Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 23:41

Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche Boxster S 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Bericht Re: Porsche Boxster S
Ricardo,

Ik rij al twee jaar een Boxster met Tiptronic.
Wat je wilt is afhankelijk van het gebruik maar ik ben voor 80% blij met m'n Tiptronic en voor 20% haat ik 'm. Waarom? Omdat ik 80% van mijn rijtijd besteed aan normaal dagelijks verkeer en touren. De andere 20% zou ik lekker door de bochten willen scheuren met een opkomende koppeling met het gas erop als ik de bocht uitkom. En dat gaat dan niet.
Maar als je alle haarspeld bochten in de bergen met soms toch zwaar verkeer rijdt dan ben je hardstikke blij met dat automaatje!
Je moet er wel gevoel voor krijgen. Je kunt met je gas spelen en op die manier beslissen wanneer het schakelmoment is. De manuele bediening is een beetje een farce. Hij schakelt toch door op eigen initiatief. Hij "onthoudt" ook je rijstijl en schakelt naargelang eerder of later op en terug.
Ik zou bij een volgende koop absoluut weer gaan voor een Tiptronic!
Succes met je beslissing!

Richard

22 jan 2010 14:17
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Als je echt het maximum qua snelheid uit je wagen wilt halen dan moet je een handbak nemen. Voor de rest is een tip wel heel fijn om mee te rijden. Ikzelf vind dat je teveel snelheid inleverd tegenover een handgeschakelde. Dat vind ik persoonlijk zonde. Wel mooi schakelen met de knopjes aan het stuur. Jammer dat het geen flippers zijn aan de achterkant. Dat is echt super!!

23 jan 2010 0:01
Profiel Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Ik denk dat je van goede huize moet komen om het meeste uit je wagen te halen. Hard rechtuit kan iedereen, bochtenwerk is echter een ander verhaal. Denk eerlijk dat de gemiddelde rijder het verschil op bochtige wegen niet merkbaar zal kunnen vinden, maar dat is wat ik daar over denk. Ik zou de handbak nemen als je wat actiever wilt rijden, en de tip als je wat comfortabeler wilt rijden

23 jan 2010 3:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Hey,

Ik kom net terug van een testrit met een Porsche Boxster S (handgeschakeld), wat een auto zeg... ongeloofelijk :D Ik ben helemaal enthousiast en dat geluid is echt werelds. We hebben gekeken bij P Bot in Vlaardingen http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vq3tqxevy13v. Als iemand nog wat informatie over de auto heeft dan hoor ik dat graag. Maandag ga ik een testrit maken in een automaat en dan denk ik dat ik een keuze kan maken en hopelijk snel kan overgaan tot de aanschaf van een Porsche.

Bedankt voor alle reacties en top dat jullie me een beetje adviseren!

23 jan 2010 15:49
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Geweldig dat je zo enthousiast bent over de P. en de testrit.

Probeer dat net vóór je definitieve beslissing even stevig te onderdrukken :idea: 8)
AKK voor de 2e K :!: :wink:

23 jan 2010 16:08
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Niet te snel toehappen.
Er zijn nog veel meer Porsches te koop!
En vergeet de AKK niet.

23 jan 2010 16:09
Profiel
Deze staat ook nog te koop. Hij is van een forummer.

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Por ... naNummer=1

23 jan 2010 16:21
Profiel
Weert
32k :shock:

Voor 32k heb je bijna het nieuwe model op nederland kenteken staan, met navigatie ook nog.
denk dat een 2003 met die km stand en opties toch zeker vor 10k minder moet kunnen hoor

23 jan 2010 16:55
Profiel Facebook 
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
te duur :D zie dat ding van Mud ,die moet je hebben :cheers:

23 jan 2010 17:01
Profiel WWW Facebook 
Dat is die waar ik naar verwijs. :salut:

23 jan 2010 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Als je niet wil importeren zit je vast aan het prijsniveau in Nederland; dan is dit een reële prijs voor een Boxster S uit 2003 met deze km stand. Wat jullie stellen is een kijkje nemen bij de buren. Niet iedereen wil dat...

23 jan 2010 17:39
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Voor 32k wist ik het wel, dan ging ik voor een 996 cabrio!! En bij de buren heb je er dan 1 met de nieuwere 3.6 motor :mrgreen:

Das mijn plan voor volgend jaar :cheers:

23 jan 2010 18:29
Profiel Facebook 
Weert
Jip schreef:
Als je niet wil importeren zit je vast aan het prijsniveau in Nederland; dan is dit een reële prijs voor een Boxster S uit 2003 met deze km stand. Wat jullie stellen is een kijkje nemen bij de buren. Niet iedereen wil dat...

Dan weet ik t goed gemaakt. dan importeer ik de auto wel voor hem, en dan delen we het verschil :D

23 jan 2010 18:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
He mensen alweer bedankt voor de reacties,

Ik hoor toch wat negatieve dingen over de auto, hij zou te duur zijn? Nou heb ik met die ouwe van mij al overlegd dat we toch flink onder de prijs gaan zitten als het deze word natuurlijk want daar zijn we nog niet helemaal over uit... Wat zou een reele prijs voor deze zijn? Maarja als jullie nog een mooie weten geef t even door :) Ik wil eigenlijk niet naar een 911... klinkt raar maarja een boxster vind ik gewoon een supermooie auto :D

Bedankt en ik hoor weer graag van jullie

23 jan 2010 19:26
Profiel
Weert
een heel belangrijke vraag is, ben je bereid een auto te importeren? (of het te laten doen :mrgreen: )

Waarde zou ik zeggen 26-27k voor een Nederlandse

23 jan 2010 19:44
Profiel Facebook 
3.2S
010
Ik vind 32 een redelijke prijs voor deze. Hij heeft weinig KM gemaakt. Het is het nieuwe type motor en hij heeft het nieuwe type dak met glazenruit. Jammer genoeg geen groot scherm navigatie maar wel weer cruise control, 18 inch turbo velgen en ESP. Als je er deze voor 31 meekrijgt met garantie dan heb je een goede deal.

23 jan 2010 19:50
Profiel WWW
3.2S
010
Ik heb nog ff zitten zoeken op mobile. Deze kost 25K bij de officiele P dealer. Ik vind deze persoonlijk mooier dan die grijze in de zin van betere opties. Garantie wordt in NL overgenomen. Deze kan jij voor 29K naar NL halen. Ben je wel 3 dagen kwijt met alle rompslomp. Dat kan je voor 1500 euro uitbesteden en dan istie weer net zo duur als die grijze.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =125159379

23 jan 2010 20:25
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Barolo, van die 25k gaat natuurlijk nog wel wat korting af; dan kom je toch goedkoper uit.

23 jan 2010 21:23
Profiel
3.2S
010
Dan heb je de laatste discussies niet gevolgd. In DL doen ze niet aan vette kortingen. Alleen Ralf966 lukt het wel. :wink:

23 jan 2010 21:50
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Als je een boxster bij een niet-porsche dealer haalt, maar daarna die 111 / 110 punten keuring laat doen; kun je dan alsnog weer die porsche approved garantie kopen?

Sprak porsche dealer eerder en je kon daar wel op de auto's die zij er hadden staan de porsche garantie blijven verlengen (was iets van 1500 per jaar, tot max 10 jaar oud).

Mijn vraag is dus of je dat ook kan doen met eentje die niet van een officiele dealer komt?

23 jan 2010 22:02
Profiel
caelin schreef:
Als je een boxster bij een niet-porsche dealer haalt, maar daarna die 111 / 110 punten keuring laat doen; kun je dan alsnog weer die porsche approved garantie kopen?

klik..

23 jan 2010 22:16
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
caelin schreef:
Mijn vraag is dus of je dat ook kan doen met eentje die niet van een officiele dealer komt?

Ja, als hij wel aan de andere voorwaarden voldoet.

23 jan 2010 22:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
bedankt :)

heb link van bully ook even bekeken...er zitten wat haken + ogen aan. Hij moet als ik dat lijstje even bekijk in ieder geval 100% dealer onderhouden zijn. Alhoewel ik in andere linkjes die sub-voorwaarden dan weer niet lees. I.i.g. moet het dus wel lukken als je hem laat AKK-en en blijkt dat 'ie fatsoenlijk is.

wederom bedankt jungs :res:

23 jan 2010 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb zelf een Boxster 2.5 tiptronic :!: uit 1998, ik vind zelf een handbak veel leuker :mrgreen: Naar het schijnt is dat een tip geen problemen geeft met olielekkage op de krukasseal en een gekrulde as naar de bak komt ook bijna niet voor. Bekend is dat dit wel kan gelden voor boxsters en 996 met handbak, ik zou voor een tip gaan als deze voor 2004 is! GR Frans

23 jan 2010 22:33
Profiel
Weert
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2

2003 boxster S 90dkm met speciale uitlaat :cheers: voor 22k

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=4

2003 boxster s 97dkm bij porsche dealer voor 23k

En een beetje onderhandelen dan gaat er meestal wel wat van de prijs af, tenzij je Barolo heet, want die gelooft daar niet in :wink:

24 jan 2010 3:25
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende