Auteur |
Bericht |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
als je vraag is of ik de types zou herkennen kan ik antwoorden ja ik spreek uit ervaring. zullen we om ts zijn topic niet te off topic te laten gaan een eigen topic starten
|
17 jan 2010 20:24 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Ik dacht dat we het dieptepunt van dit topic al hadden gepasseerd.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
17 jan 2010 20:29 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Mijn idee...
In ieder boekje van een 996 3.6 staat een grafiek, daar zie je een klein deukje (vlakke lijn) bij plm 4000 toeren....een gevoelige rijder voelt hem.
Die vlakke mini lijn hebben ze bij Rica (in Wateringen) er uit gekregen....heel bizar zelfs dat dat mogelijk was.
Dus met de Cayenne turbo naar Rica gaan, daar op de rollenbank (is een 4wd bank die het aankan) en de software op maat laten programeren...
Vraag naar Roel....hij propt er wellicht meer vermogen mee uit, dit is niet de eerste de beste malloot hoor, hij gaat nachten in je software hexadecimaal zitten puzzelen om je probleem op te lossen.
Verder heb ik vaker gehoord dat Cayennes Turbo belabberd lopen, echter waren dit exemplaren met een nieuwe chip uit de rekken van de Liddl.
John
|
18 jan 2010 10:32 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Zou ik wel even met Pon afstemmen als je dit wilt laten doen.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
18 jan 2010 22:15 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Ik vind dat John de essentie van de zaak weergeeft en ik vermoed ook dat het bij de Cayenne Turbo zijn zelfde knik in de koppelkromme. De een schakelt terug en geeft een dot gas en weet het geeneens, de ander voelt het wel door meer ervaring en/of gevoeligheid voor zo iets.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
18 jan 2010 22:36 |
|
|
Aston M.
PorscheCayenne 2010
Honda Varadero 1000
VW-Kever 72
Aixam
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Helaas is het met een dot gas niet opgelost. De auto gaat zelfs in de stotter als ie op Cruise Control staat bij 1800toeren. Regelmatig doet ie dan een huppeltje, net als bij accelereren tussen de 1800 en 2000toeren. Beek Tuning heeft op zijn (4wd)rollenbank geprobeerd het hikje eruit te filteren. Maar helaas zonder succes...... De auto gaat maandag op transport naar Duitsland(!!?? klinkt niet zo fijn, maar tsja) en dan gaan ze in Schwabach eindeloos rondjes rijden waarschijnlijk. U hoort....
_________________________________________ oordelen, beoordelen, vooroordelen............
|
21 jan 2010 18:54 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
He kakkert... uhh.... foutje! (grapje)... maar tegen mij hoef je geen U te zeggen hoor Ik rij wel 2 porsche's maar ben niet meer dan een straatmaker Vervelend dat het probleem niet is opgelost! De auto gaat op transport maar is er ook een tijdstermijn wanneer de auto weer retour is/of een tussentijdse oplossing? Ik vind het raar hoe Porsche op dit probleem reageert maar ik neem aan dat het opgelost wordt!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
21 jan 2010 19:29 |
|
|
Aston M.
PorscheCayenne 2010
Honda Varadero 1000
VW-Kever 72
Aixam
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
He straatlul.... Moet jij niet een bootje om op zee te kunnen straten? Grapje!! Tenslotte verdien ik hetnog veel vager dan jij, of zo. Ze weten het allemaal zelf niet meer en na 2 dealers en ongeteld veel monteurs is men ten einde raad. Of, volgens mij, weten ze allang dat ze het niet op kunnen lossen en laten de fabriek in hun eigen shit trappen. Ben onwijs blij met de (te dure) garantieverlenging overigens. De huidige oplossing van terugtransport naar de geboortegrond is vreemd, maar een soort van intern geheim is dus dat er een boel type II KJN's zijn die het euvel vertonen. Door er niks over te zeggen en met banden, wegdek, computerupdates te zwaaien zijn er veel rijders die rustig verder dromen en denken dat het bij hun ' Parijs-Dakar-te-dure-tuinhuisje' hoort. Helaas werkt dat dus bij mij niet en ook het bluf-verhaal dat ik wel heel erg gevoelig ben en te rustig op het gas ga, wil er bij mij niet in. Zie ook een paar reacties terug alhier; `de een voelt het wel, de ander niet´. Zo'n apparaat moet het gewoon doen; deed de vorige tweedehandse ook 190.000+km. Opzouten. Maandag gaat ie dus terug en naar schijnt is dit niet het eerste Nederlandse exemplaar dat ' op transport in die Heimat' gaat. Ook van het Duitse Porsche Forum (via hier gekregen )heb ik mail dat een paar mensen hun auto terug stuurden. Een heeft een briljante inruil gekregen na veel juridisch gedoe en de auto is nooit meer terug gezien. In Wit Rusland zijn de wegen waarschijnlijk slecht genoeg om niks te merken?? In de tussentijd heb ik een prachtige Golf FSi automaat gekregen; die met 1200 km op de teller echt loopt om te zoenen. Zou er aan kunnen wennen. Voor vervangend vervoer had ik gekozen voor iets dat ik graag zou willen verkopen. Maar tsja, dat kost geld en in de auto's is het natuurlijk droefenis troef qua verdienen. Hopelijk komt er een aftandse Cayenne ouwe type vrij zodat ik volgende week kan ruilen en daarna het strand bij Ijmuiden om mag ploegen..... Word vervolgd...
_________________________________________ oordelen, beoordelen, vooroordelen............
|
22 jan 2010 18:02 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Ik ben benieuwd! gelukkig heb je vervoer om lekker van A naar B te komen. Alleen vind ik het erg vreemd dat porsche zo geheimzinnig doet over het probleem! Ik neem aan dat ze in DL ALLANGGG weten wat het is.... en worden de NL importeurs/dealers aan het lijntje gehouden.
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
22 jan 2010 18:42 |
|
|
Aston M.
PorscheCayenne 2010
Honda Varadero 1000
VW-Kever 72
Aixam
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
UPDATE
Auto retour uit Schwabach alwaar ie paar km in de rondte is gereden, aan de km-teller te zien. De conclusie is te voorspellen: het hikken en stoten is 'Typennormal', net zo normaal als een 997-achterlicht dat constant volloopt met water..... De fabriek erkent dat alle KJN's type II het in meerdere of mindere mate hebben en met het oplopen van de km's erger wordt. Alleen niet officieel en op papier.
Informeel aangevoerde reden waarom type I het niet doet en type II wel is; uitstoot verlagen. De fabriek kan m.i. dan ook geen andere officiele software vrijgeven. Inmiddels een 5 tal Turbo II's gereden en als je goed oplet hebben ze het bijna allemaal, of loop stationair als een oud wijf.
Een inruilvoorstel ijkt de oplossing te worden. Ondertussen volgende week een afspraak gemaakt bij Rico-Naaldwijk, n.a.v suggestie alhier; Roel gaat volgende week dagje studeren op het geval. Hopelijk kan ie het oplossen; dan blijf ik nog even rijden en zwaaien naar alle Porsches.
_________________________________________ oordelen, beoordelen, vooroordelen............
|
03 feb 2010 11:29 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Zou wel eens kunnen. Zelf rij ik met een G500 van 2009.
5 van de 10 keer dat ik met de wagen stopte, gaf hij net voordat ik stilstond nog wat gas. Dit was zeer hinderlijk en gezien de sportuitlaat op de wagen in combinatie met een V8 ook angstaanjagend voor de voetgangers die op dat moment aan het oversteken waren.
Men heeft hier een software update gedaan, waardoor de wagen het probleem niet meer heeft, maar het verbruik wel met 1l/100km gestegen is. Ook hier beweerde men dat het een typische reactie was van de wagen die vooral afgesteld was met het oog op een zo laag mogelijke CO² uitstoot. Ik heb wel van de fabriek te horen gekregen dat ze eraan het werken zijn om het probleem op te lossen zonder het verbruik (CO²) te verhogen.
Nu en dat is persoonlijk, heb een Cayenne Turbo nooit echt soepel vinden rijden, altijd zo'n beetje alles of niets.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
03 feb 2010 11:52 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Wat een verhaal. Zo dat ding echt asap inruilen. Hoe diep kan een merk zakken....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 feb 2010 19:43 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Wat een jammer verhaal zeg.... een bak met centen uitgeven aan een auto en dan te horen krijgen dat het normaal is zoals die rijdt (waar je zelf niet tevreden mee bent ) Hoop dat het uit eindelijk op een goede oplossing leidt
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
03 feb 2010 20:01 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Zoals Paul al schrijft het is niet eens merk gebonden maar allemaal te danken aan de CO² emissie eisen van de EU. Afgelopen week een zeer fraaie auto uit Beieren mogen rijden. Twee keer zoveel geld als de standaard 997 een ook die had soortgelijke kuurtjes. Misschien dat veel gebruikers het niet eens door zullen hebben maar mij irriteerde het mateloos. En een soortgelijk gedrag als Paul omschrijft. Bij het uit de automaat naar neutraal zetten gaat de motor even flink in toeren omhoog alsof je weg rijdt. Geheel normaal aldus de dealer Ben wel benieuwd wat Roel er van weet te maken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 feb 2010 23:25 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
try vintage
_________________________________________ oud is beter
|
03 feb 2010 23:27 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Dat zal wel maar Porsche brengt dus een auto uit waarvan ze zelf weten dat hij eigenlijk niet lekker loopt. En da's wat mij betreft -100.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 feb 2010 23:29 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Zei de man die dit artikel schreef stationair 1200
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 feb 2010 23:31 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
is geen design flaw.
_________________________________________ oud is beter
|
03 feb 2010 23:39 |
|
|
Aston M.
PorscheCayenne 2010
Honda Varadero 1000
VW-Kever 72
Aixam
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
IN DE AFRONDING
Ook Rico heeft niks kunnen doen in de Software. Het stotteren blijft. In de tussentijd weer een prachtig vervangende KJN mee gekregen en die deed het inhoudtrucje, zij het lichtjes, bij 5600km op de teller. Als je 't eenmaal weet is het makkelijk te voelen. Zo beaamt eenieder.
Alleen het oplossen lukt niet. Ik in blijde afwachting van een inruilvoorstel......
Dank voor alle hulp, getoonde interesse en het loslaten uit mijn vermeende 'kakkershokje'!
Tot op Zandvoort of een Koffie&dealer meeting van Gino in Rotterdam danwel Amsterdam.
_________________________________________ oordelen, beoordelen, vooroordelen............
|
10 feb 2010 15:40 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Hoop echt oprecht voor je dat hier op een nette manier vanaf komt maar het blijft verbazingwekkend dat niemand de oorzaak kan vinden. Ergens moet er toch een bug in de software zitten zou je zeggen....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 feb 2010 21:37 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
wat een vervelend verhaal, hopelijk komen ze nog met een goed voorstel voor zover ik bekend ben met motor software....(heb 'n tijd bij een vrachtwagen fabrikant gewerkt op motoren ontwikkeling) daar zit echt enorm veel data en aansturings systemen in. Die wordt in kleine stukken bij elkaar geschreven door de jaren heen en door heel veel verschillende mensen... die eigelijk (vrijwel) geen van allen iets van een software achtergrond hebben. Dus je kan je voorstellen dat na X jaar ontwikkeling dat ding behoorlijk in de sphagetti modus is, en je dus nooit 100% zeker weet wat voor effect een verandering gaat hebben. ..maar daar schiet Aston M. natuurljk niets mee op....
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
10 feb 2010 22:51 |
|
|
Aston M.
PorscheCayenne 2010
Honda Varadero 1000
VW-Kever 72
Aixam
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Gelukkig ben ik niet de enige met het euvel..... Wat me boos maakt is dat het afgedaan wordt met "Typennormal". Iets wat je van een kwaliteitsmerk niet verwacht. Eens kijken hoe ze het afkopen en waar ze de auto gaan laten. ik schat heeeel ver weg.
_________________________________________ oordelen, beoordelen, vooroordelen............
|
11 feb 2010 11:06 |
|
|
klefroid
911 930 3.3 turbo '77Ninove belgie
|
Re: Help ik stotter...........
Ik heb er weinig kennis van maar misschien kan je beter eens een oudere versie van software inladen. deed hij dit vanaf de eerste dag? zoniet vanaf wanneer? na onderhoud of .. Dit vind ik zeer erg dat porsche er zo makkelijk over gaat... Zoveel geld en zo ... pffff erg erg. misschien komt er wel eens een update in de toekomst. Ik kan moeilijk geloven dat ze zich niets van dit probleem aantrekken, van zo'n dingen zou je schrik hebben een nieuwere porsche te kopen. dit heeft toch als nadeel een minwaarde als je hem verkoopt? Succes ermee
|
11 feb 2010 19:57 |
|
|
ludo
993 2S 1997alphen aan den rijn
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
Haal jij ze op Rich?? of ik ?? Ze lijkt me wel een lief tijgertje
|
11 feb 2010 20:39 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Help ik stotter........... - KJN Turbo -
mag jij doen hoor ,tegen mij praat ze niet meer
|
11 feb 2010 21:27 |
|
|