Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
05 jan 2010 13:30
Dag Porsche fanatisten,
Ikzelf ben nieuwe op het forum. Ik volg al wel geruimte tijd jullie boeiende discusssie etc. omdat ikzelf overweeg een porsche aan te schaffen. Na de aanschaf kan ik mij dan wellicht ook als serieus Porsche bezitter mengen in de discussies! Ik ben geen echte kenner (zeker niet op technisch vlak) en heb voorkeur voor een targa eind 70-er jaren. Na een behoorlijk uitgebreide zoektocht ben ik gestuit op het volgende exemplaar:
- Porsche 3.0 SC Targa uit 1978, kleur zilvergrijs (auto is volledig overgespoten enkele jaren geleden; staat strak in de lak zonder roestvorming oid)
- Staat op buitelands kenteken (Europa) en heeft 3 eigenaren gehad, waarvan de laatste 2 bekend (11 resp 7 jaar bezit)
- 120.000 kliometer
- 10.000 km geleden is een revisie uitgevoerd waarbij: Cilinderbouten vervangen, nieuwe klepgeleiders,nieuwe pakkingen, nieuwe koppeling, nieuwe kettingen met Hydraulische kettingspanners geplaatst enz.
+groot onderhoud(alle filters en bougies)
daarbij is volgens eigenaar destijds geen/geringe slijtage aan de cilinders vastgesteld (Nicasil).(met de blote hand kan men een slijtage van 1/100 mm voelen). Tijdens de revisie werd vastgesteld dat hij uitgerust is met de hoge compressiezuigers van de 204 PK versie.De nokkenassen zijn als dusdanig afgeregeld.
- versnellingsbak nooit iets aan gedaan. schakelt bij een koude motor lastig van 1 naar 2 (Normaal??)
- Nieuw beklede voorstoelen (leer, zeer goed gedaan) en nieuw targa-dak. Interieur verder netjes.
- Goede banden op originele fuchs velgen 16 inch;
- Matching numbers.
Nadelen:
- de deuren hangen een beetje af;
- er heeft schade gezeten aan de voorzijde rechts achter het spatscherm. Mi. geen dragend deel, dient enkel als bumpersteun volgens mij. Het laswerk is goed maar niet zeer netjes uitgevoerd;
- het blok lekt niet maar zweet wel wat;
- versnellingsbak nooit iets aan gedaan (kan dat bij 120.000 km?)
- de zijpanelen zijn voorzien van knipperlichten. Volgens het Grote Peter Morgan boek is dit pas vanaf 1981 standaard. Wellicht nieuwe schermen gehangen?
- verstralers en koplampsproeiers ontbreken howel dit volgens mij in '78 wel standaard werd gemonteerd. Bumpers etc. lijken wel de juiste originele.
Deze auto kan ik kopen voor 15K waarbij verkoper bereid is een voorbehoud op te nemen mbt. uitkomsten AKK, bij ernstige gebreken (bv. krom agv. de schade etc.) kan ik de koop ontbinden. AKK-kosten dan voor mijn rekening.
Ik zou graag wat foto's plaatsen alleen krijg ze niet geupload.
Nu de vraag: op basis van deze beschrijving doe ik dan wel of geen goede deal volgens de kenners?
ik ben benieuwd naar jullie reacties.
groet!
05 jan 2010 13:38
wallieporsche schreef:Ik zou graag wat foto's plaatsen alleen krijg ze niet geupload.
Te groot
.. probeer ze eens als bijlage toe te voegen
16" Fuchs is MI niet standaard geleverd op 'n 78'er.
Als de Km-stand aantoonbaar is ... en de AKK niet teleurstellend, dan is dit geen slechte prijs ... BPM zit er niet meer op ... en invoerrechten betaal je (binnen Europa) alleen vanuit Zwitserland.
05 jan 2010 19:42
Mooi van verre, verre van mooi?
Dat laswerk ziet er wel erg slecht uit. In combinatie met de staat van het technische deel lijkt het mij deze SC 1 groot vraagteken.
Als je het mij vraagt een te groot vraagteken om er €15K voor af te tikken.
Staan in mijn album een paar foto's van een 3.2 waar ook wat aan gelast moest worden.
05 jan 2010 19:59
120K
the key is roest, zekers bij een targa, worst of both worlds.
05 jan 2010 21:05
Brings back memories
Al weer ruim een jaar in bezit bij een nieuw baasje.
05 jan 2010 22:31
Volgens mij heb je dit in het verkeerde onderwerp gepost.
21 jan 2010 23:42
En is het wat geworden? Akk was positief?.......