Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Ik neem aan dat je zijn woorden in de juiste (bredere) context moet plaatsen, anders Ja, ik heb een C4, maar was dat niet zo dan zou ik er hetzelfde over denken.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 jan 2010 10:51 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Olaf, dat kun je op verschillende manieren interpreteren hoor.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 jan 2010 12:03 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Dat (potentieel)brandgrage riempje zit dus om de 2 bobines? Gaan we maar eens even checken dan
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
18 jan 2010 12:08 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
nee het riempje zit niet om de bobine`s.
dit riempje zit in het dubbelen verdeler huis.
tussen de 2 rotors in.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
18 jan 2010 12:19 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
ok bedankt!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
18 jan 2010 12:51 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
het probleem zit toch in de ozon ontwikkeling waardoor riempje breekt en bougies blijven vuren waarna gat in cylinder, leidende tot bezoek aan de bank?
_________________________________________ oud is beter
|
18 jan 2010 12:56 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
uit droging riempje breekt bobine blijft gewoon vonken. rotor draait niet meer een vonk tijdens een inlaatslag en dan zegt die plof in de inlaat of erger
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
18 jan 2010 13:39 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Wolf geeft het echte probleem goed weer. Alleen is dat ozon verhaal nu niet meer aan de orde door de ventilatiemodificatie die in alle 964 nu wel moet zijn aangebracht.
Nu dus alleen veroudering van het riempje.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 jan 2010 13:55 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Yep 2 bobines. En vwb topic: ik wilde perse een C2, vanwege te verwachten circuitgebruik. Kocht echter een zeer goede C4 die na nieuw Bilstein onderstel prima over het circuit gaat. Is echter nog steeds geen circuitauto net zoals een c2 dat IMO niet is. Probeer maar eens de veel beter uitgebalanceerde 944 of 968! Of een donkervoort hoef je ook niet zoveel gewicht te verplaatsen...
_________________________________________ Make the most of now!
|
18 jan 2010 15:43 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Hebben we het nu over een riempje die de 2 bobines vastzet, een riempje die 2 verdelers vastzet of een riempje in de verdelers die ervoor zorgt dat de rotor goed ronddraait. Het probleem met inbranden van de rotoren is mij bekend. Echter niet dat het riempje die de bobine of rotor bevestigt in de brand vliegt(klinkt niet gek als je weet hoe warm dit wordt).
Dus het is een extern riempje(niet in de verdelers zelf) dat de verdelers op zijn plek houdt?
Edit: sorry voor topic vervuiling
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
18 jan 2010 17:42 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
het is het riempje in de verdelers, een van de verdelers heeft een as het blok in de ander word aangedreven door het riempje.
_________________________________________ remmen is angst
|
18 jan 2010 17:44 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
_________________________________________ remmen is angst
|
18 jan 2010 17:50 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Mijn ervaringen met de 964C4 zijn idem. Veels te veel last van onderstuur. Meer lol met achterwiel aangedreven Porsche's.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
18 jan 2010 22:50 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Bedankt! (rob, donkey, bassie, wolf) Is die riem zo te wisselen zonder de verdelers uit het blok te trekken(kan me voorstellen dat je die anders weer goed moet zetten met ontsteking eerste cilinder op bdp)? M.a.w. kan je verdelerkappen er zo afpakken, rotors eruit halen en de riem vervangen, rotoren er weer in, verdeler kappen erop, klaar is kees/justin? Ontopic: Heb bij mijn C4 wel al paar keer onderstuur gevoeld, maar met beetje gas bij werd dit zonder probleem overstuur Zal ook met je ophanging/hoogte/uitlijning te maken hebben. Een C4 gaat ook prima door de bocht en kan ook prima op/over de grens op overstuur de bocht doorgaan vermoed ik, zit voornamelijk in afstellingen van het onderstel. Met standaard setup(C4) is hij wel eerst geneigd tot onderstuur waarna overstuur direct volgt(wordt over het algemeen bij auto's gedaan omdat men dit veiliger vindt toch )
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
19 jan 2010 10:56 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
@ Jasje Dasje: Ik heb bij mij een paar weken geleden een ruilstroomverdeler en nieuwe verdelerkappen incl. de rotors laten vervangen. Ze waren er niet zo heel lang mee bezig maar alles werd uiteindelijk wel op een kast aangesloten en gecheckt.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
19 jan 2010 13:45 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Helaas, was het maar zo eenvoudig. Probleem is dat het riempje niet te monteren is zonder speciaal gereedschap. Bijna iedereen levert daarom een ruilverdeler. ALs je goed zoekt kun je ze (in steenwijk) vinden voor ca 400 euro. Anders kosten zze het dubbele.
_________________________________________ Make the most of now!
|
19 jan 2010 16:21 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
400 euro voor een gereviseerde stroomverdeler?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
19 jan 2010 17:49 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Keine correctie, de verdeler kost 255 zie: de 200 erbij was voor het omruilen http://www.renntech.info/product_info.php?cPath=31_38_47_1145&products_id=113tsja en t blijft wel porsche he, vraag maar eens rond, bijna overal anders kosten ze veel meer!!
_________________________________________ Make the most of now!
|
19 jan 2010 18:02 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Als ik het goed begrijp moet je der verdeler er dus uit kunnen trekken(nadatverdeelkappen eraf zijn en rotor eraf). Als je onthoudt waar de rotor exact stond in de verdelers moet het naderhand zo weer te monteren zijn(dus nieuwe verdelers, nieuwe rotors en verdeelkappen toch). En anders kan je hem bij de koelfan op bdp zetten en dan moeten de rotors staan op cilinder 1 toch? voor topic starter: Dit is overigens hetzelfde voor de C2 en C4
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
19 jan 2010 23:54 |
|
|
Stefan 964C4
'91 964 Carrera 4/Marine blauw op de stoep voor het P museumDe Bilt
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Ja, ik word ook helemaal gek van dat onderstuur van een C4..... http://www.youtube.com/watch?v=QqnZBT9L-0g
_________________________________________ Life = today
|
21 jan 2010 22:25 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
22 jan 2010 18:54 |
|
|
Toon
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
waarom is het dat veel mensen denken dat je een onderstuurde auto niet in een drift kan krijgen ?
en als ze een onderstuurde auto zien driften dat verwarren met overstuur ?
|
22 jan 2010 20:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
Ik moest meteen hier aan denken
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jan 2010 21:09 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
zo vandaag waren wij aan de beurt.was een leuke en leerzamedag. maar natuurlijk is 1 dag tekort om alles uitteleggen en tedoen. heb toch weer wat meer achtergrond info hoe de dingen werken en waarom het zo werkt,dan onthoud je het ook beter. we konden de heledag oefenen op een Coralrode 964 cabrio van een klant,die stond toch tekoop.lag op het laast helemaal uit elkaar en niemand wist meer hoe het terug moest gr anton964
|
23 jan 2010 23:59 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)
|
24 jan 2010 0:03 |
|
|