Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:44

Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Wel of niet: Porscheforum op LinkedIn? - Het ís er! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Heren moderatoren: . . . . . . Porscheforum op LinkedIn ? ?
maurice schreef:
Is contractueel opgenomen en hebben medewerkers voor getekend. Worden de betrokkenen tijdens een audit of op andere manier toch worden waargenomen volgt ontslag. Je ziet dat ook bij bijvoorbeeld vermogensbeheerders van banken sociale netwerken aan banden zijn gelegd.
De risico's betreft weglekken van informatie is al regelmatig voorgekomen. Zit vaak in kleine zaken zoals een profiel/cv en project info die mensen zonder kwade bedoelingen op hun profiel zetten maar voor kwaadwillenden dan wel de concurent verrassend veel info opleveren. En in bepaalde functies zijn de risico's daarvan voor een bedrijf onaanvaardbaar.

Het bedoeld of onbedoeld "lekken" van gevoelige informatie is niet voorbehouden aan sociale netwerken op het web. En al helemaal niet aan je werk situatie. Weinig zinvol dit op deze manier "aan banden" te leggen. Als er gelekt wordt ligt het eerder aan de persoon dan aan het communicatiemiddel. Berichtgeving gevolgd over mw. de rechter die de gevoelige info bij het grof vuil aan de straat zette? Kwam geen hyves of linkedin aan te pas. Ken overigens ook genoeg prima vermogensbeheerders die gewoon deelnemen aan hyves/linkedin.

23 jan 2010 1:56
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Porscheforum, Hyves, Facebook, E-mail, LinkedIn, het wij houdenvanhamstersenandereknaagdierenforum etc.
Als je gepensioneerd of werkloos bent kan ik me voorstellen dat je overal op internet actief bent en hier je dagen mee vult.
Ik zou simpelweg niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om naast mijn bedrijf en gezin overal voldoende aandacht aan te besteden. :?

23 jan 2010 9:00
Profiel
3.2S
010
Dat heet nu Web 2.0. Met minimale inspanning gebruikmakend van een smartphone ben je helemaal op de hoogte van jouw interesse gebieden. Het maximaal aantal tekens dat jij bij Twitter kwijt kan is 140 per bericht. Als je weinig tijd hebt, dan moet je het goed organiseren. :wink:

23 jan 2010 9:12
Profiel WWW
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik denk dat ik maar eens terug kruip onder die steen waar ik de laatste 10 jaar blijkbaar heb gezeten :wink: :mrgreen:

23 jan 2010 9:17
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Het ligt er denk ik helemaal aan in wat voor handel je zit. En het gaat er al helemaal niet om om overal op internt aanwezig te zijn...

Maar nu ik er nog eens over nagedacht heb vind ik het idee toch interessant.

Een concreet voorbeeld: ik ben op zoek naar een partij die goede online rapportage tools kan bouwen. Wie weet ben ik vrijwel iedere dag aan het oh-en in het Spreukjescafe met imnd die mij daar bij kan helpen of wellicht zelf in deze business zit. Dan is het toch eigenlijk erg jammer dat we dat niet van elkaar weten. En aangzien ik hier niet kom voor zakelijke doeleinden, lijkt mij een LinkedIn cluppie best handig :idea:

Mijn zegen heb je :thumleft: Start gewoon zo'n ding en eenieder staat vrij om zich erbij aan te sluiten... :!: Enige probleem wat ik voorzie, is dat je doordat we hier forumnamen gebruiken je vaak nog steeds niet weet wie wie is :scratch:

23 jan 2010 10:07
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Porsche forum liever gewoon houden. Linkedin wordt in mijn optiek ook een beetje overdreven. Indien je van elkaar gebruik wenst te maken, kan je elkaar wel vinden.

Verder valt het mij op dat niet iedereen de genoegens van het Porsche rijden wil combineren met zakelijke verplichtingen.

Mocht het toch doorgaan, kunnen we misschien aan Frost vragen of ze het wil beheren :mrgreen:

23 jan 2010 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Ewout schreef:
, het wij houdenvanhamstersenandereknaagdierenforum etc.
Als je gepensioneerd of werkloos bent kan ik me voorstellen dat je overal op internet actief bent en hier je dagen mee vult.
Ik zou simpelweg niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om naast mijn bedrijf en gezin overal voldoende aandacht aan te besteden. :?

Als je nu eens begint met het stoppen op bovenstaand forum, moet je zien hoeveel tijd je overhoudt.... :mrgreen:

23 jan 2010 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
IMHO: niet doen want
- LI is voor zakelijke doeleinden
- PF is voor de hobby
(als je in P-business zit handig maar dat zal een minderheid hier zijn)
Bij mij is het iig gescheiden, dus om met Paultje Jambers te spreken:
overdag zit hij in 3delig grijs achter een beeldscherm en 's avonds raast hij met de sportuitlaat en dakje open door tunnels 8)

23 jan 2010 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Heb me net aangemeld voor de groep op LI :lol:
Wie volgt :?:
:thumleft:

23 jan 2010 13:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
+1 nu nog door de ballotage, gezien de beheerder :lol:

23 jan 2010 15:35
Profiel WWW
981 Boxster GTS
+1 Als gangmaker kan ik natuurlijk niet achterblijven :wink:

23 jan 2010 17:12
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
@Ewout: Waar haal je dan de tijd vandaan om hier te posten :?: :roll: :wink:

@ Maurice: mag je hier wel posten dan :?:

Natuurlijk zitten er ook veel nadelen aan sociale netwerken, maar het is gelukkig ook niet verplicht om er aan mee te doen, dus dan gewoon wegblijven, zeg ik...
Ik heb me sowieso uit nieuwsgierigheid her en der ingeschreven, als je het niet geprobeerd hebt dan kan je immers ook geen mening geven.
Ik ben persoonlijk wel gek van Facebook en Twitter, maar gebruik het alleen voor een select groepje. Het is noodzakelijk om je profiel goed af te schermen en constant bewust te zijn van wat je precies post. Je bepaalt immers als het goed is zelf wie je berichten wel/niet kunnen lezen. En niet al mijn humor is voor iedereen geschikt..... :wink:
Ik vind LinkedIn erg handig om mijn netwerk in de gaten te houden. Ik blijf op de hoogte waar iedereen werkt en wat voor stappen ze maken en dat geldt andersom ook.
Ook gebruik ik LinkedIn om gegevens te checken / contactgegevens te achterhalen.
Het nut van Porscheforum op LinkedIn zie ik niet. Als ik met mensen van hier wil connecten dan doe ik dat. Daar is geen Porscheforum groep voor nodig imo. Heb me wel ff aangemeld. Al is het maar voor het logo.

En dan nog een mening: als je geen tijd hebt om aandacht aan sociale netwerken te besteden dan kan dat ook een kwestie zijn van verkeerde prio's stellen. Zorg er voor dat je een goede balans hebt tussen werk en privé, dat maakt je veel gelukkiger :idea: Het is imo niet stoer om alleen maar te werken.

23 jan 2010 18:23
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Rad911 schreef:
Heb me wel ff aangemeld. Al is het maar voor het logo.

Welk logo :?: :cheesy:

23 jan 2010 18:33
Profiel WWW Facebook 
964 C2
Bericht Re: Wel of niet: Porscheforum op LinkedIn? - Het ís er!
Afbeelding

23 jan 2010 18:37
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Olaf schreef:
Rad911 schreef:
Heb me wel ff aangemeld. Al is het maar voor het logo.

Welk logo :?: :cheesy:

Ik mag toch hopen dat die dan snel wordt toegevoegd :!:
En vergeet het genot van de vermelding in de LinkedIn updates niet heh :wink: :mrgreen:

23 jan 2010 18:55
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Rad911 schreef:
@Ewout: Waar haal je dan de tijd vandaan om hier te posten :?: :roll: :wink:.......................

...... Zorg er voor dat je een goede balans hebt tussen werk en privé, dat maakt je veel gelukkiger :idea: Het is imo niet stoer om alleen maar te werken.

Het posten van die 1.95 berichten per dag kost niet zoveel tijd.
Het lezen van al die berichten die door anderen geplaatst worden des te meer :wink:
Je geeft overigens zelf het antwoord al op je vraag. Voor sommige dingen (gezin/hobby) moet je tijd maken. Hyves, LinkedIn en consorten vind ik echter zonde van mijn vrije tijd.
Dan ga ik liever een stukje sturen, en dat mag dan ook rustig een dagje kosten.

23 jan 2010 21:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Zakelijk gezien stel ik niets voor :oops:
Privé des te meer :mrgreen:
Ik kan wel het porscheforum bekijken als liefhebber, onmogelijk bij Linked.
Zit nu dan ook regelmatig via de links in dit topic naar een inlogpagina te koekeloeren.

23 jan 2010 21:28
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
pat69 schreef:
overdag zit hij in 3delig grijs achter een beeldscherm en 's avonds raast hij met de sportuitlaat en dakje open door tunnels 8)

:lol: :thumleft:

23 jan 2010 22:00
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Ewout schreef:
Dan ga ik liever een stukje sturen, en dat mag dan ook rustig een dagje kosten.

:wink: :mrgreen:

23 jan 2010 22:10
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Rad911 schreef:
@ Maurice: mag je hier wel posten dan :?:

De discussie wordt door niet iedereen correct geïnterpreteerd blijkt maar weer.
Waar het om gaat is dat op veel sociale netwerken door mensen een profiel wordt aangemaakt waar ze precies uit de doeken doen wat hun bezigheden zijn. Daar kan best gevoelige info tussen zitten.
Een voorbeeld dat we onlangs voor een bank hebben onderzocht is hetvolgende;
De bank had een groot project lopen waarvoor een aantal partijen waren uitgenodigd in te schrijven. Eén partij bleek dusdanig veel voorkennis en details te kennen dat de bank onraad rook. Het bleek dat één van de projectmanagers een prachtig uitgebreid profiel en cv op linkedin had staan waarin hij allerlei details vermeldde die inderdaad heel goed voor zijn reputatie waren maar ook voor de geoefende lezer een schat in inside info opleverde.
Vaak geheel onschuldig maken mensen zich op deze manier schuldig aan het lekken van informatie.

En daar zit nu ook precies het gevaar. Dat je geen dozen met dosiers buiten aan de straatkant kan zetten mag duidelijk zijn, maar ook dat blijkt niet iedereen te snappen blijkt deze week maar weer.
Er is niks tegen om op een forum iets te posten natuurlijk. De drempel zal voor mensen ook hoger liggen om daar werkgerelateerde info op achter te laten maar neem van mij aan dat instanties die gevoelige informatie beheren niet alleen de sociale netwerken in de gaten houden.
Daarnaast zijn sociale netwerken zowieso een bron van informatie voor de 'social hackers'.
Voor een andere bank hebben we laatst ontdekt dat ze een eigen hyves pagina hadden waarop alle medewerkers vrolijk vertelden wat ze binnen de bank deden en welke grote klanten ze in de portefeuille hadden. Handig om te weten voor sommige mensen die kwaad willen. En je zult maar één van die klanten zijn.

Misschien lijkt het voor sommigen van de forummers wat ver gezocht maar veel mensen kunnen gewoon slecht overzien wat het delen van informatie voor gevolgen kan hebben.
Als je daar bewust mee om kunt gaan is er natuurlijk niks mis. En zoals hierboven al gezegd is door diverse mensen, plaats op een netwerk als linkedin alleen de noodzakelijke info en gebruik andere fora gewoon voor de niet zakelijke info. Hier op het forum kun je ook berichten kwijt zonder dat er iemand een directe relatie met je werk legt. Knoop je die zaken aan elkaar dan kan dat voor sommige mensen niet alleen positieve maar ook negatieve reacties op leveren. Voor niet iedereen zal dat in eenzelfde mate gelden maar in bepaalde functies kun je dat soort belangenverstrengeling niet veroorloven. Net zoals veel van ons ook niet met de Porsche bij een klant willen/kunnen voorrijden zonder vooroordelen.
Totaal geen reden om spastisch te reageren maar gewoon een kwestie van goed nadenken.

24 jan 2010 21:25
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Als er idioot op je voorhoofd staat, zal je gevoelige informatie zowel lossen op een sociaal netwerk als tussen pot en pint hoor.

Ik weet in ieder geval dat netwerken me nog geen windeieren gelegd heeft. Gewoon goed nadenken wat je wel en niet wil vertellen.
Krijg de laatste tijd zelfs al werk binnen, niet via gesprek, telefoon, mail of fax,...maar via facebook.

Gewoon meegaan met de tijd.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

24 jan 2010 22:19
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Absoluut mee eens rufie. Ik verkondig ook niet dat je geen sociale netwerken moet gebruiken. Alleen dat men goed moet nadenken wanneer wel en niet en zo ja wat er dan op te publiceren.
Netwerken hebben ook mij bijzonder geholpen maar wel door er op de juiste manier mee om te gaan en gezond verstand te blijven gebruiken.

25 jan 2010 0:08
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Voor de duidelijkheid: mijn vraag was serieus bedoeld. Ik snap dat je moet opletten met wat je post, maar ik begreep uit jouw eerdere post dat jouw werkgever posten op sociale netwerken heeft verboden. Ik vroeg me af op het PF daar dan niet onder viel.
Bedankt voor je nuancering.

25 jan 2010 8:56
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Mijn werkgever niet maar wel een aantal opdrachtgevers waar ik weer voor werk.
En ik weet 100% zeker dat hun security afdelingen nagaan wat hun medewerkers en contracters op het Internet achterlaten.

Niemand kan natuurlijk verbieden dat zijn medewerkers posten op een forum in hun vrije tijd. Maar als die medewerker daar vervolgens bedrijfs gevoelige info zou posten zijn er natuurlijk wel consequenties te verwachten. Dus ik forum hier gewoon door en gebruik mijn sociale netwerken alleen daar waar nodig :mrgreen:

25 jan 2010 15:13
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Een verbod om zich op sociale netwerken te begeven is erg kortzichtig :roll: . Het is slechts één van de vele mogelijkheden waarop informatie (on)bewust kan worden vrij gegeven. Bovendien roept Afbeelding weerstand op en wordt daarmee niet het gewenste resultaat bereikt. Organisaties die op een dergelijke manier grijpen naar symptoombestrijding hebben een groter informatiemanagementprobleem dan ze zich beseffen of zelf aan kunnen :? .

25 jan 2010 16:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2