Vandaag even de balans op mijn achterwielen hersteld door een Michelin te vervangen door een Pirelli P6000.
Nu hebben mijn achterbanden een N1 codering (Pirelli P6000 215/60 R15 94 W N1) Terwijl mijn voorbanden dat niet hebben (Pirelli P5000 Drago 195/65 R15 91 V).
Kan dit kwaad?
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
21 jan 2010 19:40
racebeus
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Re: N1 codering Pirelli
Ja! zei mijn vader altijd: als je ermee onder een trein komt kan het dodelijk zijn
_________________________________________ ieder zijn meug!
21 jan 2010 19:44
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
die N geloof ik niet zo in. je achterbanden moeten natuurlijk wel ongeveer gelijke slijtage hebben. zou zelf niet snel 1 band wisselen.
_________________________________________ oud is beter
21 jan 2010 21:04
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Hey Wolf, daar heb je gelijk in... Maar toen ik eind November mijn Porsche kocht lagen er allemaal nieuwe Pirelli's om (zelfs de gele streep stond nog op de banden) . Behalve rechtsachter lag een al wat oudere Michelin...
Vandaar dat ik nu maar één band heb vervangen... Nu staat ie rondom op nieuwe sloffen!
Om e.e.a. gelijk goed te beginnen heb ik bij de bandenboer gevraagd of ze het plaklood meteen aan de binnenkant van de Fuchs te plakken... Hebben ze goed gedaan!
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum