Kleppen stellen gaat net zoals (je bevriende automonteur dat doet) bij alle auto's die geen hydraulische stoters met stelplaatjes hebben. Gewoon moertje los, 0,1 voelermaatje tussen klepsteel en tuimelaar, schroevendraaiertje, afstellen, moertje vast en klaar.
Het enige probleem is dat je er (bij ingebouwde motor) nauwelijks bij kunt. Inlaatkant stellen=brug omlaag, van bovenaf werken. Uitlaat stellen= brug omhoog, van onderaf werken en dat dus zeker 12 keer, reken maar op een uur of 3 werk en pijn in je rug.
Natuurlijk kan je het met een gewoon voelermaatje doen, maar er is een speciaal (haaks) maatje te koop, waarmee je er wat beter bij kunt komen.
Dat is feitelijk het enige wat je nodig hebt, met natuurlijk nieuwe klepdeksel pakkingen.
O en nog een tip: maak de binnenkant van je klepdeksel heel goed schoon, daar zit troep op, die je niet in je oliekanalen wilt terugvinden.
Je ziet, de workshop was inderdaad geweldig leerzaam, maar er zijn dingen die ik graag laat doen, helaas heb ik geen brug....