Auteur |
Bericht |
Boxster S 550 Spyder
Boxster S 550 SpyderSchagen
|
Re: Porsche Boxster S
Ik denk dat het een nette prijs is voor de Boxster S. Hij heeft nog niet zoveel gelopen (NAP) en je krijgt Bovag garantie. Als je niets in te ruilen hebt, kan er sowieso nog wat van de prijs af... Succes met de aanschaf; ik lees het wel!!
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Modificaties: - Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint - K&N High-Flow Air Filter
|
24 jan 2010 9:55 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Zou Barolo nou net die ene Italiaan zijn die niet afdingt?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
24 jan 2010 17:13 |
|
|
rovanderwal
Boxster S (986)Amsterdam
|
Ik heb een aantal maanden geleden dezelfde vraag gehad eigenlijk. Ook kreeg ik een beetje dezelfde reacties. Ga gewoon zelf rijden. Ik dacht eerst voor mijn zakelijke auto wil ik een automaat en dan voor privé een handgeschakelde. Ik ging proefrijden en vond een Boxster S met tip en het beviel eigenlijk prima! Gewoon zelf kijken en probeer even in beiden te rijden. Desnoods bij het Porsche Centrum doen alsof je budget wat hoger is en dan is er altijd ook wel een tipje beschikbaar om in proef te rijden
Laatst bijgewerkt door rovanderwal op 25 jan 2010 12:15, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 jan 2010 17:58 |
|
|
barolo
3.2S010
|
De discussie is hier al een paar keer gevoerd. In Duitsland gelden andere afding regels. Bij een goede dealer, die goede auto's heeft staan valt niet af te dingen. Een paar 100 euro tot max 1000 euro eraf. Behalve als je een student bent, dan krijg je meteen 5 tot 10% korting, net zoals in NL.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
24 jan 2010 19:00 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Voor die 10% trek ik dan graag een korte broek aan.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
24 jan 2010 19:22 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Om daar in korte broek aan te komen en je nog een keer voor te stellen als Ralf, dat gaat mij toch iets te ver.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
24 jan 2010 19:48 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Zou ik ook maar niet doen, sta je misschien versteld van de resultaten. Doe maar alsof ik een grap maak, ik weet toch wat een vraagprijs is en wat ik uiteindelijk betaal. Ik verkoop ook geregeld spullen(ook auto's e.d) en dan calculeer je altijd een bepaalde afdingmarge in de prijs. Ik zie elke vraagprijs op het internet dan ook als een minimale prijs+afdingmarge.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
24 jan 2010 20:04 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Kijk dit is het punt waar het over gaat. De handelsmentaliteit in NL tov de handelsmentaliteit in DL. In DL is befehl ist befehl en valt er niet over de prijs te praten. In NL kan je over alles praten en onderhandelen.
|
24 jan 2010 20:52 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Wat heeft Befehl ist Befehl nu met een prijs (-onderhandeling) te maken. Mijn conclusie is dat ze in DL kennelijk minder afdingmarge in de vraagprijs verwerken. Dus gewoon scherper te koop zetten. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, met dien verstande dat je in NL een groter risico loopt 'teveel' te betalen, als je niet oplet.
|
24 jan 2010 21:43 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik heb voor Siemens gewerkt en weet waar ik het over heb. Het gaat hier over de Duitse mentaliteit. De verkoper krijgt de opdracht om de P niet onder de 30K te verkopen. En wat denk je wat de verkoper gaat doen?
|
24 jan 2010 22:28 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Een verkoper kan nog zoveel willen. De markt bepaalt de prijs, niet de baas van de verkoper.
|
24 jan 2010 23:17 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
dus jij zegt van elke auto te weten wat het "befehl" is. Het kan net zo goed in duitsland zijn dat ze de auto's voor 10% boven die prijs te koop zetten. Ik heb aardig wat geshopt in Duitsland en tot nu toe altijd minimaal rond de 10% er vanaf gekregen. Het kan goed zijn dat ik geluk heb gehad, en dat ik de komende 10x er geen euro vanaf krijg, maar dat lijkt me sterk. Niet geschoten is altijd mis.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
24 jan 2010 23:59 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik zeg dat de verkoop mentaliteit tussen Duitsers en NLers heel ver uit elkaar liggen. Dat is één van de belangrijkste redenen waarom het moeilijker is om met ze te onderhandelen. Mocht je een keertje wel 10% korting hebben geregeld, dan wil dat nog niet zeggen dat dit altijd lukt. Nu hou ik over dit onderwerp op en moet iedereen maar zelf zijn conclusie trekken.
|
25 jan 2010 0:44 |
|
|