzich ook niet, en ik zeg ook niet dat ik de situatie zoals die is toejuich, maar het is zoals het is.

17 jan 2010 21:51
Profiel Facebook 
3.2S
010
Ik heb vandaag weer geld uitgegeven voor een ander goed doel. De krediet crisis. Heerlijk zo'n dagje shoppen in Rdam. :mrgreen:

17 jan 2010 22:03
Profiel WWW
Middelburg (B)
Ik kan je volgen, maar niet in het feit dat je niets doneert,deze verenigingen hebben over het algemeen niets met de overheid te maken en kunnen de pijn voor de hulpbehoevende toch nog een beetje verzachten(of iets minder snel doodgaan, zoals je wilt)

17 jan 2010 22:10
Profiel
Middelburg (B)
Mijn antwoord was tegen Ralf , Barolo, was iets te laat met post, en wat heb je zoal gekocht :?: Iemand iets drinken :?:

17 jan 2010 22:14
Profiel
Weert
doet U mij maar een lekkere versgeperste Jus D'orrange als dat mogelijk is :D

17 jan 2010 22:25
Profiel Facebook 
Middelburg (B)
AfbeeldingWeltrusten, morgen vroeg stress :pale:werken en werken :!:

17 jan 2010 22:29
Profiel
964 C2
@Ralf
Citaat:
Wat is er erger dan leven aan de afgrond zonder enig vooruitzicht op verbetering?

Serieus, ik kan wel een paar dingen opnoemen. Want wat voor de één de afgrond is, is voor de ander iets heel anders. Alleen kennen wij niet veel mensen die in die situaties leven.

Afbeelding..en hoeveel moet je hier dan voor betalen...die appeltjes van oranje komen ook uit diverse landen waar het leven niet altijd rozegeur en maneschijn is.
Ja, ik ben een zeurpiet, maar heb nou eenmaal over bepaalde zaken een andere mening dan menig ander. Maar dat betekent niet dat ik je mening niet respecteer, ik deel hem alleen niet.

17 jan 2010 22:32
Profiel
Weert
Iedereen mag z'n mening hebben, mooi he :cheers:

Bedankt voor het lekkere drankje!

17 jan 2010 22:47
Profiel Facebook 
Omg. Amsterdam
Avond... alle.. lees ik nu iets voor goede doelen? Mijn goede doel is voor nu mij zelf :wink: Afbeelding

18 jan 2010 0:38
Profiel
PorscheForum Junkie
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
goeie smorgens

hier weer een heerlijk ontbijt

Afbeelding

ik hoop dat het genoeg is

werkse :salut:

18 jan 2010 7:01
Profiel
964 C2
Met die overheerlijke oma gordijntjes :D
Mensen, werk ze!

18 jan 2010 7:41
Profiel
Dat stoort mij niet, is veel belangrijker wat er op tafel staat.

Vandaag is trouwens de week met de meeste dips na nieuwe jaar. :?
Moguhh allen, en werk ze.

18 jan 2010 8:09
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2474 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 99  Volgende