Om nog even wat koren op de molen te gooien;
Tectyleren NIET DOEN!
Waarom niet, tectyl is een zuurstof/water afsluitende laag, dit is goed, alleen is het ook een laag die hard en bros wordt, dit is slecht! Hoe graag wij het ook willen hebben maar de auto zal tijdens het rijden altijd trillen en torderen. Hierdoor treden er in de tectyl laag kleine haarscheurtjes op waardoor er alsnog water en zuurstof achter de tectyl laag komen. Gevolg..... Je auto roest alleen zie je het niet meer, en opeens vallen de gaten in de carosserie of belangrijker in dragende delen.
Wat dan wel zal je vragen, nu dat antwoord is simpel, je wilt een bescherming die flexibel en zuurstof/water afsluitend is.
Een van de beste behandel methodes op dit moment is Dinitrol. Dit is een soort van waslaag die in 3 fases opgebracht kan worden afhankelijk van de plek welke behandeld wordt.
Bezoek voor meer info de website van Dinitrol Anti-Roest Center van Aalst hier vind je een goede uitleg wat er moet gebeuren.
Ik heb verschillende wagens hier behandeld gezien en ik kan niets anders zeggen als dat er goed en nauwkeurig gewerkt wordt aan je lieveling
En het resultaat is een nette en schone auto die weer een aantal jaren beschermt is tegen de Hollandse elementen. Natuurlijk moet dit wel op regelmatige basis gecontroleerd worden/onderhouden worden maar dat spraakt voor zich. Het is niet zo dat je het 1 maal aanbrengt en er dan nooit meer naar hoeft te kijken.
Veel suc6